Modelism - RHC Forum: Extra 300 - 170 cm anvergura - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 23 Pagini +
  • « Prima
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • Ultima »

Extra 300 - 170 cm anvergura de la planșetă la aerodrom

#301 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5157
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 05 March 2016 - 09:29 PM

Vezi postareaSORIN CAIUS, la 05 March 2016 - 08:29 PM, a spus:

dar vad ca intampini ceva greutati care te cam intarzie,

Bafta.

Ciao Sorin



care sunt alea?
0

#302 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5157
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 05 March 2016 - 09:40 PM

Vezi postareaSORIN CAIUS, la 05 March 2016 - 08:29 PM, a spus:


Asta asa ca sa stiim totusi ce facem, sa nu inducem in eroare pe cei ce cunosc constructiile de avioane , iar cei care nu le cunosc sa le invete denumirile ca sa nu existe confuzii.




acuma..chiar sunt în ceață..
0

#303 Useril este offline   Horja 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1882
  • Inregistrat: 10-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Vaucluse

Postat 05 March 2016 - 09:48 PM

Servus
La un moment dat in cautarile mele de pe internet am citit despre rotunjiri.
Pentru bordul de atac este ok insa la bordul de fuga recomandau, argumentat , sa nu se faca.
Suprafetele cu bordul de fuga rotunjit sunt mai usor predispuse la rezonanta (flatter).
Sper sa va ajute o tzara.... :good:
Bafta in continuare la construit si zburat.
Numai bine
0

#304 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 05 March 2016 - 10:04 PM

Mihai,

nu stiu care sunt greutatile, dar avansezi mult mai incet decat ziceai si ne asteptam noi, eu.

Vreau si eu un model, dar vreau sa stiu cat cantareste unul cum ziceam mai inainte, doar lemnul, fara motor, servo, baterii , rezervor, folie etc. .

Asa ca noaptea e pentru ca aeromodelistul sa lucreze.

Referitor la denumiri ale componentelor alea sunt , nu le-am inventat eu.

Bafta

Ciao Sorin
0

#305 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5157
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 06 March 2016 - 08:19 AM

oki. Atunci, când va fi gata, o să îl cântărim. Până atunci mai e ceva timp.
Legat de viteza construcției - sunt legat de viteza de întărire a aracetului, de timp și, în curând de spațiu... Mâine sper să termin coada. Apoi trebuie să găsesc o ghilotină pentru tablă, să fac trenul de aterizare. Dacă nu reușesc - la flex și pilă.

Încă ceva. Robert - piesele din placaj de la baza ampenajului orizontal nu au gaura de trecere a tubului de carbon...
0

#306 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2077
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 06 March 2016 - 10:11 AM

Am văzut modelul lui Jimmy :good: . Este cu mult sub 2Kg (fuzelajul + ampenajele undeva la 1 Kg şi aripile fără eleroane undeva pe la 500 g). Dacă o să aibă timp îl voi ruga să posteze progresul actual.
Sultan Eduard
0

#307 Useril este offline   jymmy05 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1171
  • Inregistrat: 14-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 06 March 2016 - 12:01 PM

Edy sunt pozele mai sus. Fuselajul are 1100 g iar aripile fara eleroane can 500- 600 g.

Aceasta postare a fost editata de jymmy05: 06 March 2016 - 12:01 PM

0

#308 Useril este offline   jymmy05 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1171
  • Inregistrat: 14-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 06 March 2016 - 12:13 PM

1663 g
Varianta mea aste mai grea putin. Eu tot am mai intarit pe ici pe colo.
0

#309 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 06 March 2016 - 02:31 PM

Daca nu iese la peste 3,5 kg total ar zbura bine si cu un motor de 10 mc3 pe metanol.

Mai am un HB 61 PDP nou si cred ca a lui va fi, da sa mai asteptam putin sa vedem ce va fi.

Ciao Sorin
0

#310 Useril este offline   aeromax 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 523
  • Inregistrat: 12-May 11
  • Gender:Male
  • Location:ITALIA
  • Interests:Aeromodelism, Aeronautica, Aviatie, Desen, Muzica (chitara)

Postat 06 March 2016 - 03:13 PM

Vezi postareaHorja, la 05 March 2016 - 09:48 PM, a spus:

Servus
La un moment dat in cautarile mele de pe internet am citit despre rotunjiri.
Pentru bordul de atac este ok insa la bordul de fuga recomandau, argumentat , sa nu se faca.
Suprafetele cu bordul de fuga rotunjit sunt mai usor predispuse la rezonanta (flatter).
Sper sa va ajute o tzara.... :good:
Bafta in continuare la construit si zburat.
Numai bine


Este vorba de FLUTTER aerodinamic nu de "flatter". Fenomenul este o vibratie aeroelastica care se amplifica in timp... In aeromodelism, acesta oscilatie se poate produce la o suprafata de comanda avind balamale cu joc, sau chiar si la suprafete fixe prea flexibile (de exemplu extremitatile alare, mai ales in cazul aripilor cu sageata, pozitiva sau negativa, cu axa de torsiune nerectilinie si placarea (impinzirea) insuficient de rigida, cum poate fi cazul peliculelor autoadzive). Pentru a evita acest fenomen trebuie ca suprafetele mobile sa nu aibe jocuri sau flexiuni in balamale si in tijele de comanda, mai ales la modelele de viteza, fuselajul, aripa si ampenajele sa fie suficient de rigide. Greu de crezut ca rotunjirea bordului de scurgere poate induce aparitia fenomenului de Flutter.

Cer senin !

Aceasta postare a fost editata de aeromax: 06 March 2016 - 03:16 PM

"Odata ce ai cunoscut zborul...vei pasi pe pamint privind spre cer...pentru ca acolo ai fost si acolo...ai vrea sa te intorci" -Leonardo Da Vinci
0

#311 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5157
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 06 March 2016 - 07:32 PM

nerotunjirea bordului de fugă creează doar turbulență. De văzut, în sprijinul afirmației mele bordurile de fugă ale direcțiilor modelelor de F3A..mai ales alea de la italieni...că îmi scapă acuma firma lor.

și, da, fenomenul este de "flutter"...că mai avem puțin și ne englezim de tot...
0

#312 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5157
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 06 March 2016 - 07:34 PM

Sorin - și la 3,5kg chel...o să fie cam mic motorul ăla. La Yak-ul de la Phoenix, ăla de 1,7m, trebuire un motor de 20cc...

Pentru modelul ăsta, probabil scale cu 15cc și 3d cu 20cc la metanol...

Dar, să vedem ce și cum, după primele zboruri...
0

#313 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 07 March 2016 - 09:28 AM

Mihai,

Io nu am zis chel, io am zis TOTAL 3,5 kg dar poate iese si sub 3 kg daca acuma e pe la 1600 de grame, motorul cu amortizor are 600 gr.

Ei mai vedem mai incolo.

Ciao Sorin
0

#314 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2393
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 07 March 2016 - 09:43 AM

Vezi postareaMihai_supy, la 06 March 2016 - 07:34 PM, a spus:

Sorin - și la 3,5kg chel...o să fie cam mic motorul ăla. La Yak-ul de la Phoenix, ăla de 1,7m, trebuire un motor de 20cc...

Pentru modelul ăsta, probabil scale cu 15cc și 3d cu 20cc la metanol...

Dar, să vedem ce și cum, după primele zboruri...

Cum naiba sa aiba 3.5 kg chel?? E tanc? Zlin-ul de 1.8 m avea 4.5 kg RTF cu motor os metanol de 26 cc si avea 4 servo pe aripa..
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#315 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5157
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 07 March 2016 - 07:47 PM

..dacă iese tanc îl bag în clanul REBELII...

Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 07 March 2016 - 07:49 PM

0

#316 Useril este offline   aeromax 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 523
  • Inregistrat: 12-May 11
  • Gender:Male
  • Location:ITALIA
  • Interests:Aeromodelism, Aeronautica, Aviatie, Desen, Muzica (chitara)

Postat 07 March 2016 - 08:08 PM

Vezi postareaMihai_supy, la 06 March 2016 - 07:32 PM, a spus:

nerotunjirea bordului de fugă creează doar turbulență. De văzut, în sprijinul afirmației mele bordurile de fugă ale direcțiilor modelelor de F3A..mai ales alea de la italieni...că îmi scapă acuma firma lor.

și, da, fenomenul este de "flutter"...că mai avem puțin și ne englezim de tot...


In ultimii ani s-a difuzat un concept constructiv de proiectare a suprafetelor de comanda (directie, profundor) cu bordul de scurgere mult mai gros ( "evazat" ). Aceasta tehnica a fost adoptata de catre Sebastiano Silvestri (SebArt) la modelele F3A si 3D, preluat, mai apoi si de alti constructori de aeromodele. Bordul de fuga mai gros nu doar stabilizeaza aerodinamic partea mobila, dar face comanda mai precisa si progresiva, este o specie de "exponential" aerodinamic.

Cer senin !
"Odata ce ai cunoscut zborul...vei pasi pe pamint privind spre cer...pentru ca acolo ai fost si acolo...ai vrea sa te intorci" -Leonardo Da Vinci
0

#317 Useril este offline   Horja 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1882
  • Inregistrat: 10-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Vaucluse

Postat 07 March 2016 - 09:14 PM

Vezi postareaaeromax, la 07 March 2016 - 08:08 PM, a spus:

In ultimii ani s-a difuzat un concept constructiv de proiectare a suprafetelor de comanda (directie, profundor) cu bordul de scurgere mult mai gros ( "evazat" ). Aceasta tehnica a fost adoptata de catre Sebastiano Silvestri (SebArt) la modelele F3A si 3D, preluat, mai apoi si de alti constructori de aeromodele. Bordul de fuga mai gros nu doar stabilizeaza aerodinamic partea mobila, dar face comanda mai precisa si progresiva, este o specie de "exponential" aerodinamic.

Cer senin !

:good:
Quod erat demonstrandum.
Un obiect stabil = un obiect care nu oscileaza.
In urma constatarilor facute la bordurila de fuga rectangulare, au studiat si imbunatatit stabilitatea prin marirea zonei :pardon:
Si da, scuze, termenul in engleza, corect, este FLUTTER dar in romana ramane tot un fenomen de rezonanta aerodinamica.
Numai bine
PS
Despic firul in patru pentru a ma afla in treaba.
Scuze Mihai.
Spor la bricolat Stiu ca va zbura ok cu sau fara, dar din cand in cand detalii de acest gen ne pot largi un pic orizonturile.
0

#318 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5157
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 08 March 2016 - 06:12 AM

corect.
Din câte modele am construit unul singur nu am putut să îl fac să zboare. A rămas un bibelou frumos pe un perete. Ăsta va avea altă soartă, pentru că e prea mare de pus pe perete.

În ată ordine de idei, coara e gata. Trebuie doar șlefuită. Asta se va întâmpla când se va strica vremea, că deocamdată pierd timpul la zbor...
0

#319 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 22 March 2016 - 07:34 PM

Mihai,

se mai aude ceva de Extra tau?

Ciao Sorin
0

#320 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5157
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 22 March 2016 - 09:44 PM

nu am mai avut timp mai deloc...și mai mult, nu prea se prevede timp de construit în viitorul apropiat.....
0

#321 Useril este offline   jymmy05 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1171
  • Inregistrat: 14-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 24 March 2016 - 04:21 PM

Marti am primit si eu restul de materiale..
Astazi tocmai ce am terminat de infoliat fuselajul.

.

.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN5422.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5423.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5424.JPG

0

#322 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 24 March 2016 - 05:30 PM

Gigea combinatie de culori - adica f.vizibila !!!
0

#323 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5157
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 24 March 2016 - 07:44 PM

fain...se pare că tu ai mai mult timp la dispoziție....
0

#324 Useril este offline   jymmy05 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1171
  • Inregistrat: 14-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 24 March 2016 - 07:54 PM

Nici eu nu stau bine cu timpul. Dar fiind primul benzinar parca nu mai am rabdare.
0

#325 Useril este offline   jymmy05 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1171
  • Inregistrat: 14-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 27 March 2016 - 09:23 AM

Ieri am reusit sa dau cu lac fuselajul si am infoliat aripile si directia.
Mai am de infoliat profundorul si eleroanele dar mai am de slefuit inainte.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN5427.JPG

0

#326 Useril este offline   jymmy05 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1171
  • Inregistrat: 14-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 27 March 2016 - 02:29 PM

Am zis sa incep cu trenul de aterizare.
Fabricarea trenului de aterizare a durat mai mult decat ma asteptam si nu am mai avut timp de eleroane si de profundor.

.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN5430.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5429.JPG

0

#327 Useril este offline   Ainshtain 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 537
  • Inregistrat: 20-February 14
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero, navo

Postat 28 March 2016 - 09:17 AM

Jymmy - iti recomand sa faci cum a facut nenea asta!
Pe la Dedeman gasesti tot ce iti trebuie
Kitul asta costa cam 50 si ceva de lei si cu cat ai fac un tren teapan, eu am facut unu pentru un avionas de 1100 grame, am pus in interiorul lui niste platbanda de carbon 4x1 ca mai aveam ceva resturi pe acasa si in rest am pus 8 straturi de fibra in 2 etape, adica am pus 4 si dupa o zi am mai pus inca 4....
Daca vrei sa iti faci zic ca e mai dragut decat Al...e doar o idee, ca si cost nu cred ca e prea eficient doar ca si experienta si satisfactie profesionala... "priceless" :pardon:
Stamatin Radu
0

#328 Useril este offline   jymmy05 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1171
  • Inregistrat: 14-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 28 March 2016 - 12:00 PM

Mersi pt informatie. Pe viitor am sa incerc si eu. Deocamdata vreau sa termin de montat ce mai am si sa il scot la primele zboruri.
0

#329 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2077
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 28 March 2016 - 08:38 PM

Bună ideea şi o putem face destul de uşor la Constanţa mai ales că am materialele în "cutia cu maimuţe" iar discuţia iniţială despre capota motorului a fost ca să încercăm să o facem din fibră. Vedem ce va ieşi.
Sultan Eduard
0

#330 Useril este offline   jymmy05 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1171
  • Inregistrat: 14-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 31 March 2016 - 07:30 PM

Astazi am montat si pornit motorul(mai trebuie reglat).
Aripa este gata mai trebuie doar sa lipesc balamalele.
Unde este centrul de greutate? Sa stiu cum asez electronica.
As vrea saptamana urmatoare sa il scot la primul zbor.
https://www.youtube....eature=youtu.be

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN5431.JPG

0

Arata acest topic


  • 23 Pagini +
  • « Prima
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • Ultima »

13 useri citesc topicul
0 membri, 13 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro