Modelism - RHC Forum: Termen si viata de accu LiPo - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Termen si viata de accu LiPo experiente ?

#1 Useril este offline   Yak 52 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 272
  • Inregistrat: 12-November 04

Postat 15 December 2005 - 09:21 AM

LiPo in mod realistic au viata de 60-150 cicluri maxim. Sa simte deja pierdere de capacitate dupa 50 de cicluri. La avioane de performanta F3A sau 3 D nu depasesc 50 cicluri pana le muti intre un aviona mai bland.

Cred ca nimeni nu le incarca cu mai putin de 1C si din cate am vazut la clienti multi le descarca prea tare, ce iar scurteste viata cu mult. Manual de accu de Graupner si descriere in catalogul lor vorbeste die viata si mai scurt si incaracare cu mai multe C-uri.

O gresala care am vazut la multa lumea este ca le descarc pana la ultimul mA, ceva care de fapt trebuie evitat si nici nu este de nevoie, ca oricum zbori mult mai lung de fata de NC/NiMh.

Dar cu tot ca vorbim de 50-150 de cicluri, trebuie sa ne intrebam de fapt de cate ori zburam cu un anomit accumultor pe an. Sunt convins ca majoritate de modelisti nu atinge 100 de zboruri cu altceas model si accu pe an.

NC-uri si NiMh-uri care am folosit eu nu au atins si ele un termen mai lung de folosire, asa ca nu vad nici un avantaj in favorea lor. Mai ales NiMh care sint si ele ca si LiPo mai sensibile la temperatura si amperaj la descarcare sa strica repede daca sa folosesc gresit.
0

#2 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 December 2005 - 09:39 AM

De ce nu am lega viata LiPo si de pretul lor, asa incat sa putem sa calculam (aproximativ) care este costul fata de NiMh si NiCd? Stiu ca va fi greu sa cuantificam pe fiecare tip de pac in parte timpul de zbor (datorita marii varietati de modele si a motorizarilor foarte diferite), dar poate cineva cu mai multa cafea in creier si mana facuta pentru artimetica ne ajuta. Stiu ca Yak facuse odata un asemenea calcul fata de termice, dar nu mai stiu in ce masura subiectul a ajuns la o concluzie pe intelesul tutulor.
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#3 Useril este offline   Yak 52 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 272
  • Inregistrat: 12-November 04

Postat 15 December 2005 - 10:08 AM

Daca faceai un calcul gen pret/ durata viata atuns nu ar intra si greutatea si performanta, marimea lor.
Adica era o comparare intre banane si mere.

Acum un LiPo de 1000 mAh cu 2 celule ar costa lafel ca si un NiMh cu altceas characteristice, numai ca ar fi numai 30% din greutate si 25% din marimea lui...
0

#4 Useril este offline   WarMK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 310
  • Inregistrat: 27-February 04

Postat 15 December 2005 - 10:29 AM

Yak 52, la 15 Dec 2005, 09:21, a spus:

Cred ca nimeni nu le incarca cu mai putin de 1C si din cate am vazut la clienti multi le descarca prea tare, ce iar scurteste viata cu mult.

Eu la incarc la maxim 0.7C. De descarcat nu le descarc la maxim.
Urmeaza sa-mi confectionez un buzzer pt 2 si 3 celule sa ma avertizeze la 3v/celula.
In felul acesta cred ca o sa aiba viata destul de lunga. ;)
0

#5 Useril este offline   Yak 52 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 272
  • Inregistrat: 12-November 04

Postat 15 December 2005 - 10:48 AM

Ar fi interesant rezultat, daca faci si un tabel pentru fiecare accu...
Eu am inceput o lista o data si dupa un timp m-am orpi si fac numai sumar de numar de incarcari, care ducea la rezultat ce am scris mai sus.
0

#6 Useril este offline   Yak 52 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 272
  • Inregistrat: 12-November 04

Postat 15 December 2005 - 10:50 AM

Au aparut si LiPo la preturi foarte competitive si performanta destul de mare. 4000 maH cu greutate de 30% de NC si marimea 50% cu descarcare maxim de 60A pe 30 secunde.
Asa ca si relatie pret/performanta numai este chestionabil.
0

#7 Useril este offline   WarMK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 310
  • Inregistrat: 27-February 04

Postat 15 December 2005 - 11:46 AM

Dupa parerea mea iesi mult mai avantajos cu electrice.
Exact cum ai spus pretul pt lipo a coborat f mult. Sa zicem ca un pack lipo te-ar tine un an, tot cred ca iese in avantaj fata de termice.
O sa incerc sa fac si eu un calcul cat de cat pt a se forma o idee.
0

#8 Useril este offline   Men 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 05-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 December 2005 - 12:37 PM

Domnilor, domnilor !!!! Un bob zabava!!!
Se poate analiza relatia cost / utilizare dupa multi parametrii asa cum au scris ante...scriitorii. E absolut corect. Dar va intreb:
DESPRE CE VORBIM AICI? Despre un calcul de rentabilitate sau despre un HOBBY?
Poate sa iasa ce vreti D-voastra din calcule (nu vreau sa le contest in nici un fel corectitudinea sau importanta) dar sa nu uitam ca, de fapt, ne alegem sursa de energie dupa anotimp si, mai ales... dupa chef si preferinte. Cei care au scapat cateva picaturi de combustibil (metanol) pe mana la -10 grade incercand sa porneasca un motor care nu vrea nici de-al dracului, stiu ce spun. Deasemenea, cei care au observat ca s-a topit termocontractuílul de pe pack la +35 grade, deasemenea stiu ce spun.

N-am nimic impotriva calculului / experimentului propus de Yak, chiar ma intereseaza si pe mine rezultatele (poate chiar voi contribui cumva) DAR ESTE TEORIE PURA, dupa parerea mea. Aia de vor sa simta miros de nitrometan ars in nari, vor zbura cu mama packului LiPo numai de nevoie, numai sa nu fie nevoiti sa stea si sa se uite. Ailalti carora le este (un pic) teama de cum ar putea interactiona elicea unui motor termic cu propriile degete vor zbura cu LiPo sau, ma rog, ce-o iesi din calcule.

Stima
Men
0

#9 Useril este offline   Yak 52 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 272
  • Inregistrat: 12-November 04

Postat 15 December 2005 - 12:59 PM

Aici este vorba pur de timp de folosire de accu in relatie cu cost. Nu e nici theorie si nici polemica asupra motoare termice. Singura comparatie facuta era intre LiPo/NC/NiMh.

Clar are si importanta cate acumulatori pot sa imi permit sa cumpar si cate zboruri pot sa fac cu ele. Cu budgetul meu. Si clar, fiecare modelist face si calculele de cost de ora de zbor. De ce nu ? Daca nu faceam calculele atuns aveam toti EXtra 300 de 3 metri cu sisteme de reduntanta si pret de 9000 eur bucata.

Vreau sa subliniez ca LiPo fata de celealte au avantaje clare si dubii care mai au existat anul trecut sint disparute, macar la cei, care le si folosesc.

Anul trecut un accu cu 3 celule LiPo cu 3200 mAh costa 199 EUR, anul aceasta o poti cumpara cu 4000mAh si in Romania cu 66 EUR. La pretul aceasta anul trecut nici macar ai putut cumpara un accu NC cu celule selectate cu 1600 mAh si 10 celule, ca avea pret de lista 89 EUR. Si da, o poti folosi lafel cu altceas amperaj de descarcare.

Aceasta postare a fost editata de Yak 52: 15 December 2005 - 01:01 PM

0

#10 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 15 December 2005 - 01:25 PM

Men, la 15 Dec 2005, 12:37, a spus:

DESPRE CE VORBIM AICI? Despre un calcul de rentabilitate sau despre un HOBBY?

CORECT GRAITA-i .....
Daca ne luam dupa rentabilitate ..... calcule economice........nu mai facem modelism.

INTERESANT AR FI:

CARE SUNT CEI MAI BUNI ACCU LI-PO? in ordinea duratei de viata si a performantelor....
CUM TREBUIE " INGRIJITI" sau expoatati incit sa-i avem cit mai mult....

In rest fiecare dupa BUGET! :)

Stima
0

#11 Useril este offline   Yak 52 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 272
  • Inregistrat: 12-November 04

Postat 17 December 2005 - 08:31 AM

AB17LUK, la 16 Dec 2005, 22:51, a spus:

Sa nu insistam pe asta ca iar ajungem la electrice vs termice. :rolleyes:

Dar nu am ajuns deja, de fapt off topic.

Pun alta intrebare. Care dintre voi care discutati in topic aceasta, a mai folosit un LiPo si care dintre voia effectuat atita zborui cu el ca sa poate spune ca accu a fost obosit de batrinete, ne de mal-tratare ?
0

#12 Useril este offline   AB17LUK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 03-December 04

Postat 17 December 2005 - 11:20 AM

Eu inca n-am reusit sa ''obosesc'' nici un pack LiPo. Am zeci de zboruri cu niste packuri de 900mAh si inca nu au obosit deloc.
Cu packurile mari (8-10 cell) nu am avut experiente asa ca nu pot sa-mi dau cu parerea. Pot doar sa zic ca am zburat o singura data cu un Onyx dotat cu asa ceva :rolleyes: si am ramas impresionat.

Aceasta postare a fost editata de AB17LUK: 17 December 2005 - 11:21 AM

Luci
0

#13 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 17 December 2005 - 05:37 PM

Un pic in balarii.
Ce sa aleg intre:
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...p?&I=LXJRY3&P=0
si:
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...p?&I=LXGHE6&P=0 ?
Multumesc.
0

#14 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 17 December 2005 - 07:43 PM

Salutam,

Eu l-as alege pe cel cu rata de descarcare mai mare, adica pe ala de 15C, ca nu se stie cand ai nevoie.

De fapt, toata vara am zburat cu fratele mai mic al lui ala de 1250mAh, adica un 2S de 7.4V@1200mAh, exact de la aceeasi firma. Pana acum nu am avut probleme, desi l-am si shifonat un pic la ultimul zbor.

Stima,
Cirip
Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#15 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 17 December 2005 - 07:55 PM

Se poate si asa ?, la 17 Dec 2005, 17:37, a spus:

Un pic in balarii.
Ce sa aleg intre: ...

Daca spui si la ce ... :rolleyes: vrei sa-l folosesti...
Ca de regula cand alegi packu', stii si la ce cazne-l vei supune... si cat de ingaduitor ai intentia sa fii...

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#16 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 17 December 2005 - 10:37 PM

domnu_doctor, la 17 Dec 2005, 20:24, a spus:

D3xt3r_Jr., la 17 Dec 2005, 20:22, a spus:

...ca nu ii pune un termicut si ii pune brushless :rolleyes:

Vrei sa zici brushlessutz'... :wub:

Stima,

brushlessutz'-brushlessutz' dar mananca cam 10A si max 15A :D
http://www.electrifl...s/gpmg4500.html
Dar poate ii cumpar si frati mai puternici.....

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 17 December 2005 - 10:49 PM

0

#17 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 18 December 2005 - 10:54 AM

Intr-adevar la 10-15 A e cam micutz, da' e... randamentos !! :mellow: :D :D :D
Ca si un 480 trage in sarcine, pe la 12-15A, da' nu o face la fel de... eficient.

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro