ORDINUL8 din 2014 a incetat Incepand cu 1 februarie 2016 ordinul 8 inceteaza sa mai produca efecte
#49
Postat 07 February 2016 - 12:10 PM
- Wi Tu Lo
- Ho Lee Fuk
- Bang Ding Ow.
#50
Postat 07 February 2016 - 12:19 PM
Asa cum piata de jucarii a cam inceput sa se curete de clone de lego, jucarii taioase, care pot fi inghitite, sau vopsite cu vopsele toxice, adica articole pentru care exista lege, imediat cum va apare ceva referitor la drone, se va face curat si in segmentul acesta.
Si atunci va ramane liber numai pentru cei capabili sa le construiasca singuri ;)
#51
Postat 07 February 2016 - 02:10 PM
renatoa, la 07 February 2016 - 12:19 PM, a spus:
Asa cum piata de jucarii a cam inceput sa se curete de clone de lego, jucarii taioase, care pot fi inghitite, sau vopsite cu vopsele toxice, adica articole pentru care exista lege, imediat cum va apare ceva referitor la drone, se va face curat si in segmentul acesta.
Si atunci va ramane liber numai pentru cei capabili sa le construiasca singuri ;)
Va mai amintiti de vremurile cand era interzisa prin lege folosirea detectoarelor de radar? Se gaseau la vanzare in toate magazinele inclusiv in vremea acea cand folosirea lor era interzisa.
#52
Postat 07 February 2016 - 03:31 PM
renatoa, la 07 February 2016 - 12:19 PM, a spus:
Cadru legislativ era si pe vremea cand nu puteai cumpara o statie de RC la liber pentru ca...Secu!
Sau cand trebuia sa declari la aceleasi "organe" orice masina de scris...
Zau ca nu duc dorul perioadei respective, prefer "haosul" actual cu toate "dezavantajele" sale! :rolleyes:
Aceasta postare a fost editata de Garett: 07 February 2016 - 03:32 PM
#53
Postat 07 February 2016 - 03:34 PM
xorg, la 07 February 2016 - 11:28 AM, a spus:
Problema e ca, fiind tara extremelor, picam din "fara reguli" in extrema "reguli idioate peste noapte"!
Iar faptul ca unora li se pare firesc nu face decat sa dea apa la moara oricarui birocrat tampit!
#54
Postat 08 February 2016 - 05:38 PM
Azi a aparut pe pagina web al AACR "Ghidului pentru operarea aeronavelor motorizate fara pilot la bord"
http://www.caa.ro/st...aerian-national (explicatii)
http://www.caa.ro/me...d_RPAS_Ed_2.pdf (ghidul)
Dorim sa va informam ca nu a existat nici o informare de catre AACR, MT catre ARA cu acest plan al lor.
Ne va lua cateva zile sa vedem mai exact in ce conditii se pot zbura aeromodelele.
Pentru orice detalii sau recomandari va stam la dispozitie la adresa de e-mail info@aeromodelism.ro
Vom reveni cu mai multe informatii in curand.
Cu Stimă,
Echipa ARA
Aceasta postare a fost editata de Andrix_y: 08 February 2016 - 05:52 PM
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#55
Postat 08 February 2016 - 06:11 PM
Acum as zice ca unii ar mai avea o portitza de scapare... ghidul se refera la "aeronave motorizate" si lipsa oricarei precizari explicite legate de control la distanta, "fără pilot la bord" nu implica automat RC si nici navigare autonoma, daca nu se precizeaza explicit acest lucru.
Aleluia, deci la panta mai pot inca zbura... legal :D
#56
Postat 08 February 2016 - 08:13 PM
Miza e clara din prima fraza: cei 90 de euro pentru inregistrare!
#57
Postat 08 February 2016 - 08:40 PM
Poate ma reprofilez pe ekranoplane! :D
#58
Postat 08 February 2016 - 09:21 PM
Fii serios cu miza de 90 euro, piata e infima... mult mai mult ar scoate daca ar baga... ITP la biciclete :D
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 08 February 2016 - 09:23 PM
#60
Postat 09 February 2016 - 11:01 AM
https://www.enac.gov...APR_Ed2_Em1.pdf
Align DS820M | Scorpion Backup Guard | VBAR Neo Pro Rescue | T-Rex 600N Pro | Spirit GT | TT 53 Redline
||| || | Spektrum iX12 | || ||| Radiomaster TX16S MAX
#61
Postat 09 February 2016 - 11:18 AM
Intrebarea este daca are vreun sens, atat timp cat ai nostrii fac tot ce ii taie pe ei capul... :unsure:
Buba principala este cu spatiul G ca fiind al armatei... ma intreb daca in EU mai exista vreo tara cu reglementara similara. :unsure:
Atat timp cat aceasta problema majora nu este rezolvata, singura modalitate aproape legala de zbor este pe aerodroame deja omologate, sub umbrela spatiului lor aerian. Orice altceva inseamna haiducie.
