Extra 300 - 170 cm anvergura de la planșetă la aerodrom
#513
Postat 25 May 2016 - 07:36 PM
Estimez că se poate motoriza cu un GF 26I V2, fără probleme...
Legat de servouri / pe primul yak, de 1,8m, cu GF26iv2, am avut servouri Futaba 3152...și modelul a murit sin cauza stației turnigy 9x...servourile sunt pe HottStuff...și merg fără probleme...Eu cred, și așa folosesc, că servouri cu un cuplu cel puțin egal cu greutatea modelului sunt suficiente. Mă uit, de regulă la viteza lor, dar și la preț...
#514
Postat 25 May 2016 - 08:11 PM
Mihai_supy, la 25 May 2016 - 07:31 PM, a spus:
tr at greutate.jpg
Al meu facut din 50x5 pentru su e mai usor..
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#515
Postat 25 May 2016 - 08:18 PM
Mihai_supy, la 25 May 2016 - 07:29 PM, a spus:
diametru exterior 40mm, grosime 3mm, lungimea 60cm parcă...greutate...uf..cărămidă - 329 grame.
tub central greutate.jpg
Nu inteleg de ce e atat de groasa. La su ul meu de 2.2 e de 32/1 de mm..
Aceasta postare a fost editata de oachidori: 25 May 2016 - 08:19 PM
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#517
Postat 25 May 2016 - 09:11 PM
multumesc, am tras concluziile.
Dar la un model de 1700 mm teava de jonctiune de 40 cu perete de 3 mm e prostie, tine si avionul si pe tine o teva de 40x1 din dural.
Io am sa pun teva de 16 sau 18 x 1 mm ,dural e asa tare ca nu o pot indoi in maini, e aeromodel nu avion 1/1, chiar am facut usile la ultrausor acuma cu teava de 16x1 si sunt suficient de rigide.
La tren daca folosesti dural io zic ca 3 mm dar si 2,5 mm e suficient.
Mi-ai dat speranta ca pot scoate o jucarie sub 3,5 kg.
Sa zicem 1900 grame lemnul usurat, cu tot cu impanzire, 600 gr. motorul, 120gr servo de 5,5 kg, rezervor 100 gr, tren maxim 180 gr, teava jonctiune aripi maxim 150 gr. Total 3050 gr.Baterie pt servo+ recptor 150gr?
3200gr. si zboara far probleme cu HB 61PDP de 1,9 CP.
Bafta in continuare Mihai.
Tine lumea la curent cu ce faci in continuare.
Ciao Sorin
#519
Postat 25 May 2016 - 09:18 PM
Reverse Rotation or "Pusher Configuration"
Any 3W motor can be reversed
Uses traditional "tractor" propellers mounted backwards
No outrageous "pusher prop" costs
Larger selection of propellers to choose from
Simple to change from "tractor" rotation to "pusher" rotation
întrebarea este cum...dar mai studiez...
#520
Postat 25 May 2016 - 09:23 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#521
Postat 25 May 2016 - 09:27 PM
Mihai_supy, la 25 May 2016 - 09:18 PM, a spus:
Reverse Rotation or "Pusher Configuration"
.....
întrebarea este cum...dar mai studiez...
Poti incerca sa muti simetric senzorul aprinderii fata de axa cilindrului si sa rotesti cu 180 grade pistonul cu biela in jurul axei proprii. Din constructie, functie de sens, boltul este putin decalat fata de axa de simetrie verticala.
O problema este si prinderea elicei; daca este cu piulita e o problema... Cred ca merge doar la motoarele mai mari cu prindere a elicei cu mai multe suruburi ca la DLE de exemplu...
Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 25 May 2016 - 09:30 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#523
Postat 25 May 2016 - 09:48 PM
Mihai_supy, la 25 May 2016 - 09:36 PM, a spus:
Idealul ar fi ca o data cu pistonul sa rotesti si cilindrul cu 180 grade daca e posibil.
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#525
Postat 26 May 2016 - 10:32 AM
la tren a fost dural dural ca 2024 T3 pt. aviatie ? sau ceva vandut ca dural de niste smecheri .Fiindca nu prea cred ca gasesti in comertul socialist de la noi dural de aviatie.
Apoi cele 2 jambe se fac mai subtiri jos si mai late sus spre incastrare asta pentru ca solicitarile nu sunt la fel peste tot si pentru usurare.
Ciao Sorin
#527
Postat 26 May 2016 - 10:37 AM
SORIN CAIUS, la 26 May 2016 - 10:32 AM, a spus:
la tren a fost dural dural ca 2024 T3 pt. aviatie ? sau ceva vandut ca dural de niste smecheri .Fiindca nu prea cred ca gasesti in comertul socialist de la noi dural de aviatie.
Apoi cele 2 jambe se fac mai subtiri jos si mai late sus spre incastrare asta pentru ca solicitarile nu sunt la fel peste tot si pentru usurare.
Ciao Sorin
Pai eu asa l.am facut. De aia al meu e mai usor chiar daca am folosit platbanda de 5mm. Am facut niste calcule si ce a iesit vad ca corespunde.
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#528
Postat 26 May 2016 - 11:18 AM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#529
Postat 26 May 2016 - 11:51 AM
probabil era un aluminiu mai bun, dar nu dural .
La ultrausorul meu jambele au 20 mm si tine 600 kg x 2,5 G la aterizare e elastic nu se deformeaza.
In fine nu mai conteaza acum, io am sa-l fac din 3 mm 2024 T3 , il fac frumos trapezoidal, ingust jos mai lat la incastrare si vedem.
Ciao Sorin
Aceasta postare a fost editata de SORIN CAIUS: 26 May 2016 - 11:54 AM
#531
Postat 26 May 2016 - 01:16 PM
RedDevil, la 26 May 2016 - 12:24 PM, a spus:
probabil nu ca era noapte si oricum nu conta exactitatea, doar comparatia cu cea de 40 a lui Mihai..Mi-a fost sila sa scot teava din husa.. :pardon: :pardon:
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#532
Postat 26 May 2016 - 03:22 PM
Din ce am citit pana acum :
- Nervuri de balsa pt. aripi cu exceptia nervurii de la incastrare
- Teava de 28x1 mm sau chiar mai mica ? ...pt.semiplanuri
- Fuselaj - lonjeroane de pin de ...? ...5x3 mmm sau mai mari
- laterale din placaj de 3mm usor dar mai generos decupat - sau structura de grinda cu zabrele ?
.....si va rog sa adaugati ce considerati necesar ....
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#533
Postat 26 May 2016 - 03:41 PM
pccdtk, la 26 May 2016 - 03:22 PM, a spus:
Din ce am citit pana acum :
- Nervuri de balsa pt. aripi cu exceptia nervurii de la incastrare
- Teava de 28x1 mm sau chiar mai mica ? ...pt.semiplanuri
- Fuselaj - lonjeroane de pin de ...? ...5x3 mmm sau mai mari
- laterale din placaj de 3mm usor dar mai generos decupat - sau structura de grinda cu zabrele ?
.....si va rog sa adaugati ce considerati necesar ....
Teava as pune de 20 sau 22 maxim. lateralele mai bine din placaj usor de 3 si decupate mai generos. la v3 nu imi plac lateralele si lonjeroanele taiate din doua bucati.
#534
Postat 26 May 2016 - 03:48 PM
La aripă
- toate lonjeroanele din balsa. Nervurile din placaj de 3mm lite...sau balsa de 4mm e tot una..mai bine placaj....balsa de 3mm hard e cam la aceeaşi greutate cu nervurile...nu ar fi decât o pierdere la rezistenţă;
- bordul de fugă al aripii şi bordul de atac al eleronului - am pus câte o baghetă de pin şi una de balsa de 3x5, iar placările, toate cu 2mm;
- bordul de atac balsa.am pus poze destule...
La fuselaj
- toate îmbinările motorboxului - le-am ranforsat cu fâşii de balsa de 3mm pentru rigidizare. Se mai poate scoate material din partea din faţă a fuselajului...mai ales din piesele interioare...(cutia rezervorului)
Tubul dintre aripi - ar merge unul din carbon..mai mic în diametru - chestie de gust. S-ar reduce cam 200 de grame, maxim, se rezolvă cu acumulatori mai mici;
Trenul de aterizare - ne face Sorin unul ţeapăn şi de sub 100 g, altfel, chiar nu se justifică. Se poate reduce semnificativ dacă se fac jambele trapezoidale..sau eventual uşurate cu găuri..numai cine are scule...eu nu am nici ghilotine de banc, iar cu flexul nu îmi iese veci...
În rest..nu prea se mai poate uşura, doar dacă sunteţi siguri că nu veţi ateriza niciodată cu motorul oprit, nu-i veţi brusca niciodată co,menzile, iar ăia micii nu vor da niciodată vreo-un snap..Al meu e sub greutatea reală a unui kit HK, şi pe ăsta cam pot să îl semnez...o să aterizez cu motorul oprit, o să+i dau în gură multe snapuri, iar zbor orizontal - promit- să fac doar la decloare şi la aterizare...
#535
Postat 26 May 2016 - 03:50 PM
RedDevil, la 26 May 2016 - 03:41 PM, a spus:
nici nu erau planificate aşa, doar că, atunci nu am găsit placaj mai mare în dimensiuni. Îmbinarea e perfectă, iar ranforsarea ei cu o fâşie de balsa de 2mm pe interior..rigidizează suficient îmbinarea...
#536
Postat 26 May 2016 - 03:51 PM
#538
Postat 26 May 2016 - 03:57 PM
pccdtk, la 26 May 2016 - 03:22 PM, a spus:
Din ce am citit pana acum :
- Nervuri de balsa pt. aripi cu exceptia nervurii de la incastrare
- Teava de 28x1 mm sau chiar mai mica ? ...pt.semiplanuri
- Fuselaj - lonjeroane de pin de ...? ...5x3 mmm sau mai mari
- laterale din placaj de 3mm usor dar mai generos decupat - sau structura de grinda cu zabrele ?
.....si va rog sa adaugati ce considerati necesar ....
Robert,
chiar daca nu am construit acest kit iti pot spune ca poti utiliza asta ca teava pentru aripi: http://phoenixmodels...ner-p-3977.html
Daca la acest avion de 3 m rezista acelasi placaj cu decuparile pe care le vezi in poza, cred ca si la tine se poate face la fel.Pentru fuselaj recomand lonjeroane din pin4x4 mm.
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#539
Postat 26 May 2016 - 04:12 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad