ORDINUL8 din 2014 a incetat Incepand cu 1 februarie 2016 ordinul 8 inceteaza sa mai produca efecte
#287
Postat 24 February 2016 - 09:15 PM
#288
Postat 24 February 2016 - 09:44 PM
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#289
Postat 24 February 2016 - 11:02 PM
Rower, la 24 February 2016 - 09:15 PM, a spus:
Important este ca aeromodelisti incep sa constientizeze cu adevarat intentiile autoritatilor. Inca se mai pot face unele lucruri. Daca vom intelege si necesitatea unor actiuni concrete dincolo de discutiile pe forum, capatam ceva sanse de reusita.
#290
Postat 24 February 2016 - 11:33 PM
nicolas, la 24 February 2016 - 09:08 PM, a spus:
Cata vreme definitia aeronavei din codul aerian cuprinde aproape tot ce zboara, aeromodelelul nu are cale de excludere, poate doar beneficia de unele derogari. Daca lasam interpretarile si citim obiectiv definitiile Codului Aerian:
“3.7. aeronavă - aparatul care se poate menţine în atmosferă cu ajutorul altor reacţii ale aerului decât cele asupra suprafeţei pământului;
3.8^1. aeronave fără pilot - aeronavele ghidate fie de către un pilot automat de la bordul lor, fie prin telecomandă de la un centru de control de la sol sau dintr-o altă aeronavă pilotată de echipaj uman;”
Observam ca nu exista cale logica prin care sa putem exclude aeromodelul din multimea aeronavelor, respectiv submultimea aeronavelor fara pilot. Stiu pare aberant, dar buba este mai de sus, la cod si de la ea porneste tot penibilul si incredibilul situatiei. Aceasta este in fapt cacealmaua jucata de autoritati si exact aici trebuiesc prinsi cu usa si invinsi cu prorpile lor arme.
#291
Postat 24 February 2016 - 11:44 PM
Garett, la 24 February 2016 - 03:46 PM, a spus:
Adica in baza carei legi cheama magazinele la ordin?
Ma rog, miza e clara, taxele, care-s mentionate de 'nspe ori!
Asa fomisti sunt aia de la AACR, nu le mai ajung salariile alea grase?
Paradoxal, dar asta este printre singurele actiuni cu baza legala a AACR-ului in domeniul aero fara pilot. Daca RACAR-RPAS si pretiosul ghid, erau cu totul in afara legii, asta , cu tot penibilul situatiei, chiar are temei legal. Ca o vor da de gard pe parcurs, este o alta poveste, dar baza legala exista.
#292
Postat 25 February 2016 - 09:45 AM
MODEL AIRCRAFT
2.4 In the broadest sense, the introduction of UAS does not change any existing distinctions between model aircraft and aircraft.
Model aircraft, generally recognized as intended for recreational purposes only, fall outside the provisions of the Chicago Convention,
being exclusively the subject of relevant national regulations, if any.
Deci suntem la mana "baronilor locali"... Nici macar un rege nu mai ajuta :)
https://www.trafikst...tems%20UAS.ashx
#293
Postat 25 February 2016 - 10:27 AM
http://www.mediafax....ct-psd-15086439
#295
Postat 25 February 2016 - 11:43 AM
renatoa, la 25 February 2016 - 09:45 AM, a spus:
MODEL AIRCRAFT
2.4 In the broadest sense, the introduction of UAS does not change any existing distinctions between model aircraft and aircraft.
Model aircraft, generally recognized as intended for recreational purposes only, fall outside the provisions of the Chicago Convention,
being exclusively the subject of relevant national regulations, if any.
Deci suntem la mana "baronilor locali"... Nici macar un rege nu mai ajuta :)
https://www.trafikst...tems%20UAS.ashx
Acesta este documentul (vezi pagina 28, dupa acest document a fost facut in mare propunerea AACR) in care AACR si MT au zis ca aeromodelele apartin de Aeronave fara pilot la bord...din acel moment nu am mai putut sustine sa introducem aeromodelul in M125 ca sa iesim de sub incidenta codului aerian civil.
