Modelism - RHC Forum: Patriot - jet-like cu elice tractiva - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Patriot - jet-like cu elice tractiva Balsa

#61 Useril este offline   RedDevil 

  • Pfiu Drace, zboara!!!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 2111
  • Inregistrat: 16-March 13
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste
  • Interests:Aero, 3D

Postat 26 November 2015 - 07:17 PM

Vezi postareapccdtk, la 26 November 2015 - 02:25 PM, a spus:

Ai dreptate - eu l-am pozitionat asa ( mai aproape de CG ) pt.ca cel putin modelul meu a iesit greu de bot (chiar si cu acumulatorul 3s de 2200MAh introdus in fuselaj cat mai in spate). Asta in conditiile in care motorul meu electric + elice APC au ~ 160 gr.- ansamblul motor termic + elice find substantial mai greu .


Motorul meu de 3cc cu elicie si con are in jur de 15-160 grame sau pe acolo
Fly it, like you stole it!
0

#62 Useril este offline   RedDevil 

  • Pfiu Drace, zboara!!!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 2111
  • Inregistrat: 16-March 13
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste
  • Interests:Aero, 3D

Postat 26 November 2015 - 07:43 PM

Greutatea finala gata de zbor care a fost?
Fly it, like you stole it!
0

#63 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 26 November 2015 - 08:25 PM

Vezi postareaRedDevil, la 26 November 2015 - 07:43 PM, a spus:

Greutatea finala gata de zbor care a fost?


La mine ~ 1180 gr. din care 56 de grame greutate adaugata pe "coada" pt.a obtine cg-ul corespunzator. La planurile modelului de mai sus am facut 2 modificari pt.a "duce" cg-ul mai in fata :

1.Am deplasat aripa cu 3 cm mai in fata
2.Sweep-ul aripilor a fost redus cu 2 gr.
0

#64 Useril este offline   RedDevil 

  • Pfiu Drace, zboara!!!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 2111
  • Inregistrat: 16-March 13
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste
  • Interests:Aero, 3D

Postat 26 November 2015 - 10:01 PM

Vezi postareapccdtk, la 26 November 2015 - 08:25 PM, a spus:

La mine ~ 1180 gr. din care 56 de grame greutate adaugata pe "coada" pt.a obtine cg-ul corespunzator. La planurile modelului de mai sus am facut 2 modificari pt.a "duce" cg-ul mai in fata :

1.Am deplasat aripa cu 3 cm mai in fata
2.Sweep-ul aripilor a fost redus cu 2 gr.


Ce mama masii e sweep-ul aripilor?

Pana la urma parca nu l-ai mai zburat nu?
Fly it, like you stole it!
0

#65 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2072
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 26 November 2015 - 10:20 PM

Vezi postareaRedDevil, la 26 November 2015 - 10:01 PM, a spus:

Ce mama masii e sweep-ul aripilor?

Pana la urma parca nu l-ai mai zburat nu?


Aruncă o privire aici:Discuţie sweep aripă
Toate cele bune
Sultan Eduard
0

#66 Useril este offline   RedDevil 

  • Pfiu Drace, zboara!!!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 2111
  • Inregistrat: 16-March 13
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste
  • Interests:Aero, 3D

Postat 26 November 2015 - 10:27 PM

Vezi postareaedisultan, la 26 November 2015 - 10:20 PM, a spus:

Aruncă o privire aici:Discuţie sweep aripă
Toate cele bune


Am citti ca e unghiul de sageata al aripii, acum fiind un unchi cum l-a redus cu doua grame?? imi da cu vigula!
Fly it, like you stole it!
0

#67 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 26 November 2015 - 11:03 PM

Vezi postareaRedDevil, la 26 November 2015 - 10:01 PM, a spus:

Ce mama masii e sweep-ul aripilor?

Pana la urma parca nu l-ai mai zburat nu?



N-am apucat sa-l zbor din cauza vremii ....sweep wing reprezinta unghiul aripilor in "sageata" ...
0

#68 Useril este offline   RedDevil 

  • Pfiu Drace, zboara!!!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 2111
  • Inregistrat: 16-March 13
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste
  • Interests:Aero, 3D

Postat 26 November 2015 - 11:15 PM

Vezi postareapccdtk, la 26 November 2015 - 11:03 PM, a spus:

N-am apucat sa-l zbor din cauza vremii ....sweep wing reprezinta unghiul aripilor in "sageata" ...


Aha, si mai spus ai zis ca l-ai redus cu 2 grame? Sau nu am inteles eu?
Fly it, like you stole it!
0

#69 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 26 November 2015 - 11:31 PM

grade
0

#70 Useril este offline   RedDevil 

  • Pfiu Drace, zboara!!!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 2111
  • Inregistrat: 16-March 13
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste
  • Interests:Aero, 3D

Postat 26 November 2015 - 11:37 PM

Vezi postareapccdtk, la 26 November 2015 - 11:31 PM, a spus:

grade


tring, acum m-am luminat eu. astept cu nerabdare zborul si poate si o filmare? :D
Fly it, like you stole it!
0

#71 Useril este offline   aeromax 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 523
  • Inregistrat: 12-May 11
  • Gender:Male
  • Location:ITALIA
  • Interests:Aeromodelism, Aeronautica, Aviatie, Desen, Muzica (chitara)

Postat 27 November 2015 - 11:47 AM

Vezi postareapccdtk, la 24 November 2015 - 02:12 PM, a spus:

Pentru a pastra o grosime relativa mai mare a profilului la capat de plan - adica exact in zona in care apare stall....Insa nu-i o problema - cum va doriti asa il fac .


Pentru a contrasta rezistenta indusa si nu numai se pot alege solutii diverse. Folosirea unui profil subtire, cu un NR mic la extremitatea aripii (bordul marginal)poate favoriza - asa cum a mentionat si pccdtk - stall-ul de extremitate. Anumite modele acro si 3D folosesc profile mai groase la extremitate tocmai pentru a intirzia sau a reduce aparitia stall-ului. Aceasta ar putea fi o solutie in cazul de fata, tinind cont de faptul ca modelul "Patriot" are aripa cu sageata pozitiva fapt ce favorizeaza stabilitatea directionala si transversala, dar favorizeaza si desprinderea stratului limita la extremitati si deci stall-uri.

Cer senin !
"Odata ce ai cunoscut zborul...vei pasi pe pamint privind spre cer...pentru ca acolo ai fost si acolo...ai vrea sa te intorci" -Leonardo Da Vinci
0

#72 Useril este offline   aeromax 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 523
  • Inregistrat: 12-May 11
  • Gender:Male
  • Location:ITALIA
  • Interests:Aeromodelism, Aeronautica, Aviatie, Desen, Muzica (chitara)

Postat 27 November 2015 - 12:08 PM

Vezi postareaRedDevil, la 26 November 2015 - 10:01 PM, a spus:

Ce mama masii e sweep-ul aripilor?

Pana la urma parca nu l-ai mai zburat nu?


Din punct de vedere geometric, aripa poate fi:

-dreptunghiulara;
-eliptica;
-trapezoidala;
-dreptunghiulara cu extremitatile eliptice;
-dreptunghiulara cu extremitatile trapezoidale.

Din punct de vedere al unghiului de sageata (sweep )avem :

-aripa dreapta;
-aripa cu sageata pozitiva (cu bordurile marginale proiectate in spate );
-aripa cu sageata negativa (cu bordurile marginale proiectate in fata ).
Aripa trapezoidala poate fi: cu sageata pozitiva moderata sau cu sageata negativa moderata.


Cer senin !

Aceasta postare a fost editata de aeromax: 27 November 2015 - 12:11 PM

"Odata ce ai cunoscut zborul...vei pasi pe pamint privind spre cer...pentru ca acolo ai fost si acolo...ai vrea sa te intorci" -Leonardo Da Vinci
0

#73 Useril este offline   Horja 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1881
  • Inregistrat: 10-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Vaucluse

Postat 27 November 2015 - 07:26 PM

Buna seara
Interesant model si proiect ....bafta.
Cateva completari .....fara suparare
Stall = angajare si se refera la avion cand se desprind fileurile de aer, deci in cazul descris de tine este vorba despre desprinderea fileurilor de aer
Sweep = sageata
canopie = cupola
Numai bine
0

#74 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 27 November 2015 - 08:11 PM

Multumim pt.precizari !!! ( pe bune ) . Tot pt.cresterea eficientei la capat de plan am modelat si doua aripioare .Din experienta voastra sunt utile la o aripa in sageata ( 27 grade ) sau nu prea ?!!!
0

#75 Useril este offline   DAC 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 495
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Gender:Male
  • Location:corbeanca ilfov

Postat 27 November 2015 - 08:39 PM

Draga Aeromax , ti-as sugera sa reiei cu mai multa atentie , fenomenul ...rezistenta indusa.
0

#76 Useril este offline   DAC 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 495
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Gender:Male
  • Location:corbeanca ilfov

Postat 27 November 2015 - 09:09 PM

Pccdtk......da sunt binevenite . Priveste la avioanele de pasageri, care au un unghi chiar mai mare, au montate acele " winglets ", daca la ele faci referire. Ele au rolul de a anula, sau macar de a diminua foarte mult fenomenul...rezistenta indusa...Acesta apare intotdeauna la orice aripa , care prin deplasare in masa de aer , genereaza diferente de presiune pe intrados si extrados.Pe intrados fiind mai mare , aerul are tendinta sa migreze catre extrados , afectand pana la 25% din anvergura si pana la 7% din rezistenta totala a avionului . La aripa dreptunghiulara R.I. este mai mare decat la o aripa ,sa zicem ascutita la varf.Daca ai vazut la pasari, au acele pene ca niste degete la varful aripii, dar randunica de exemplu, are aripa ascutita, pescarusul, alungire foarte mare si ascutita ...samd.....In mare, sa avem idee.
0

#77 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 27 November 2015 - 10:21 PM

Vezi postareaDAC, la 27 November 2015 - 09:09 PM, a spus:

