ORDINUL8 din 2014 a incetat Incepand cu 1 februarie 2016 ordinul 8 inceteaza sa mai produca efecte
#451
Postat 09 March 2016 - 04:25 PM
Decat sa ma stiu "salvat" in modul asta, prefer sa zbor tot la fel de ilegal ca de 40 ani incoace :)
Nu e nimic ilegal sa filmezi aerian, cat timp nu o faci in oras sau nu deranjezi intimitatea personala, si in cazul asta intri la alte legi, existente de mult timp, nu trebuie altele noi.
5.8G la 25mW este legal, si suficient pentru un camp de racing :p
#452
Postat 09 March 2016 - 05:39 PM
Aparent orgoliul este mai puternic decat atingerea scopului final.
#453
Postat 09 March 2016 - 07:32 PM
renatoa, la 09 March 2016 - 04:25 PM, a spus:
5.8G la 25mW este legal, si suficient pentru un camp de racing :p
Aici te contrazic.
Conform HG912/2010 in vigoare
Art 4, Alin 1, litera F spune asa
" f) zborurile pentru activităţi de determinări topogeodezice la o scară mai mare de 1: 20.000, fotografiere aeriană sau filmări aeriene care pot fi executate numai în condiţiile obţinerii unui aviz din partea Ministerului Apărării Naţionale."
Fisiere atasate
-
HG_912_2010 in vigoare.pdf (101.08K)
Number of downloads: 4
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#454
Postat 09 March 2016 - 07:37 PM
E offtopic, știu...
- Wi Tu Lo
- Ho Lee Fuk
- Bang Ding Ow.
#455
Postat 09 March 2016 - 07:44 PM
Săndel, la 09 March 2016 - 07:37 PM, a spus:
E offtopic, știu...
Nu ii trebuie deoarece nu a facut-o din spatiul aerian Romanesc :)
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#456
Postat 09 March 2016 - 07:53 PM
pentru aprobarea procedurii de autorizare a zborurilor în spaţiul aerian naţional, precum şi a
condiţiilor în care decolarea şi aterizarea aeronavelor civile se pot efectua şi de pe/pe alte
terenuri sau suprafeţe de apă decât aerodromurile certificate
Reluam discutia ca si asa ne invartim in cerc, aeromodelismul sport nobil, fas. Nu intereseaza pe nimeni ca dovada ca nu a aparut in presa nimic.
Trebuie insistat ca daca eu ma duc la raionul de jucarii din carrefour si cumpar orice zburatoate care filmeaza si mi se inclina mie sa-mi pozez parloaga din spatele casei fara sa deranjez vecina topless, nu pot, pentru ca e incadrata ca aeronava de catre AACR si trebuie sa dau sapte mii de declaratii si sa primesc aprobari de la toti.
Aeronava e ce face INCAS, Teamnet, platforme industriale, militare.
AACR-ul in loc sa scoata un set de reguli pe care sa le respecte cei cu UAV-uri, fie pro fie hobby, iti ia banu si te lasa sa-ti faci de cap pentru ca multa lume stie de inmatriculare si cam atat iar cum romanu are atitudinea de am platit, acum filmez ce vrea muschiu meu, apar probleme.
#457
Postat 09 March 2016 - 08:36 PM
Andrix_y, la 09 March 2016 - 07:32 PM, a spus:
Conform HG912/2010 in vigoare
Art 4, Alin 1, litera F spune asa
" f) zborurile pentru activităţi de determinări topogeodezice la o scară mai mare de 1: 20.000, fotografiere aeriană sau filmări aeriene care pot fi executate numai în condiţiile obţinerii unui aviz din partea Ministerului Apărării Naţionale."
#458
Postat 09 March 2016 - 08:51 PM
renatoa, la 09 March 2016 - 08:36 PM, a spus:
Citeste HG912/2010 si se aplica la orice....si nu se va schimba din cate stiu in viitor
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#459
Postat 09 March 2016 - 09:44 PM
ERASER, la 09 March 2016 - 02:16 PM, a spus:
Citeste te rog atent pagina asociatiei. Ai sa gasesti inclusiv documente dezbatute de ARA si AACR, documente precum RACAR-RPAS, care a ajuns la gunoi, dupa ce a fost initial acceptata de ambele parti. Verifica te rog si corespondenta scrisa a ARA cu AACR pt a avea o idee mai clara asupra abuzurilor AACR. Aceasta institutie face abuz de putere si incearca sa domneasca peste raioanele de jucarii, in vreme ce traficul aerian se desfasoara fara legislatie oficiala. Au avut 26 de ani la dispozitie sa ratifice conventia de la Chicago si s-au trezit sa demareze prcedurile la doua zile de cand ARA a cerut o versiune oficiala a acestei conventii. Cu alte cuvinte AACR chiar ar trebuii sa se ocupe de jucarii si sa lase pe altii sa se ocupe de aviuatie.
#460
Postat 09 March 2016 - 09:48 PM
Andrix_y, la 09 March 2016 - 08:51 PM, a spus:
Atunci de ce s-a facut asa mult tam tam la ord.8 pentru paragraful cu camera, pe langa 1kg ?
Insemna ca deja era interzisa de mult, si nu trebuia prevazut explicit.
Eu as zice ca in 2010 inca nu se facuse distinctia intre cu pilot si fara pilot, HG912 sigur nu o face, am cercetat acum, nu apare notiunea de aeronava fara pilot, si in concluzie HG912 se refera doar la aeronave, din alea adevarate. Convingere care imi este intarita si de paragrafele unde sunt precizari speciale pentru ULM-uri, care sunt mai aeronave decat aeromodelele si totusi au unele exceptii.
Tu acum intri in jocul AACR-ului si zici ca ne-ar afecta partea cu filmarea aeriana pentru ca acum aeromodelul este asimilat cu aeronava.
Exact egalitatea asta trebuie sa o desfiintam si sa fie principala preocupare a ARA, nu iso 9001 si alte tichii fara sens.
#461
Postat 09 March 2016 - 09:51 PM
Aceasta postare a fost editata de bitex: 09 March 2016 - 09:51 PM
Telefon: 0721 385365
#462
Postat 09 March 2016 - 09:53 PM
Nu se da decat pe buletin... la varsta legala
#463
Postat 09 March 2016 - 10:01 PM
Sa inteleg din discutie ca un copil are voie la un avionas doar dupa ce implineste 14 ani si obtine toate actele legale? Sa zicem ca asta se doreste. Orice perioada are INCHIZITIA ei. Dar pana la 18 ani, daca incalca legea, cum raspunde? Sau cine, in numele lui? Ca nu-i rezolvata deloc treaba asta nici acum, cu noul cod penal.
PS. Copilul nu are voie sa cumpere, ca nu are varsta legala. Prin absurd, eu as putea (desi n-as face-o , daca as fi obligat sa platesc taxe aberante). Ce se intampla daca un copil foloseste aeromodelul cumparat de parinte, sa zicem fara acordul acestuia? N-am auzit pana acum ca un aeromodel cumparat de parinte trebuie tinut pliat, in dulap metalic inchis, cu motorul demontat si cu combustibilul pastrat in depozitul de munitie al orasului.
Asta ar fi cu cumparatul, ca partial poate fi controlat. Dar construitul poate fi controlat? Utilizatul poate fi controlat?
Parerea mea este ca repetam povestea aia cu drobul de sare.
Alt PS. Un copil nu are voie sau dreptul la multe lucruri (legea nu-i permite), dar simultan este obligat prin alte legi, sa le indeplineasca. Abia acum imi pare ca traim in Romania.
Ca sa inteleaga orice prost care scrie comentarii pe alte pagini de net, un copil nu poate obtine permis de conducere cand are 10 ani, dar este obligat sa-l aiba daca are 10 ani si vrea sa-si cumpere o masinuta din Cora.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 09 March 2016 - 11:12 PM
Telefon: 0721 385365
#464
Postat 09 March 2016 - 11:00 PM
renatoa, la 09 March 2016 - 09:48 PM, a spus:
Exista lege pe parte de MAPN spune acelasi lucru....am sa sap si til dau...si nu are treaba cu HG912/2010 , HG 912/2010 face inca o data referire la cea ce zice MAPN
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#465
Postat 10 March 2016 - 09:09 AM
Aceasta postare a fost editata de xorg: 10 March 2016 - 09:11 AM
#466
Postat 10 March 2016 - 10:02 AM
Adica de la A.R.A. catre MT, DNA etc?