:(
Fisiere atasate
-
doc_10019_manual_on_rpas.pdf (1.78MB)
Number of downloads: 18
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#296
Postat 25 February 2016 - 11:55 AM
renatoa, la 25 February 2016 - 10:27 AM, a spus:
http://www.mediafax....ct-psd-15086439
Politicieni in general fac doar legi aeriene. Ei insasi fiind de altfel aerieni in cele mai multe privinte.
#297
Postat 25 February 2016 - 01:28 PM
http://lemondronor.c...ffic-for-drones
Chestie super pentru entuziaştii ideii de Collision Avoidance Systems.
Dar no, eu o văd ca pe o chestie utilă dar niciodată obligatorie.
Bine... asta mergea mai bine la Cafenea dar, că veni vorba...
- Wi Tu Lo
- Ho Lee Fuk
- Bang Ding Ow.
#298
Postat 26 February 2016 - 10:03 AM
"Toate echipamentele de tip drona trebuiesc inregistrate la Autoritatea Aeronautica Civila Romana."
Aceasta postare a fost editata de mihaimcg: 26 February 2016 - 10:03 AM
#299
Postat 26 February 2016 - 10:32 AM
http://www.f64.ro/do...cumparatori.pdf
Ma intreb daca acest avertisment reprezinta toata autorizarea unui magazin pentru a fi abilitat sa vanda "drone"... Daca pentru asta trebuie sa platesti 1500 Euro... mai bine le scoti de la raft...
Pretul la F64 este totusi foarte putin peste cel la Lindinger, 22699 lei vs 5000 Eur un Inspire 1 Zen Muse X5, un lucru laudabil si de notat... ma asteptam sa includa si noua taxa de "facut reclama" la inmatriculare :D
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 26 February 2016 - 10:35 AM
#300
Postat 26 February 2016 - 12:26 PM
Aloo autoritatea ? daca e vreunu pe aici pe forum poate bagati la cap chestia asta si implementati si in alte centre din tara unde sunt aeroporturi, Bacau, Iasi. Sau decontam drumul, diurna din aia 90 de euro ?
#301
Postat 26 February 2016 - 12:33 PM
renatoa, la 26 February 2016 - 10:32 AM, a spus:
http://www.f64.ro/do...cumparatori.pdf
Ma intreb daca acest avertisment reprezinta toata autorizarea unui magazin pentru a fi abilitat sa vanda "drone"... Daca pentru asta trebuie sa platesti 1500 Euro... mai bine le scoti de la raft...
Pretul la F64 este totusi foarte putin peste cel la Lindinger, 22699 lei vs 5000 Eur un Inspire 1 Zen Muse X5, un lucru laudabil si de notat... ma asteptam sa includa si noua taxa de "facut reclama" la inmatriculare :D
Ati remarcat temeiul legal? Codul Aerian art. 3.7 respectiv 3.8, interesant, pt. ca in temeiul codului, cat de curad ne vom trezi cu reglementari pentru personalul aeronautic civil.
PS (Ar fi trebuit invocat 3.8 indice 1, acolo fiind definite aero fara pilot. La 3.8 sunt definite aeronavele de stat, dar ma rog asta este doar un mic detaliu pt. cei de la AACR, suficient pentru nulitatea integului doc. insa.)
#302
Postat 26 February 2016 - 12:55 PM
Andrei.N, la 26 February 2016 - 12:26 PM, a spus:
Aloo autoritatea ? daca e vreunu pe aici pe forum poate bagati la cap chestia asta si implementati si in alte centre din tara unde sunt aeroporturi, Bacau, Iasi. Sau decontam drumul, diurna din aia 90 de euro ?
Nu sunt dispus absolut deloc sa platesc 90 euro + TVA inmatricularea unui avion care m-a costat 150 RON, de exemplu si in general o taxa care depaseste cu mult costurile unui aeromodel in cele mai multe cazuri. Nu sunt dispus sa dau cate 90 euro + TVA pentru fiecare dintre cele 5 avioane plus un elicopter pe care le detin. Sa fim seriosi, sa platesc pentru ce ? O hartie cu un cod pe care sa o lipesc pe spuma ? Ca transponder nu cred ca reusesc sa agat de o spuma de 800 Gr. :D. De exemplu, ca membrii ARA avem niste identificatoare la aeromodelele inregistrate. Ar trebui luate in calcul si considerate valabile pentru orice autoritate .
Da, sunt de acord si sunt dispus sa platesc o taxa unica, modica, ca posesor de aeromodele, practicant de zbor recreativ, hobby, etc. Sa platim pentru ce ? Ni s-au pus la dispozitie terenuri, locuri amenajate, etc de catre autoritati ? Dupa ce ca si-asa ne descurcam cum putem , zburam pe unde putem, cumparam de la dracu-n praznic ca in Romania nu putem discuta de un comert bine pus la punct in domeniul aeromodelelor, pieselor de schimb, acumulatori, etc, mai asteptam si 30 pana la 100 de zile uneori sa ne vina amarata de piesisoara ca sa ne facem placerea, acum trebuie sa platim si juma de salariu pe....pe CE va intreb iar ?
Platim taxe de strazi pentru strazi inexistente sau pline de gropi, platim taxe de autostrazi pentru austostrazi pe hartie, platim taxe de mediu pentru noxe emise cu patalama la mana (vezi scandalul Volkswagen) platim taxe pentru te miri ce li se mai nazare la nesimtitii care ne conduc si care din 4 in 4 ani isi schimba resedinta din Parlament vs arestul Politiei....
Bun am inteles , trebuie sa zburam dupa niste reguli, trebuie sa respectam niste norme, dar sa fie de bun simt nu de ev mediu.
HPI Trophy Truggy 4.6 2013 2.4GHZ Waterproof- nitro
HPI Blitz2 Flux - electric
FG Baja Buggy Sportsline - benzina
AERO
Align T-Rex 450 Pro V2 - Augusta electric
Align T-Rex 500L Dominator - electric
Align T-Rex 700E DFC - electric
Drake by Dululutu -electric
Easy Star II by Multiplex - electric
Phoenix 2400 - electric
Sbach 342 by FMS 1300mm - electric
DJI Mavic Pro
Realacc Real5 215MM FPV Racing Drone
|||Spektrum DX9|||
#303
Postat 26 February 2016 - 12:58 PM
Andrei.N, la 26 February 2016 - 12:26 PM, a spus:
Aloo autoritatea ? daca e vreunu pe aici pe forum poate bagati la cap chestia asta si implementati si in alte centre din tara unde sunt aeroporturi, Bacau, Iasi. Sau decontam drumul, diurna din aia 90 de euro ?
Sa inteleg ca esti dornic sa cotizezi ? :angry2:
Ce alegi, intai smoala si apoi pene, sau invers ? :D
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 26 February 2016 - 12:59 PM
#304
Postat 26 February 2016 - 01:12 PM
Din punct de vedere al zborurilor recreationale, nu cred ca trebuie sa anunt pe nimeni de la Bucuresti ca ies cu spuma in spatele casei pe deal.
#305
Postat 26 February 2016 - 01:15 PM
"Voi astia" cu comercialul :p e chiar asa greu sa va coalizati intr-o asociatie de droneri comerciali, faceti site, forum, cu de toate... si va duceti lupta... pe noi culmi...
Sau nu va lasa ... ca sunteti in competitie :p
#306
Postat 26 February 2016 - 02:42 PM
renatoa, la 26 February 2016 - 01:15 PM, a spus:
...
Zbor de placere atunci cand am timp, cand a fost nevoie de implicare in cadrul activitatilor ARA - ISU, subsemnatul impreuna cu Romeo, amatori, voluntari sau cum mai vrei tu sa ne numesti, am aratat ca putem fi de incredere si percutam rapid cu ce scule are fiecare, dar in acelasi timp, arhitect fiind pot sa ma folosesc de o platforma AP pentru diferite studii si prezentari ale proiectelor. Este vreo problema ? De cand este de blamat faptul ca cineva duce pasiunea mai departe si poate chiar sa-si asigure un venit din treaba asta ?
Pentru ca un amator de pe forum care zboara o spuma, un 3D, un heli, un jet, poate foarte bine activa ca pro in domeniul AP sau orice alt domeniu, poate sa puna la dispozitie cunostintele pe care le are in cadrul aplicatiilor de tip ISU, jandarmeria s.a.m.d. unde s-a dovedit ca oficialii nu cunosc anumite chestii si chiar au fost surprinsi de faptul ca este posibila o transmisie video la distanta.
In schimb nu mi se pare normal ca cineva sa vina cu idei si propuneri de reglementari, scoli de pilotaj, menite sa-i avantajeze afacerea, sa detina monopol si sa-i strapeze pe ceilalti, inclusiv "zburatorii de weekend" care se dovedesc mai bine instruiti si cu o rutina a zborului dobandita in ani de pilotaj. Mai ales cand acel cineva fie e un amator exilat de pe forum, ajuns peste noapte dronistul nambar uan al tarii, fie un domn politician care a vazut o oportunitate in investirea banilor UE in proiecte din domeniul turismului, neavand niciun background in zona aeromodelismului se apuca de dat mana cu oficiali AACR ca sa ne-o traga la toti.
Nu vad rostul segregarii intre pro si amatori sau hobby-sti cum le spui tu, in fond toti suntem zburatori, iar responsabilitatile sunt aceleasi din punct de vedere al sigurantei zborului. Culmea e ca daca un profesionist face traznai sufera si ceilalti asa ca de ce sa nu fim un exemplu ?
#307
Postat 26 February 2016 - 03:07 PM
Andrei.N, la 26 February 2016 - 02:42 PM, a spus:
Ai noștrii sunt luați prin surprindere de apusul și răsăritul soarelui.
Ce făceam unii acu vreo 20 de ani fac cătanele din MaPN acuma și se mândresc cu primele drone românești (balonul cu cameră telecomandat cu șnur și planorul motorizat, ăla, primul la cercul de aero, din baghete, carton și placaj ;) )
- Wi Tu Lo
- Ho Lee Fuk
- Bang Ding Ow.
#308
Postat 26 February 2016 - 03:22 PM
Raspunsul a fost ca nu ii intereseaza.
#309
Postat 26 February 2016 - 03:38 PM
#310
Postat 26 February 2016 - 03:46 PM
Aceasta postare a fost editata de Andrei.N: 26 February 2016 - 03:46 PM
#311
Postat 26 February 2016 - 11:13 PM
Cascavalul a fost deja impartit.
Fisiere atasate
-
Dogaru.jpg (311.27K)
Number of downloads: 66
#312
Postat 26 February 2016 - 11:23 PM
Dar nu vad de ce sa ne facem probleme, din moment ce discutam despre zborurile recreationale, sau ar trebui ?
#313
Postat 26 February 2016 - 11:32 PM
"Piloți fără chiloți, chiloți fără piloți..."
La școlile alea, oare... derivatele integrale proporționale or să fie în programă?
- Wi Tu Lo
- Ho Lee Fuk
- Bang Ding Ow.
#314
Postat 26 February 2016 - 11:47 PM
Conflictul de interese apare atunci când funcționarul public are un interes personal
care influențează sau pare să influențeze îndeplinirea atribuțiilor sale oficiale cu
imparțialitate și obiectivitate. Interesele private ale funcționarului public pot include
un beneficiu pentru sine sau pentru familia sa, pentru rudele sale apropiate, pentru
prieteni, pentru persoane sau organizații cu care funcționarul public a avut relații
politice sau de afaceri. Interesul personal se poate referi și la orice datorii pe care
funcționarul public le are față de persoanele enumerate mai sus.
http://www.ifa-mg.ro...De_Interese.pdf
Are vreo legatura ?
#316
Postat 27 February 2016 - 12:28 PM
http://www.sursazile...n-fost-steward/
Imaginile de mai jos cred ca unii le stiti, e de la inmatricularea primei "drone din Romania" a domnului Octav Isaila si inceputul unei prietenii frumoase cu domnul Remus Dogaru dupa strangerea de mana.
Fisiere atasate
-
Inmatriculare Copter Isaila (1).jpg (100.22K)
Number of downloads: 73 -
Inmatriculare Copter Isaila (4).jpg (194.15K)
Number of downloads: 73
Aceasta postare a fost editata de Andrei.N: 27 February 2016 - 12:28 PM