Reglare carburator si pornire motor
#1
Postat 24 December 2015 - 07:36 PM
Azi am intrat si eu pentru prima data in posesia unui aeromodel, cu motor termic (asp 4.6cc).
Am incercat sa il pornesc... dar nu am reusit, (am reusit sa-l fac sa mearga vreo 0.1sec).
Imi puteti spune care sunt setarile default ale carburatorului ? (in general.... am avut acum 1 an o masina pe nitro, dar am uitat cum sta treaba cu astea...)
Si cum il pot porni mai usor si mai repede... ?
Merci ;)
#2
Postat 24 December 2015 - 09:11 PM
Încearcă aşa:
a
Jiglerul principal, îl strângi complet, şi apoi îl deschizi două ture jumătate. Începi de aici. Nu trebuie forţă mare la învârtit elicea. Doar trebuie dat peste cap..
Jiglerul de low, numa să nu fi umblat la el, că e o pacoste (motoarele mici au şi aşa ceva, şi ar trebui să fie vizibil pe partea unde e pârghia de acceleraţie). Dacă nu reuşeşti, atunci manualul motorului sigur te va lumina.
Şi încă ceva. Nu demaror face minuni la un motor dereglat., dar mai ales uzat...
PS - mi-a mâncat şi mie o zi din viaţă un ABC 4cc. Numai cu demaror am reuşit să-l pornesc. Apoi, cu răbdare am reglat jiglerul ăla de low...
Dacă nu te descurci, când ai drum pe la Buzău, aruncă fuselajul în maşină, şi îi dăm de cap, că doar nu o să lovească peste degete mai tare decât al lui Alex!!!!
#3
Postat 25 December 2015 - 09:19 AM
Mihai_supy, la 24 December 2015 - 09:11 PM, a spus:
Încearcă aşa:
a
Jiglerul principal, îl strângi complet, şi apoi îl deschizi două ture jumătate. Începi de aici. Nu trebuie forţă mare la învârtit elicea. Doar trebuie dat peste cap..
Jiglerul de low, numa să nu fi umblat la el, că e o pacoste (motoarele mici au şi aşa ceva, şi ar trebui să fie vizibil pe partea unde e pârghia de acceleraţie). Dacă nu reuşeşti, atunci manualul motorului sigur te va lumina.
Şi încă ceva. Nu demaror face minuni la un motor dereglat., dar mai ales uzat...
PS - mi-a mâncat şi mie o zi din viaţă un ABC 4cc. Numai cu demaror am reuşit să-l pornesc. Apoi, cu răbdare am reglat jiglerul ăla de low...
Dacă nu te descurci, când ai drum pe la Buzău, aruncă fuselajul în maşină, şi îi dăm de cap, că doar nu o să lovească peste degete mai tare decât al lui Alex!!!!
Am reusit sa-l pornesc vreo 4-5secunde (am umblat la aman2 jiglerele..). Mi-am inrosit 2 degete, si m-am taiat la unul... In fine... Daca il acceleram mai tare, murea, daca il lasam doar putin accelerat pornea si se mentinea 4-5 secunde.. Cel de la care l-am cumparat mi-a spus ca motorul e aspde 4.6 cc si cam atat...
P.S. Sunt din Iasi..
#5
Postat 25 December 2015 - 03:13 PM
Deci - deschizi jiglerul două ture şi jumătate. Îl porneşti şi îl bâzâi să se încălzească. Îl duci spre maxim, dacă sună gâlgâit, şi creşte în ture neregulat (amestec bogat) şi nu se tureză brusc mai închizi jiglerul principal. Dacă se trurează repede şi liniar până la un punct şi apoi moare (amestec sărac) mai deschizi jiglerul principal. Ideea e să ajungi cu carburatorul deschis complet, cu motorul pornit şi, din jigler butonezi până obţi turaţia maximă, şi un sunet constant şi puţin piţigăiat. Când totul e ok, reduci turaţia spre relanti.
Acuma, când jiglerul principal e unde trebuie începe nebunia.
Laşi motorul în relanti cam 10 secunde şi accelerezi brusc până la jumătate. Dacă incepe să se tureze brusc şi apoi moare, mai deschizi jiglerul de low, cel din pârghia de acceleraţie(amestec sărac). Ar trebui să umblii cu o şurubelniţă la el. Dacă se poticneşte, gâlgâie, chiar scuipă combustibil pe carburator, ai amestecul prea bogat, şi mai strângi jiglerul de low. Aici trebuie să umblii foarte fin cu jiglerul, maxim 1/8 ture la fiecare intervenţie.
Dacă tot nu te descurci - sunt atâţia aeromodeliţti în Iaşi, de chiar mă mir că nu ai găsit pe nimeni să te ajute. Poţi să-mi trimiţi, eventual motorul, şi cam 1 l de gaz (că nu mai am) şi ti-l reglez eu dacă nu te descurci.
Şi încă ceva IMOPRANT! - nu umbla la reglaje cu motorul pornit. Sau dacă o faci ai mare grijă la elice, care, sper că e cea care trebuie...de aia ziceam că ar fi bun un demaror...e mult de butonat şi de învârtir motorul. Trebuie răbdare. Vremea e ok, aşa că, spor la însurubat jiglere....doar fă-o foarte puţin de fiecare dată!..
Sporuri maxime.
mi-o, la 25 December 2015 - 01:45 PM, a spus:
nu am văzut la nimeni filtru de aer la motoarele mici. Nu la aero.
#6
Postat 25 December 2015 - 04:08 PM
Mihai_supy, la 25 December 2015 - 03:13 PM, a spus:
Deci - deschizi jiglerul două ture şi jumătate. Îl porneşti şi îl bâzâi să se încălzească. Îl duci spre maxim, dacă sună gâlgâit, şi creşte în ture neregulat (amestec bogat) şi nu se tureză brusc mai închizi jiglerul principal. Dacă se trurează repede şi liniar până la un punct şi apoi moare (amestec sărac) mai deschizi jiglerul principal. Ideea e să ajungi cu carburatorul deschis complet, cu motorul pornit şi, din jigler butonezi până obţi turaţia maximă, şi un sunet constant şi puţin piţigăiat. Când totul e ok, reduci turaţia spre relanti.
Acuma, când jiglerul principal e unde trebuie începe nebunia.
Laşi motorul în relanti cam 10 secunde şi accelerezi brusc până la jumătate. Dacă incepe să se tureze brusc şi apoi moare, mai deschizi jiglerul de low, cel din pârghia de acceleraţie(amestec sărac). Ar trebui să umblii cu o şurubelniţă la el. Dacă se poticneşte, gâlgâie, chiar scuipă combustibil pe carburator, ai amestecul prea bogat, şi mai strângi jiglerul de low. Aici trebuie să umblii foarte fin cu jiglerul, maxim 1/8 ture la fiecare intervenţie.
Dacă tot nu te descurci - sunt atâţia aeromodeliţti în Iaşi, de chiar mă mir că nu ai găsit pe nimeni să te ajute. Poţi să-mi trimiţi, eventual motorul, şi cam 1 l de gaz (că nu mai am) şi ti-l reglez eu dacă nu te descurci.
Şi încă ceva IMOPRANT! - nu umbla la reglaje cu motorul pornit. Sau dacă o faci ai mare grijă la elice, care, sper că e cea care trebuie...de aia ziceam că ar fi bun un demaror...e mult de butonat şi de învârtir motorul. Trebuie răbdare. Vremea e ok, aşa că, spor la însurubat jiglere....doar fă-o foarte puţin de fiecare dată!..
Sporuri maxime.
nu am văzut la nimeni filtru de aer la motoarele mici. Nu la aero.
Merci pentru tutorialul pe care mi l-ai scris. Maine, o sa imi iau 2 baterii pentru incalzitorul de bujie ...azi am consumat 6 baterii varta. Am mai cumparat vreo 16 toshiba, dar nu-s bune de nimic.. am sa ma duc la magazin sa le returnez (daca se poate, ca nu le-am scos din ambalaj, si o sa imi cumpar varta/energizer <am auzit ca-s bune tare astea energizer>)..
Azi, inainte sa termin bateriile am reusit sa-l pornesc fara sa se mai opreasca singur. Cand il acceleram, se accelera greu si "galgaia"... acum ca mi-ai spus ce trebuie sa fac, abia astept ziua de maine sa-mi iau baterii (azi era inchis la magazinul de unde am luat ieri bateriile varta...)
Si, inca o data multumesc :D
#7
Postat 25 December 2015 - 07:50 PM
Daca ai fi avut un powerpanel, ar fi fost mai usor...
Filtru de aer nu iti trebuie. In zbor, motorul nu aspira praf. Filtru de combustibil ar fi bine sa ai pe furtunul de alimentare. Jiglerele de la motoarele mici au diametru mic, se infunda repede si atunci reglarea lor devine un razboi al nervilor.
Succes!
TEL. 0726.191.725
#9
Postat 25 December 2015 - 08:36 PM
mi-o, la 25 December 2015 - 04:08 PM, a spus:
Azi, inainte sa termin bateriile am reusit sa-l pornesc fara sa se mai opreasca singur. Cand il acceleram, se accelera greu si "galgaia"...
dacă poziţia stickului la gâlgâială e sub jumătate strângi jiglerul de low, 1/8 ture. Dacă e peste jumătate, îl strângi pe cel principal. (asta presupunând că stick - jos înseamnă cam 10% carburator deschis, adică relanti, şi stick sus înseamnă carburator deschis complet.
#10
Postat 25 December 2015 - 08:43 PM
Abia astept ziua de maine sa-l mai pornesc :D (Eu azi l-am pornit cu 2 baterii varta in paralel... m-au tinut vreo 20min, am pus la incarcat un acumulator de la un glow plug de 1.2v 2800mah parca.. sa vad maine daca e bun, daca nu trag rpd o fuga la magazin sa iau baterii ;), si o sa imi comand eu un glow plug mai bun.... )
Inca ceva... inainte de zbor (nu stiu cand o sa fie) cum il verific daca e in echilibru ? adica sa nu se lase singur pe fata/spate sau in parti ?
Aceasta postare a fost editata de mi-o: 25 December 2015 - 08:45 PM
#11
Postat 26 December 2015 - 06:47 PM
Maine am de gand sa zbor un pic (voi incepe cu ridicari si aterizari usoare, adica il ridic 1metru, dupa il las inapoi, si tot asa)... doar ca asi dori daca se poate sa-mi spuneti si cum pot vedea daca e in echilibru... (am gasit niste tutoriale pe net, dar pe aripa nu am nici un punct de unde sa il tin)
Merci :D
Aceasta postare a fost editata de mi-o: 26 December 2015 - 06:49 PM
#12
Postat 27 December 2015 - 09:30 AM
Aceasta postare a fost editata de mi-o: 27 December 2015 - 09:35 AM
#13
Postat 27 December 2015 - 11:04 AM
mi-o, la 27 December 2015 - 09:30 AM, a spus:
ceva de genul asta iti trebuie :
http://phoenixmodels...ell-p-3910.html
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#15
Postat 27 December 2015 - 07:23 PM
Cred totuşi că elicea ta e puţin cam mare. Încearcă cu o elice cu un diametru mai mic. Ar trebui să fie ok. Vezi ce zice manualul motorului. Spor la reparat...
Să nu uiţi niciodată că "aeromodelusmul e 90% lipici şi doar 10% plăcere"...!!