Acumulator alimentare receptor Futaba 7003 servo Savox digitale
#1
Postat 06 December 2015 - 10:19 PM
#2
Postat 06 December 2015 - 11:04 PM
marian.dumitru74, la 06 December 2015 - 10:19 PM, a spus:
Si nu poti cauta si pentru servo fisa la fabricant ?
Nu prea merge, poate cu o dioda sa reduca un pic tensiunea
Rated Voltage : 6.0V
#3
Postat 06 December 2015 - 11:08 PM
renatoa, la 06 December 2015 - 11:04 PM, a spus:
Nu prea merge, poate cu o dioda sa reduca un pic tensiunea
Rated Voltage : 6.0V
am gasit ceva http://www.savoxusa....savsa1256tg.htm ,spun ei 6v , deci mort copt imi trebuie un ubec sa micsoreze tensiunea de intrare in servo , ai ideea cat consuma un servo modelul acesta ??? sai mi fac idee de ce beci mi trebuie cred ca 10A este suficient sa poata face fata la 5 servo
#4
Postat 06 December 2015 - 11:10 PM
Running current (at no load): 100 mA @ 4.8V
Running current (at no load): 120 mA @ 6.0V
Stall current (at locked): 4000 mA @ 4.8V
Stall current (at locked): 5000 mA @ 6.0V
Idle current (at stopped): 5 mA @ 4.8V
Idle current (at stopped): 5 mA @ 6.0V
Nu merge BEC sa reduca asa putin, doar 0.6V, nici macar un LDO de curent mare, are 1.5V cadere la 5A:
http://www.ti.com/li...link/lm1084.pdf
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 06 December 2015 - 11:14 PM
#5
Postat 06 December 2015 - 11:14 PM
#6
Postat 06 December 2015 - 11:20 PM
Nu are rost sa te bagi la asemenea cheltuieli, dar vad ca iti place sa dai cu banii...
Pune naiba sursa LiFe duala, ca oricum la marimea asta e musai redundanta, si aia are doua diode care vor reduce tensiunea cu 0.7-0.8V, pana pe la 5.8V.
Iar cu curentul pur si simplu nu lasi sa intre in stall, pui pe fiecare servo polyfuse de 2-3A, sper ca nu voiai sa bagi caramizile astea direct in receptor ?!!! :angry:
#7
Postat 06 December 2015 - 11:30 PM
renatoa, la 06 December 2015 - 11:20 PM, a spus:
Nu are rost sa te bagi la asemenea cheltuieli, dar vad ca iti place sa dai cu banii...
Pune naiba sursa LiFe duala, ca oricum la marimea asta e musai redundanta, si aia are doua diode care vor reduce tensiunea cu 0.7-0.8V, pana pe la 5.8V.
Iar cu curentul pur si simplu nu lasi sa intre in stall, pui pe fiecare servo polyfuse de 2-3A, sper ca nu voiai sa bagi caramizile astea direct in receptor ?!!! :angry:
ideea era sa bag acumulatorul direct in receptor si deci si in servo , sursa life duala ??? cum arata ??si pe urma polyfuse ??? ce naiba sunt si astea ??? cred ca deja complic sistemul pe care il vroiam cat mai simplu
#8
Postat 06 December 2015 - 11:55 PM
Nici un receptor nu duce curentii trasi de 5 servo de marimea aia, crezi ca daca ai pus mare scula de BEC ai rezolvat ? Prin ce da ala 20A in servo-uri, prin mufe de servo de 2A ?
E clar ca nu cunosti cerintele si cum se abordeaza asa ceva mare, ma mir, la voi exista modele de marimea asta, ai de la cine invata.
#9
Postat 08 December 2015 - 07:10 PM
renatoa, la 06 December 2015 - 11:55 PM, a spus:
Nici un receptor nu duce curentii trasi de 5 servo de marimea aia, crezi ca daca ai pus mare scula de BEC ai rezolvat ? Prin ce da ala 20A in servo-uri, prin mufe de servo de 2A ?
E clar ca nu cunosti cerintele si cum se abordeaza asa ceva mare, ma mir, la voi exista modele de marimea asta, ai de la cine invata.
Daca mufa nu tine decat maxim 2A de ce sunt montate ???? fiecare servo trage in mod normal 1A in functionare normala , nasol atunci cand se blocheaza , vrea sa traga 5-6a
#10
Postat 08 December 2015 - 09:10 PM
Si nici de receptoare topite ca s-a tras din servo prea multe nu ai auzit...
Aha, deci esti constient ca blocatul e buba... atunci de ce le lasi sa se blocheze ?
Oriunde exista un potential de depasire a unui curent care poate produce pagube, se pune o siguranta. este cel mai elementar criteriu de proiectare. Ai sigurante in orice aparat, nu sunt puse degeaba...
Asta inseamna orice servo care poate trage mai mult de 2A cat este cotata mufa lui, sau orice receptor prin care pot trece mai mult de 5-10A, depinde de specificatiile fabricantului, orice astfel de model cere un powerbox, ca ne place sau nu...
In fine, astea s-au discutat de nu stiu cate ori, chiar acum cateva zile au fost reluate intr-un topic al lui bogdan motrici, sunt chestii de abc pentru avioane mari, voi n-aveti decat sa le tratati ca pe jucarii, si sa sperati ca nu o sa se razbune pe voi. Ce ma mira este ca aveti acolo de la cine invata si vad ca nu se prinde...
#11
Postat 08 December 2015 - 09:21 PM
#12
Postat 08 December 2015 - 09:25 PM
#13
Postat 08 December 2015 - 10:40 PM
Chiar pe benzinarul de 2.1 m un LiFe pentru servo , fara mufe intermediare..... totul cositorit.
Trebuie bineinteles reglaj de cursa pentru e evita blocarea in orice configuratie
Numai bine
Aceasta postare a fost editata de Horja: 08 December 2015 - 10:42 PM
#14
Postat 08 December 2015 - 11:05 PM
E de ştiut si de calculat cei 5 A, posibili la un servo...
Eu folosesc aceleaşi servouri (5 buc plus unul mai mare pe direcţie).., şi, la un zbor de 6 minute, descarcă cei doi lipo cu, aproximatv, 100mah fiecare. Şi mai e ceva...nu zbor orizontal, şi nu am setat chestia aia cu low rate...ci doar expo mult şi cursele la maxim.
Mai e ceva - de văzut cum s-a comportat Katana lui Andraş, când s-a belit un servo pe eleron - Emocotecul şi-o făcut treaba....dar la clasa aia, chiar merge un powerbox serios.
#15
Postat 09 December 2015 - 08:43 AM
Pe Su26 am 5 servo Bluebird DMS660 parca de 14 kg iar pe directie XQ Power 4020, iar pe Yak am 7955 pe toate suprafetele si Savox 1258 pe acceleratie si un Tower pe soc.
In ambele variante folosesc 3 acc 2S de 2200mAh. Asta deoarece pentru SU am nevoie si de greutate in fata (greu de coada) iar pentru YAk am nevoie de greutate pe coada, motor mai mare si mai greu (MVVS58, plus un fuselaj mai scurt :pardon: ).
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#16
Postat 09 December 2015 - 09:50 AM
oachidori, la 09 December 2015 - 08:43 AM, a spus:
Pe Su26 am 5 servo Bluebird DMS660 parca de 14 kg iar pe directie XQ Power 4020, iar pe Yak am 7955 pe toate suprafetele si Savox 1258 pe acceleratie si un Tower pe soc.
In ambele variante folosesc 3 acc 2S de 2200mAh. Asta deoarece pentru SU am nevoie si de greutate in fata (greu de coada) iar pentru YAk am nevoie de greutate pe coada, motor mai mare si mai greu (MVVS58, plus un fuselaj mai scurt :pardon: ).
Ai pus servo pe soc? :( de ce? Stiu ca nu este indicat in multe situatii.
#17
Postat 09 December 2015 - 10:46 AM
Iar masuri de limitare a cresterii curentului tras de servo, cioaca... va e frica sa puneti sigurante, ca de...
Va pot da cel putin doua exemple in alte domenii unde s-a facut aceasi greseala, echipamente alimentate cu surse mai capabile decat era nevoie, si care isi bazau protectia tocmai pe faptul ca se stia ca sursa nu poate da curent suficient ca sa se intre intr-un regim de suprasarcina.
Cand fabricantul a scous noul model, avand printre alte "imbunatatiri" si o alimentare bazata pe lipo, echipamentele au inceput sa pice pe capete, ducand la retragerea solutiei "moderne".
Sa stall-ati bine !
PS: un servo HV, pentru aceeasi tractiune consuma mai putin, de unde atata experienta acumulate in 2-3 ani de cand au aparut, ca sa si tragem concluzii de longevivitate... :unsure:
De ce sa nu recunoastem mai cinstit ca strugurii sunt acrii ;)
#18
Postat 09 December 2015 - 11:15 AM
bogdan.motrici, la 09 December 2015 - 09:50 AM, a spus:
Pentru ca aprinderea mea de la MVVS gestioneaza servo-ul de soc.La SU nu am ca asa e in tenis, cu toate ca as putea pune ca sa il operez direct din statie.
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#19
Postat 09 December 2015 - 05:54 PM
bogdan.motrici, la 09 December 2015 - 09:50 AM, a spus:
Uite de ce. https://m.youtube.co...h?v=PHJQ0Gnbjmo
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S