ORDINUL8 din 2014 a incetat Incepand cu 1 februarie 2016 ordinul 8 inceteaza sa mai produca efecte
#378
Postat 04 March 2016 - 10:18 AM
Dacă tot "reglementează" jucării...
#380
Postat 04 March 2016 - 10:34 AM
Ce nu se poate baga in gura e aeromodel !
Ce poate sa decoleze cu Barbie la bord necesita inregistrare :rofl:
#381
Postat 04 March 2016 - 10:37 AM
xorg, la 04 March 2016 - 10:34 AM, a spus:
Au tupeu, nu gluma... adica mai mult ca tarifarul pentru magazine de produse aero 1:1 ... ala publicat in paginile din urma
Si ce presupune certificarea? Atentionari gen cum e la F64, sau mai mult, inregistrare in magazin ?
Si s-a plecat capul ?
#382
Postat 04 March 2016 - 11:02 AM
xorg, la 04 March 2016 - 10:34 AM, a spus:
Astia-s cu capul sau doar extrem de nesimțiţi??
Nu i-a întrebat nimeni de sănătate, dintre cei prezenti? Adică, hai, nu ne bagă pe noi în seamă că deh, suntem "doar" contribuabili, dar un lant de hypermarketuri are destul leverage să-i trimită la plimbare, totuși!
#383
Postat 04 March 2016 - 11:05 AM
renatoa, la 03 March 2016 - 10:53 PM, a spus:
Daca trece asta deschid agentie turistica de pelerinaj in Romania... tara unde "se poate mai mult de 150m " !
Saracul, saracul, dar e un adevarat pericol omul. Afirma sus si tare ca stie ce spune si insira numai baliverne precum si asta cu militari care in viziunea lui nu coboara sub 300 de metrii. In mare parte ai nostrii citesc doar pe sarite ce se scrie pe forum si avem toate sansele ca cineva sa ia de bune minunile scrise de domnia sa. Degeaba are ARA harti cu volumele spatiului aerian rezervate/segrecate unde se vad clar plafoanele. E mai usor sa plecam de la premize gresite dupa cum ni se pare si sa tot batem pasul pe loc. De o vreme pe forum cam asta se intampla. Ca sa fie treaba treaba, ii mai vin lui nea Vip Eol mareate idei precum definitia aeromodelului, fara sa conteze ca a fost propusa si discutata inca de anul trecutut. Dar ce sa mai oboseasca domnia cu cititul, caci astia de au muncit pana acum nu-st nici pe departe asa destepti precum domnia sa, care cu o o idei mareate vine si salveaza aeromodelismul.
#384
Postat 04 March 2016 - 11:22 AM
ViP_Eol, la 03 March 2016 - 07:58 PM, a spus:
..............................................
DEFINIȚIE CLARĂ ; SCRISORI TRIMISE ÎN TOATE ZĂRILE ; DISCUȚII DECENTE ; PE ZONE, ÎNSCRIERE ÎN AUDIENȚĂ LA PREFECT (REPREZENTANTUL GUVERNULUI ÎN TERITORIU), NU GRUP CI MAI MULTE PERSOANE UNA DUPĂ ALTA SĂ-I OCUPE CÂT MAI MULT DIN TIMP CU ACEEAȘI PROBLEMĂ ; SCRISORI DESCHISE CĂTRE PRESĂ - CHIAR ZEFLEMEA .... ȘI ORICE ALTCEVA DE BUN SIMȚ ÎI MAI POATE TRECE CUIVA PRIN CAP.
CONDIȚIA PRIMORDIALĂ ESTE SĂ O FACĂ TOȚI ÎN ACELAȘI TIMP. PROGRAMAT AICI ȘI TOȚI FACEM ACELAȘI LUCRU. APOI ... VEDEM CĂ SE SCHIMBĂ ATITUDINEA LA DISCUȚII.
...................
Lasa nea Vip Eol FRMD-ul sa-si apere singur legalitatea, e major si vaccinat. Lasane cu manipularea ieftina de genul institutiilor model de legalitate, ca induci oamenii in eroare. De legale ce sunt pierd procese dupa procese, in fata cetatenilor care le ataca mizeriile in justitie. Cere oficial opinie de la MT, sa aflam si noi daca pachetul de reglementari stipulate de AACR in ghidul sau, erau sau nu opozabile aeromodelismului si inaintea ordinului 8. Daca vreti va redactez eu adresa. Daca MT raspunde ca nu era opozabil, foarte frumos, insemna ca nu este nici acum si ne vom bucura si noi si FRMD de zbor, dar daca vor spune ca trebuia respectat si inainte, atunci FRMD-ul evident va avea o problema, problema care il va forta de voie de nevoie sa intre si el in lupta pt. legalitatea acestui sport, asa cum trebuia de mult sa o faca.
Este imbucurator ca incurajati la scrisori si alte forme de dialog cu autoritatile dar nu v-am vazut sa-l incurajezi, sa-l feliciti si sa-l dati ca exemplu pe AndreyN, singurul de aici care pana acum a scris concret institutiilor statului. Haide sa faci si matale ca el si sa verifici oficial legalitatea FRMD-ului pe care vad ca nu mai contenesti sa o aperi. Haide sa ne miscam si sa antrenam FRMD-ul in problema asta, doar este domeniul lor, este o institutie legala platita din bani publici, dar momentan vad ca joaca doar pe la colturi asa dupa interese si prin diversi interpusi.
#386
Postat 04 March 2016 - 12:01 PM
Aceasta postare a fost editata de xorg: 04 March 2016 - 12:02 PM
#387
Postat 04 March 2016 - 12:14 PM
xorg, la 04 March 2016 - 11:05 AM, a spus:
Propus, discutata, ignorate toate propunerile de bun simt, si ramasa asa cum au vrut in forma initiala unii de la varful ARA, adica prost, intoarsa din condei ca sa fie incluse niste interese particulare.
#388
Postat 04 March 2016 - 12:17 PM
xorg, la 04 March 2016 - 12:01 PM, a spus:
Si cam cum se gandesc sa "realizeze aceasta realizare"??
Non-UE e simplu, ca te intreaba la vama, dar din UE cum, ca vine direct la posta? Te pune sa deschizi coletul daca scrie HK NL pe el? :D
#389
Postat 04 March 2016 - 12:24 PM
xorg, la 04 March 2016 - 12:01 PM, a spus:
Eu propun si desfiintarea bursei pe RHC :D
#390
Postat 04 March 2016 - 01:32 PM
renatoa, la 04 March 2016 - 12:14 PM, a spus:
Din cate imi amintesc, cei dornici sa puna opinie pe definitie dupa vreo doua zile de discutii si consultari comune urmate de o conferinta telefonica la care ai participat si tu, a fost votata in unanimitate cu o singura abtinere.
#391
Postat 04 March 2016 - 01:46 PM
xorg, la 04 March 2016 - 11:33 AM, a spus:
Uite si lista :(
Fisiere atasate
-
Tarife autorizare.pdf (2.97MB)
Number of downloads: 70
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#392
Postat 04 March 2016 - 01:55 PM
Toata povestea asta cu AACR-ul miroase a abuz fatis, practic vor sa scoata niste bani speculand o neclaritate legislativa, ori chestia asta ar cam fi de natura penala...
Poate n-ar strica o adresa oficiala catre DNA prin care sa li se solicite pozitia in acest sens.
Pasul urmator va fi probabil chemarea la ordin a acelorlasi magazine de catre RAR pentru omologarea de tip si plata taxelor aferente comercializarii "autovehiculelor radiocomandate", nu?
Apropo, magazinele respective comercializeaza si barcute, aveti idee cate acte sunt necesare pentru navigatie?
Aceasta postare a fost editata de Garett: 04 March 2016 - 02:00 PM
#393
Postat 04 March 2016 - 01:59 PM
Vorbesc de discutiile de aici, din fericire inca mai sunt online si se pot rasfoi, si nu sunt singurul care v-a atras atentia ca definitia rezultata este confuza si ne poate creea probleme la discutii.
#394
Postat 04 March 2016 - 02:14 PM
#396
Postat 04 March 2016 - 02:32 PM
400ft / 150m este o limita care mi-o amintesc dintotdeauna in vigoare, la orice adunare care se considera serioasa se face o notificare la turnurile din zona ca in ziua de ... intre orele ... in perimetrul acela se va zbura peste 150m, dar parca sub 500m, din cate stiu eu :unsure:
#397
Postat 04 March 2016 - 02:37 PM
va fi acordată în zonele unde o eşalonare minimă pe verticală de 300 m (1.000 ft) se aplică
peste FL 290.
RACR-RA 4.060. Un zbor VFR nu va fi efectuat:
1. deasupra zonelor dens populate ale metropolelor, oraşelor sau ale altor aşezări sau peste
o adunare de persoane în aer liber la o înălţime mai mică de 300 m (1.000 ft) peste cel mai înalt
obstacol aflat într-o suprafaţă cu raza de 600 m măsurată de la aeronavă;
2. în alte locuri decât cele specificate în paragraful (1) la o înălţime mai mică de 150 m (500 ft)
deasupra solului sau apei.
Excepţie fac cazurile când este necesar să se decoleze sau să se aterizeze sau când există
o autorizare corespunzătoare acordată de Autoritatea competentă.
RACR-RA 4.070. Zborurile VFR efectuate la nivelurile de croazieră, atunci când se operează
peste altitudinea de 900m (3000 ft) deasupra solului sau apei ori la valori mai mari specificate
de autoritatea ATS competentă, vor fi efectuate la un nivel de croazieră corespunzător
traiectului, aşa cum este specificat în tabelul cuprinzând nivelurile de croazieră cuprins în anexa
nr. 3 la prezentele reglementări. Excepţie fac cazurile în care există alte dispoziţii cuprinse într-o
autorizare ATS sau proceduri corespunzătoare specificate de către autoritatea ATS
competentă."
#398
Postat 04 March 2016 - 05:43 PM
Din lucrarile comisiei care au nasit celebra inregistrare a FAA, ce am putut vedea cel mai izbitor era inversunarea cu care presau cei de la sindicatul pilotilor, mai mult ca oricine.
Lucru ciudat avand in vedere ca pana in acest moment nu s-a produs nici o dovada clara a unui near miss, ci numai rapoarte alarmiste... par greu de crezut, dar sunt mai mult marturii documentate despre ozn-uri decat despre vreo intalnire aeriana cu o drona !
Am scris despre acest subiect dupa noua isterie media de azi, puteti citi mai jos:
http://www.bloomberg...osest-shave-yet
Drona la 1600m inaltime ! Si au putut sa evalueze ei ca era la 5m de aripa, dar sa o fotografieze nu !
Nu aveau nici un pilot celular cu camera in cabina sau care e problema ?
Avem fotografii de OZN-uri facute pe film pelicula in urma cu zeci de ani, in harburi cu elice din al doilea WW, si azi cand toti se instagrameaza in baie nu reuseste nimeni sa fotografieze o "drona" trecand la 5m de un Airbus ?!!!
Sa plimbe ursul ! Pe astia nu ii mai cheama nimeni la control ocular ? sau de alta natura...
#399
Postat 04 March 2016 - 06:00 PM
Va rog sa participati la acesta conferinta de urgenta timpul nu ne permite sa stam pe forum la discutii. Este un moment critic.
Azi la ora 18:30
Cei din RO pot suna la un numar din RO marcat cu rosu. Daca sunteti in alte tari va puteti gasi numarul din acea tara.
Conferinta sa incheiat.
