Diverse ...ce nu are legatura cu modelismul...
#1
Postat 13 November 2015 - 03:27 PM
de azi a inceput o campanie da verificare in trafic Politie + RAR
se controleaza urmatoarele:
Pct.1
Stingator
Trusa medicala
Triunghiuri (zic ca ar trebui sa avem doua...)
Pct.2
Actele masinii : talon (cu ITP-ul valabil), rovigneta (dupa caz, depinde unde are loc controlul), asigurare, permis, buletin...
Pct.3
Control al sistemului de directie si franare (ridica masina pe cric sau pe rampa...)
Control alcool...
Pt. lipsa uneia dintre cerintele de la pct.1 sau daca este expirat termenul de valabilitate, amenda este de cca 400 lei si 3 pct.de penalizare
pt. restul punctelor nu stiu...(dupa caz)
S-a intamplat ca unul dintre colegii mei sa pateasca asta azi cu putin timp in urma in Ploiesti.
Asadar verificati astea inainte de plecarea la drum
Bafta si drumuri usoare fara evenimente :drinks:
#2
Postat 13 November 2015 - 06:28 PM
danysoft32, la 13 November 2015 - 03:27 PM, a spus:
de azi a inceput o campanie da verificare in trafic Politie + RAR
se controleaza urmatoarele:
Pct.1
Stingator
Trusa medicala
Triunghiuri (zic ca ar trebui sa avem doua...)
Pct.2
Actele masinii : talon (cu ITP-ul valabil), rovigneta (dupa caz, depinde unde are loc controlul), asigurare, permis, buletin...
Pct.3
Control al sistemului de directie si franare (ridica masina pe cric sau pe rampa...)
Control alcool...
Pt. lipsa uneia dintre cerintele de la pct.1 sau daca este expirat termenul de valabilitate, amenda este de cca 400 lei si 3 pct.de penalizare
pt. restul punctelor nu stiu...(dupa caz)
S-a intamplat ca unul dintre colegii mei sa pateasca asta azi cu putin timp in urma in Ploiesti.
Asadar verificati astea inainte de plecarea la drum
Bafta si drumuri usoare fara evenimente :drinks:
Multumim ptr. info. Dany... :drinks:
#3
Postat 13 November 2015 - 06:31 PM
danysoft32, la 13 November 2015 - 03:27 PM, a spus:
de azi a inceput o campanie da verificare in trafic Politie + RAR
se controleaza urmatoarele:
Pct.1
Stingator
Trusa medicala
Triunghiuri (zic ca ar trebui sa avem doua...)
Pct.2
Actele masinii : talon (cu ITP-ul valabil), rovigneta (dupa caz, depinde unde are loc controlul), asigurare, permis, buletin...
Pct.3
Control al sistemului de directie si franare (ridica masina pe cric sau pe rampa...)
Control alcool...
Pt. lipsa uneia dintre cerintele de la pct.1 sau daca este expirat termenul de valabilitate, amenda este de cca 400 lei si 3 pct.de penalizare
pt. restul punctelor nu stiu...(dupa caz)
S-a intamplat ca unul dintre colegii mei sa pateasca asta azi cu putin timp in urma in Ploiesti.
Asadar verificati astea inainte de plecarea la drum
Bafta si drumuri usoare fara evenimente :drinks:
Am lucrat curier 2 ani in zona Gura Humorului si localitatile invecinate, si zilnic pe ruta Vatra Dornei-Campulung Moldovenesc-Gura Humorului, au fost controale mixte RAR, MCV, CTR.
Am avut mare noroc de statia de emisie receptie personala, si am evitat filtrele lor. :wacko:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#5
Postat 13 November 2015 - 08:59 PM
Aceasta postare a fost editata de ali26geo: 13 November 2015 - 09:00 PM
#6
Postat 13 November 2015 - 11:20 PM
Hai sa discutam despre un exemplu concret. Ti-a luat foc masina. Ma cam doare undeva de ea. Mi-a luat foc masina. Ma cam doare in acelasi loc de ea. Pot sa fie pasageri in interior, cu un stingator ca un spray de dat impotriva transpiratiei cam acelasi lucru faci. Adica NIMIC. Cu el sau fara el, scoti din masina ce poti... Salvezi pasagerii si iei o pauza... Ajungi primul la un accident. Am mari dubii ca esti un mare medic specialist in ale domeniului sa stii ce sa faci cu un pansament si cu o foarfecuta, sau cu un garou si un rivanol. Ba mai mult, ai de pus si doua triunghiuri pe undeva, doar dumnezeu stie la ce foloseste cel din fata, asta daca nu le da vantul jos pe amandoua.
Telefon: 0721 385365
#7
Postat 13 November 2015 - 11:40 PM
ali26geo, la 13 November 2015 - 08:59 PM, a spus:
Scuze ca revin cu mesaj, mi-a atras atentia comentariul tau si am oarece intentie sa-ti raspund. Sa zicem ca-mi iau trusa medicala de ultimul racnet, stingator de incendii de ultima clasa si triunghiuri mai mari decat triunghiul Bermudelor... Intelegi sigur ca vorbesc oarecum in "parabole" si-ti garantez ca jumatate din cei care citesc nu inteleg nimic. Cred ca nici eu nu mai inteleg.
Merg aproape saptamanal pe E85 si am prins zeci de accidente, cu morti, raniti, incendii de autocare sau autoutilitare arse sau luate pe aratura. Absolut nimeni in situatii de genul asta nu are timp de triunghiuri sau de de alte minuni. Trusa de prim ajutor din orice autorurism expirata sau nu, nu face fata. Stingatoarele din toate masinile ramasa in asteptare pe drum, nu pot face fata. Prin urmare, daca e sa fiu sincer dupa un pahar de bere, te-as ruga sa ma scutesti de aspectul civic al problemei. Salvarea vine dupa 30 de minute cand cine are de trait traiste si cine e aproape mort, ramane mort. Pompierii vin si ei cam dupa 30 de minute cand focul este deja stins si ei doar constata dupa ureche cauza incendiului. Apar 2-3 echipaje de politie care oricat de pregatite ar fi, nu pot face fata situatiei.
PS. Revenind la discutie, indiferent daca o masina e dotata cu trusa medicala, stingator, triunghiuri reflectorizante, veste reflectorizante, butoi cu palinca si cort de prim ajutor, legea nu reglementeaza folosirea lor. Din simplul motiv ca soferul nu este nici pompier, nici medic si nici hotelier, indiferent daca are cunostinte in domeniu sau nu. Pentru ca aceeasi lege nu-l protejeaza daca el actineaza gresit... Poate pricepi ce spun.
Mult succes si spor la treaba!
Aceasta postare a fost editata de bitex: 13 November 2015 - 11:44 PM
Telefon: 0721 385365
#9
Postat 14 November 2015 - 09:02 AM
PS. Ca sa fiu si mai cinic, ce lege m-ar obliga sa sting masina cuiva de pe marginea drumului? In prostia mea, as face-o si fara stingator, dar cand ai mai multe variante, incepi sa faci o selectie. Intai te ocupi de cei care traiesc sau macar mai au o sansa si in fiare iti cam bagi piciorul sau altceva care incepe tot cu p...
Legea ma obliga sa am trusa de prim ajutor in masina dar nu ma poate obliga sa acord primul ajutor pentru ca nu sunt calificat pentru asa ceva. Ramane la latitudinea mea sa fac tot ce pot, in functie de constiinta. In plus nici nu ma exonereaza de eventualele greseli in aplicarea primului ajutor. Si nu-i simplu sa fii acuzat ca ai omorat pe cineva...
Aceasta postare a fost editata de bitex: 14 November 2015 - 09:18 AM
Telefon: 0721 385365
#11
Postat 14 November 2015 - 04:39 PM
Hai sa vedem cati dintre noi au pus in functiune un stingator de incendiu in viata lor sau de cate ori au apelat la acea trusa de prim ajutor si in ce imprejurari.
De cate ori ai auzit sa se invete la scoala despre utilizarea stingatoarelor, cu o oarece aplicatie practica?
Imi si imaginez o bunicuta soferita cu fum iesind de sub capota masinii si ea umbland repede dupa stingator...
Daca vrei cu adevarat sa fii acolo unde trebuie, cand pleci la drum iti iei masurile necesare fara sa te oblige legea.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 14 November 2015 - 04:47 PM
Telefon: 0721 385365
#12
Postat 14 November 2015 - 05:47 PM
bitex, la 14 November 2015 - 04:39 PM, a spus:
Hai sa vedem cati dintre noi au pus in functiune un stingator de incendiu in viata lor sau de cate ori au apelat la acea trusa de prim ajutor si in ce imprejurari.
De cate ori ai auzit sa se invete la scoala despre utilizarea stingatoarelor, cu o oarece aplicatie practica?
Imi si imaginez o bunicuta soferita cu fum iesind de sub capota masinii si ea umbland repede dupa stingator...
Daca vrei cu adevarat sa fii acolo unde trebuie, cand pleci la drum iti iei masurile necesare fara sa te oblige legea.
Ești real?????
Judeci????!!!
Sau tu ești fanatic împotriva sistemului.
Aceasta postare a fost editata de bogdantocaci: 14 November 2015 - 05:48 PM
#13
Postat 14 November 2015 - 06:50 PM
Aici "legea" are o proiblema... esti obligat sa le ai dar esti obligat sa le folosesti? sau esti obligat sa stii cum sa le folosesti...?
Cati dintre voi ati facut astfel de cursuri...?
E bine sa le avem cu noi asta e ok, insa daca le ai degeaba ... de ce sa ma amendezi....?
Din punctul meu de vedere e ok sa ai asemenea instrumente la tine cand calatoresti, dar trebuie sa stii si cum sa le folosesti , macar sa ai minimum de instruire in acest sens (din fericire, prin conjunctura job-ul;ui am ceva cunostinte - nu destule- insa suficiente, pt. a sti ce sa fac intr-o situatie de criza, incendiu /ranire...)
Daca insa in lege nu este stipulat acest lucru, pt ce oare sunt necesare astfel de obiecte/instrumente..., doar pt. ca cineva are ceva stocuri de stingatoare, veste sau truse..., si in apropierea acestor centre se desfasoara astfel de actiuni?
Inca o data imi mentin opinia ca trebuie sa avem cu noi , stingator, trusa, triunghiuri, insa trebuie sa stim si cum sa le folosim si mai ales daca stim sa si intervenim, atunci cand suntem in trafic nu doar sa privim si sa trecem mai departe pt ca" lasa ma ca o sa opreasca altul, ca eu si asa nu stiu sa le folosesc..."
#14
Postat 15 November 2015 - 03:43 AM
bogdantocaci, la 14 November 2015 - 05:47 PM, a spus:
Judeci????!!!
Sau tu ești fanatic împotriva sistemului.
Are dreptate bitex, la ce accidente rutiere sunt in ultima vreme, cu TRUSA si STINGATORUL nu mai faci mare branza, plus ca trebuie respectate datele de valabilitate.
Am fost acum cateva saptamani in urma cu familia la un gratar pe malul Moldovei, si feciorasul meu de 5 ani, s-a taiat la genunchi intr-o bucata de sticla sparta. Am desigilat trusa de prim ajutor din masina, inca in termen de valabilitate, si recipientii pentru dezinfactanti erau uscati!!
Am scos alta trusa expirata de 10 ani, in care avea apa oxigenata si alcool iodad si l-am grijit pe junior ca la carte. Sa nu mai spun despre foarfeca din tabla, si pansamente atinse de mucegai in trusa cumparata in Romania, in termen de valabilitate, pentru ITP
In Italia am trait 10 ani, si sunt obligactorii triungiuri (2) si vesta reflectorizanta, pentru a fi vizibil in caz de avarie.,, trusa si stingator,. nu prea ai ce face cu ele....:blush:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#15
Postat 15 November 2015 - 03:53 AM
bogdantocaci, la 14 November 2015 - 05:47 PM, a spus:
Judeci????!!!
Sau tu ești fanatic împotriva sistemului.
Nu stiu ce meserie ai si cat de des ai de dat explicatii celor de controleaza traficul rutier, dar in 2 ani de curierat, fara statie pe masina, eram vandut pe viata. ZILNIC controale CTR, RAR, sa nu mai zic de radare, legale sau nu.
Daca treci testul ITP cu masiana TA si a doua zi ramai fara CERTIFICAT in urma unui filtru RAR, cum mai sustii SISTEMUL????
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#16
Postat 15 November 2015 - 05:47 PM
De ce te costa mai mult verificarea anuala a stingatorului decat unul nou? Cine te protejeaa ca sofer utilizator de trusa sau stingator in cazul ca le folosesti ca un neprofesionist? De ca sa primesti amenda ca ai trusa sau stingatorul expirate, daca nu exista obligativitatea folosirii lor? De ce nicaieri in sistemul nostru nu te invata sa le folosesti?
Imi cer scuze pentru revolutionarii care nu inteleg ce spun, eu sunt de moda veche. Am permanent in geanta sau prin buzunare, leucoplast cu rivanol, ac si ata, foarfeca, lama de cutter, tub de cianoacrilat, surublenite. Daca sunt cu masina am aproape un atelier intreg, inclusiv lampa de benzina si polizor unghiular, desi n-am 220V la bord. Trusa de prim ajutor e neatinsa dar stiu s-o folosesc, eu am destui ani de mers pe munte, de cursuri facute cu diferite ocazi, nevasta are ceva pregatire in domeniu si m-ar putea ajuta, asa ca inteleg ce am de facut in caz de accident. N-as vrea sa spun nimanui ca am un vechi si prost obicei de a folosi orice stingator pe care-l prind disponibil... cate furtune in gura mi-am luat si cata pulbere in ochi mi-a sarit. Numai eu stiu. Dar in acelasi timp, nu inteleg de ce sa amendezi un sofer ca are stingatorul expirat desi stingatorul ala nu expira niciodata, de ce sa-i dai amenda pentru o trusa expirata desi el nu se atinge de ea niciodata. Daca omul este constient si responsabil, are in masina mai multe decat prevede legea. Daca ar fi sa fac o lista cu ce am permanent in masina cand merg pe drum, ar fi o lista tare lunga. Si nu-s toate doar pentru confortul meu.
Prin urmare, desi sunt de partea celor care vor cat mai multa siguranta pe sosele, raman in continuare la ideea mea ca reglementarile legate de stingator si trusa sunt exagerate. E cum m-ar obliga pe mine legea sa am in buzunar cand merg pe strada tampoane pentru femei, ca oricand poate e nevoie de ele. Doar ca nu am obliga sa le folosesc niciodata. Important e sa le am. ca poate vine vreo femeie sa ma caute in buzunar, ca are nevoie. Dar sa nu stie in ce buzunar le tin....
PS. Domnule "alex g" cam ai mare dreptate. La cate probleme sunt incorecte in legislatie, aveti perfecta dreptate. O foarte mare parte din controalele de care aminteati nu-s obiective. Dar cred ca un oarece efort financiar din partea firmei v-ar scuti de multe emotii. Este foarte practica o statie CB si cu multi ani in urma nici nu ma gandeam ca o sa ajungem in 2015 fara ca fiecare autoturism sa nu fie dotat cu o astfel de statie, de 60 euro, low power, din fabrica. Este extrem de utila comunicarea intre membrii traficului, macar pe distante scurte.... Speram sa prind vremurile cand sa poti multumi scurt cuiva, cand sa poti atentiona un coleg de trafic ca nu are un stop functional, ca-i bate faza scura prea sus, ca-i curge marfa din camion, sau ca are ceva in neregula la masina.
Am ramas la semnalizarea de acum 100 de ani, cu luminite si beculete. Nu ca nu-i utila, dar vreamea trece si timpurile se mai schimba. Ma mir ca nu avem de sunat si din trompeta, ca s-ar mai putea semnaliza 2-3 lucruri si asa...
Aceasta postare a fost editata de bitex: 16 November 2015 - 12:39 PM
Telefon: 0721 385365
#17
Postat 16 November 2015 - 01:20 PM
#19
Postat 16 November 2015 - 02:43 PM
O luam pe aratura...
Ramane ideea ca se fac controale, ca o statie CB e buna la casa omului si cam atat. Restul incepea sa fie offtopic.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 16 November 2015 - 02:44 PM
Telefon: 0721 385365
#20
Postat 16 November 2015 - 07:06 PM
bitex, la 16 November 2015 - 02:43 PM, a spus:
O luam pe aratura...
Ramane ideea ca se fac controale, ca o statie CB e buna la casa omului si cam atat. Restul incepea sa fie offtopic.
Cum crezi tu, insa eu le-as lasa publice, nu sunt "mascari" sau mai stiu eu ce, poate unii au "sarit calul" dar ceea ce au spus ceilalti (inclusiv tu) este adevarat si le-as mai lasa asa pt. ca exista democratie si fiecare isi spune parerea (fara ca cineva sa aiba pretentia ca detine adevarul absolut)
Bun, asta in contextul ca nu consideri ca cineva a sarit calul ...
Bafta
Danhttp://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/drinks.gif
#21
Postat 16 November 2015 - 09:36 PM
O sa las topicele la vedere, dar va garantez ca vor fi multe discutii inutile si fara finalitate.
N-as vrea sa revin la discutia ca aproape nu exista zi fara incident grav pe E85 si am prins cateva dintre ele, ca ieri aproape de intersectia de sub podul Crangasi am prins inca Matizul facut armonica din care mai curgeau bucati, ca azi dimineata la terminarea autostrazii A2, in dreptul statiei de metrou Anghel Saligny doi si-au zburat oglinzile. Nu-s curier, dar circul destul de mult si la job si rar exista o zi fara sa vad incidente. Tocmai de aia comentam ca stingatorul asa cum este el bagat ca fiind obligatoriu si trusa de prim ajutor, cu legislatia actuala, sunt doar surse de venit pentru bugetul de stat. Cine are interes sa faca ceva, face si fara lege.
Imi pare rau ca ajungem sa discutam aspectele astea pe un forum de modelism.
PS. Las vizibile discutiile noastre, dar va asigur ca nu ajungem la nici o concluzie. Stau si ma gandesc la ce le-a folosit azi celor de pe E85... Adica ala cu microbuzul si ala cu lemnele. SI ma mai deranjeaza un lucru, ca unele sunt penalizate pe masina si altele pe sofer. Astea cu stingatorul si trusa ar trebui sa fie lasate integral pe masina nu pe sofer. Pentru ca eu circul cu masina firmei si nu stau permantnt sa verific ce ar trebui sa faca cineva din firma. Primesc ceva de facut, masina si scheile masinii. Nu e datoria mea de serviciu sa verific ITP-ul, hartia aia suplimentara pentru ITP, RAR-ul, CASCO, stingatorul, triunghiurile, trusa medicala, eventual directia, luminile, franele... Verific ce e important pentru circulatie, cand plec la drum. Dar n-am timp de mai mult. Daca depasesc o limita de viteza, platesc amenda eu ca sofer ca depinde de mine, dar daca e ceva in neregula cu masina plateste amenda firma. Ma rog, pot recupera banii de la firma. Dar halatul? Doamna cat e halatul? Punctele se contorizeaza la mine indiferent de rahat. Si e mai scump ca dincolo. Deci pe undeva e incorect. Ceva imi scapa.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 16 November 2015 - 11:15 PM
Telefon: 0721 385365
#22
Postat 17 November 2015 - 08:24 AM
bitex, la 16 November 2015 - 09:36 PM, a spus:
PS. Pentru ca eu circul cu masina firmei si nu stau permantnt sa verific ce ar trebui sa faca cineva din firma. Primesc ceva de facut, masina si scheile masinii. Nu e datoria mea de serviciu sa verific ITP-ul, hartia aia suplimentara pentru ITP, RAR-ul, CASCO, stingatorul, triunghiurile, trusa medicala, eventual directia, luminile, franele... Verific ce e important pentru circulatie, cand plec la drum. Dar n-am timp de mai mult. Daca depasesc o limita de viteza, platesc amenda eu ca sofer ca depinde de mine, dar daca e ceva in neregula cu masina plateste amenda firma. Ma rog, pot recupera banii de la firma. Dar halatul? Doamna cat e halatul? Punctele se contorizeaza la mine indiferent de rahat. Si e mai scump ca dincolo. Deci pe undeva e incorect. Ceva imi scapa.
Imi permit sa te contrazic aici (defapt si tu te contrazici putin...) spui ca nu-i datoria ta de serviciu sa verifici masina... aici e OK (probabil ca este cineva desemnat
la firma sa verifice valabilitatea ITP-ului, asigurare, etc) insa mai spui ca nu-i datoria ta sa verifici lumini, frane, directie, insa te contrazici cand spui ca verifici ce e important pt.circulatie. Pai franele, directia si luminile sunt cele mai importante atunci cand pleci la drum. Asta trebuie s-o facem cu totii (cei care mergem zilnic sau nu cu masina) inainte de a pleca la drum. Degeaba masina a fost verificata de cel care are atributii in acest sens la firma. Daca mergi zilnic cu masina nu o s-o verifice altcineva in fiecare zi, tu ca si conducator ar trebui sa verifici. Spre ex. daca ti-a verificat masina si e ok, ai plecat cu ea, ai ajuns acolo unde trebuia sa ajungi, faci ce ai de facut si trebuie sa te intorci. Din pacate pe drum s-a fisurat un furtun la etrier si pierzi lichid de frana (nu pe tot...). Cine simte acest lucru tu care conduci masina sau cel care-i la firma si trebuie s-o verifice ? La fel se poate intampla si cu un bec ars, si daca acel bec e de semnalizare mai ales pe partea stanga...
Sa nu ma intelegi gresit dar noi trebuie in primul rand sa verificam ceea ce tine de noi si apoi altii
In ceea ce priveste stingatorul, trusa, si alte "acareturi" obligatorii sunt de acord cu tine, dealtfel am mai discutat de asta
Bafta
P.S
Nu mai scriu ca incepe sa semene a serial "Tanar si nelinistit"http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/dry.gif