Extra 300 - 170 cm anvergura de la planșetă la aerodrom
#571
Postat 13 June 2016 - 12:44 PM
Io cred ca pasul de 8 e inutil, deoarece e prea mare si elicea are alunecare prea mare din cauza cx ului avionului, deci si randamentul elicii e scazut.
La pas de 8 avionul ar trebui sa zboare cu peste 100 km/h la 8400 RPM.Zboara cu viteza asta? daca nu elicea aluneca si are randament scazut.
La pas de 6 avionul ar trebui sa zboare cu 50 km/h la 5300 RPM si cred ca totusi zboara mai repede in realitate, ceea ce ma face sa cred ca in acest caz, ori nu s-a masurat turatia bine, ori reglajul motorului nu a fost
corespunzator ca sa dea puterea maxima.
Teoretic, dar se intampla ca teoria sa nu coincida cu practica asa ca ar mai trebui incercat .
Ciao Sorin
#572
Postat 13 June 2016 - 01:02 PM
Turatia la sol e mai mica decat turatia in aer, pentru ca daca avionul sta pe loc elicea are alunecatre 100% , in zbor alunecarea scade la 15% , daca elicea este optima pentru avion, creste turatia, (in cazul aeromodelelor a caror motoare lucreaza la turatii mari cresterea turatiei ar putea fi si de 1000RPM poate si 2000 RPM) si creste viteza calculata in functie de turatia la sol.
De aceea tractiunea masurata la sol, nu este concludenta la alegerea elicii, de obicei .
Io am facut multe teste cu elici e adevarat la avioane 1/1 , dar aerodinamica e aceeasi si pentru avioane mici si avioane mari.
Am avut cazuri cand la sol am avut o tractiune grozava din cauza diametrului mare a pasului relativ mare si a turatiei prea mici, am decolat in 50 de m dar dupa aia avionul nu s-a accelerat mai mult de 75 km/h , am micsorat
putin diametrul elicii si am mai marit pasul si a fost ok.
Ciao Sorin
#575
Postat 13 June 2016 - 05:01 PM
O elice 2 nu e o investitie , io as incerca asta nu inseamna ca trebuie sa incerce si altii.
Raman la parerea ca pasul de 8 s-ar putea sa fie mare.
S-ar putea verifica simplu daca turatia in zbor e mai mare decat cea la sol sau aceeasi. Daca e aceeasi atunci elicea nu se incarca si aluneca deci are randament mic.
Turatia in zbor se poate verifica cred cu un senzor de turatie cu o statie ce stie telemetie.
jimmy 05, stiam ca ai viteza mai mica cu 17x6 era clar , ai masurat bine turatia doar 5300 RPM? mai puteai regla din carburator ca sa ai turatie mai mare?
Parerea mea e ca e prea mare diferenta de turatie intre cele 2 elici.
Bafta .
Ciao Sorin
#578
Postat 14 June 2016 - 05:00 PM
Din păcate nu reuşesc să fac un adaptor pentru toba pe care o am la motorul meu...şi cred că renunţ la 3W. o să pun un DLE30, de pe altul...aşa, de teste să vedem aerodinamica.
Dacă răspunde Tudor, poate iau un motor de la el. Un 20cc metanol ar trebui să fie suficient.
#580
Postat 14 June 2016 - 07:25 PM
cu riscul sa te superi , fiindca te intreb din nou tu ai incercat o elice de 17x6 ? Nu cumva e 17x8? Fiindca mi se pare prea mare diferenta de turatie la 1 tol diametru mai mare si 2 toli pas mai mic sa fie asa diferenta de turatie.Turatia ar fi trebuit sa fie cam aceeasi dupa teorie.
Nu-mi da mie pace chestia asta.
Mihai baga mare.
Bafta.
Ciao Sorin
#585
Postat 20 June 2016 - 08:08 AM
#586
Postat 22 June 2016 - 03:53 PM
decolarea - parcă îmi aud instructorul din şcoală....panta inconstantă, decolat în limită...dar o să te înveţi cu modelul...Încearcă data viitoare să rulezi ceva mai mult, iar punerea motorului în plin să fie mai uniformă şi mai lentă, în aşa fel încât să poţi corecta la timp, din direcţie, direcţia de decolare.
aterizarea - aici nu te iert, că te vei învăţa aşa şi nu e ok. Nu ai făcut redresarea unde trebuie, cea mai importantă fază a aterizării, iar contactul cu solul a fost prea dur, şi a ieşit un superb bont de limită de viteză..care, sper să nu fi îndoit trenul, şi sper să nu fi ciobit elicea. Poţi veni cu viteză mai mare, mai jos, şi să laşi să-i scadă viteza mai aproape de sol. Pe măsură ce te vei învăţa cu modelul o să-ţi iasă aterizările cât mai line, aşa cum ar trebui.
Baftă în continuare.
PS + ţi-am zis că motorul e suficient.
#587
Postat 22 June 2016 - 04:08 PM
Uite am gasit eu o cartulie mai veche, slovaca, in care iti da miscarile manselor si timpul cand trebuie facute in functie de pozitia modelului ... ai putea explica, stiu ca ai mai multa experienta.....:rolleyes:
Fisiere atasate
-
Basic.pdf (293.02K)
Number of downloads: 73
#588
Postat 22 June 2016 - 04:18 PM
Schemele sunt explicite. nu cred că trebuie explicate prea mult...
#589
Postat 22 June 2016 - 04:20 PM
Ainshtain, la 22 June 2016 - 04:08 PM, a spus:
Uite am gasit eu o cartulie mai veche, slovaca, in care iti da miscarile manselor si timpul cand trebuie facute in functie de pozitia modelului ... ai putea explica, stiu ca ai mai multa experienta.....:rolleyes:
Asta nu se face decat cu simulator si/sau cineva mai experimentat care sa iti explice la fata locului ce greseli faci.Teoria e teorie dar practica ne omoara!
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#592
Postat 22 June 2016 - 08:36 PM
#593
Postat 22 June 2016 - 09:43 PM
#594
Postat 27 June 2016 - 05:18 AM
- am vopsit capota;
- am schimbat toate balamalele...care mi-ai ieșit cam firave;
- am pus o tijă de oțel care unește semiprofundoarele, pentru acționare cu un singur servo;
- am montat servourile și echiile;
- mai aștept motorul, care o fi el, și îl finalizez, că ăsta s-a dat gata cel mai greu...
Poze:
încă una:
încă una:
Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 27 June 2016 - 05:18 AM
#596
Postat 27 June 2016 - 09:50 AM
Mihai_supy, la 27 June 2016 - 05:18 AM, a spus:
- am vopsit capota;
- am schimbat toate balamalele...care mi-ai ieșit cam firave;
- am pus o tijă de oțel care unește semiprofundoarele, pentru acționare cu un singur servo;
- am montat servourile și echiile;
- mai aștept motorul, care o fi el, și îl finalizez, că ăsta s-a dat gata cel mai greu...
Asa complet ( cu capota motor ) arata superb .Astept cu nerabdare impresiile tale dupa primul zbor .
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#597
Postat 27 June 2016 - 10:54 AM
Modelul se mai poate usura...capota, trenul si tubul dintre aripi...aici e secretul...eventual alte materiale...
#599
Postat 27 June 2016 - 05:19 PM
nuanţa capotei - trebuia ceva mai deschisă, dar cu un abţibild, probabil al motorului, va fi ok...
Mă tot găndesc la decorarea modelului...cu stick-ere, asta să acopăr imperfecţiunile...care nu+s multe, dar mai sunt...
Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 27 June 2016 - 05:20 PM