#467
Postat 10 March 2016 - 12:02 PM
Garett, la 10 March 2016 - 10:02 AM, a spus:
Adica de la A.R.A. catre MT, DNA etc?
Despre DNA pot spune doar ca au pagina de facebook. Nu trebuie sa ne lansam totusi in acuzatii neintemeiate, dar de suspectat putem suspecta nereguli, caci unele infractiuni par ca le vin precum manusile: neglijenta in serviciu, abuzul in serviciu, poate chiar si ceva inselaciune, caci ne induc in eroare cu anume prevederi in scopul de a incasa anumite sume pt. inmatriculari, identificari, etc. Mai in gluma mai in serios, as intreba chiar si despre delapidare, caci au incasat 26 de ani salarii mai mult de pomana de la bugetul consolidat al statului. ARA nu se poate implica prea mult in astfel de probleme, dar aeromodelistii ca simpli cetateni au dreptul si absolut nimic nu-i poate impiedica sa ceara opinia autoritatilor acolo unde suspecteaza exista anumitor probleme.
#468
Postat 10 March 2016 - 12:58 PM
xorg, la 10 March 2016 - 12:02 PM, a spus:
Tocmai pe dos, dpmdv este imperios necesar ca ARA sa se implice ca organizatie in povestea asta!
Am mai spus, OK, trimit mail la presa, altcineva trimite alt mail etc. Asa, si?
Un comunicat de presa oficial are alta greutate, oricum ai da-o!
Aceasta postare a fost editata de Garett: 10 March 2016 - 01:00 PM
#469
Postat 10 March 2016 - 01:39 PM
Si contrarea AACR prea rau ar putea sa le strice alte planuri ;)
#470
Postat 10 March 2016 - 02:11 PM
Garett, la 10 March 2016 - 12:58 PM, a spus:
Am mai spus, OK, trimit mail la presa, altcineva trimite alt mail etc. Asa, si?
Un comunicat de presa oficial are alta greutate, oricum ai da-o!
Problema ridicata de tine facea referire la DNA, astfel ca reformulez. Nu este indicat ca ARA sa caute solutii prin adrese la aceasta institutie, dar nu poate limita in vreun fel pe nici unul din membrii sai sa o faca. Comunicatele de presa sunt alta problema si din cate stiti tocmai se incearca antrenarea presei in aceste probleme.
#471
Postat 10 March 2016 - 02:17 PM
renatoa, la 10 March 2016 - 01:39 PM, a spus:
Si contrarea AACR prea rau ar putea sa le strice alte planuri ;)
N-as vrea sa cred chestia asta...
Am observat o oarecare reticenta în a ataca AACR pe toate planurile dar n-as zice ca tine totuși de o agenda ascunsă.
#472
Postat 10 March 2016 - 04:00 PM
xorg, la 09 March 2016 - 09:44 PM, a spus:
Am citit. Asa cum banuiam, o asemenea discutie nu a avut loc. Doar schimb de corespondenta cu intrebari timide si nimic la obiect.
Ceri o audienta, discuti, rezolvi, vii cu un protocol semnat. Improscarea cu noroi pe facebook sau in presa o lasati ca penultima solutie, inaintea celor judecatoresti.
Daniel, scaparile AACR cu privire la Conventia de la Chicago si alte indavertente in functionarea agentiei nu ar trebui sa ne intereseze. Chestiunea stricta pe care trebuie sa o rezolvam (si pentru care cred ca s-a constituit ARA) este zborul aeromodelelor in conditii de siguranta pentru ambele parti.
De asemenea, asociatia de AEROMODELISM trebuie sa se delimiteze clar de pustimea teribilista care cumpara jucari din hypermarket si zboara cu ele pe unde apuca. Totusi, date fiind dimensiunile acestora, oricum nu prezinta un pericol real pentru aviatia mare dar ar putea produce evenimente neplacute in cazul prabusirii in anumite locuri (ex. o intersectie aglomerata). Cat despre "dronagii" mari si mici (Teamnet, FAE etc) care fac o afacere de pe urma zborurilor mai mult sau mai putin autonome, cu aparate ce depasesc 1 Kg, sa se constituie intr-un sindicat care sa isi negocieze propriile conditii de operare.