#62
Postat 09 February 2016 - 01:13 PM
optyqus, la 09 February 2016 - 11:01 AM, a spus:
https://www.enac.gov...APR_Ed2_Em1.pdf
va rog pe cineva sa traduca in limba Engleza sau Romana
Mutumesc
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#63
Postat 09 February 2016 - 03:45 PM
#64
Postat 09 February 2016 - 03:49 PM
Garett, la 08 February 2016 - 08:13 PM, a spus:
Miza e clara din prima fraza: cei 90 de euro pentru inregistrare!
Am scris ceva mai devreme că orice instituție poate creea regulamente care să organizeze activitatea în domeniul pe care-l administrează, perfect valabile dacă nu intră în contradicție cu o lege organică. Exact asta reprezintă și prezentul ghid.
#65
Postat 09 February 2016 - 03:54 PM
optyqus, la 09 February 2016 - 11:01 AM, a spus:
https://www.enac.gov...APR_Ed2_Em1.pdf
Mda. Frumos și la obiect.
Andras, imi pare rău, dar chiar nu am timp să-l traduc. Ar fi foarte bine s-o facă cineva și să-l puneți pe masa autorităților noastre.
#66
Postat 09 February 2016 - 03:56 PM
Garett, la 07 February 2016 - 03:34 PM, a spus:
Iar faptul ca unora li se pare firesc nu face decat sa dea apa la moara oricarui birocrat tampit!
Reguli intr-atat de absurde incat insasi unele autoritati ale statului se dovedesc incapabile sa le respecte. Trebuie insa sa inteleaga dansii ca pentru noi in 90% din cazuri nerespectarea unor prevederi legale se sanctioneaza contraventional, dar pentru domniile sale functionarii, majoritatea abaterilor de la prevederile legii sunt de natura penala.
#67
Postat 09 February 2016 - 04:03 PM
ViP_Eol, la 09 February 2016 - 03:49 PM, a spus:
Discutabil... chiar in state sunt atacate chestii emise de FCC sau AMA, pe motiv ca sunt advisories si nu laws, trecute prin Congres... ;)
Si acolo spatiul G nu e administrat de armata, ar avea unde sa zboare gramada, dar sunt comozi.
#68
Postat 09 February 2016 - 04:04 PM
renatoa, la 08 February 2016 - 06:11 PM, a spus:
Acum as zice ca unii ar mai avea o portitza de scapare... ghidul se refera la "aeronave motorizate" si lipsa oricarei precizari explicite legate de control la distanta, "fără pilot la bord" nu implica automat RC si nici navigare autonoma, daca nu se precizeaza explicit acest lucru.
Aleluia, deci la panta mai pot inca zbura... legal :D
Corect. :rolleyes:
Și la sandou.
Știam de 150 m ca fiind limita inferioară a spațiului aerian. În principiu nu ar trebui să existe probleme sub plafonul ăsta în afară de cazurile în care zbori în zone CTR.
În continuare se va mai putea zbura pe lângă aerocluburi.
După câte știu, pe unde am fost în cam toate țările europene, spațiul G cam aparține militarilor. Chiar dacă sunt în Germania, chiar nu știu cum stă treaba cu spațiul de categorie G aici, dar văd mai tot timpul militarii zburând, peste tot și chiar la înălțimi foarte mici. O să întreb.
#69
Postat 09 February 2016 - 04:05 PM
renatoa, la 08 February 2016 - 06:11 PM, a spus:
Acum as zice ca unii ar mai avea o portitza de scapare... ghidul se refera la "aeronave motorizate" si lipsa oricarei precizari explicite legate de control la distanta, "fără pilot la bord" nu implica automat RC si nici navigare autonoma, daca nu se precizeaza explicit acest lucru.
Aleluia, deci la panta mai pot inca zbura... legal :D
Cam dura ipoteza zborului legal interzis inainte de ordinul 8. Nu de alta dar avem niste institutii care au cheltuit banii statului pentru activitati ilegale daca asa stau lucrurile. Oare sa fi fost in ilegalitate FRMD-ul pana la ordinul8? Sincer ma cam indoiesc.
#70
Postat 09 February 2016 - 04:15 PM
renatoa, la 09 February 2016 - 04:03 PM, a spus:
Si acolo spatiul G nu e administrat de armata, ar avea unde sa zboare gramada, dar sunt comozi.
La noi este permis. Nu ai decât posibilitatea atacării la Curtea Constituțională a României (am scris întreg tura asta să nu se mai prefacă anumite persoane că nu știu ce e CC, sau CCR), dar fiind doar un ghid îți pot respinge moțiunea pe motiv de lipsă de competență, nefiind obiectul unui drept constituțional și te trimit în contencios unde ... .
