ORDINUL8 din 2014 a incetat Incepand cu 1 februarie 2016 ordinul 8 inceteaza sa mai produca efecte
#439
Postat 08 March 2016 - 09:40 PM
Copil n-am dar daca aveam il invatam o prestatie demna de Oscar! :p
#440
Postat 09 March 2016 - 09:20 AM
#441
Postat 09 March 2016 - 10:53 AM
Mai preocupati sunt sa publice stiri cu Phantom 4 :angry2:
#442
Postat 09 March 2016 - 10:55 AM
Îl cunoaște careva, poate să-i dea un hint?
Aceasta postare a fost editata de Garett: 09 March 2016 - 10:56 AM
#443
Postat 09 March 2016 - 01:27 PM
TEL. 0726.191.725
#444
Postat 09 March 2016 - 01:38 PM
Eu credeam ca s-a ajuns aici dupa ce ARA a epuizat caile de dialog cu AACR... :unsure:
Poate invitati la o televiziune, fara sa stie cei de la AACR, sa aiba ceva ceva efect...
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 09 March 2016 - 01:39 PM
#445
Postat 09 March 2016 - 02:07 PM
Sincer cred ca cel mai corespunzator ar fi ca unul din membrii/conducatorii asociatiei sa realizeze aceasta actiune pentru ca una e cand esti contactat de o persoana fizica/ amator/pasionat alta este cand esti contactat de o organizatie legala.
PS: sa nu credeti ca am ceva cu avioanele, personal zbor si drone si avioane si ambele au farmecul lor.
#446
Postat 09 March 2016 - 02:16 PM
TEL. 0726.191.725
#448
Postat 09 March 2016 - 02:50 PM
Sau doar ca idee pe cine deranjam ? :D
Dumy, emisiunea ar trebui sa fie despre aeromodelism, sau sa nu fie, noi nu na punem aici sufletul ca sa poata unii sa isi zboare linistiti drona.
Gadget-urile sunt chestiile alea albe de care este saturata media, grija noastra sunt cele clasice, inainte de contemporaneitate.
#449
Postat 09 March 2016 - 03:06 PM
Momentan cei cu drone(hobby/racere) nu cred ca isi fac mari probleme pentru ca nu ai nevoie de pista sau de teren/spatiu amenajat sa zbori. In plus de asta FPV-ul este oricum ilegal. Nu sunt 100% sigur dar din auzite incalca 2 legi, cea cu filmatul aerian si cea cu emiterea in 5.8G .
#450
Postat 09 March 2016 - 03:36 PM
Definitia aeromodelului spune ca reprezinta un model la scara a unei aeronave existente sau imaginare, practic si sa nu ne mai cacam pe noi, daca Vasile are un avion rc, Gigi are un multicopter rc, iar Tudorel un balon rc, amandoi se joaca cu aeromodele.
Linia trebuie trasa ferm intre zborul recreational si cel comercial fara alte segregari cum ca X zboara 3d, jet, altul lustre si definitii tampite pe care nu le pricepe nici dracul. Comercial poti foarte bine zbori si cu un avion rc pentru mapare a terenului.
#451
Postat 09 March 2016 - 04:25 PM
Decat sa ma stiu "salvat" in modul asta, prefer sa zbor tot la fel de ilegal ca de 40 ani incoace :)
Nu e nimic ilegal sa filmezi aerian, cat timp nu o faci in oras sau nu deranjezi intimitatea personala, si in cazul asta intri la alte legi, existente de mult timp, nu trebuie altele noi.
5.8G la 25mW este legal, si suficient pentru un camp de racing :p
#452
Postat 09 March 2016 - 05:39 PM
Aparent orgoliul este mai puternic decat atingerea scopului final.
#453
Postat 09 March 2016 - 07:32 PM
renatoa, la 09 March 2016 - 04:25 PM, a spus:
5.8G la 25mW este legal, si suficient pentru un camp de racing :p
Aici te contrazic.
Conform HG912/2010 in vigoare
Art 4, Alin 1, litera F spune asa
" f) zborurile pentru activităţi de determinări topogeodezice la o scară mai mare de 1: 20.000, fotografiere aeriană sau filmări aeriene care pot fi executate numai în condiţiile obţinerii unui aviz din partea Ministerului Apărării Naţionale."
Fisiere atasate
-
HG_912_2010 in vigoare.pdf (101.08K)
Number of downloads: 4
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#454
Postat 09 March 2016 - 07:37 PM
E offtopic, știu...
- Wi Tu Lo
- Ho Lee Fuk
- Bang Ding Ow.
#455
Postat 09 March 2016 - 07:44 PM
Săndel, la 09 March 2016 - 07:37 PM, a spus:
E offtopic, știu...
Nu ii trebuie deoarece nu a facut-o din spatiul aerian Romanesc :)
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#456
Postat 09 March 2016 - 07:53 PM
pentru aprobarea procedurii de autorizare a zborurilor în spaţiul aerian naţional, precum şi a
condiţiilor în care decolarea şi aterizarea aeronavelor civile se pot efectua şi de pe/pe alte
terenuri sau suprafeţe de apă decât aerodromurile certificate
Reluam discutia ca si asa ne invartim in cerc, aeromodelismul sport nobil, fas. Nu intereseaza pe nimeni ca dovada ca nu a aparut in presa nimic.
Trebuie insistat ca daca eu ma duc la raionul de jucarii din carrefour si cumpar orice zburatoate care filmeaza si mi se inclina mie sa-mi pozez parloaga din spatele casei fara sa deranjez vecina topless, nu pot, pentru ca e incadrata ca aeronava de catre AACR si trebuie sa dau sapte mii de declaratii si sa primesc aprobari de la toti.
Aeronava e ce face INCAS, Teamnet, platforme industriale, militare.
AACR-ul in loc sa scoata un set de reguli pe care sa le respecte cei cu UAV-uri, fie pro fie hobby, iti ia banu si te lasa sa-ti faci de cap pentru ca multa lume stie de inmatriculare si cam atat iar cum romanu are atitudinea de am platit, acum filmez ce vrea muschiu meu, apar probleme.
#457
Postat 09 March 2016 - 08:36 PM
Andrix_y, la 09 March 2016 - 07:32 PM, a spus:
Conform HG912/2010 in vigoare
Art 4, Alin 1, litera F spune asa
" f) zborurile pentru activităţi de determinări topogeodezice la o scară mai mare de 1: 20.000, fotografiere aeriană sau filmări aeriene care pot fi executate numai în condiţiile obţinerii unui aviz din partea Ministerului Apărării Naţionale."
#458
Postat 09 March 2016 - 08:51 PM
renatoa, la 09 March 2016 - 08:36 PM, a spus:
Citeste HG912/2010 si se aplica la orice....si nu se va schimba din cate stiu in viitor
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#459
Postat 09 March 2016 - 09:44 PM
ERASER, la 09 March 2016 - 02:16 PM, a spus:
Citeste te rog atent pagina asociatiei. Ai sa gasesti inclusiv documente dezbatute de ARA si AACR, documente precum RACAR-RPAS, care a ajuns la gunoi, dupa ce a fost initial acceptata de ambele parti. Verifica te rog si corespondenta scrisa a ARA cu AACR pt a avea o idee mai clara asupra abuzurilor AACR. Aceasta institutie face abuz de putere si incearca sa domneasca peste raioanele de jucarii, in vreme ce traficul aerian se desfasoara fara legislatie oficiala. Au avut 26 de ani la dispozitie sa ratifice conventia de la Chicago si s-au trezit sa demareze prcedurile la doua zile de cand ARA a cerut o versiune oficiala a acestei conventii. Cu alte cuvinte AACR chiar ar trebuii sa se ocupe de jucarii si sa lase pe altii sa se ocupe de aviuatie.
#460
Postat 09 March 2016 - 09:48 PM
Andrix_y, la 09 March 2016 - 08:51 PM, a spus:
Atunci de ce s-a facut asa mult tam tam la ord.8 pentru paragraful cu camera, pe langa 1kg ?
Insemna ca deja era interzisa de mult, si nu trebuia prevazut explicit.
Eu as zice ca in 2010 inca nu se facuse distinctia intre cu pilot si fara pilot, HG912 sigur nu o face, am cercetat acum, nu apare notiunea de aeronava fara pilot, si in concluzie HG912 se refera doar la aeronave, din alea adevarate. Convingere care imi este intarita si de paragrafele unde sunt precizari speciale pentru ULM-uri, care sunt mai aeronave decat aeromodelele si totusi au unele exceptii.