Aceasta postare a fost editata de ERASER: 10 March 2016 - 04:02 PM
TEL. 0726.191.725
#473
Postat 10 March 2016 - 04:06 PM
Aceasta structura este de fapt cea care ne da durerile de cap actuale... mai trebuie dovedit daca AACR face si ea parte din aceasta structura sau nu.
#474
Postat 10 March 2016 - 04:18 PM
ERASER, la 10 March 2016 - 04:00 PM, a spus:
Ceri o audienta, discuti, rezolvi, vii cu un protocol semnat. Improscarea cu noroi pe facebook sau in presa o lasati ca penultima solutie, inaintea celor judecatoresti.
Daniel, scaparile AACR cu privire la Conventia de la Chicago si alte indavertente in functionarea agentiei nu ar trebui sa ne intereseze. Chestiunea stricta pe care trebuie sa o rezolvam (si pentru care cred ca s-a constituit ARA) este zborul aeromodelelor in conditii de siguranta pentru ambele parti.
De asemenea, asociatia de AEROMODELISM trebuie sa se delimiteze clar de pustimea teribilista care cumpara jucari din hypermarket si zboara cu ele pe unde apuca. Totusi, date fiind dimensiunile acestora, oricum nu prezinta un pericol real pentru aviatia mare dar ar putea produce evenimente neplacute in cazul prabusirii in anumite locuri (ex. o intersectie aglomerata). Cat despre "dronagii" mari si mici (Teamnet, FAE etc) care fac o afacere de pe urma zborurilor mai mult sau mai putin autonome, cu aparate ce depasesc 1 Kg, sa se constituie intr-un sindicat care sa isi negocieze propriile conditii de operare.
RACAR-RPAS este reglementarea dezbatuta aproape un an cu AACR, reglementare prin care erau facute diferentieri intre profesionisti si hobby. Dupa ce a fost dezbatuta si acceptata, a sfarsit la gunoi. La ce ne servesc cei doi ani de discutii fara de finalitate? In cel mai bun caz ne putem alege cun inca doi daca urmam aceasi cale. Scaparile AACR ne distrug hobbyul si ne intereseaza, cu atat mai mult cu cat AACR a tinut mortis sa ne supuna prevederilor acestei conventii. Ca sa zburam in acest moment trebuie sa respectam o sumedenie de reglementari absurde, care in cea mai mare parte a lor fac trimitere la aceasta conventie. Vezi tu in vreme ce AACR se da rotund explicand vanzatorilor de jucarii ca trebuie sa devina furnizori de material aeronautic, conform "RACAR-DPA", a uitat ca in fapt le lipseste temeiul legal pentru zborul adevaratelor aeronave. Asta este cam impardonabila in opinia mea.
#475
Postat 10 March 2016 - 05:21 PM
#476
Postat 10 March 2016 - 05:52 PM
Garett, la 10 March 2016 - 05:21 PM, a spus:
Care ar fi diferenta intre cele doua entitati de mai sus ?
Eu credeam ca organizatia este suma membrilor... :unsure:
Sau ai vrut sa zici "conducerea ARA" in loc de organizatie. ;)
#477
Postat 10 March 2016 - 06:04 PM
Totalitatea părerilor convergente nu diferemța... sau părerile divergente.
- Wi Tu Lo
- Ho Lee Fuk
- Bang Ding Ow.
#478
Postat 10 March 2016 - 06:54 PM
#479
Postat 10 March 2016 - 08:44 PM
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#480
Postat 10 March 2016 - 08:58 PM
renatoa, la 10 March 2016 - 05:52 PM, a spus:
Eu credeam ca organizatia este suma membrilor... :unsure:
Sau ai vrut sa zici "conducerea ARA" in loc de organizatie. ;)
Ma refeream ca un mail de la Garett sau Renato are sau nu relevanta, un mail intitulat "Comunicat de presa - Pozitia ARA fata de decizia AACR nr. x" ar putea avea un impact mai puternic.