UN MAESTRU PE DOUA ROTI fara trucaje
#2
Postat 07 December 2005 - 01:05 AM
Uncle, la 6 Dec 2005, 21:25, a spus:
Descarca filmul de la adresa asta:
http://www.bikepics.com/movies/000459/
La cum a voblat motorul consider ca a fost mai mult bulan decat maiestrie. Daca vrei sa vezi un amestec ciudat de maiestrie si inconstienta cauta Ghost Rider si mai discutam :rolleyes:
#3
Postat 07 December 2005 - 09:06 AM
Pentru mine e cel mai spectaculos FLASH CLIP.
toate bune
#4
Postat 07 December 2005 - 10:11 AM
1 - E foarte greu de luat un viraj la viteza mare. Pentru a lua virajul, motocicleta trebuie scoasa din echilibru, asa ca se practica ceea ce se numeste "counter-steering". Adica - vreau sa iau viraj dreapta - pentru asta, rotesc brusc si scurt ghidonul spre stanga, motocicleta se va apleca rapid pe dreapta, dupa care readuc ghidonul drept si iau virajul (daca nu apleci motocicleta nu poti lua virajul in veci).
2 - Blocarea rotii din spate la inclinatii oricat de mici se lasa cu tavaleala aproape intotdeauna - prin blocarea rotii, stabilizarea giroscopica data de roata respectiva dispare total, iar cea mai mica urca de derapaj duce la pierderea controlului.
Chiar si asa, figura pe care a facut-o tipul asta acolo, chiar pe circuit si in timpul cursei e fantastica, nu imi explic cum a reusit sa controleze manerul de acceleratie, pe care avea mana dreapta, in timp ce facea tumbele alea....
#5
Postat 07 December 2005 - 11:19 AM
1- la viteze mari nu te apuci sa bruschezi motorul ca risti sa te aduni de pe jos
2-intr-o oarecare masura pierderea aderentei spate nu se va concretiza cu tavaleala de fiecare data la inclinatii mici asa cum afirmi tu. Din propria experienta iti pot spune ca in special pe un carosabil umed la frane de motor mai accentuate cu o motocicleta supersport roata spate rupe aderenta, iti joaca putin spatele dar fara urmari grave.
Multa Bafta
#6
Postat 07 December 2005 - 12:47 PM
Si eu m-am dus asa cu roata blocata vreo 10 metri (mi se blocase ambielajul la o gilera de 125cc), pe la 50-60 la ora, nu am cazut, dar nici nu mai aveam mult, ca nu imi explicam de ce se blocase roata, fara sa apas pe frana.
Drumul era drept, deja iesisem din curba (rondul de la alba iulia), dar daca ma prindea inclinat sigur ma tavaleam, ca pana mi-a picat fisa cu "s-a blocat motorul/cutia" si sa trag de ambreiaj au trecut cateva momente...
Iar cu bruscatul, counter-steering faci oarecum involuntar, dar daca aplici metoda asa, teoretic, cum zice la carte, o sa vezi ca poti lua virajul mult mai rapid. Cel mai probabil aplici counter-steering involuntar cand ocolesti o groapa in viteza. Tragi sa zicem stanga, in speranta sa o ocolesti prin stanga, vezi ca nu te incadrezi cum trebuie pe langa groapa, in schimb e foarte la indemana sa faci o fandare spre dreapta si scapi de groapa.
#7
Postat 07 December 2005 - 01:24 PM
Si eu am fost motociclist inrait mai in tinerete , vreo 10 ani am surubarit la un MZ de 250 dupa care am evoluat la IJ de 3,5 si apoi la JAWA de 3,5. Cu Mz-u am ajuns la un moment dat sa surubaresc o luna si sa ma car cu el doua zile. De vreo 9 ani nu mai am motocicleta pentru ca intre timp m-am insurat .
Legat de blocarea rotilor eu am constatat urmatorul lucru: Daca din mers pierdeam aderenta la roata din fata , in mod INEVITABIL se lasa cu o cazatura (de ex o pata mare de ulei pe drum ). Daca pierdeam aderenta la roata din spate , reuseam sa controlez motocicleta de fiecare data.
Mi s-a intamplat ceva mult mai rau decat pierderea aderentei : o explozie la roata din spate la viteza de 100km/h si cu o persoana in spate.Controlu motocicletei a fost greoi pt ca spatele dadea sa depaseasca fata cand pe o patrte cand pe cealalta in functie probabil de forma ramasa la cauciucu explodat , deci nu de controlul 'pilotului'.
Ce era intr-un fel ciudat, o pana la roata din fata nici nu o observam daca aveam cauciucuri noi , deci nu producea efecte in mers.
In filmuletu de sus motociclistu cred ca a transpirat un pic la acea faza...Nu cred ca a vrut sa faca ceva in mod intentionat , dar e de apreciat prezenta de spirit de care a dat dovada reusind sa revina pe motocicleta.
Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 07 December 2005 - 01:27 PM
#8
Postat 07 December 2005 - 01:42 PM
Sir_Vaska, la 7 Dec 2005, 13:24, a spus:
la o privire mai atenta se poate observa ca motociclistul controleaza acceleratia in momentul cand motocicleta tinde sa cada peste el, in partea dreapta. Am apreciat foarte mult, cum ai spus si tu, prezenta de spirit in acel moment. Aici nu e vb de o cascadorie pe care o repeti 2 ani pana iti iese, e vb de a face fata, fantastic de bine, unei situatii limita. Daca ati mai vazut careva asa ceva dati-mi sa vad dar refuz sa cred ca asa ceva mai exista. Urmariti mai atent, nu e vb de noroc e vb de maiestrie. Cine ajunge cu capul in jos pe roata din fata, se mai tine de coarne, si incearca imposibilul ?
#9
Postat 07 December 2005 - 02:47 PM
Tipul a avut "SINGE RECE" si "STAPINIRE DE SINE".Bineinteles ca experienta e importanta, dar intr-o situatie limita experienta nu te ajuta cu nimic daca nu e controlata de "CALM".
Citeaza
Unul care nu mai are nimik de pierdut :)
#10
Postat 07 December 2005 - 07:22 PM
Andyatf, la 7 Dec 2005, 01:05, a spus:
sa vezi acolo fuga de politie si alte vrajeli.... il am eu pe un dvd are 2gb si sunt 2 parti....
rupe omul sau cauta filmuletze cu pepe. e un ungur care vine in ro la festivalele din ardeal sau moldova.... de 5 ani il vad la intalnirea de la bacau si pe la altele..... si sincer.... e tatic omul....
Aceasta postare a fost editata de bMaNiAc: 07 December 2005 - 07:24 PM
O == = O
"BURN RUBBER NOT YOUR SOUL!!"
#11
Postat 07 December 2005 - 07:53 PM
Uncle, la 7 Dec 2005, 13:42, a spus:
Unul disperat, care se tine de orice are in mana in momentul ala. Orice om s-ar fi tinut de ce avea in mana si asa ar fi ramas blocat. Daca cineva cade, incearca instictiv sa se prinda de orice are in preajma si daca tine ceva in mana nu-i da drumul. In mod voluntar si-ar fi desprins mainile doar in momentul in care se simtea in siguranta. A fost un gest reflex, normal. A avut mult noroc ca a fost aruncat inapoi si parerea mea e ca a dat dovada de calitati deosebite atunci cand a avut curajul sa se urce si sa continue cursa. Aproape orice om normal in momentul ala ar fi dat drumul motocicletei si n-ar fi continuat. Stiu ca omul si motorul se apropie atat de multe in timp ca unele gesturi se fac aproape in mod reflex. O urcare pe motocicleta dintr-o pozitie dificila e mai usoara pentru unii decat pasitul unei trepte pentru multi altii. Cred ca e de felicitat ca a continuat cursa. Sper ca a continuat-o...
Aceasta postare a fost editata de bitex: 07 December 2005 - 07:53 PM
Telefon: 0721 385365
#12
Postat 07 December 2005 - 09:07 PM
bMaNiAc, la 7 Dec 2005, 19:22, a spus:
Andyatf, la 7 Dec 2005, 01:05, a spus:
sa vezi acolo fuga de politie si alte vrajeli.... il am eu pe un dvd are 2gb si sunt 2 parti....
rupe omul sau cauta filmuletze cu pepe. e un ungur care vine in ro la festivalele din ardeal sau moldova.... de 5 ani il vad la intalnirea de la bacau si pe la altele..... si sincer.... e tatic omul....
Da...e tare tipul...l-am vazut si eu la Targu Secuiesc la intrunirea moto, cand a dat cu fata de asfalt si a facut buba.
P.S.-Nu stiam ca sunt atatia motociclisti si pe forumul RHC http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
#13
Postat 07 December 2005 - 09:30 PM
Andyatf, la 7 Dec 2005, 21:07, a spus:
bMaNiAc, la 7 Dec 2005, 19:22, a spus:
Andyatf, la 7 Dec 2005, 01:05, a spus:
sa vezi acolo fuga de politie si alte vrajeli.... il am eu pe un dvd are 2gb si sunt 2 parti....
rupe omul sau cauta filmuletze cu pepe. e un ungur care vine in ro la festivalele din ardeal sau moldova.... de 5 ani il vad la intalnirea de la bacau si pe la altele..... si sincer.... e tatic omul....
Da...e tare tipul...l-am vazut si eu la Targu Secuiesc la intrunirea moto, cand a dat cu fata de asfalt si a facut buba.
P.S.-Nu stiam ca sunt atatia motociclisti si pe forumul RHC http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
eeee.... sunt multi....
O == = O
"BURN RUBBER NOT YOUR SOUL!!"