Amu, fiind intitulat doar ”Ghid”, nu are valoare totală de reglementare și poate fi folosit doar în interesul celor care și până acum navigau în spațiu aerian național ca operatori. Asta ar presupune că putem afirma că nu facem obiectul acelui ghid și să zburăm în continuare în spațiu de categorie G, dar e clar că în zonele CTR nu mai avem ce căuta. Deocamdată.
Cam asta a fost politica FRMd. ”Nu ne înscriem în sfera de activitate a reglementării”. Cam forțat după modificările aduse Codului Aerian, dar a funcționat.
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 09 February 2016 - 04:18 PM
#71
Postat 09 February 2016 - 04:17 PM
Garett, la 08 February 2016 - 08:13 PM, a spus:
Miza e clara din prima fraza: cei 90 de euro pentru inregistrare!
Ma tem ca miza este cu mult mai mare decat cei 90 de euro, scoli de pilotaj, terenuri omologate, contracte cu statul si altele. Aeromodelismul a supravietuit bine merci pana au mirosit unii ca pot face bani, iar acum incearca sa-l revedice institutii care nu sau mai interesat de el niciodata.
#72
Postat 09 February 2016 - 04:20 PM
Pe lângă asta ... e o metodă să ne atragă atenția să nu faultăm.
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 09 February 2016 - 04:23 PM
#73
Postat 09 February 2016 - 04:20 PM
xorg, la 09 February 2016 - 04:05 PM, a spus:
Pai ti se pare ca FRMD-ul este afectat cumva de aceasta noua reglementare?
Crezi ca de acum aeromodelele de competitie vor trebui inregistrate la AAFR ?! M-as indoi...
De fapt corect ar trebui scris aceasta "aparent noua reglementare", ca de fapt nu reglementeaza nimic, e doar o reamintire pentru cine nu stia, sau se facea ca nu stia, cam pe ce pamant traieste ;)
Treci in revista documentele enumerate in coloana "Baza legală", toate sunt anterioare 2010 !
Este practic o rupere a armisttitiului de dinainte de Ord.8, prin care ne faceam ca nu stim de reglementari, care existau si erau in vigoare toate in ianuarie 2014, si ei se faceau ca nu stiu de noi, cat timp nu le zumzaiam pe la fereastra.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 09 February 2016 - 04:22 PM
#74
Postat 09 February 2016 - 04:40 PM
renatoa, la 09 February 2016 - 04:20 PM, a spus:
Crezi ca de acum aeromodelele de competitie vor trebui inregistrate la AAFR ?! M-as indoi...
De fapt corect ar trebui scris aceasta "aparent noua reglementare", ca de fapt nu reglementeaza nimic, e doar o reamintire pentru cine nu stia, sau se facea ca nu stia, cam pe ce pamant traieste ;)
Treci in revista documentele enumerate in coloana "Baza legală", toate sunt anterioare 2010 !
Este practic o rupere a armisttitiului de dinainte de Ord.8, prin care ne faceam ca nu stim de reglementari, care existau si erau in vigoare toate in ianuarie 2014, si ei se faceau ca nu stiu de noi, cat timp nu le zumzaiam pe la fereastra.
Personal imi pare ca nu suntem nici noi afectati de precizarile AACR-ului, noi zburam aeromodele nu aeronave la fel ca si FRMD-ul. Dar daca va spune AACR-ul ori alta entitate ca in fapt am zburat aeronave, atunci FRMD-ul are o mare problema. Greseala lor de a zbura in ilegalitate a fost facuta cu bani publici si asta-i grav tare.
#75
Postat 09 February 2016 - 04:50 PM
#76
Postat 09 February 2016 - 04:59 PM
#77
Postat 09 February 2016 - 05:13 PM
renatoa, la 09 February 2016 - 04:50 PM, a spus:
Incertitudinea este datorata incoerentei de care dau dovada autoritatile, probabil ca AACR-ul isi doreste sa reglementeze inclusiv raioanele de jucarii pt. copii prescolari, motiv pentru care denumeste orice zburatoare care are telecomanda si motor, aeronava civila fara pilot. Meritam niste raspunsuri cu totii, iar AACR-ul ca institutie publica are obligatia legala de a ni le furniza. Astfel propun ca fiecare dintre noi sa vina cu un set de intrebari ce le considera lamuritoare si pe care ARA sa le inainteze AACR-ului pentru lamuririle necesare.
#78
Postat 09 February 2016 - 07:04 PM
xorg, la 09 February 2016 - 04:17 PM, a spus:
Mie mi se pare tare, taxa aceea de 540euro plus TVA pentru permisul de "pilot" pentru aeronave mai grele de 15 kg,
Intrebarea mea ar fi, cine acorda aceste permise si in ce calitate ?
Avem personal calificat in manuirea telecomenzii?