Tu acum intri in jocul AACR-ului si zici ca ne-ar afecta partea cu filmarea aeriana pentru ca acum aeromodelul este asimilat cu aeronava.
Exact egalitatea asta trebuie sa o desfiintam si sa fie principala preocupare a ARA, nu iso 9001 si alte tichii fara sens.
#461
Postat 09 March 2016 - 09:51 PM
Aceasta postare a fost editata de bitex: 09 March 2016 - 09:51 PM
Telefon: 0721 385365
#462
Postat 09 March 2016 - 09:53 PM
Nu se da decat pe buletin... la varsta legala
#463
Postat 09 March 2016 - 10:01 PM
Sa inteleg din discutie ca un copil are voie la un avionas doar dupa ce implineste 14 ani si obtine toate actele legale? Sa zicem ca asta se doreste. Orice perioada are INCHIZITIA ei. Dar pana la 18 ani, daca incalca legea, cum raspunde? Sau cine, in numele lui? Ca nu-i rezolvata deloc treaba asta nici acum, cu noul cod penal.
PS. Copilul nu are voie sa cumpere, ca nu are varsta legala. Prin absurd, eu as putea (desi n-as face-o , daca as fi obligat sa platesc taxe aberante). Ce se intampla daca un copil foloseste aeromodelul cumparat de parinte, sa zicem fara acordul acestuia? N-am auzit pana acum ca un aeromodel cumparat de parinte trebuie tinut pliat, in dulap metalic inchis, cu motorul demontat si cu combustibilul pastrat in depozitul de munitie al orasului.
Asta ar fi cu cumparatul, ca partial poate fi controlat. Dar construitul poate fi controlat? Utilizatul poate fi controlat?
Parerea mea este ca repetam povestea aia cu drobul de sare.
Alt PS. Un copil nu are voie sau dreptul la multe lucruri (legea nu-i permite), dar simultan este obligat prin alte legi, sa le indeplineasca. Abia acum imi pare ca traim in Romania.
Ca sa inteleaga orice prost care scrie comentarii pe alte pagini de net, un copil nu poate obtine permis de conducere cand are 10 ani, dar este obligat sa-l aiba daca are 10 ani si vrea sa-si cumpere o masinuta din Cora.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 09 March 2016 - 11:12 PM
Telefon: 0721 385365
#464
Postat 09 March 2016 - 11:00 PM
renatoa, la 09 March 2016 - 09:48 PM, a spus:
Exista lege pe parte de MAPN spune acelasi lucru....am sa sap si til dau...si nu are treaba cu HG912/2010 , HG 912/2010 face inca o data referire la cea ce zice MAPN
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#465
Postat 10 March 2016 - 09:09 AM
Aceasta postare a fost editata de xorg: 10 March 2016 - 09:11 AM
#466
Postat 10 March 2016 - 10:02 AM
Adica de la A.R.A. catre MT, DNA etc?
#467
Postat 10 March 2016 - 12:02 PM
Garett, la 10 March 2016 - 10:02 AM, a spus:
Adica de la A.R.A. catre MT, DNA etc?
Despre DNA pot spune doar ca au pagina de facebook. Nu trebuie sa ne lansam totusi in acuzatii neintemeiate, dar de suspectat putem suspecta nereguli, caci unele infractiuni par ca le vin precum manusile: neglijenta in serviciu, abuzul in serviciu, poate chiar si ceva inselaciune, caci ne induc in eroare cu anume prevederi in scopul de a incasa anumite sume pt. inmatriculari, identificari, etc. Mai in gluma mai in serios, as intreba chiar si despre delapidare, caci au incasat 26 de ani salarii mai mult de pomana de la bugetul consolidat al statului. ARA nu se poate implica prea mult in astfel de probleme, dar aeromodelistii ca simpli cetateni au dreptul si absolut nimic nu-i poate impiedica sa ceara opinia autoritatilor acolo unde suspecteaza exista anumitor probleme.
#468
Postat 10 March 2016 - 12:58 PM
xorg, la 10 March 2016 - 12:02 PM, a spus:
Tocmai pe dos, dpmdv este imperios necesar ca ARA sa se implice ca organizatie in povestea asta!
Am mai spus, OK, trimit mail la presa, altcineva trimite alt mail etc. Asa, si?
Un comunicat de presa oficial are alta greutate, oricum ai da-o!
Aceasta postare a fost editata de Garett: 10 March 2016 - 01:00 PM