Va salut, vin cu o inttebare de nob.
Care este diferenta intre folie speciala pentru aeromodele si folia de geamuri auto?
Se poate infolia un model cu folie de geamuri sau e diferenta mare, ma intereseaza daca se muleaza, se intinde. Nu ma intereseaza greutatea, plus minus 10 grame per total nu ma deranjeaza.
Pagina 1 din 1
Infoliere scandurica
#3
Postat 09 October 2015 - 06:54 AM
Eu mi-am colantat capacul de la roata de rezerva a masinii cu folie auto - nu cred sa fi fost Oracal original ... am luat folia de pe net.
Concluzii: - folia auto are lipici pe ea, deci este autoadeziva lipiciul este destul de puternic si prinde bine; se lipeste la rece - suprafata trebuie curatata si degresata in prealabil; usor incalzita cu fheonul devine mai moale-elastica putand fi aplicata mai usor pe suprafete curbe; trebuie manuita atent ca de nu prine bule de aer sub ea ** se rezolva cu un ac; fata de folia speciala ptr aeromodelism este mai grea si mai "groasa", dar cred ca si mai rezistenta.
Am colantat capacul de roata acum vreo 4 ani si de atunci a rezistat cu brio la conditiile exterioare de mediu - roata de rezerva fiind amplasata pe usa spate la un Grand Vitara.
Concluzii: - folia auto are lipici pe ea, deci este autoadeziva lipiciul este destul de puternic si prinde bine; se lipeste la rece - suprafata trebuie curatata si degresata in prealabil; usor incalzita cu fheonul devine mai moale-elastica putand fi aplicata mai usor pe suprafete curbe; trebuie manuita atent ca de nu prine bule de aer sub ea ** se rezolva cu un ac; fata de folia speciala ptr aeromodelism este mai grea si mai "groasa", dar cred ca si mai rezistenta.
Am colantat capacul de roata acum vreo 4 ani si de atunci a rezistat cu brio la conditiile exterioare de mediu - roata de rezerva fiind amplasata pe usa spate la un Grand Vitara.
Aceasta postare a fost editata de cosmin77: 09 October 2015 - 06:55 AM
#5
Postat 09 October 2015 - 12:02 PM
Zeus întreba de folia pentru geamuri auto. Nu are adeziv, sau nu cine știe ce. E destul de rigidă, dar nu cred să adere la materialele folosite de noi. Când se pune pe sticlă trebuie udată și apoi se întinde bine cu o racletă să-i scoți bulele de aer. Mai mult ca sigur că aderă la sticlă doar datorită tensiunii superficiale.
Autocolantul auto e altă poveste. E mult mai greu decât folia pentru modelism, dar se poate lucra ușor cu el mai ales pe suprafețele de polistiren. Am foliat un Pitts făcut în totalitate din extrudat. Cu fierul de călcat normal, la temperatură mare, cu foaie de hârtie între fier și folie (chiar dacă fierul are talpă acoperită cu teflon) se produce o topire superficială a polistirenului și a foliei, devenind corp comun, în felul ăsta dând un surplus semnificativ de rezistență întregii structuri. Se întinde la căldură în zonele care sunt goale, dar are putere foarte mare și dacă nu ești foarte atent deformează rău structura.
Ca o părere personală: rămâi la folia specială pentru aeromodelism.
Spor la meșterit. :)
Autocolantul auto e altă poveste. E mult mai greu decât folia pentru modelism, dar se poate lucra ușor cu el mai ales pe suprafețele de polistiren. Am foliat un Pitts făcut în totalitate din extrudat. Cu fierul de călcat normal, la temperatură mare, cu foaie de hârtie între fier și folie (chiar dacă fierul are talpă acoperită cu teflon) se produce o topire superficială a polistirenului și a foliei, devenind corp comun, în felul ăsta dând un surplus semnificativ de rezistență întregii structuri. Se întinde la căldură în zonele care sunt goale, dar are putere foarte mare și dacă nu ești foarte atent deformează rău structura.
Ca o părere personală: rămâi la folia specială pentru aeromodelism.
Spor la meșterit. :)
URA şi la zbor fofezelor !
#6
Postat 09 October 2015 - 02:08 PM
Va multumesc pt raspunsuri, este adevarat ca ma refeream la folia pentru geamuri si nu cea pt caroserie, ma intrebam daca este buna pentru ca am vreo 5-6 metri de folie pt geam diferite nuante. Folia de geam se fixeaza pe geam cu ajutor unui pulverizator cu apa. Dupa ce se fixeaza se scot bulele si surplusul de apa cu o racleta, aceasta folie are si putin lipici, de asta te si chinui la defoliat un geam.
Nu am pus mana niciodata pe o folie speciala de aero, sa vad diferenta dintre cele doua, dar am sa fac si treaba asta. Ca si pret, folia de geam este mult mai ieftina si daca tot o aveam pe "stoc", de ce nu.
Am sa fac un test pe pe o bucata de polistiren, dar ma gandesc ca e diferenta ca de la cer la pamant intre polistiren si scandurica.
Folia de geam am impresia ca este mai casanta. Urmeaza sa fac un test, doar ca diferenta o poate face cineva care a infoliat cu folie speciala.
Vin anotimpurile reci, cu ceva trebuie sa ne ocupam timpul.
Nu am pus mana niciodata pe o folie speciala de aero, sa vad diferenta dintre cele doua, dar am sa fac si treaba asta. Ca si pret, folia de geam este mult mai ieftina si daca tot o aveam pe "stoc", de ce nu.
Am sa fac un test pe pe o bucata de polistiren, dar ma gandesc ca e diferenta ca de la cer la pamant intre polistiren si scandurica.
Folia de geam am impresia ca este mai casanta. Urmeaza sa fac un test, doar ca diferenta o poate face cineva care a infoliat cu folie speciala.
Vin anotimpurile reci, cu ceva trebuie sa ne ocupam timpul.
Why Drink and Drive,When you can Smoke and Fly?
Arata acest topic
Pagina 1 din 1