renatoa, la 18 February 2016 - 11:59 AM, a spus:
Daca esti asa de vesel ca s-a sters pe jos cu ord.8, poate ne explici si noua ACUM in baza carei legi zbori dumneata ORICE ?!
3/4 din ce am se putea zbura cu Ord.8, acum legal ar trebui sa ma apuc de altceva.
Legal??? Ce lege permitea atunci zborul legal? Ordinul 8 a fost redundant la codul aerian civil, aspect retinut de instanta in cadrul hotararii.
Mai exact urma de legalitate oferita de ordinul 8 ar fi luata in considerare doar pana la data introducerii definitiei aeronavelor fara pilot in cadrul codului aerian, asta fiind undeva prin iunie 2014. Instanta intelege ca prin introducerea definitiei aeronavei fara pilot in codul aerian, acestea sunt supuse tuturor reglementarilor Codului Aerian care nu sunt instituite expres pentru aeronavele cu pilot la bord. "Codul aerian a instituit o delimitare clara intre cele doua notiuni
”aeronava” si “aeronava fara pilot”
De acea, aeronavele fara pilot indepilinesc conditiile prevazute la art. 3 pct. 3.8 din Codul aerian Civil si, prin urmare, intra sub incidenta prevederilor Codului aerian, insa fara a li se aplica reglementarile instituite expres in privinta aeronavelor cu pilot la bord."
Mai pe romaneste domneiul aeronavelor fara pilot, a fost reglementat prin codul aerian, de aici si marea batalie de a defini aeronava fara pilot inclusiv in cadrul HG912/2010, ocazie prin care si aceasta ne va devenii opozabila. Ordinul 8 repsectiv proiectul RACAR-RPAS, ar reglementa in fapt ceva deja regelementat prin codul aerian, "de aici dubla regelementare sau reglementarea redundanta retinuta de instanta". Instanta mai retine urmatoarele:"Curtea observa ca Ordinul nr.8 8/2014 reglementeaza primar conditiile de operare in spatial aerian national a aeronavelor civile fara pilot la bord. Ministerul Transporturilor, ca organ central al administratiei
nu are competenta de a da o reglementare primara a unor relatii sociale. Competenta sa este de a adopta
acte administrative prin care sa organizeze executarea legii. Competenta de a reglementa primar conditiile de operare in spatial aerian national a aeronavelor civile fara pilot la bord revine
Parlamentului, prin lege, sau Guvernului prin ordonanta de guvern, in baza unei delegari legislative date de
Parlament." Pe romaneste le spune mai domnilor va depasiti atributiile, " asta se numeste
abuz in serviciu fiind prevazut de codul penal al Romaniei", vedeti ca treaba voastra este de fapt sa adoptati acte administrative prin care sa organizati
executarea legii. Sa scrieti normele de aplicare la legislatia in vigoare, in speta la Codul Aerian si HG912/2010 atunci cand va fi modificata prin introducerea definitiei aeronavelor fara pilot. Problema este ca RACAR-RPAS este o mizerie si o sa dispara sub pres, intre timp probabil vor mai plimba vreo 2-3 astfel de mizerii, deja de una am aflat cate ceva si astfel vor trege de timp tintuindu-ne la sol prin aparenta ilegalitatii noastre, pana vor reusi o hotarare de guvern sau lege conform dispozitiei instantei si legilor din tara asta. Intr-adevar EASA este viitorul caci legislatia europeana are prioritate inaintea celei interne, dar asta dureaza si noi vrem sa zburam intre timp. Prin ilegalitati aceste institutii puse sa faca legi desi ei nu inteleg si nu le respecta pe cele existente, ne atrag in capcane ilegal si netemeinic precum acel pretios ghid emis de AACR.
Aceasta postare a fost editata de xorg: 18 February 2016 - 01:06 PM