Garett, la 05 February 2016 - 09:28 AM, a spus:
........................
Pana la urma e complet neclar cine raspunde de fapt de spatiul aerian in Romania! Fie MT, AACR, ROMATSA MAPN etc. E un haos din care nu reiese ce reglementari primeaza.
Administrarea spatiul aerian este impartita de Romatsa si MAPN, fiecare cu zonele sale. Dar pentru o mai buna intelegere a relatiei interinstituionale, trebuie precizat ca departamentul MAPN-ului care se ocupa cu administrarea spatiului aerian are birouri in aceias cladire cu Romatsa. In cea ce ne priveste, MAPN are rezervate majoritatea zonelor de tip G, cele care sunt de interes pentru noi. Alte zone de interes pt. noi sunt zonele CTR (cele de apropiere pt. aeroporturi), administrate de Romatsa si care desi putine la numar sunt destul de intinse, in general un cerc cu raza de 30Km avand centrul pe mijlocul pistei.
In privinta legislatiei, in acest moment situatia difera de cea anterioara introducerii ordinului8 din cauza introducerii in Codul Aerian in iunie 2014, a definitiei aeronavei fara pilor la bord “3.8^1. aeronave fără pilot - aeronavele ghidate fie de către un pilot automat de la bordul lor, fie prin telecomandă de la un centru de control de la sol sau dintr-o altă aeronavă pilotată de echipaj uman;”
Haosul provine pentru ca citita adliteram definitia cuprinde inclusiv o zburatoare cu telecomanda de la raionul de jucarii pt. prescolari pe care automat o supune prevederilor si sanctiunilor Codului Aerian. Practic legea este atat de prost facuta incat daca noi ne rupem acum avionul si respectam adliteram legea, ar trebuii sa declaram incident aeronautic, iar ne declararea incidentului ar putea sa ne atraga o sanctiune considerabila conform legilor in vigoare. Totodata autoritatile ar trebuii se ancheteze si sa documenteze incidentul urmand sa emita unele recomandari preventive pentru viitor. Cea ce incercam noi acum, este sa aflam daca autoritatile competente in speta, AACR-ul au capacitatea de a respecta aceste reglementari pe care aparent le sustine si sigur le tolereaza. Spre surprinderea noastra intrebati despre numarul incidentelor cu aeronave fara pilot la bord documentate de dansii, cei de la AACR, dand o totala lipsa de respect pentru legile tarii,au tergiversat ilegal si nejustificat un raspuns, dupa care au hotarat sa se declare incopetenti pe aceasta problema, indicand CIAS ca autoritate competenta cu aceasta. Momentan asteptam raspunsul acestora, dupa ce ARA a redirijat catre CIAS problema, desi legal ar fi trebuit sa faca asta chiar AACR-ul. Cu alte cuvinte ARA a facut demersurile necesare clarificarii unor aspecte necesare calrificarii situatiei legale din aceasta perioada, situatie pe care de altfel de ceva vreme o anticipase. Dar totala lipsa de respect a AACR-ului pentru lege si tergiversarea nejustificata dincolo de teremenele legale a unor raspunsuri lamuritaoare, alaturi de declinarea competentei catre o terta entitate, ne tintuieste in aceasta situatie de incertitudine.
Aceasta postare a fost editata de xorg: 05 February 2016 - 11:51 AM