"Planorul romanesc" - stabilizatori ..planuri si build log ...
#32
Postat 02 November 2015 - 10:46 PM
renatoa, la 02 November 2015 - 10:31 PM, a spus:
Telepatia...perfect fit :drinks:
20151102_224237.jpg (240.31K)
Number of downloads: 48
Acu mai trebuie un ax de 3.2mm lung de cel putin 100 mm..help!!! :o
Aceasta postare a fost editata de Travel Air: 02 November 2015 - 10:49 PM
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#33
Postat 03 November 2015 - 07:26 AM
Ar mai fi un electrod de sudură de 3,25 prelucrat corespunzător dar este cam greu.
#34
Postat 03 November 2015 - 08:41 AM
edisultan, la 03 November 2015 - 07:26 AM, a spus:
Ar mai fi un electrod de sudură de 3,25 prelucrat corespunzător dar este cam greu.
Din cate inteleg tija de carbon e prea slaba pe axul de pivotare, nu va rezista in timp.
Electrod de sudura vad ca este chiar de 3.2...da se compara cu otelul? :unsure:
Vad ca sunt penttru navomodele adaptoare de ax de la 3.2 la 4 mm, da axe nu....
Aceasta postare a fost editata de Travel Air: 03 November 2015 - 08:43 AM
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#35
Postat 03 November 2015 - 10:35 AM
Ti-am trimis sarma de otel arc, teava de 5x3,15 si 4x2 +piesa ce iti mai terbuie?
La ce ai facut porcaria aia cu rulmentii? Ampenajul lucreaza normal +_ 2-3 grade maximum 5-7 grade, la ce sa pui rulmenti ?ca sa mai pui greutate?
Tija de otel de 3,2 nu intra in tevile alea intra doar sarma de otel arc pe care ti-am trimis-o si care are cam 3,07 mm . Gaura in teava e de 3,15 mm nu e mai mult.
Mai trebuia sa faci la strung o piesa cu gaura interiaora de 3,1- 3,15 cu diametrul exterior de 6 mm si de lungime suficienta ca sa-ti iasa de o parte si de alta a derivei nu asta am vorbit?
In plus trebuia sa gauresti piesa de plastic cu 4 mm cu 5mm si cu 6 mm , asa ca sa ramana centrata gaura, desi la cat se roteste nu conteaza.
Piesa de lauminiu de 6 mm o faci dupa ce dai gaura cu 6mm si o faci asa ca sa culiseze usor dar fara joc in piesa . Nu asta ti-am zis?
Vrei sa-ti fac eu piesa de 6 mm?nu ai un strungar acolo?
Ciao Sorin
#36
Postat 03 November 2015 - 03:17 PM
Bogdan, pe loc repaus...
#37
Postat 03 November 2015 - 07:44 PM
#38
Postat 03 November 2015 - 09:43 PM
Revenind la topicul in discutie (stabilizatoare): avem ceva idei despre stabilizatoare pendulare unibloc (varianta "mea" ... dar care e de filiatie CLM-Pro) sau varianta lui Renato (Ava?) sau (nu stiu sincer cum sa ii spun) "pendular divizat" (Travel Air). Sper sa apara si ceva planuri de stabilizator cu balama (in lipsa de altceva pot sa fac reverse engineering pe cel de Pulsar).
Lasand de o parte aspectele de greutate si usurinta de executie tot as avea ceva intrebari:
- teava de 3/2 mm de carbon pe post de lonjeron e destul de rezistenta? vorbim de planoare uzuale si nu de acrobate sau hotlinere...
- ceva idei de baza referitor la dimensionare? am gasit la un moment dat niste criterii empirice gen lungimea sa fie jumatate anvergurii, aria stabilizatorului orizontal 20% din aria aripii (mie mi se pare cam mult la planoare pun in general anvergura cozii 20% din anvergura aripii si coarda cam pe jumatate), arie stabilizator vertical 1/3 din cea orizontala, stabilizatoarele in V se obtin prin dimensionarea corecta in X si iei diagonala ... chestii din astea "folclorice" ca sa evitam fineturi de genul documentului atasat (provine de la MIT...deci posibil de la Mark Drela).
Fisiere atasate
-
spl8.pdf (122.36K)
Number of downloads: 18
#39
Postat 04 November 2015 - 08:49 AM
ender67, la 03 November 2015 - 09:43 PM, a spus:
Teava aia de 3 cand o tii in mana pare zdravana, dar practic cred ca depinde foarte mult si de restul consttructiei . Ampenajul lui Mugurel, 65cm, intra in flutter la lansare cu motor la 70%, dupa aia se tinea bine...
ampenaj Fly.jpg (486.25K)
Number of downloads: 33
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#40
Postat 04 November 2015 - 09:25 AM
Puna intre doua rezamatori o bucata de 60-70cm si atarna la mijloc un kg, si zii daca iti place ce vezi/auzi :D
Ava are 6mm.
Ar merge maaaaxim la 50cm, la un avion sub 2m/600g
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 04 November 2015 - 09:28 AM
#41
Postat 04 November 2015 - 09:34 AM
http://www.topmodelc...d/foto_7365.jpg
http://www.topmodelc...d/foto_7189.jpg
http://www.topmodelc...detail&id=17928
Avand in vedere ca tehnologia folosita de ei la aripi nu imi inspira incredere, imi dati voie sa nu imi placa nici asta de la profundor ? :)
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 04 November 2015 - 09:35 AM
#42
Postat 04 November 2015 - 10:16 AM
nu te-ai prins, deoarece piesele de plastic pentru pendulare sunt de prin 1981 cand topmodel cz nu exista.
Deci ei ma copiaza pe mine!!! O sa-i dau in judecata.
Eu am folosit asa ceva de prin 1978, la primul meu planor rc,dar facut din bomfaier si pila, din dural.Ulterior am folosit si din astea de plastic cum i-am dat la Bogdan.
In ceea ce priveste lonjeronul teava la mijloc e o solutie atehnica, deoarece el este amplasat la mijloc unde este inima lonjeronului care nu tine mare lucru.
Orice lonjeron care se respecta care e usor si tare, are talpile de sus si de jos si inima din mijloc . Indiferent ce varianta constructiva el trebuie sa contina cele 3 elemente.
Ca e folosit la ampenaje sau la aripi tot atehnic e.
Ca tot veni vorba a se observa ce profil e la ampenaj la topmodel cz. Aviz Bogdan
Ciao Sorin
Aceasta postare a fost editata de SORIN CAIUS: 04 November 2015 - 10:18 AM
#43
Postat 04 November 2015 - 12:47 PM
20151104_120424.jpg (149.38K)
Number of downloads: 35
20151104_120608.jpg (102.24K)
Number of downloads: 32
20151104_120133.jpg (82.02K)
Number of downloads: 37
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#44
Postat 04 November 2015 - 12:50 PM
20151104_120501.jpg (271.75K)
Number of downloads: 6
Asta in jos pare
Dar in sus?
20151104_120527.jpg (274.51K)
Number of downloads: 6
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#45
Postat 04 November 2015 - 01:36 PM
Number of downloads: 14 deja cu 10 grade sus/jos la astfel de ampenaj cu suficientă viteză scoţi un looping.
#46
Postat 04 November 2015 - 01:57 PM
Poti sa mai pilesti din balsa ca nu conteaza.
Si asa doar placajul se lipeste in interiorul derivei.
10 grade sus si jos sunt mai mult decat suficient.
Da cand ma uit la ampenaj si il vad ce plapand e nu imi place asta e.
Ciao Sorin
#47
Postat 09 November 2015 - 09:14 AM
Ma rog la infoliat mai am ceva retusuri de facut :)
Trebuia sa pun o platbanda mai lata si mai groasa la bordul de fuga,
folia de pe extrados s-a lipit de cea de pe intrados pe alocuri ^_^
20151108_201704.jpg (67.67K)
Number of downloads: 37
20151108_201747.jpg (74.99K)
Number of downloads: 39
20151109_074018.jpg (68.6K)
Number of downloads: 40
20151109_074216.jpg (71.99K)
Number of downloads: 42
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#48
Postat 09 November 2015 - 09:49 AM
E vorba de cum faci infolierea, BF nu trebuie sa serveasca decat ca muchie de pliere, nimic altceva. Folia nu trebuie sa adere la BF decat pe muchie, deloc pe latimea BF.
La fel si pe nervuri, nu se lipeste deloc in prima faza, pana faci intinderea, ci numai dupa ce folia s-a asezat.
Practic, se incepe de la BA, acolo in zona unde ai lemn este aderenta principala, folia adera prost pe carbon, daca nu este tratat un pic in acest scop, prin pensulare cu CA diluat 1:1. Nu folosesti pentru lipire doar jumatate din BA, ci petreci folia peste tot BA-ul, sa il imbrace complet.
Faci o lipire cat mai perfecta a foliei pe BA, si pe capatul elipitic, la temperatura cat mai joasa ca sa nu inceapa incretirea, apoi petreci folia peste BF, intinsa cat mai bine ca sa iasa cutele, revii cu ea pe partea cealalta si finalizezi BA-ul, suprapunand complet peste folia lipita in prima faza.
In momentul asta folia nu a aderat nici la BF nici la nervuri.
Faci intinderea cu aer cald, nu cu fierul, ca sa nu apesi pe folie, sa o lasi sa se aseze cum ii vine ei mai bine... si dupa ce ai terminat asta, cu varful fierului adus iar la temperatura mica de lipire calci BF-ul doar pe muchie, si apoi incepi sa presezi pe nervuri (si lonjeron, pentru cei care au folosit tehnologia clasica fara teava)
#49
Postat 09 November 2015 - 10:16 AM
Trebuia sa fi folosit foehnul :angry:
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#50
Postat 09 November 2015 - 10:18 AM
si eu as face ca Renatoa, nu prea ti-a iesit impanzirea.
Ciao Sorin
#52
Postat 09 November 2015 - 10:41 AM
Si in general toate video-urile unde vezi lipind pe nervuri inainte de intindere folie, este calea cea mai sigura sa ai incretituri, torsionari si tensiuni inegale de-a lungul aripii. Nu poti avea folia intinsa cu o tensiune intre doua coaste si cu alta tensiune in alta parte.
Folia se lipeste bine numai pe contur, se intinde apoi pe toata aripa, si de abia la urma se fixeaza si pe nervuri.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 09 November 2015 - 10:45 AM
#53
Postat 09 November 2015 - 10:43 AM
#54
Postat 09 November 2015 - 10:56 AM
Daca ai apa in acetona, actioneaza ca accelerator si in 10-15 secunde ti s-a solidificat pensula. Asa ca daca gasesti CA subtire ca apa din start, mai bine fara diluare. Diluarea este practic necesara ca sa il poti intinde cu pensula fara sa ti se lipeasca pe drum.
Practic ar trebui sa ai doua vase mici - capacele de bere - unul cu CA diluat, altul cu acetona, si dupa fiecare pensulare sa clatesti in acetona pura, ca sa iti ajunga o pensula pentru intreaga aripa :)
Evident, daca ai alte metode de aplicare, orice e permis... :)
Singurul loc in care am folosit asa ceva este ca sa pensulez o portiune de 5mm latime a dbox-ului de kevlar/carbon, unde vine aplicata folia si este singurul punct de fixare de rezistenta al foliei care nu e lemn. De fapt la o aripa ucraineana gen pulsar folia nu prea mai vede lemn prin nici o parte...
Pe nervuri nu este critic sa pensulezi, acolo este suficienta doar aderenta in puncte, dupa ce ai intins folia complet.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 09 November 2015 - 10:58 AM
#56
Postat 10 November 2015 - 01:26 PM
Partea buna e ca adera bine la carbonul slefuit cu smirghel de 400,
unde am fost mai repezit si am tras de folie fara sa fie destul de incalzita s-au desprins firisoare subtiri din carbon.
Partea proasta e ca mi-a pierit cheful...
O sa fac operatiunea asta mai tarziu...
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"