Aici de citit http://mt.gov.ro/web...91-l22022016dta
O zi buna,
Fisiere atasate
-
Cerere_ARA_Monitorul_Oficial_18.02.2016.pdf (262.7K)
Number of downloads: 31 -
Raspuns-Monitorul_Oficial_23_02_2016.pdf (98.3K)
Number of downloads: 35 -
Raspuns-Monitorul_Oficial_26_02_2016.pdf (51.6K)
Number of downloads: 39
Aceasta postare a fost editata de Andrix_y: 04 March 2016 - 07:53 PM
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#402
Postat 04 March 2016 - 06:51 PM
ViP_Eol, la 03 March 2016 - 07:58 PM, a spus:
Ai mare dreptate, FRMD-ul isi face treaba legal ca stie sa se descurce, indiferent de legi si de directile in care curg apele... Dar eu ca sportiv legitimat la un club afiliat la FRMD, fac orice antrenament ilegal de cand este lumea si pamantul (mai exact, de cand ne-am desteptat cu totii si zicem ca traim in democratie...). Federatia nu are terenuri proprii de zbor, nu are terenuri pentru antrenamente. Se descurca sa fie toata treaba in regula la concursuri, si nimic mai mult. In afara concursului nu esti sub "umbrela" FRMD, legislatia nu te ajuta cu nimic ca esti sportiv legitimat dar zbori in fundul curtii. Pana la urma regulile vor trebui respectate de toti. Pe mine NU ma intereseaza ca oarece concurs sau activitate se desfasoara in conditii legale, NU ma intereseaza ca un oarecare amator pasionat de rachetomodele si-a aranjat o lansare in poligonul din Babadag. Ma intereseaza ca eu (indiferent ca sunt sportiv legitimat sau nu) sa pot zbura de placere sau sa pot face antrenamente, cat se poate de normal si legal. Sau ma intereseaza sa pot face cadou unui copil pasionat sa priveasca in sus, un mic avion, fara sa fiu nevoit sa astept sa faca varsta legala sa-l inscriu la cursuri de pilotaj si fara sa fiu nevoit sa-i inregistrez aeronava pe undeva... Deja ma simt vinovat ca n-am avut RCA pentru tricicleta, si ca n-am platit taxa de poluare pentru carucior cand era bebelus. Cred ca am fost participant activ la trafic vreo 2-3 ani si-o fi tras si el vreo besina candva... Nasol tare... Mai multe accidente cunosc cu auto RC decat cu drone. In ritmul asta nu m-as mira sa fie nevoie de permis de conducere pentru masinutele cu telecomanda cu fir, vandute cu 15 lei prin Cora. Inteligenta umana sa traiasca!
Aceasta postare a fost editata de bitex: 04 March 2016 - 06:53 PM
Telefon: 0721 385365
#403
Postat 04 March 2016 - 08:06 PM
"Avocatura este o meserie interzisă în Bhutan. Un Decret Regal special spune:
”Nu vor fi admise în sala de judecată persoane, care sunt în stare să transforme negrul în alb și albul în negru”
Nu-i asa ? :D
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 04 March 2016 - 08:06 PM
#404
Postat 04 March 2016 - 10:51 PM
#406
Postat 05 March 2016 - 12:39 PM
Adoptez si idea de a ramane politicos unde are sens. Iar daca cei care reclama asta insusi folosesc in stil securist de a ridicolisia persoanele care au o alta parere si mai ales daca sint persoane care chiar fac ceva in senzul activitati, atunci detest se fie ei mostra de comportament.
Sunt cu totul deacord sa se exprima suparare si in mod drastic unde cu cuvintele frumoase nu ai avut sucess.
Inteleg frustrea unorea ca rezultatele lasa de asteptat sau de dorit. Nu apreciez persoanele care stau in umbra si nu contribuie cu nimic de cit cu critica fata de ARA si celor poate 5 omeni care presteaza servici pentru aeromodelisti, sacrifica si o buna parte de viata cu familia.
Astept sumar si rezultat din teleconferinta de ieri. Am plecat dupa 45 minute in care s-a prezentat si discutat cea ce am stiut deja.
Am spus si lui Andras in mai multe seziuni la telefon ca nu are sens sa isi risipeasca energia daca nu exista de cit o mana de omeni de adevarat interezati si de zece ori mai multi care stiu de toate si mai bine si critica doar ce fac cei care activeaza. Imi este greata de comportamentul acelor Gigi Contra, pentru care nu poti face nimic corect, iar daca le rogi se vine cu ceva concret auzi numai linistea si tacere.
rhc@born.ro
#407
Postat 05 March 2016 - 02:29 PM
Andrix_y, la 04 March 2016 - 01:46 PM, a spus:
Ce legatura au aceste tarife cu aeromodelismul ?