ORDINUL8 din 2014 a incetat Incepand cu 1 februarie 2016 ordinul 8 inceteaza sa mai produca efecte
#79
Postat 09 February 2016 - 07:10 PM
#80
Postat 09 February 2016 - 07:20 PM
ViP_Eol, la 09 February 2016 - 03:45 PM, a spus:
Ce sa-i faci nea Vip Eol, nu aveem toti cultura generala peste medie si scoli din cele inalte de care spui matale ca ai.
#81
Postat 09 February 2016 - 07:23 PM
nicolas, la 09 February 2016 - 07:04 PM, a spus:
Intrebarea mea ar fi, cine acorda aceste permise si in ce calitate ?
Avem personal calificat in manuirea telecomenzii?
Dintr-o discutie anterioara stiu ca nu existau in nomenclatorul de meserii (pilot de drona ori pilot pt. aeronava fara pilot la bord. Prespun ca nu exista nici meseria de instructor de pilot de drona. Dar este o intrebare ce trebuie cu siguranta adresata AACR-ului pt. un raspuns competent.
Aceasta postare a fost editata de xorg: 09 February 2016 - 07:25 PM
#82
Postat 09 February 2016 - 07:32 PM
Exceptional e putin spus, este exact ce ne trebuie ca sa ne putem lua la hartza cu aafr-ul !
https://skyvector.com/
#83
Postat 09 February 2016 - 07:33 PM
ViP_Eol, la 09 February 2016 - 03:49 PM, a spus:
Nea Vip Eol, institutiile pot scrie ce regulamente doresc, daca nu sunt publicate in Monitorul Oficial al Romaniei nu ne sunt opozabile. Sau altfel spus pentru noi nu au valoare de lege. Sunt valabile ordinele/regulamentele cu pricina in ograda institutiilor si pt. angajatii acestora. Ce a publicat AACR-ul nu are valoare de lege, este doar o incercare de a ne aduce la cunostinta viziunea dansilor in privinta actualului context legislativ.
#84
Postat 09 February 2016 - 11:17 PM
xorg, la 09 February 2016 - 07:20 PM, a spus:
Asta ai înțeles ? În general, mai mult contează bunul simț. Sunt destui oameni fără studii și fără prea multă cultură, dar care au bun simț. De asemenea sunt foarte mulți cu o semicultură și semidocți care construiesc texte aparent fluente, dar al căror subiect nu este decât 'ștoul ieftin. Pe aceștia din urmă îi deranjează la culme puținii cu studii și cultură ceva mai multă.
În continuare dai dovadă că ești deosebit de vertical și de decent. Foarte deosebit.
#85
Postat 09 February 2016 - 11:26 PM
xorg, la 09 February 2016 - 07:33 PM, a spus:
Spui același lucru, dar cu alte cuvinte. Nu-i bai, dar era mai bine să vezi esența mai ales după ce Renato a mai și scris ce baze are ghidul.
De ce după căderea ordinului, în același context legislativ ne va fi mai greu să zburăm ? Tocmai asta îți spune ghidul.
Ai ieșit la rampă cum nu a mai făcut-o nimeni pentru modelism de zeci de ani (vorbesc de ARA). Organizări de evenimente și contacte numeroase cu instituțiile statului și Mass Media. Am devenit cunoscuți. Cum ar fi ca tocmai noi să nu respectăm legea ? Unde se duce imaginea ta ? Stă toată lumea cuminţică la sol până se rezolvă problema ? ”N-aș preaș crede” (încă nu am aflat cum a scris scenaristul textul). Deocamdată e vreme proastă, dar ... . Îți pot da un caz sigur de teribilist care va ieși la zbor fără să țină cont de nimic. Asta în zonă CTR. Nu e membru ARA, dar mai contează ?
#86
Postat 09 February 2016 - 11:30 PM
Pot ei să facă scandal până li se usucă gâtul dacă nu au o licență venită de acolo.
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 09 February 2016 - 11:30 PM
#87
Postat 09 February 2016 - 11:43 PM
renatoa, la 09 February 2016 - 07:32 PM, a spus:
Exceptional e putin spus, este exact ce ne trebuie ca sa ne putem lua la hartza cu aafr-ul !
https://skyvector.com/
MS. Fain , poti sa afli si frecventa de la turn :D
#88
Postat 10 February 2016 - 12:47 AM
ViP_Eol, la 09 February 2016 - 11:30 PM, a spus:
Pot ei să facă scandal până li se usucă gâtul dacă nu au o licență venită de acolo.
"Institutul deţine o baza aeriană la Târgovişte (facilitate dezvoltată în parteneriat cu o companie privată) şi unde intenţionează să realizeze primul centru naţional de testare a echipamentelor fără pilot la bord. Zona de segregare aeriană aferentă bazei aeriene este de 153 de km pătraţi.
„De asemenea, la această locaţie dorim să dezvoltăm şi să dotăm o şcoală pentru piloţii de drone unde avem în vedere două tipuri de cursuri, unul de o zi pentru iniţiere şi unul mai lung pentru specializare. În acest scop am obţinut deja de la un producător de soft extern, 10 licenţe gratuite tip Ground Controller pentru testare şi folosire în cardul programelor de pregătire pe care le avem în vedere”, ne-a declarat Octavian Isăilă, preşedinte şi co-fondator al institutului. Potrivit Autorităţii Auronautice Civile Române (AACR), primele astfel de şcoli pentru piloţi de drone vor apărea de abia în lunile martie sau aprilie. „Deocamdată se lucreză la cadrul legislativ care este în stadiul de actualizare, va fi supus dezbaterii publice şi dacă nu vor fi observaţii majore faţă de draftul proiectului cel mai probabil în martie sau aprilie legislaţia se va actualiza”, ne-a declarat Remus Dogaru, specialist AACR. "
Acusi apare in ghidul minune obligativitatea de a lua licenta de la o astfel de scoala, adica un gog, sa ma invete in 6 zile contra la 3000 de lei cat cere dramida, ce-am invatat in 15 ani de cand am pus mana prima data pe o Futaba SkySport 4 ?
Aceasta postare a fost editata de Andrei.N: 10 February 2016 - 12:48 AM
#89
Postat 10 February 2016 - 07:59 AM
3000 de lei suna suspect de aproape de "540e+TVA"...
E clar ca-s pusi pe muls publicul, sub 15kg 90e+TVA pentru orice zboara, peste 15kg, in plus fata de cei 90e niscai "prajituri" pe la "pretini"!
C-asa-i in tenis!
Romania! :rolleyes:
#90
Postat 10 February 2016 - 08:03 AM
#91
Postat 10 February 2016 - 08:05 AM
xorg, la 09 February 2016 - 05:13 PM, a spus:
Pai prima intrebare clar de atacat ar fi de ce versiunea 1 a "ghidului" avea vreo 30 de pagini, cu 4 capitole daca tin bine minte, scria in "legaleza", iar v2 e doar o foaie A4 insailata rapid de femeia de serviciu, dupa "calitatea" si compozitia textului!
In prima versiune se facea clar distinctia intre zboruri de agrement si comerciale, sub 7kg si folosite exclusiv pentru agrement nu necesitau nimic, in v2 "identifica" zmeiele si-ti trebuie aprobare si de la Al de Sus, sa nu zburlesti vreo pana a vreunui inger, probabil!
#92
Postat 10 February 2016 - 08:27 AM
Andrei.N, la 10 February 2016 - 12:47 AM, a spus:
„De asemenea, la această locaţie dorim să dezvoltăm şi să dotăm o şcoală pentru piloţii de drone unde avem în vedere două tipuri de cursuri, unul de o zi pentru iniţiere şi unul mai lung pentru specializare. În acest scop am obţinut deja de la un producător de soft extern, 10 licenţe gratuite tip Ground Controller pentru testare şi folosire în cardul programelor de pregătire pe care le avem în vedere”, ne-a declarat Octavian Isăilă, preşedinte şi co-fondator al institutului. Potrivit Autorităţii Auronautice Civile Române (AACR), primele astfel de şcoli pentru piloţi de drone vor apărea de abia în lunile martie sau aprilie. „Deocamdată se lucreză la cadrul legislativ care este în stadiul de actualizare, va fi supus dezbaterii publice şi dacă nu vor fi observaţii majore faţă de draftul proiectului cel mai probabil în martie sau aprilie legislaţia se va actualiza”, ne-a declarat Remus Dogaru, specialist AACR. "
Acusi apare in ghidul minune obligativitatea de a lua licenta de la o astfel de scoala, adica un gog, sa ma invete in 6 zile contra la 3000 de lei cat cere dramida, ce-am invatat in 15 ani de cand am pus mana prima data pe o Futaba SkySport 4 ?
La Targoviste unde? Nu am auzit sa fie asa ceva pe aici, si secret nu are cum sa fie, la cat de mic e orasul s-ar fi auzit ceva!
#93
Postat 10 February 2016 - 10:00 AM
Ce frumos se zboara in Bucuresti pe langa stadion langa turnul de parasutisti. :pardon:
Parca e mai palpitant asa haiduceste. :rofl:
Aceasta postare a fost editata de EBA: 10 February 2016 - 10:01 AM
#94
Postat 10 February 2016 - 10:39 AM
fly, la 10 February 2016 - 08:03 AM, a spus:
Daca esti fraier si nu iti pornesti afacerea pana nu se prinde altul... :)
#95
Postat 10 February 2016 - 11:41 AM
"...se așteaptă ca în decurs de doi ani acest tip de asigurare să genereze un business de 150.000 — 200.000 de euro."
Acest domn Isaila, politician local, membru in TSD prin 2007 (tineri cu sindrom down ? ups, defaimare), prin 2011 membru UNPR si candidat primaria Medias, are papagal ca sa iasa in fata si sa scoata fraieri la vot. De ce nu si o scoala de drone si o asigurare obligatorie ?
#96
Postat 10 February 2016 - 12:17 PM
B)
- Wi Tu Lo
- Ho Lee Fuk
- Bang Ding Ow.
#98
Postat 10 February 2016 - 07:49 PM
Andrei.N, la 10 February 2016 - 12:21 PM, a spus:
Judecand dupa numarul comunicatelor de presa elogioase ale rep. AACR la adresa acestui "institut si scoli de piloti de drona" infiintate de acest domn Isaila, ma tem ca asta ne va rezerva viitorul. Degeaba are ARA harti cu zonele de zbor cu CTR-uri, TMA-uri, legitimatii cu verificare online si sistem de identificare pt. aeromodelele membrilor sai, autoritatea are ochi doar pentru cine trebuie si daca va fi nevoie vor schimba chiar si legea pentru a veni in intampinarea initiativelor acestui "institut".
Aceasta postare a fost editata de xorg: 10 February 2016 - 07:51 PM
#100
Postat 10 February 2016 - 08:34 PM
1. Inmatriculare 90 Euro + TVA
2. Cursuri pentru multicoptere (pilotii de aripa clasica au scapat)
- Astia asteapta sa se alinieze legislatia http://vehiculefarap...suri-operatori/
- 3000 Lei Tva inclus http://scoaladrone.r...enanta-UAV.html
3. Asigurare obligatorie de la 20kg in sus cu precizarile de rigoare, nasol de astia cu aeromodele de 5000 de euro.
- 500 Eur - http://www.certasig....ne-insurance-ro
4. Cerere pentru segregarea spatiului aerian cu 10 zile inainte
5. Aprobare de la MApN pentru foto video aerian
Total 1278 Eur + pentru cei din provincie benzina dus intors, un pranz ca nu mergi sa faci foamea la sediul AACR cand te duci sa inmatriculezi lustra.
#101
Postat 10 February 2016 - 08:41 PM
Ce ar fi sa vedem unde (in ce tara) am putea sa le inmatriculam gratuit (sau macar mai ieftin)?
#102
Postat 10 February 2016 - 08:46 PM
Eu zic sa asteptam sa iasa reglementarea europeana EASA, si apoi sa presam alinierea la ea.
Fara nici un minister, direct scandal in presa aratand cu degetul aceste institute infiintate in scop de profit. De abia asteapta subiecte din astea... :D
In fond si AAFR-ul le scoate fara sa anunte pe nimeni...
#103
Postat 10 February 2016 - 08:46 PM
Noi suntem mai cu mot.
https://www.faa.gov/uas/registration/
Aceasta postare a fost editata de Andrei.N: 10 February 2016 - 08:47 PM
#104
Postat 10 February 2016 - 08:47 PM
#105
Postat 10 February 2016 - 08:51 PM
Andrei.N, la 10 February 2016 - 08:46 PM, a spus:
Noi suntem mai cu mot.
https://www.faa.gov/uas/registration/
Extras din ghidul RPAS
"În cazul în care aeronava motorizată fără pilot la bord deţine un certificat de înmatriculare ori un
document echivalent emis de alt stat, AACR poate recunoaşte documentele respective."
FAA registration ? :D
#108
Postat 10 February 2016 - 09:51 PM