Termen si viata de accu LiPo experiente ?
#1
Postat 15 December 2005 - 09:21 AM
Cred ca nimeni nu le incarca cu mai putin de 1C si din cate am vazut la clienti multi le descarca prea tare, ce iar scurteste viata cu mult. Manual de accu de Graupner si descriere in catalogul lor vorbeste die viata si mai scurt si incaracare cu mai multe C-uri.
O gresala care am vazut la multa lumea este ca le descarc pana la ultimul mA, ceva care de fapt trebuie evitat si nici nu este de nevoie, ca oricum zbori mult mai lung de fata de NC/NiMh.
Dar cu tot ca vorbim de 50-150 de cicluri, trebuie sa ne intrebam de fapt de cate ori zburam cu un anomit accumultor pe an. Sunt convins ca majoritate de modelisti nu atinge 100 de zboruri cu altceas model si accu pe an.
NC-uri si NiMh-uri care am folosit eu nu au atins si ele un termen mai lung de folosire, asa ca nu vad nici un avantaj in favorea lor. Mai ales NiMh care sint si ele ca si LiPo mai sensibile la temperatura si amperaj la descarcare sa strica repede daca sa folosesc gresit.
#2
Postat 15 December 2005 - 09:39 AM
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#3
Postat 15 December 2005 - 10:08 AM
Adica era o comparare intre banane si mere.
Acum un LiPo de 1000 mAh cu 2 celule ar costa lafel ca si un NiMh cu altceas characteristice, numai ca ar fi numai 30% din greutate si 25% din marimea lui...
#4
Postat 15 December 2005 - 10:29 AM
Yak 52, la 15 Dec 2005, 09:21, a spus:
Eu la incarc la maxim 0.7C. De descarcat nu le descarc la maxim.
Urmeaza sa-mi confectionez un buzzer pt 2 si 3 celule sa ma avertizeze la 3v/celula.
In felul acesta cred ca o sa aiba viata destul de lunga. ;)
![](http://www.danasoft.com/sig/warmk.jpg)
#7
Postat 15 December 2005 - 11:46 AM
Exact cum ai spus pretul pt lipo a coborat f mult. Sa zicem ca un pack lipo te-ar tine un an, tot cred ca iese in avantaj fata de termice.
O sa incerc sa fac si eu un calcul cat de cat pt a se forma o idee.
![](http://www.danasoft.com/sig/warmk.jpg)
#8
Postat 15 December 2005 - 12:37 PM
Se poate analiza relatia cost / utilizare dupa multi parametrii asa cum au scris ante...scriitorii. E absolut corect. Dar va intreb:
DESPRE CE VORBIM AICI? Despre un calcul de rentabilitate sau despre un HOBBY?
Poate sa iasa ce vreti D-voastra din calcule (nu vreau sa le contest in nici un fel corectitudinea sau importanta) dar sa nu uitam ca, de fapt, ne alegem sursa de energie dupa anotimp si, mai ales... dupa chef si preferinte. Cei care au scapat cateva picaturi de combustibil (metanol) pe mana la -10 grade incercand sa porneasca un motor care nu vrea nici de-al dracului, stiu ce spun. Deasemenea, cei care au observat ca s-a topit termocontractuÃÂlul de pe pack la +35 grade, deasemenea stiu ce spun.
N-am nimic impotriva calculului / experimentului propus de Yak, chiar ma intereseaza si pe mine rezultatele (poate chiar voi contribui cumva) DAR ESTE TEORIE PURA, dupa parerea mea. Aia de vor sa simta miros de nitrometan ars in nari, vor zbura cu mama packului LiPo numai de nevoie, numai sa nu fie nevoiti sa stea si sa se uite. Ailalti carora le este (un pic) teama de cum ar putea interactiona elicea unui motor termic cu propriile degete vor zbura cu LiPo sau, ma rog, ce-o iesi din calcule.