Pccdtk......da sunt binevenite . Priveste la avioanele de pasageri, care au un unghi chiar mai mare, au montate acele " winglets ", daca la ele faci referire. Ele au rolul de a anula, sau macar de a diminua foarte mult fenomenul...rezistenta indusa...Acesta apare intotdeauna la orice aripa , care prin deplasare in masa de aer , genereaza diferente de presiune pe intrados si extrados.Pe intrados fiind mai mare , aerul are tendinta sa migreze catre extrados , afectand pana la 25% din anvergura si pana la 7% din rezistenta totala a avionului . La aripa dreptunghiulara R.I. este mai mare decat la o aripa ,sa zicem ascutita la varf.Daca ai vazut la pasari, au acele pene ca niste degete la varful aripii, dar randunica de exemplu, are aripa ascutita, pescarusul, alungire foarte mare si ascutita ...samd.....In mare, sa avem idee.


Multumesc !!!...exista date referitoare la proiectarea winglets-urilor pentru aeromodele ? ....adica arie /proportionala cu supr.aripilor ; inaltime ; sweep samd . Eu le-am proiectat empiric mai mult estetic decat practic ...
0

#78 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 27 November 2015 - 10:30 PM

WIP - fuselaj anterior superior si canopie :

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 7.jpg
  • Imagine atasata: 6.jpg

0

#79 Useril este offline   DAC 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 495
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Gender:Male
  • Location:corbeanca ilfov

Postat 28 November 2015 - 12:02 AM

Sa nu-ti faci probleme din punctul asta de vedere. Arunca o privire peste sutele de mii de avioane de pe planeta ; toate zboara , si sunt atat de diferite {aparent}, doar performanta face diferenta. Deseneaza-l sa-ti placa tie , dar sa nu sara in ochi, sa fie armonizat , proportionat cu avionul. O singura recomandare ....ai grija la unghiul de calaj cu aripa, sa nu-ti iasa pe minus .

PS ai maaaare grija la Reinold....ca tot este la mare moda pe forumul acesta. Sper sa fi prins ironia.
0

#80 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 28 November 2015 - 12:08 AM

Desigur !!!
0

#81 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 28 November 2015 - 01:08 AM

Piese export pt.taiere laser :

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: piese_taiculaser.jpg

0

#82 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 28 November 2015 - 01:11 AM

...si pt.ampenaje "pline" din balsa de 5mm

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: ampenaje_balsa_5mm.jpg

0

#83 Useril este offline   LaserCut 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 November 2015 - 06:43 AM

Eu nu as face ampenajele pline, o sa fi nevoit sa incarci mult in fata
0

#84 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3415
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 28 November 2015 - 06:47 AM

A zis ca ii iese greu de bot !
0

#85 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3415
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 28 November 2015 - 06:48 AM

La cat de micute sunt nu cred ca e diferenta tare mare dar ca si rezistenta da
0

#86 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3415
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 28 November 2015 - 06:49 AM

Mai mult ca este pentru termic si vibratiile sunt mai mari decat pentru electric .
0

#87 Useril este offline   RedDevil 

  • Pfiu Drace, zboara!!!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 2111
  • Inregistrat: 16-March 13
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste
  • Interests:Aero, 3D

Postat 28 November 2015 - 07:53 AM

Pastrand lungimea fuselajului, aripa nu ar merge facuta cu 10-20 cm mai lunga?

Aceasta postare a fost editata de RedDevil: 28 November 2015 - 07:54 AM

Fly it, like you stole it!
0

#88 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 28 November 2015 - 10:08 AM

Vezi postareaRedDevil, la 28 November 2015 - 07:53 AM, a spus:

Pastrand lungimea fuselajului, aripa nu ar merge facuta cu 10-20 cm mai lunga?


Merge facut orice. insa marind anvergura ii stric caracteristicile de zbor .
0

#89 Useril este offline   RedDevil 

  • Pfiu Drace, zboara!!!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 2111
  • Inregistrat: 16-March 13
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste
  • Interests:Aero, 3D

Postat 28 November 2015 - 03:27 PM

Vezi postareapccdtk, la 28 November 2015 - 10:08 AM, a spus:

Merge facut orice. insa marind anvergura ii stric caracteristicile de zbor .


opinia mea e ca e prea mic la 1.1m si parca si coaarda la incastrare e cam mare. la un 1.3-1.4 ar fi super
Fly it, like you stole it!
0

#90 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 28 November 2015 - 04:18 PM

Red Devil,

Poti sa-l maresti tu la scara daca vrei, sa fie pe la 1200-1300mm anvergura , care e problema?Cred ca Laser Cut poate sa-l taie si mai mare .Sau Nu Poate?

Io pentru mine folosind un HB PDP de 6,5 cmc l-as face pe la 1400-1500 ,chiar ma gandesc sa-mi fac si eu unul cu aripa de spuma cu fibra laminata peste si restul din balsa.

Sau l-as face la dimensiunea asta 1100 mm , ca am si un HB de 3,5 cmc care e foarte turbat pentru cilindreea la care e.

Ciao Sorin
0

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

5 useri citesc topicul
0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro