Modelism - RHC Forum: ORDINUL8 din 2014 a incetat - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 19 Pagini +
  • « Prima
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

ORDINUL8 din 2014 a incetat Incepand cu 1 februarie 2016 ordinul 8 inceteaza sa mai produca efecte

#168 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 18 February 2016 - 08:56 PM

Ar fi bine sa lasati baletul asta de elefanti printre portelanuri si sa ne spuneti mai bine ce are de gand sa faca ARA ca sa deblocheze situatia ?

Joaca de-a popa cu diversele autoritati e doar o umflare de muschi fara nici un efect, singuri ati constatat, care e pasul urmator ?
O conferinta de presa sa le punem putin media in cap, nu credeti ca ar fi mai convingator ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#169 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 18 February 2016 - 09:15 PM

Vezi postareaViP_Eol, la 18 February 2016 - 08:41 PM, a spus:

Da. Corect. Nu seamănă deloc cu ce reproșezi.
Se pare că nici să citești nu știi, adicătelea să faci o analiză semantică (cum a făcut judecătorul în sentința lui Drone...).
Ceea ce am scris e corect. Interpretarea ta nu este și asta doar pentru că ”trebuie” să demonstrezi că aberez. Ce să-i faci nene ? Vrâsta; Mai mor neuronii ...; obosiți săracii și de studiu și de folosire permanentă. :pardon:
Îți promit că-ți dau recomandare pentru Antena 3. :rolleyes:
Pentru tine, ca de altfel pentru mulți alții, care de fapt nu știu despre ce vorbesc (nu e vorba despre cei de pe forum), dar au pretenția, școala de până în anii 90 și puțin după, nu are nicio valoare. Așa cum am auzit de foarte multe ori păreri despre ce s-a muncit și făcut înainte de 90, de la persoane care nu erau nici măcar în proiect la vremea respectivă.
E bună școala din prezent, cu profesori plictisiți, programe varză și o cultură manelizată. Trai nineacă. Ne băgăm picioarele în ea de tradiție (în afară de cazul în care ne convine), de cultură și ... sisteme de valori sănătoase. Ce-ți mai trebe dacă-l ai pe Salam, Minune și ... fără număr ?!
Îți promit că nu te mai bag în seamă. Îmi permit pentru că nu sunt la ”vârful” ARA. Voi continua să scriu pentru ceilalți.

Singura rugaminte este sa nu dezinformezi prin respectivele postari, in rest, mult succes.

Aceasta postare a fost editata de xorg: 18 February 2016 - 09:16 PM

0

#170 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 18 February 2016 - 09:19 PM

Vezi postarearenatoa, la 18 February 2016 - 08:56 PM, a spus:

Ar fi bine sa lasati baletul asta de elefanti printre portelanuri si sa ne spuneti mai bine ce are de gand sa faca ARA ca sa deblocheze situatia ?

Joaca de-a popa cu diversele autoritati e doar o umflare de muschi fara nici un efect, singuri ati constatat, care e pasul urmator ?
O conferinta de presa sa le punem putin media in cap, nu credeti ca ar fi mai convingator ?

Sfatul batranilor la adunarea generala pare cea mai inteleapta solutie. Oricum personal imi place mult idea conferintei de presa.
0

#171 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 18 February 2016 - 11:18 PM

La mărimea mea, pot fi numit și elefant. :rofl:
Problema a pornit fals. De ce ? Poate pentru că unii vor să fie numiți piloți. Foarte bine. Să meargă la școală.
Eu sunt aeromodelist și în consecință nu pilotez aeronave fără pilot, ci aeromodele. De fapt le pilotez ? Nu nene; le manevrez cu telecomanda. Na !
De asta era necesară o definire a aeromodelului (lucru făcut deja) și excluderea din majoritatea condițiilor puse de Codul Aerian. Cine vrea FPV la distanțe mari (dincolo de raza vizuală), sau drone (nu multicoptere, că nu-i aceeași Mărie), sau vrea să culeagă imagini în scop comercial, să plătească.
Problema apare când niște oportuniști încearcă să se strecoare sub umbrela aeromodelismului și să scoată profit. N-ar fi bai dacă ar construi aeromodele pe care să le pună la dispoziția celorlalți (contra-cost desigur), dar nu, ei vor cu totul altceva. Afacere care să includă și taxarea aeromodeliștilor pentru a-i face ”piloți”. Hm. :blush: Culmea. Ajuți persoana, o dirijezi, o înveți să zboare aeromodele și peste doi ani te trezești că trebe să mergi la ”școala” individului să-ți dea licență. Faină treabă. Colac peste pupăză mai trebuie să-i faci și statuie, sau să accepți ”osanalele” aduse. Sunt sătul de osanale. Am trăit destul cu ele așa că nu le mai suport și le recunosc de la o poștă indiferent de uniforma pe care o poartă.

O conferință de presă ? Poate ar da ceva rezultate, mai ales dacă aduci în discuție și Casa Regală. Scuze Renato. Știu că ai alergie, dar de reclamă dă bine.
Pe lângă asta ... scrisori. Puneți la punct un text pe care să-l tipăreasacă toți membrii ARA și să-l pună în plic la poștă. Stabilim o zi și toată lumea pune plicurile. Cu siguranță că nu e o gaură în buget o trimitere poștală. Adresa ? Ministerul Transporturilor și ... unde ne mai interesează. Lucrul acesta îl pot face toți, chiar și cei care nu sunt membri ARA. La fel, fiecare poate ruga din cercul de prieteni/cunoștințe să accepte semnarea unei asemenea scrisori. De preferat ca trimiterea să fie cu confirmare de primire, lucru care presupune să semnezi la venirea plicului. Plicul trebuie, obligatoriu să aibă scris și expeditorul. Nu ne ascundem.
Metoda poate fi repetată până suntem ascultați. Nu le va place deloc să primească vreo 500 de recomandate în aceeași zi. Cu siguranță. Poate reușim să trimitem mai multe.

Pentru cei care doresc să fie piloți UAV, sau să deschidă școli pentru așa-ceva : singura instituție din România care a acordat și acordă acest fel de licențe este Ministerul Apărării. Sunt destui trecuți în rezervă care ar accepta să fie specialistul/instructorul școlii. Angajezi o astfel de persoană şi îndeplineşti o cerinţă principală: să ai instructor cu licenţă acceptată. Dacă s-a deschis o asemnea şcoală (civilă) nu știu.
Nu mai amestecați aeromodeliștii în treaba asta. Nu suntem scut pentru nimeni.

Am terminat cu dezinformarea pe ziua de azi.

Grea limba română.

Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 18 February 2016 - 11:21 PM

URA şi la zbor fofezelor !
0

#172 Useril este offline   Radubv 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 740
  • Inregistrat: 09-February 12
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:Aero-Auto RC.

Postat 19 February 2016 - 12:38 PM

Vezi postareaViP_Eol, la 18 February 2016 - 11:18 PM, a spus:

...............
Problema a pornit fals. De ce ? Poate pentru că unii vor să fie numiți piloți. Foarte bine. Să meargă la școală.
Eu sunt aeromodelist și în consecință nu pilotez aeronave fără pilot, ci aeromodele. De fapt le pilotez ? Nu nene; le manevrez cu telecomanda. Na !
De asta era necesară o definire a aeromodelului (lucru făcut deja) și excluderea din majoritatea condițiilor puse de Codul Aerian. Cine vrea FPV la distanțe mari (dincolo de raza vizuală), sau drone (nu multicoptere, că nu-i aceeași Mărie), sau vrea să culeagă imagini în scop comercial, să plătească.
Problema apare când niște oportuniști încearcă să se strecoare sub umbrela aeromodelismului și să scoată profit. N-ar fi bai dacă ar construi aeromodele pe care să le pună la dispoziția celorlalți (contra-cost desigur), dar nu, ei vor cu totul altceva. Afacere care să includă și taxarea aeromodeliștilor pentru a-i face ”piloți”. Hm. :blush: Culmea. Ajuți persoana, o dirijezi, o înveți să zboare aeromodele și peste doi ani te trezești că trebe să mergi la ”școala” individului să-ți dea licență. Faină treabă. Colac peste pupăză mai trebuie să-i faci și statuie, sau să accepți ”osanalele” aduse. .........

................

Nu sunt partizanul nimanui, nu va cunosc decat de pe forum pe majoritatea, poate v-am si vazut pe la Sânpetru pe unii, dar fara a asimila figura cu numele de forum/numele real.
Citatul partial de mai sus cred ca se poate numi rezumatul la obiect al situatiei actuale. Vad atatea blabla-uri si legi sforaitoare, definitii juridice pe care le uiti inceputul cand ajungi la sfarsit, care ...parerea mea, nu-si au rostul. Majoritatea dintre noi sau mai bine hai sa ma refer doar la mine, eu zbor de placere aeromodelele, este distractia mea, este relaxarea mea la sfarsit de saptamana, evadarea din cotidian. Tot ce am citit in tema aceasta este steril, discutii in contradictoriu, oportunisti care pentru foloasele comerciale ne atrag si pe noi cei care invartim cate o "jucarie" pe campuri pustii, doar pentru placerea noastra, in aceasta capcana juridica legislativa. Nu am vazut in acea hotarare o singura referire la avioane, la elicoptere, doar drone. Nu, acea hotarare nu este pentru noi toti, este doar pentru firma care este parte reclamanta, nu este o hotarare definitiva si irevocabila si nici nu cred ca avea ce cauta pe aici, este prescrisa odata ce ordinul 8/2014 si-a incetat aplicabilitatea. Nu sunt jurist, asadar este doar parerea mea.
Ceea ce vad de cateva zile in aceasta rubrica ma surprinde in mod neplacut. Am descoperit aici ca nu esti aeromodelist daca nu ai facut un avion cu mana ta, asta e , nu pe toti ne-a inzrestrat natura cu astfel de talente, ca nu esti aeromodelist daca zbori drone, iarasi...nu pe toti ne-a inzestrat natura cu talente pentru a zbura elicoptere, jeturi, 3D, etc (nb: nu zbor drone sau zbor daca se pune la socoteala CX10 :)) ), am descoperit ca nu esti aeromodelist daca nu esti afiliat la FRm sau alt club cu patalamale , taxe,etc. Bun, nu sunt aeromodelist, dar am aceeasi dragoste ca si voi, zborul aeromodelelor , automodelelor, le manuiesc la fel de bine sau mai putin bine ca multi dintre voi, imi creste inima cand le vad zburand sau cand invat ceva nou si imi ramane o parte din suflet in locul unde la trantesc, sunt un amator , ok, dar cu ce sunteti voi mai breji decat noi amatorii, astia care zburam pe unde apucam , cand apucam si care uite nu participam pe la cocncursuri, ca nu asta ne-a atras sa facem ceea ce facem. Superioritatea aceasta de "veterani", de profesionisti, de , vezi doamne ..." asculta amice, eu zbor de de jde ani nu de 2-3 ani ca tine", supara pe multi dintre noi, multi care nu postam pe aici, multi care nici conturi aici nu avem, multi care nu au avut norocul, resursele, conjuctura altora sa practice acest hobby din tinerete. Am vazut primul aeromodel la Casa pionerilor cand eram prin clasele primare, am fost fascinat si de atunci tot ce a avut legatura cu micile "jucarii" m-a atras. Din pacate nu am putut sa-mi satisfac placerea decat la maturitate, dar mai bine mai tarziu decat niciodata. Pentru asta trebuie sa fiu tras de urechi si pus la colt ?
Toata aceasta situatie mi se pare hilara, sa consideri aeronava, un model de juma' de kg si sa ma obligi sa cer aprobare de zbor, sa-l inregistrez la dracu in praznic si alte idiotenii, zau...e de domeniul retardului. Domnilor, ca am facut-o legal sau nu, noi toti am zburat inainte de ordinul x, in timpul si cu siguranta vom zbura si dupa, ma rog eu cel putin o voi face, pe campul nostru pustiu (daca nu tinem cont si de zecile de oi, magari si caini). Ma dau afara de acolo, gasesc eu alt camp pustiu si tot zbor, pasiunea nu mi-o va putea interzice nimeni. Pe de alta parte , da , as fi mult mai linistit daca as putea zbura linistit in continuare , aeromodelel mele sa fie considerate ceea ce sunt, aeromodele si nu aeronave, pentru care sa platesc nu stiu cate sute, mii de euro. As fi mult mai linistit sa stiu ca exista o lege care ma protejeaza ca aeromodelist si nu ma considera pilot de aeronava. As fi mult mai linistit sa existe niste reguli de bun simt pentru zbor ca sa fim departajati de inconstientii si fitosii care fac pe vitejii in locuri populate sau mai stiu eu unde si ne pun si pe noi intr-o lumina proasta , cei care avem destula maturitate sa ne luam toate masurile de siguranta. Vor exista mereu si incidente asta e clar, dar trebuie sa avem mereu constiinta impacata ca ne-am luat toate masurile pentru a evita astfel de necazuri. Codul rutier este o lege, da ? De exemplu spune sa micsorezi viteza pana la limita la care poti evita orice accident , sa zicem la o trecere de pietoni. Unii o fac , unii nu, sunt accidentati/omorati pietoni pe trecere si din vina soferilor uneori si din vina pietonilor in alte cazuri, nu s-a interzis nici sofatul, nu s-au pus atatea piedici in conducerea unei masini asa cum observ ca ni se pun noua in a ne zbura "jucariile".
Scuzata fie-mi incoerenta pe alocuri si cele ce am mai gresit, ideile vin multe, multe se uita, asta e...batranetea. Nu vreau sa jignesc pe nimeni, nu vreau sa acuz pe nimeni, am vrut doar sa va prezint o alta parere venita de la un amator si cum vad eu toata aceasta problema din exterior, rupt fiind de orgolii , asociatii, firme, etc. Nu voi intra cu nimeni in discutii sterile si contradictorii, mi-am spus parerea si este singura interventie in tema de fata pe care o voi avea.
Va doresc zboruri line si fara incidente tuturor.
AUTO

HPI Trophy Truggy 4.6 2013 2.4GHZ Waterproof- nitro
HPI Blitz2 Flux - electric
FG Baja Buggy Sportsline - benzina

AERO

Align T-Rex 450 Pro V2 - Augusta electric
Align T-Rex 500L Dominator - electric
Align T-Rex 700E DFC - electric
Drake by Dululutu -electric
Easy Star II by Multiplex - electric
Phoenix 2400 - electric
Sbach 342 by FMS 1300mm - electric
DJI Mavic Pro
Realacc Real5 215MM FPV Racing Drone
|||Spektrum DX9|||
0

#173 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 19 February 2016 - 02:37 PM

Copii care vor participa sambata aici sunt mai aeromodelisti decat cativa din postacii din acest topic :)

https://www.facebook...telierpapelier/

PS: poate baga si ARA un premiu, asa simbolic...

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 19 February 2016 - 02:38 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#174 Useril este offline   Andrix_y 

  • Presedinte ARA
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 900
  • Inregistrat: 09-October 07
  • Gender:Male

Postat 19 February 2016 - 03:13 PM

Vezi postarearenatoa, la 19 February 2016 - 02:37 PM, a spus:

Copii care vor participa sambata aici sunt mai aeromodelisti decat cativa din postacii din acest topic :)

https://www.facebook...telierpapelier/

PS: poate baga si ARA un premiu, asa simbolic...


Ii cunosti pe cei care fac evenimentul?
Te rog mai multe detalii pe mail....e cam din scurt sa vedem ce putem face
Babos Andras Sandor

Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
0

#175 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 19 February 2016 - 03:29 PM

Nu ii cunosc, a fost o stire de presa azi, aici, unde ai si date de contact:
http://m.hotnews.ro/stire/20807005

Sugestia a fost doar un PS, data aviatoare poate... :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#176 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 19 February 2016 - 04:52 PM

Vezi postareaRadubv, la 19 February 2016 - 12:38 PM, a spus:

...........................
Toata aceasta situatie mi se pare hilara, sa consideri aeronava, un model de juma' de kg si sa ma obligi sa cer aprobare de zbor, sa-l inregistrez la dracu in praznic si alte idiotenii, zau...e de domeniul retardului. .......................................

Din pacate aceasta situatie hilara izvoreste din retardul unor autoritati, toti cei cativa de aici se lupta pentru a recapata normalitatea. Nu cred sa fie cineva printre noi care-si doreste sa-i fi numita zburatoarea aeronava. Din pacate doar o mana de oameni se lupta de mai bine de un an cu aceasta problema si nu au suficienta putere de convingere pentru depasirea redardului institutional. Scoaterea aeromedelelor din categoria aeronavelor a fost ceruta de ARA inca de anul trecut dar nu a fost suficient de convingatoare avand in vedere ca marea majoritate a aeromodelistilor prefera cu lasitate sa stea pe margine si sa astepte in loc sa se inscrie in asociatie pentru asi cauta dreptatea. ARA a propus MT-ului sa trateze aeromodelismu prin prisma ordinului M125/2013 privind stabilirea activităţilor, altele decât activităţile aeronautice civile, având drept efect ajungerea în spaţiul aerian a diverselor corpuri materiale care pot constitui un pericol pentru siguranţa aviaţiei şi privind aprobarea condiţiilor de autorizare a acestor activităţi. Dar nu dansi vor taxe pe inmatriculare cod aerian si hg912 la aeromodelism. Vreti sa faceti ceva bun? luati si scoatetile pe nas propriile legi, pe care oricum se dovedesc incapabili sa le respecte.
0

#177 Useril este offline   nicolas 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 06-October 06
  • Gender:Male
  • Location:Popesti-Leordeni

Postat 19 February 2016 - 05:21 PM

Vezi postareaViP_Eol, la 18 February 2016 - 11:18 PM, a spus:


Problema a pornit fals. De ce ? Poate pentru că unii vor să fie numiți piloți. Foarte bine. Să meargă la școală.
Eu sunt aeromodelist și în consecință nu pilotez aeronave fără pilot, ci aeromodele. De fapt le pilotez ? Nu nene; le manevrez cu telecomanda. Na !
De asta era necesară o definire a aeromodelului (lucru făcut deja) și excluderea din majoritatea condițiilor puse de Codul Aerian. Cine vrea FPV la distanțe mari (dincolo de raza vizuală), sau drone (nu multicoptere, că nu-i aceeași Mărie), sau vrea să culeagă imagini în scop comercial, să plătească.
Problema apare când niște oportuniști încearcă să se strecoare sub umbrela aeromodelismului și să scoată profit. N-ar fi bai dacă ar construi aeromodele pe care să le pună la dispoziția celorlalți (contra-cost desigur), dar nu, ei vor cu totul altceva. Afacere care să includă și taxarea aeromodeliștilor pentru a-i face ”piloți”. Hm. :blush: Culmea. Ajuți persoana, o dirijezi, o înveți să zboare aeromodele și peste doi ani te trezești că trebe să mergi la ”școala” individului să-ți dea licență. Faină treabă. Colac peste pupăză mai trebuie să-i faci și statuie, sau să accepți ”osanalele” aduse. Sunt sătul de osanale. Am trăit destul cu ele așa că nu le mai suport și le recunosc de la o poștă indiferent de uniforma pe care o poartă.

O conferință de presă ? Poate ar da ceva rezultate, mai ales dacă aduci în discuție și Casa Regală. Scuze Renato. Știu că ai alergie, dar de reclamă dă bine.
Pe lângă asta ... scrisori. Puneți la punct un text pe care să-l tipăreasacă toți membrii ARA și să-l pună în plic la poștă. Stabilim o zi și toată lumea pune plicurile. Cu siguranță că nu e o gaură în buget o trimitere poștală. Adresa ? Ministerul Transporturilor și ... unde ne mai interesează. Lucrul acesta îl pot face toți, chiar și cei care nu sunt membri ARA. La fel, fiecare poate ruga din cercul de prieteni/cunoștințe să accepte semnarea unei asemenea scrisori. De preferat ca trimiterea să fie cu confirmare de primire, lucru care presupune să semnezi la venirea plicului. Plicul trebuie, obligatoriu să aibă scris și expeditorul. Nu ne ascundem.
Metoda poate fi repetată până suntem ascultați. Nu le va place deloc să primească vreo 500 de recomandate în aceeași zi. Cu siguranță. Poate reușim să trimitem mai multe.

Pentru cei care doresc să fie piloți UAV, sau să deschidă școli pentru așa-ceva : singura instituție din România care a acordat și acordă acest fel de licențe este Ministerul Apărării. Sunt destui trecuți în rezervă care ar accepta să fie specialistul/instructorul școlii. Angajezi o astfel de persoană şi îndeplineşti o cerinţă principală: să ai instructor cu licenţă acceptată. Dacă s-a deschis o asemnea şcoală (civilă) nu știu.
Nu mai amestecați aeromodeliștii în treaba asta. Nu suntem scut pentru nimeni.

Am terminat cu dezinformarea pe ziua de azi.

Grea limba română.




Chiar daca am avut pareri diferite despre anumite comentarii facute de tine pe acest forum ,cu aceasta postare nu pot sa fiu decat, in totalitate, de acord cu tine.
Cred ca ideea cu scrisorile este foarte buna, ce este scris ramane scris .
De asemenea, cred ca singurul lucru pentru care trebuie sa "luptam", este sa avem o definitie a aeromodelului in legislatie si normele de operare ale acestuia(bineinteles de bun simt).

@Radubv cred ca majoritatea hobby-stilor ti-ar da un like pentru postarea ta.
Its nice to be important, but its more important to be nice ...
0

#178 Useril este offline   Garett 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Flying and floating things

Postat 19 February 2016 - 11:58 PM

Vezi postareaRadubv, la 19 February 2016 - 12:38 PM, a spus:

...

Excelenta postare!
0

#179 Useril este offline   Garett 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Flying and floating things

Postat 20 February 2016 - 12:12 AM

Apropo de întrebarea către CIAS, poate ar merita si o altă abordare: abandonate în câmp niste jucării si chemati să ancheteze de fiecare dată! Cu presă cu tot, evident! "Domnilor, am găsit o aeronavă prabusita în câmp! Trebuie să veniți să anchetati!"
Dacă CIAS isi declineaza responsabilitatea le cereti să motiveze în scris de ce! ;)
Dacă spun că sunt doar jucării, nu "aeronave" you have a case, vorba românului!
Iar dacă AACR insistă că sunt aeronave atunci logic CIAS trebuie să ancheteze!
Câteva cazuri de genul ăsta, cu popularizare prin presă si insistat pe ideea "Uite pe ce cheltuie banii autoritățile statului, "anchetează" jucării!" chiar s-ar putea să determine suficientă presiune încât să ducă la clarificarea problemei.

Aceasta postare a fost editata de Garett: 20 February 2016 - 12:13 AM

0

#180 Useril este offline   optyqus 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 336
  • Inregistrat: 01-February 09
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt / Iasi

Postat 20 February 2016 - 12:59 AM

Vezi postareaRadubv, la 19 February 2016 - 12:38 PM, a spus:

Nu sunt partizanul nimanui, nu va cunosc decat de pe forum pe majoritatea, poate v-am si vazut pe la Sânpetru pe unii, dar fara a asimila figura cu numele de forum/numele real.
...
Ceea ce vad de cateva zile in aceasta rubrica ma surprinde in mod neplacut. Am descoperit aici ca nu esti aeromodelist daca nu ai facut un avion cu mana ta, asta e , nu pe toti ne-a inzrestrat natura cu astfel de talente, ca nu esti aeromodelist daca zbori drone, iarasi...nu pe toti ne-a inzestrat natura cu talente pentru a zbura elicoptere, jeturi, 3D, etc (nb: nu zbor drone sau zbor daca se pune la socoteala CX10 :)) ), am descoperit ca nu esti aeromodelist daca nu esti afiliat la FRm sau alt club cu patalamale , taxe,etc. Bun, nu sunt aeromodelist, dar am aceeasi dragoste ca si voi, zborul aeromodelelor , automodelelor, le manuiesc la fel de bine sau mai putin bine ca multi dintre voi, imi creste inima cand le vad zburand sau cand invat ceva nou si imi ramane o parte din suflet in locul unde la trantesc, sunt un amator , ok, dar cu ce sunteti voi mai breji decat noi amatorii, astia care zburam pe unde apucam , cand apucam si care uite nu participam pe la cocncursuri, ca nu asta ne-a atras sa facem ceea ce facem. Superioritatea aceasta de "veterani", de profesionisti, de , vezi doamne ..." asculta amice, eu zbor de de jde ani nu de 2-3 ani ca tine", supara pe multi dintre noi, multi care nu postam pe aici, multi care nici conturi aici nu avem, multi care nu au avut norocul, resursele, conjuctura altora sa practice acest hobby din tinerete. Am vazut primul aeromodel la Casa pionerilor cand eram prin clasele primare, am fost fascinat si de atunci tot ce a avut legatura cu micile "jucarii" m-a atras. Din pacate nu am putut sa-mi satisfac placerea decat la maturitate, dar mai bine mai tarziu decat niciodata. Pentru asta trebuie sa fiu tras de urechi si pus la colt ?
...
Scuzata fie-mi incoerenta pe alocuri si cele ce am mai gresit, ideile vin multe, multe se uita, asta e...batranetea. Nu vreau sa jignesc pe nimeni, nu vreau sa acuz pe nimeni, am vrut doar sa va prezint o alta parere venita de la un amator si cum vad eu toata aceasta problema din exterior, rupt fiind de orgolii , asociatii, firme, etc. Nu voi intra cu nimeni in discutii sterile si contradictorii, mi-am spus parerea si este singura interventie in tema de fata pe care o voi avea.
Va doresc zboruri line si fara incidente tuturor.

Prima postare de pe acest topic care chiar spune ceva! Restul e cancan. Felicitari RaduBv
SAB Goblin Kraken 700 | Scorpion 4530 540KV Limited Edition | Hobbywing 160 Platinum V4 |
Align DS820M | Scorpion Backup Guard | VBAR Neo Pro Rescue | T-Rex 600N Pro | Spirit GT | TT 53 Redline
||| || | Spektrum iX
12 | || ||| Radiomaster TX16S MAX
0

#181 Useril este offline   Garett 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Flying and floating things

Postat 20 February 2016 - 06:50 AM

Vezi postarearenatoa, la 18 February 2016 - 02:05 PM, a spus:

De fapt, nici nu cred ca erau de competenta CIAS...

Pana la urma problema care se pune este " de competenta cui sunt?".
a. Daca insista sa le considere "aeronave", OK, atunci sa-si asume responsabilitatea si sa investigheze fiecare incident, indiferent ca vorbim de AN-2 sau de replica sa la 1:4!
b. Daca isi declina competenta inseamna implicit ca aeromodelelor nu li se aplica prevederile Codului Aerian, deci nu sunt "aeronave"!
c. Daca vor sa infiinteze un CIAS doar pentru aeromodele, iarasi OK, dar trebuie sa-si asume risipa de bani publici!
0

#182 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 20 February 2016 - 08:48 AM

RaduBV,

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  like.jpg (6.81K)
    Number of downloads: 1

Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#183 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 20 February 2016 - 10:58 AM

Ar fi fain și ce spune Garett, numai că nu ajunge să o faci singular, ci concertat în toată țara.
Probleme ar apare la anunțarea evenimentului. Dacă-l anunți ar însemna implicit că recunoști că aeromodelul este aeronavă și intră sub incidența codului. Dacă intră sub incidența codului... unde e licența, înmatricularea și depunerea planului de zbor ?
Totuși să nu "dărâmăm casa pentru un căprior".
Ar merge anunțat la modul: "dom'le, mă plimbam pe acolo și am văzut <aeronava prăbușită> pe câmp". Dacă le faci câte o sesizare pe săptămână, în fiecare colț al țării, dar nu mai multe în același timp, cumulat și cu trimiterile poștale ... hm ... . Război de guerillă domnilor. :)

Radule, nu pot pentru ca să spun că nu ai mare dreptate. Vezi tu ? Dacă am afirmat că sunt orgolii mari, asta nu înseamnă că m-am exclus din categorie, dar mă tratez. ;) Ca orice tratament ... poate, sau nu, să aibă rezultate.
Părerea asta despre aeromodelismul "adevărat" este generală (nu numai în țară) și uneori se merge chiar până la considerentul că dacă e construcție din polistiren nu este aeromodelism.
Eu văd problema în felul următor: nimic nu poate avea valoare mai mare și implicit nu poate oferi satisfacție mai mare decât lucrul realizat cu mânuțele tale. Majoritatea celor care cumpără RTF-uri, ajung la momentul la care trebuie să repare, să schimbe piese uzate, ori distruse și până la urmă să-și dorească să construiască de la 0, deci ... . Până la urmă, ceea ce contează este să-ți atingi visul prin orice metodă decentă, sau de bun simț.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#184 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 20 February 2016 - 12:00 PM

Evident ca anuntul era gandit din start la modul "ma plimbam..." ca doar nu esti dus sa le raportezi prabusirea "aeronavei" propii !

Si mai fun, dar e prea din scurt, ar fi fost sa le facem raport despre evenimentul anuntat in pagina anterioara, un grup de parinti ingrijorati va atrag atentia ca ii invata pe copiii nostri sa faca "aeronave"...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#185 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 20 February 2016 - 01:20 PM

Vezi postarearenatoa, la 20 February 2016 - 12:00 PM, a spus:

Evident ca anuntul era gandit din start la modul "ma plimbam..." ca doar nu esti dus sa le raportezi prabusirea "aeronavei" propii !

Si mai fun, dar e prea din scurt, ar fi fost sa le facem raport despre evenimentul anuntat in pagina anterioara, un grup de parinti ingrijorati va atrag atentia ca ii invata pe copiii nostri sa faca "aeronave"...



Incidentul poate survenii si in alt conntext decat cel al zborului efectiv. Incidentul poate aparea indiferent de scopul in care este exploatata aeronava. Nu-i nevoie de licenta si inmatriculare ca sa-ti tii "aeronava" pe dulap. Poate oricand cadea de acolo sa-si fisureaze o aripa, aspect care evident pune in pericol siguranta viitoarelor zboruri. CODUL AERIAN:"3.26. incident - eveniment, altul decât un accident, asociat cu exploatarea unei aeronave, care afectează sau poate afecta siguranţa exploatării aeronavei;" Noi putem raporta orice si este de datoria autoritatilor sa faca lumina.
Mai mult noi suntem chiar sub sanctiune contraventionala daca nu raportam: Codul Aerian:"ART. 93 (1) Constituie contravenţii, dacă nu au fost săvârşite în astfel de condiţii încât, potrivit legii, să constituie infracţiuni, următoarele fapte:
c) neinformarea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului cu privire la producerea incidentelor şi accidentelor de aviaţie civilă, de către cei care au această obligaţie în conformitate cu prevederile art. 90 alin. (2);"

Acum mai in gluma mai in serios, AACR-ul precizeaza clar in raspunsul catre ARA de aici: https://aeromodelism.../a1JOu5O4Ng.jpg , ca de cercetarea incidentelor cu aero fara pilot se ocupa CIAS incepand cu 15.nov.2015, conform regulamentului UE376/2016. Prin acest raspuns se intaresc inca odata presupunerile noastre ca incidentele trebuiesc declarate. Chiar daca pana acum AACR-ul a dovedit in repetate randuri ca nu prea are treaba cu legea, ca si in cazul de fata, cand afirma ca o lege din 2016 produce efecte inca din 2015. Totusi, noi de buna credinta trebuie sa dam curs unora din indicatiile acestora. Desigur doar in masura in care urmarea acestor indicatii nu reprezinta un real pericol la siguranta traficului aerian, asa cum ar reprezenta spre exemplu respectarea unor prevederi ale HG912/2010 indicata ca fiindu-ne opozabila de AACR in pretiosul sau ghid.
“HG912/2010 art.12 alin. (2) În afara zonelor dens populate, aeronavelor civile le sunt interzise zborurile la o înălţime mai mică de 150 metri faţă de sol, cu excepţia aeronavelor care execută proceduri de aterizare/decolare pe/de pe aerodromuri certificate sau terenuri/suprafeţe de apă stabilite potrivit prevederilor art. 8 alin. (3), aeronavelor care execută zboruri de acrobaţie sau operaţiuni de lucru aerian în folosul agriculturii, silviculturii, sănătăţii publice şi protecţiei mediului, în condiţiile autorizării de către Autoritatea Aeronautică Civilă Română, precum şi aeronavelor care execută zboruri aferente operaţiunilor aeriene prevăzute la art. 9 alin. (1) lit. d).”

Aceasta postare a fost editata de xorg: 20 February 2016 - 01:21 PM

0

#186 Useril este offline   nomad 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 651
  • Inregistrat: 24-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 20 February 2016 - 06:32 PM

...............
Problema a pornit fals. De ce ? Poate pentru că unii vor să fie numiți piloți. Foarte bine. Să meargă la școală.
Eu sunt aeromodelist și în consecință nu pilotez aeronave fără pilot, ci aeromodele. De fapt le pilotez ? Nu nene; le manevrez cu telecomanda. Na !
De asta era necesară o definire a aeromodelului (lucru făcut deja) și excluderea din majoritatea condițiilor puse de Codul Aerian. Cine vrea FPV la distanțe mari (dincolo de raza vizuală), sau drone (nu multicoptere, că nu-i aceeași Mărie), sau vrea să culeagă imagini în scop comercial, să plătească.
Problema apare când niște oportuniști încearcă să se strecoare sub umbrela aeromodelismului și să scoată profit. N-ar fi bai dacă ar construi aeromodele pe care să le pună la dispoziția celorlalți (contra-cost desigur), dar nu, ei vor cu totul altceva. Afacere care să includă și taxarea aeromodeliștilor pentru a-i face ”piloți”. Hm. :blush: Culmea. Ajuți persoana, o dirijezi, o înveți să zboare aeromodele și peste doi ani te trezești că trebe să mergi la ”școala” individului să-ți dea licență. Faină treabă. Colac peste pupăză mai trebuie să-i faci și statuie, sau să accepți ”osanalele” aduse. .........

................

Nu sunt partizanul nimanui, nu va cunosc decat de pe forum pe majoritatea, poate v-am si vazut pe la Sânpetru pe unii, dar fara a asimila figura cu numele de forum/numele real.
Citatul partial de mai sus cred ca se poate numi rezumatul la obiect al situatiei actuale. Vad atatea blabla-uri si legi sforaitoare, definitii juridice pe care le uiti inceputul cand ajungi la sfarsit, care ...parerea mea, nu-si au rostul. Majoritatea dintre noi sau mai bine hai sa ma refer doar la mine, eu zbor de placere aeromodelele, este distractia mea, este relaxarea mea la sfarsit de saptamana, evadarea din cotidian. Tot ce am citit in tema aceasta este steril, discutii in contradictoriu, oportunisti care pentru foloasele comerciale ne atrag si pe noi cei care invartim cate o "jucarie" pe campuri pustii, doar pentru placerea noastra, in aceasta capcana juridica legislativa. Nu am vazut in acea hotarare o singura referire la avioane, la elicoptere, doar drone. Nu, acea hotarare nu este pentru noi toti, este doar pentru firma care este parte reclamanta, nu este o hotarare definitiva si irevocabila si nici nu cred ca avea ce cauta pe aici, este prescrisa odata ce ordinul 8/2014 si-a incetat aplicabilitatea. Nu sunt jurist, asadar este doar parerea mea.
Ceea ce vad de cateva zile in aceasta rubrica ma surprinde in mod neplacut. Am descoperit aici ca nu esti aeromodelist daca nu ai facut un avion cu mana ta, asta e , nu pe toti ne-a inzrestrat natura cu astfel de talente, ca nu esti aeromodelist daca zbori drone, iarasi...nu pe toti ne-a inzestrat natura cu talente pentru a zbura elicoptere, jeturi, 3D, etc (nb: nu zbor drone sau zbor daca se pune la socoteala CX10 :)) ), am descoperit ca nu esti aeromodelist daca nu esti afiliat la FRm sau alt club cu patalamale , taxe,etc. Bun, nu sunt aeromodelist, dar am aceeasi dragoste ca si voi, zborul aeromodelelor , automodelelor, le manuiesc la fel de bine sau mai putin bine ca multi dintre voi, imi creste inima cand le vad zburand sau cand invat ceva nou si imi ramane o parte din suflet in locul unde la trantesc, sunt un amator , ok, dar cu ce sunteti voi mai breji decat noi amatorii, astia care zburam pe unde apucam , cand apucam si care uite nu participam pe la cocncursuri, ca nu asta ne-a atras sa facem ceea ce facem. Superioritatea aceasta de "veterani", de profesionisti, de , vezi doamne ..." asculta amice, eu zbor de de jde ani nu de 2-3 ani ca tine", supara pe multi dintre noi, multi care nu postam pe aici, multi care nici conturi aici nu avem, multi care nu au avut norocul, resursele, conjuctura altora sa practice acest hobby din tinerete. Am vazut primul aeromodel la Casa pionerilor cand eram prin clasele primare, am fost fascinat si de atunci tot ce a avut legatura cu micile "jucarii" m-a atras. Din pacate nu am putut sa-mi satisfac placerea decat la maturitate, dar mai bine mai tarziu decat niciodata. Pentru asta trebuie sa fiu tras de urechi si pus la colt ?
Toata aceasta situatie mi se pare hilara, sa consideri aeronava, un model de juma' de kg si sa ma obligi sa cer aprobare de zbor, sa-l inregistrez la dracu in praznic si alte idiotenii, zau...e de domeniul retardului. Domnilor, ca am facut-o legal sau nu, noi toti am zburat inainte de ordinul x, in timpul si cu siguranta vom zbura si dupa, ma rog eu cel putin o voi face, pe campul nostru pustiu (daca nu tinem cont si de zecile de oi, magari si caini). Ma dau afara de acolo, gasesc eu alt camp pustiu si tot zbor, pasiunea nu mi-o va putea interzice nimeni. Pe de alta parte , da , as fi mult mai linistit daca as putea zbura linistit in continuare , aeromodelel mele sa fie considerate ceea ce sunt, aeromodele si nu aeronave, pentru care sa platesc nu stiu cate sute, mii de euro. As fi mult mai linistit sa stiu ca exista o lege care ma protejeaza ca aeromodelist si nu ma considera pilot de aeronava. As fi mult mai linistit sa existe niste reguli de bun simt pentru zbor ca sa fim departajati de inconstientii si fitosii care fac pe vitejii in locuri populate sau mai stiu eu unde si ne pun si pe noi intr-o lumina proasta , cei care avem destula maturitate sa ne luam toate masurile de siguranta. Vor exista mereu si incidente asta e clar, dar trebuie sa avem mereu constiinta impacata ca ne-am luat toate masurile pentru a evita astfel de necazuri

......

Felicitari domnilor, bine punctat.

Aceasta postare a fost editata de nomad: 20 February 2016 - 06:37 PM

0

#187 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 20 February 2016 - 09:57 PM

Din pacate uneori nu-i suficient sa vrem sa fie bine si sa nu fie rau, sa fie pace-n lume si sa zburam linistit pe campiile patriei. Sunt necesare actiuni concrete prin care sa ne redobandim libertatea dorita.
Autoritatile, din pacate nu au aceleasi ganduri cu ale noastre pntru viitorul acestui hobby si ma tem ca atunci cand vom intelege ce se intampla cu adevarat aeromodelismului romanesc, ar putea fi cam tarziu.

Aceasta postare a fost editata de xorg: 20 February 2016 - 10:01 PM

0

#188 Useril este offline   Garett 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Flying and floating things

Postat 21 February 2016 - 08:20 AM

Cu atât mai mult ar trebui o campanie sustinuta de "sensibilizare a autorităților" (urăsc limba de lemn!:( ) sau, după caz, de ridiculizare a lor, dacă se iau prea în serios!
0

#189 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 21 February 2016 - 08:38 AM

Definirea clara (foarte dificil, am participat si eu la mai multe tentative de acest fel) a AEROMODELULUI si in mod automat excluderea lui din toate magariile in care vor sa ne arunce unii. Asta-i rostul si scopul imediat al ARA in viziunea mea. Restul sunt mofturi; cluburi, terenuri, asigurari... Vor fi si astea cand in Romania se va putea trai omemeste.
Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#190 Useril este offline   Garett 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Flying and floating things

Postat 21 February 2016 - 10:08 AM

Corect!
0

#191 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 21 February 2016 - 10:18 AM

Vezi postareaGigiGL, la 21 February 2016 - 08:38 AM, a spus:

Definirea clara (foarte dificil, am participat si eu la mai multe tentative de acest fel) a AEROMODELULUI si in mod automat excluderea lui din toate magariile in care vor sa ne arunce unii. Asta-i rostul si scopul imediat al ARA in viziunea mea. Restul sunt mofturi; cluburi, terenuri, asigurari... Vor fi si astea cand in Romania se va putea trai omemeste.


De acord, incercarea precedenta de definire a fost un esec.

Nu pricep cum de alti pot sa gasesaca definitii asa simple in 2 vorbe, sa fie limba noastra asa de siluita ca nu mai poate sa exprime ceva, fara sa intre la categoria "de lemn"... :unsure:

De exemplu: ".... for the simple pleasure of flight" Punct ! atat si nimic mai mult, orice altceva nu mai e aeromodel !
Il ridici ca sa filmezi cu el? Aia nu mai e placerea zborului, nu mai e aeromodel. Scopul primar este filmarea, nu zborul, care este doar mijlocul tehnic de a iti atinge scopul.
Faci FPV, da, este pentru placere, dar fara inregistrare, deci functia de stocare imagine, si mai ales inundarea netului cu respectiva filmare, este cea care face diferenta... ;)

La fel si la navigare autonoma, daca este folosita in alt scop decat siguranta zborului. RTH este permis, este functie de siguranta, stabilizare cu giro la fel, dar nu navigare dupa traseu, de abia aia este drona, si nu aeromodel.

samd.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 21 February 2016 - 10:19 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#192 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 21 February 2016 - 11:02 AM

Degeaba propunem noi definitii, cineva trebuie sa le si accepte. Se tot bate pasul pe loc de vreo doi ani cu incercari de sensibilizarea, dar autoritatile au obrazul gros. Sensibilizarea opiniei publice prin presa si orice alte mijloace poate fi o solutie reala, dar in privinta autoritatilor ramane pentru moment doar Ridiculizarea, asa cum spune si Garett. Dupa cum vedeti in raspunsul AACR-ului, chiar dansii o cer si, o merita din plin.
Este nevoie acum mai mult decat oricand de solidalitate si actiuni concrete. Ne este pregatit un nou proiect de modificare al HG912/2010, proiect menit printre altele, sa reglementeze aero fara pilot prin HG912 si prin care vor sa limiteze zborul la locatiile pentru care exista acordul proprietarului. Noi zburam in mare parte pe domeniul public si ne este aproape imposibil sa obtinem un astfel de acord de la autoritatile statului, care administreaza aceste domenii. Promulgarea acestui proiect in forma actuala, ne va obliga pe cei mai multi dintre noi la zborul pe modelodroame autorizate. Adio zbor pe maidan sau la panata pe varful muntelui, ori unde vei zbura va fi necesar acordul proprietarului. Haideti sa facem un efort comun pentru a oprii asa ceva, caci daca primul ministru apuca sa promulge proiectul de HG912 in forma asta, greu mai putem schimba ceva.
0

#193 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 21 February 2016 - 11:25 AM

Nu zic ca as fi 100% de acord cu aceasta forma, problema este ca ei pot invoca factorul "dincolo"... si chiar asa este, normalul european tot asa zice, ca poti zbura pe un teren numai cu acordul proprietarului...
Diferentele majore fata de noi ar fi ca:
- dincolo nu sunt asa multe terenuri ale nimanui ca la noi...
- domeniul public nu inseamna ca trebuie sa ceri voie statului, ci chiar asta inseamna, ca e public si faci ce vrei atat timp cat nu deranjezi pe altii, doar ca repet, afara aceste domenii sunt infime ca suprafata.
- ca un exemplu al cazului de mai sus, planoristii la panta sunt in afara printre cei mai relaxati zburatori, orice panta neexploatabila agricol este domeniu public ;)
in uk a fost singurul exemplu care le-a venit pe moment in minte la ambele cluburi unde am intreba unde pot zbura liber, fara asigurare si vreo inregistrare/afiliere: la panta !
In rest totul este parcelat, si daca te vede proprietarul si suna undeva, ai politia in 10-15 minute langa tine. Iarasi o zic din experienta personala, fara urmari din fericire.

"Haideti sa facem un efort comun pentru a oprii asa ceva..." si ce propui in schimb ?
De exemplu recenta initiativa de a zbura pe munte... te intereseaza cumva in avans a cui e pasunea pe care vei ateriza ? Ai cea mai mica gija de aspectul asta ? :) Daca in ziua intalnirii o gasesti ocupata cu o turma, cine a fost macar odata la RR cunoaste feelingul... sau ceilalti excursionisti in trecere pe acolo, iti pasa cumva ca ar putea fi deranjat vreunul din ei ?
Asa cum probabil ca ii deranjam noi pe cei veniti de 1 Mai la RR la un gratar... sau poate ca ne deranjeaza ei pe noi ca ne ocupa spatiul de aterizare cu un meci de fotbal...
Diferenta este ca la RR BIG poate scoate in orice moment hartiile, pe cand cei care vin la gratar sunt putin in culpa, acolo fiind arie protejata. ;)

Asa ca, ne place sau nu, nu putem zbura in orice loc vrem, asa ca vrem noi, atunci, acolo, pe loc... oricat ar fi ala de public domain...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#194 Useril este offline   nicolas 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 06-October 06
  • Gender:Male
  • Location:Popesti-Leordeni

Postat 21 February 2016 - 11:35 AM

@renatoa ,ok fa o propunere concreta care ar putea veni in sprijinul nostru,de exemplu mie mi se pare foarte buna ideea cu scrisorile.
Its nice to be important, but its more important to be nice ...
0

#195 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 21 February 2016 - 12:43 PM

Sper ca postarile mele sa nu fie vazute ca gica contra, ci ca avocatul diavolului... eu va prezint ipotetice, dar foarte probabile, replici ale "celorlalti" ;) la care noi, ARA, trebuie sa aiba pregatite contre.
De asemenea, tot incerc sa imping dezbaterea in context european, din care, vrem nu vrem, nu putem iesi... si sincer cred ca cea mai buna tactica este fortam autoritatile noastre sa se alinieze la ce se va hotari la bruxelles, pentru ca sigur vor incerca sa fenteze, si mai bine de atata nu cred ca putem spera.
Cine spera la zburat la liber pe orice teren doar pentru ca e viran, e un visator, in opinia mea.

Cele enumerate in postul anterior privind definitia aeromodelului sunt propuneri al naibii de concrete, si reflecta chiar ceace cred.
Nu inseamna ca si respect aceasta definitie... da, zbor si eu doar ca sa filmez, si nu pretind ca fac aeromodelism, dar imi asum acest lucru si nu voi scoate legitimatia ARA ca sa ma justific daca cineva ma ia la intrebari, prins asupra faptei. Nu voi pretinde niciodata ca am dreptul sa fac asta, doar pentru ca asa imi place mie...
Si crede-ma ca am zburat si in locatii cu grad de sensibilitate apropiat de limita critica, dar cu acordul deplin al sefului securitatii din zona respectiva, surprinzator de intelegator... si o tona de precautii, avand in permanenta 100m minim intre mine si oameni.
Si, aspect care il consider la fel de important, filmarile respective nu sunt publice, le arat doar celor a cui parere conteaza pentru mine, si nu pot fi gasite pe google.

Chestia cu popa, cum zicea xorg mai deunazi... ;)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#196 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 21 February 2016 - 12:50 PM

Vezi postarearenatoa, la 21 February 2016 - 11:25 AM, a spus:

Nu zic ca as fi 100% de acord cu aceasta forma, problema este ca ei pot invoca factorul "dincolo"... si chiar asa este, normalul european tot asa zice, ca poti zbura pe un teren numai cu acordul proprietarului...
Diferentele majore fata de noi ar fi ca:
- dincolo nu sunt asa multe terenuri ale nimanui ca la noi...
- domeniul public nu inseamna ca trebuie sa ceri voie statului, ci chiar asta inseamna, ca e public si faci ce vrei atat timp cat nu deranjezi pe altii, doar ca repet, afara aceste domenii sunt infime ca suprafata.
- ca un exemplu al cazului de mai sus, planoristii la panta sunt in afara printre cei mai relaxati zburatori, orice panta neexploatabila agricol este domeniu public ;)
in uk a fost singurul exemplu care le-a venit pe moment in minte la ambele cluburi unde am intreba unde pot zbura liber, fara asigurare si vreo inregistrare/afiliere: la panta !
In rest totul este parcelat, si daca te vede proprietarul si suna undeva, ai politia in 10-15 minute langa tine. Iarasi o zic din experienta personala, fara urmari din fericire.

"Haideti sa facem un efort comun pentru a oprii asa ceva..." si ce propui in schimb ?
De exemplu recenta initiativa de a zbura pe munte... te intereseaza cumva in avans a cui e pasunea pe care vei ateriza ? Ai cea mai mica gija de aspectul asta ? :) Daca in ziua intalnirii o gasesti ocupata cu o turma, cine a fost macar odata la RR cunoaste feelingul... sau ceilalti excursionisti in trecere pe acolo, iti pasa cumva ca ar putea fi deranjat vreunul din ei ?
Asa cum probabil ca ii deranjam noi pe cei veniti de 1 Mai la RR la un gratar... sau poate ca ne deranjeaza ei pe noi ca ne ocupa spatiul de aterizare cu un meci de fotbal...
Diferenta este ca la RR BIG poate scoate in orice moment hartiile, pe cand cei care vin la gratar sunt putin in culpa, acolo fiind arie protejata. ;)

Asa ca, ne place sau nu, nu putem zbura in orice loc vrem, asa ca vrem noi, atunci, acolo, pe loc... oricat ar fi ala de public domain...

Domeniul public este problema, textul legii suna cam asa:"B) proprietarul sau, în cazul domeniului public, administratorul terenului ori al suprafeţei de apă a aprobat utilizarea acestora de către aeronava în cauză;"
Concret aveti aici: https://aeromodelism.../3Kfsoqttz5.pdf un exemplu al modului in care puteti adresa intrebari in calitate de persoana fizica autoritatilor, inclusiv prin email, intrebari la care sunt obligate sa raspunda oficial in temeiul 544/2001. Functionarii care vor raspunde intrebarilor voastre. isi asuma ca vor sau nu responsabilitatea respectivelor raspunsuri. Este cea mai corecta cale prin care autoritatile precum MT/AACR dar si altele ne pot oferi clarificarile ce ni le datoreaza. Puteti adresa prin email orice fel de intrebari. Un scurt ghid pe solicitarile de informatie publica am sa incerc mai jos (sursa google). "Orice persoană, fizică sau juridică, română sau straină poate cere informaţii de interes public. Solicitantul nu trebuie să-şi justifice, în nici un fel, cererea, informaţiile de interes public. Pot fi solicitate şi numai din «simpla curiozitate», întrucât accesul la astfel de informaţii este liber, ceea ce presupune că ele se află la dispoziţia tuturor. Cererea scrisă poate fi făcută pe hârtie sau pe suport electronic (e-mail). Ea trebuie să conţină:
denumirea şi sediul autorităţii/instituţiei publice; numele, prenumele şi semnătura solicitantului,
precum şi adresa la care se solicită primirea răspunsului; care este informaţia solicitată, dacă se
solicită copii de pe documente (cu indicarea cât mai exactă a acestora), disponibilitatea de a plăti
costurile serviciilor de copiere a documentelor. (Va sfatuiesc sa solicitati ca raspunsul sa va fie dat pe adresa de email, iar copiile documentelor sa va fie trimise in format electronic pentru evitarea unor eventuale costuri de multiplicare a acestora.)" Pentru orice alte nelamuriri pe prcedura solicitarilor de info publica va stau la dispozitie si aici pe forum. Modalitati de a ne face simtita prezenta exista, unele institutii au si conturi de facebook si dovedesc o deosebita atentie la campaniile din mediu virtual, dar asta este un domeniu la care eu ma pricep prea putin, dar cu siguranta multi de aici il stapanesc foarte bine.

Aceasta postare a fost editata de xorg: 21 February 2016 - 12:53 PM

0

#197 Useril este offline   Săndel 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1210
  • Inregistrat: 10-January 15
  • Gender:Male
  • Location:Brașov
  • Interests:Robotica, electronica.

Postat 21 February 2016 - 01:44 PM

Ce ziceți de:

Aeromodel: Dispozitiv capabil sau incapabil de zbor, proiectat și construit ca o reprezentare la scară a unei aeronave, prototip de aeronavă, fictivă sau reală, ce nu poate transporta persoane sau animale, utilizat exclusiv în scopuri civile, recreative, educative sau utilitare.

Aeromodelele pot fi achiziționate integral sau sub formă de componente, construite în regim propriu sau din componente pre-fabricate, după planuri proprii sau pre-definite, de către una sau mai multe persoane.

Aeromodelele capabile de zbor pot fi controlate de la distanță de către unul sau mai mulți operatori prin itermediul undelor electromagnetice, în conformitate cu legislația națională și europeană în vigoare, cu privire la utilizarea spectrului electromagnetic, precum și prin metode electrice sau mecanice (cabluri, sfori, tije, curele de transmisie).

Aeromodelele pot fi dotate cu senzori electronici, electro-mecanici sau mecanici, care
contribuie la stabilitatea, fiabilitatea și siguranța în operare a acestora.

Aeromodelele pot fi dotate cu mijloace de transmisie și înregistrare a informațiilor opținute de către senzorii cu care sunt dotate, cu scopul achiziției de date și a operării în siguranță.

Utilizarea informațiilor opținute cu ajutorul unui aeromodel se supune legislației în vigoare cu privire la dreptul la informare, procesarea datelor cu caracter personal, secret sau de interes public.

De exemplu, un aeromodel poate colecta informații de interes public cu privire la calamități naturale ori artificiale, participând astfel la salvarea de vieți, evitarea sau diminuarea unor pericole și o mai bună înțelegere a unei situații în care observarea din aer cu ajutorul unor aeronave cu pilot la bord ar periclita nejustificat viețile personalului aflat la bord ori a persoanelor, animalelor și a bunurilor aflate la sol.

Răspunderea civilă sau penală a operatorilor de aeromodele se efectuează în funcție de natura faptelor comise, conform legislației în vigoare.

Nu pot fi considerate incidente sau accidente de aviație, oricare evenimente care au dus la deteriorarea sau distrugerea unui aeromodel, din vina operatorului sau a condițiilor meteorologice și nu au cauzat daune unei aeronave, pasager al unei aeronave, pilot de aeronavă aflat în exercițiul funcțiunii, sau element de infrastructură aeronautică.

Aștept suport sau amendamente.
- Captain Sum Ting Wong
- Wi Tu Lo
- Ho Lee Fuk
- Bang Ding Ow.
0

Arata acest topic


  • 19 Pagini +
  • « Prima
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro