Multiplex cockpit sx 7/9
#1
Postat 30 October 2015 - 12:07 PM
100% entwickelt und gebaut in Deutschland. Pentru cine e dispus sa plateasca pretul... doar ca dupa faza cu Volkswagen, lumea a devenit mai precauta relativ la "...Quality Made in Germany! "
http://www.multiplex...9b64c8948899476
https://www.lindinge...Article/9721246
https://www.youtube....h?v=S0nQsb7PtbU
#2
Postat 01 November 2015 - 08:56 AM
Se incarca pe USB.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 01 November 2015 - 08:56 AM
#3
Postat 06 November 2015 - 06:59 PM
In ceea ce priveste forma ... chestie de gust. O sa ma un punct de vedere cand o voi avea in mana (sper ca la sfarsitul acestei luni).
Bateria... nu stiam ca nu se umbla acolo dar ... se schimba ea, bateria, si la iPhone dar la un Cockpit amarat (asta cand o fi cazul).
Pretul... aici e o problema, intr-adevar. Dar, cum bine spuneai, cine e dispus sa il plateasca... nu cred sa ii para rau.
Promit sa revin cand primesc statia, deocamdata s-a bulucit toata suflarea la usa MPX sa puna mana pe noutate. Sa vedem cand imi vine randul
Stima
#4
Postat 12 November 2015 - 09:20 PM
:)))) lol
Aceasta postare a fost editata de Parfenov: 12 November 2015 - 09:24 PM
#5
Postat 15 November 2015 - 03:34 PM
#6
Postat 15 November 2015 - 05:46 PM
renatoa, la 15 November 2015 - 03:34 PM, a spus:
Pai da, ea sa emita in 5.8ghz si pe ea sa scrie 2.4ghz....
#8
Postat 15 November 2015 - 11:30 PM
#9
Postat 15 November 2015 - 11:38 PM
Dar corect ar fi sa vedem cum naiba e si statia cam scumpa, nu?
#10
Postat 16 November 2015 - 10:49 AM
Poate face cineva comparatia asta ?
#11
Postat 23 November 2015 - 10:16 AM
http://www.multiplex...9--de-en-fr.pdf
#13
Postat 03 December 2015 - 07:43 PM
Multiplex, succesoarea unei linii de statii de radiocomanda foarte dragi mie: Cockpit (MM, SX, SX 2,4). Am avut toate modelele in
utilizare si am fost foarte multumit: relativ simpla, 7 canale, usoara (e si asta un aspect, de ex. Profi TX este
considerata o statie "pentru barbati adevarati" -a mea are 1900 gr) programare usoara si destul de intuitiva,
update de soft (cand a fost cazul), mecanica accepatabila spre buna si se poate configura majoritatea modelelor.
Pentru a va economisi timpul, o sa spun de la inceput ca NU voi face o prezentare a statiei, asta puteti citi pe
net destul. Voi scrie cum mi se pare MIE, ce impresie am EU, ca utilizator foarte vechi de Cockpit. Deasemenea voi
lasa sa treaca accente de subiectivism, scriu ca MODELIST, nu in cealalta "fata" pe care unii dintre voi o stiu.
Voi prezenta ce am primit eu: Cockpit 9 Vario set (include receptor 9 canale RX 9 DR), cod #2 5161.
1. Prima impresie
Se livreaza intr-o cutie destul de solida iar protectiile de polistiren au disparut, in locul lor s-a optat pentru
2 semicarcase din plastic termoformat, cea inferioara neagra, cea superioara transparenta. Personal imi place mult
mai mult asa decat cu binecunoscutul polistiren enervant si care lasa "bule" din alea peste tot. In cutie am gasit:
emitator Cockpit Sx 9, receptor RX 9 DR, piesa de adaptare pentru agatare de gat, cablu de incarcare MINI USB - USB
manualul si cateva sticker-e de reclama.
Emitatorul sta bine in mana, il apuci de suprafete aderente, din alt material fata de partea centrala care e
luciosa si deloc "fingerprint-friendly". Din primul moment am sesizat ca trebuie atentie in momentul in care apuci
statia in mana pentru ca exista pericolul de atingere a controalelor de pe spate cu degetul aratator, schimband
acestora pozitia prestabilita. Mansele cu care se livreaza sunt din aluminiu, dar SCURTE, in principal destinate
pilotajului cu degetele mari. Prefer mansele lungi, se pot inlocui. Ramane sa aflu cu ce exact.
2. Pornirea
Se face in noul stil, propriu casei, si care se regaste si la frale mai mic (Smart SX) sau mai mare (Profi TX): se
tine apasat ca 2 sec. pe un buton situat in zona centrala. Initial nu emite deoarece sunt solicitate cateva setari
initiale (pot fi modificate si ulterior). Statia "boot-eaza" in ca. 2-3 sec. si se intra in meniul de configurare a
primului model. Nu se poate sari peste asta, trebuie next->next->..... La urmatoare pornire statia intra direct in
meniul principal, lasand la decizia user-ului ce doreste sa fac mai departe. O data nu e o nenorocire, dar nu prea
mi-a placut asta.
La inchidere, se tine apasat acelasi buton ca si la pornire si face "shut down".
3. Touch screen
Este luminos, color, de rezolutie buna si adaptata bine scopului (nu poti sa vezi filme HD sau 4K dar se citeste
foarte bine ce scrie FARA OCHELARI, in cazul meu). Reactioneaza bine la apasare, ca la un smartphone de calitate.
Am simtit imediat nevoia unui "pen" din la pentru touch-uri, in general am nimerit tastele alfa-numerice dar am dat
si cateva pe alaturi. Exista si "pen"-ul in dotarea statiei...
Multlaudata posibilitate de citire a display-ului in soare nu am testat-o inca.
4. Programare
Nu voi intra in detalii si posibilitati, sunt foarte multe si de descrierea lor se ocupa dealer-ii. Ca idee, se
foloseste sistemul "wizard", adica se trece din meniu in meniu, mereu raportandu-se la alegrile anterioare. De ex.
daca se alege un tip de model "Easy" nu vom gasi setari referitoare la curba de gaz sau faze de zbor. Se seteaza la
inceput (setari de baza ale emitatorului) daca este gazul pe stanga (mode 2 / 4) sau pe dreapta (mode 1 / 3) iar
alegerea asignarii controalelor se face la nivel de model. Trecerea gazlui pe stanga sau dreapta se face mecanic
identic cu Cockpit-ul vechi, Aurora, etc, folosind cheia Torx din dotare (e pe spate, bine ascunsa, dar e). Accesul
prin gauri libere in carcasa.
Dispune de servo monitor (imi lipsea la Cockpit-urile anterioare). Mix-uri multe, specifice tipului de model,
acoperind cam toate traznaile, inclusiv multicoptere. Daaaar... 2 SLABICIUNI MAJORE:
a. NU EXISTA MIX-URI LIBERE, CONFIGURABILE (din ce mi-a soptit un pasaroi, la unul dintre urmatoarele update-uri de
soft, vor apare si cateva mix-uri libere)
b. SWITCH-urile nu sunt asignabile, au functii prestabilite si ... alea sunt. Suficiente ca numar dar FIXE. Ce
vreau sa spun? Daca un switch are o anumita functie (de ex. thr. cut), ACEA FUNCTIE ramane pe ACEL SWITCH. Daca
avem o functie configurabila (de ex. pornire cronometru), aceasta se poate asigna oricarui switch. Acest amanunt
(printre alte cateva) face ca aceasta statie sa ramana in segmentul "middle class". Pentru ca altfel (din cate am
inteles de la electronisti) ne putem trezi cu un update care o transforma in Cockpit SX 16 sau mai mult. Tehnic nu
e nici o problema.
Setari de sunet bune, complete (se poate stabili independent volumul de vario. de indicatii vocale, se pot lega
intre ele,se pot dezlega, etc. Vocea este asemenatoare sistemelor de navigatie de la automobile (cele stand alone,
nu cele de fabrica), inteligibile (in 3 limbi posibile) dar nitel repezite. Frecventa citirilor / redarilor, este
deasemenea, setabila. Dispune de mufa de casca jack 3,5mm, pozitionata pe spatele statiei (util la campul de zbor,
cred ca enerveaza pe toata lumea sa auda datele de telemetrie ale celorlalti piloti).
Telemetrie completa. pana la 8 senzori recunoscuti simultan.
Controale liber programabile si asignabile
2 cronometre foarte bine si simplu confirgurabile si unul pentru masurarea timpului de functionare al statiei
Trimm-uri digitale pe cele 4 comenzi principale
Semnalizare cu LED pentru nivel acumulator propulsie precum si tensiunea pack-ului.
Memorie pe card SD, pana la 200 modele. Se pot administra intern sau din exterior, prin legatura la PC.
5. Mecanica
Mansele sunt (conform declaratiei MPX) cele de la Profi TX. Personal mi se par foarte bune dar nu chiar la acel
nivel. In orice caz sunt pe rulmenti si se simte. Repet ce am scris mai sus - trebuie SI manse mai lungi pentru aia
de piloteaza cu 3 degete, ca mine.
Switch-uri de calitate, mult mai bine facute decat la Cockpit-ul vechi.
Carcasa bine proportionata, greutate totala 850 gr.
6. Alimentare
1 celula LiFe 3,3V / 4000 mAh. Se incarca cu cablul din pachetul de livrare (USB - mini USB) conectat la un port
USB. Din considerente de siguranta (a device-ului din care se incarca) statia intrerupe incarcarea dupa 4 ore. Daca
se doreste incarcare in continuare se deconcteaza si se reconecteaza incarcarea. Cel mai bine se va folosi un
incarcator de tableta sau echivalent cu min 2 Amp posibili. Se pot folosi si incarcatoare de curent mai mic sau
chgiar portul USB de la calculator. In acest caz incarcarea va dura mai mult.
7. Manual
CATASTROFA !!! 3 limbi (D-GB-F) cate 11 (UNSPREZECE) pagini / limba. "Sumar" este un cuvant modest pentru asta.
Daca nu stii ce vrei de la statie, nu vei reusi sa o programezi. Dar si aici trebuie repetat ca DACA STII CE VREI,
CUM SE FACE e foarte simplu. Datorita interfetei grafice evoluate programarea este foarte simpla si clara
8. Elev / profesor
Nu este posibil decat "in mediu" MPX adica legatura intre 2 emitatoare MPX in regim "elev - profesor" sau cu
simulatorul folosind stick-ul dedicat (wireless)
9. Generalitati
Fata de Cockpit-ul SX vechi are "+"uri si "-"uri. Per ansamblu parerea mea este ca este un produs novativ, care
deschide noi posibilitati si o complet noua filozofie. De placut, imi place, abia astept sa o testez in aer, cu
toate setarile facute si cu telemetrie cat mai completa si activa.
Nu ma pot abtine: mult succes la copiat lucratorilor din PRC !!!!
Daca aveti intrebari, nu ezitati. In masura in care stiu sau pot sa aflu, voi raspunde cu placere.
Aceasta postare a fost editata de Men: 03 December 2015 - 07:46 PM
#14
Postat 03 December 2015 - 09:35 PM
Daca se pune softul de care spuneti si adica poate cel de pe Royal sau pe acolo, e posibil sa se vanda destul de bine, altfel nu va ramane decat un exercitiu de design exterior cu touch inclus.
Am vazut si eu manualul si e mai mult decat sumar.Cine nu e obisnuit cu configuratia de tip Multiplex va avea ceva de furca pana ii da de cap.Probabil vor aparea ca la Royal niste manuale detaliate facute de unii utilizatori, dar pentru mine asta e un minus.
Spun asta deoarece atunci cand am decis sa imi iau Royal am citit mai intai toate manualele statiilor(Aurora,Futaba,Spectrum) pe care le-am avut in vedere si acesta mi s-a parut cel mai apropiat de modul meu de gandire.
Dar repet fiecare cu piticul. :drinks: :drinks:
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#15
Postat 03 December 2015 - 11:38 PM
#16
Postat 25 December 2015 - 12:10 PM
1. Indicatia starii de incarcare a acumulatorului de emisie este destul de relativa, fiind doar un simbol de baterie care tot scade pe masura ce se consuma. Destul de mic, rezolutie asa si asa, se poate estima doar aproximativ starea de incarcare.
2. Lipseste voltmetrul integrat al bateriei (la vechile Cockpit-uri era prezent)
3. Lipseste ceasul intern al timpului de operare (Operation time), il foloseam mereu la vechile Cockpit-uri, avand grija sa il resetez manual la fiecare incarcare, avand astfel si o idee despre starea de sanatate a acumulatorului.
4. Odata pusa la incarcat, nu stim când s-a terminat incarcarea, nu exista LED de monitorizare a status-ului incarcarii.
5. Desigur, datorita protectiei cu intrerupere la 4 ore, e aproape obligatoriu a se folosi incarcator USB de 2A. Altfel ciclul se intrerupe si trebuie reluat manual
#17
Postat 25 December 2015 - 12:40 PM
In imaginea atasata puteti vedea un log al unei sesiuni de zbor DLG, curba albastra ne arata tensiunea de alimentare, care variaza continuu intre 4V in repaus si 3.1V la fiecare actionare a servo-urilor (digitale). S-a nimerit sa fie si o celula obosita, dar a fost bine, pentru ca s-a putut observa fenomenul.
Curba rosie arata nivelul semnalului, fiecare cioaca/pierdere de semnal insemnand un reboot, datorita caderii tensiunii de alimentare.
Comparativ, alte receptoare stau inca bine si la 2.8V, nivel la care servo-urile au incetat de mult sa mai miste.
Fisiere atasate
-
Session2.jpg (227.43K)
Number of downloads: 16
#18
Postat 28 December 2015 - 05:00 PM
#19
Postat 28 December 2015 - 05:19 PM
Pai nici cel care a realizat log-ul nu a observat nimic, reboot-ul dureaza 0.1 secunde, din cauza aia :)
Era calm pana a descarcat log-ul si i s-a prabusit lumea :)
#20
Postat 28 December 2015 - 06:20 PM
Multa, multa bafta.
PS. Pentru o celula de LiPo, chiar tu ai postat un booster.
#21
Postat 28 December 2015 - 06:26 PM
#22
Postat 29 December 2015 - 12:10 PM
Mai demult modificasem un Fox de la MPX (din ala mic, pentru copii, zbor liber) la RC si l-am alimentat cu 1S fara booster. A mers (electric voorbind) fara sa remarc probleme.
Ca la alti producatori merg receptoarele pana la 2,5V, nu pot sa zic decat BRAVO LOR. Dar, atata timp cat lucrurile se intampla in cadrul specificatiilor, nu cred ca putem blama pe cineva
#23
Postat 29 December 2015 - 12:23 PM
De fapt era de asteptat sa fie asa, MPX foloseste acelasi chipset ca Spek, ale caror numeroase probleme au fost din cauza sensibilitatii mari la brownout.
Numai ca acelea nu se restartau asa rapid ;) un mare plus pentru MPX ca au rezolvat asta.
Totusi telemetria ramane cam musai la ora actuala... am vazut caz de salvat avion numai din faptul ca la plimbarea pe pista telemetria a indicat caderi repetate de tensiune, si s-a descoperit un element NiMh pe duca, cum ar fi fost sa se intample dupa decolare daca nu erau beep-urile din timpul taxi...
#24
Postat 29 December 2015 - 06:13 PM
#25
Postat 06 September 2018 - 03:21 PM
-Asignare libera a comutatoarelor
-5 faze de zbor
-curba de rasouns a servo-urilor cu 3 sau 5 puncte
-Servo-slow pana la 12 secunde
Si alte cateva ce tin de "muzicalitate" (sound)
Desigur, de la review-ul meu au mai trecut ceva variante de software, fiecare cu imbunatatirile ei. Nu le voi mai mentiona aici, m-am referit strict la ULTIMA versiune. Exista istoric complet pe site-ul MPX
Va salut
#26
Postat 10 June 2019 - 08:13 PM
https://www.multiplex-rc.de/Downloads/user_upload/SS-NEWS-Sicherheitshinweis-PROFITX-Teil2-EN.jpg
Alerta momentan e in pagina home a site-ului, probabil ca va fi mutata dupa un timp...
Plus, pe pagina de FB:
https://www.facebook...?type=3
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 10 June 2019 - 08:15 PM
#27
Postat 11 June 2019 - 09:46 AM
renatoa, la 10 June 2019 - 08:13 PM, a spus:
https://www.multiplex-rc.de/Downloads/user_upload/SS-NEWS-Sicherheitshinweis-PROFITX-Teil2-EN.jpg
Alerta momentan e in pagina home a site-ului, probabil ca va fi mutata dupa un timp...
Plus, pe pagina de FB:
https://www.facebook...?type=3
Nu neaparat!! Eu am de mult timp versiunea 3.56! Cel putin pe Royal, cu Profi poate fi o alta poveste.
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#28
Postat 11 June 2019 - 10:15 AM