Stima
Men
#9
Postat 15 December 2005 - 12:59 PM
Clar are si importanta cate acumulatori pot sa imi permit sa cumpar si cate zboruri pot sa fac cu ele. Cu budgetul meu. Si clar, fiecare modelist face si calculele de cost de ora de zbor. De ce nu ? Daca nu faceam calculele atuns aveam toti EXtra 300 de 3 metri cu sisteme de reduntanta si pret de 9000 eur bucata.
Vreau sa subliniez ca LiPo fata de celealte au avantaje clare si dubii care mai au existat anul trecut sint disparute, macar la cei, care le si folosesc.
Anul trecut un accu cu 3 celule LiPo cu 3200 mAh costa 199 EUR, anul aceasta o poti cumpara cu 4000mAh si in Romania cu 66 EUR. La pretul aceasta anul trecut nici macar ai putut cumpara un accu NC cu celule selectate cu 1600 mAh si 10 celule, ca avea pret de lista 89 EUR. Si da, o poti folosi lafel cu altceas amperaj de descarcare.
Aceasta postare a fost editata de Yak 52: 15 December 2005 - 01:01 PM
#10
Postat 15 December 2005 - 01:25 PM
Men, la 15 Dec 2005, 12:37, a spus:
CORECT GRAITA-i .....
Daca ne luam dupa rentabilitate ..... calcule economice........nu mai facem modelism.
INTERESANT AR FI:
CARE SUNT CEI MAI BUNI ACCU LI-PO? in ordinea duratei de viata si a performantelor....
CUM TREBUIE " INGRIJITI" sau expoatati incit sa-i avem cit mai mult....
In rest fiecare dupa BUGET! :)
Stima
#11
Postat 17 December 2005 - 08:31 AM
AB17LUK, la 16 Dec 2005, 22:51, a spus:
Dar nu am ajuns deja, de fapt off topic.
Pun alta intrebare. Care dintre voi care discutati in topic aceasta, a mai folosit un LiPo si care dintre voia effectuat atita zborui cu el ca sa poate spune ca accu a fost obosit de batrinete, ne de mal-tratare ?
#12
Postat 17 December 2005 - 11:20 AM
Cu packurile mari (8-10 cell) nu am avut experiente asa ca nu pot sa-mi dau cu parerea. Pot doar sa zic ca am zburat o singura data cu un Onyx dotat cu asa ceva :rolleyes: si am ramas impresionat.
Aceasta postare a fost editata de AB17LUK: 17 December 2005 - 11:21 AM
#13
Postat 17 December 2005 - 05:37 PM
Ce sa aleg intre:
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...p?&I=LXJRY3&P=0
si:
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...p?&I=LXGHE6&P=0 ?
Multumesc.
#14
Postat 17 December 2005 - 07:43 PM
Eu l-as alege pe cel cu rata de descarcare mai mare, adica pe ala de 15C, ca nu se stie cand ai nevoie.
De fapt, toata vara am zburat cu fratele mai mic al lui ala de 1250mAh, adica un 2S de 7.4V@1200mAh, exact de la aceeasi firma. Pana acum nu am avut probleme, desi l-am si shifonat un pic la ultimul zbor.
Stima,
Cirip
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#15
Postat 17 December 2005 - 07:55 PM
Se poate si asa ?, la 17 Dec 2005, 17:37, a spus:
Ce sa aleg intre: ...
Daca spui si la ce ... :rolleyes: vrei sa-l folosesti...
Ca de regula cand alegi packu', stii si la ce cazne-l vei supune... si cat de ingaduitor ai intentia sa fii...
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#16
Postat 17 December 2005 - 10:37 PM
domnu_doctor, la 17 Dec 2005, 20:24, a spus:
D3xt3r_Jr., la 17 Dec 2005, 20:22, a spus:
Vrei sa zici brushlessutz'... :wub:
Stima,
brushlessutz'-brushlessutz' dar mananca cam 10A si max 15A :D
http://www.electrifl...s/gpmg4500.html
Dar poate ii cumpar si frati mai puternici.....
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 17 December 2005 - 10:49 PM
#17
Postat 18 December 2005 - 10:54 AM
Ca si un 480 trage in sarcine, pe la 12-15A, da' nu o face la fel de... eficient.
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal