Magnum .61 xls ajutor
#1
Postat 20 February 2015 - 08:19 PM
Astazi pe un un pic de frig , vreo 3-4 grade , am incercat din nou sa pornesc motorul,asta dupa cateva incercari esuate in prealabil,insa la temperaturi mult mai scazute . Atunci am dat vina pe frig,imi inghetau oricum mainile si nu prea aveam rabdare . Motorul a pornit relativ usor,dupa cateva pale si invarteli cu masina de gaurit - demarorul meu :)) . Inainte de a da la pala,am deschis complet acceleratia,am astupat carburatorul cu degetul si am dat la pala pana am vazut ca intra combustibil in carburator plus inca o pala . Am redus apoi gazul la aproape minim,am pus incalzitorul de bujie si dai sa sune . A pornit,l-am lasat sa te incalzeasca timp in care am observat ca are o turatie joasa si greoaie . Am mai saracit putin amestecul de la high end niddle,turatia tot crescand , apoi cand am ajuns la un maxim,am revenit cu 3-4-5 clickuri . Pana aici ok,cand strangeam furtunul de combustibil,motorul mai mergea cateva secunde cu aceasi turatie apoi incepea incet sa scada si sa moara in final . Problema pe care am intalnit-o este urmatoarea : nu reuseam sa il mentin accelerat , peste jumate de gaz murea iar daca acceleram din scurt murea imediat,fara sa creasca turatia . M-am mai jucat putin din high end needle,incercand sa il fac mai sarac,in speranta ca poate mergea innecat dar nici o rezolvare, nu reuseam sa il turez nicicum . Uneori parca parca mentinea si turatii mai mari insa imediat pierdea turatiile si murea .
Ma intreb oare nu e cazul sa modific ceva si la low end needle ? sau poate gresesc undeva si nu realizez ? Am reglat din start needle-urile dupa cum urmeaza : High - 2 ture jumate,am tot redus apoi din el vreo 15 20 de clickuri,dupa cum am mentionat mai sus , Low - strans la maxim cu acceleratia deschisa complet,apoi desurubat 5 ture complete . Astea sunt setarile de fabrica date in manual . As dori de asemenea sa imi spuneti daca ati avut/stiti/aveti care sunt valorile care sigur au functionat pe acest motor , valori la numar de ture de deschidere a suruburilor,mai ales la cel de low , cel de high fiind totusi un mister mai mic pentru mine :) .
Stima !
#2
Postat 20 February 2015 - 10:51 PM
incearca, totuşi, să obţii turaţia maximă la motoarele pe metanol...si nu mai sărăci alimentarea...din contră - îmbogăţeşe-o. Asta daca motorul ăla e nou. Dacă e vechi... e altă poveste. Dacă ai fi mai aproape te-aş ajuta...practic..
#3
Postat 20 February 2015 - 11:01 PM
Încă ceva...Rapiconul (am ars mai bine de 5 bidoane) dacă are mai mult de 3 luni de când a fost desfăcut...nu te mai chinui...ia-ţi un bidon de Tordado 10%, că e mai ieftin, şi reia procesul de reglaj. S-ar putea să ai o surpriză....
#4
Postat 20 February 2015 - 11:44 PM
Motorul nu e nou .
Aceasta postare a fost editata de Ovi: 20 February 2015 - 11:44 PM
#5
Postat 21 February 2015 - 05:30 PM
#6
Postat 21 February 2015 - 07:07 PM
Distractie placuta! :drinks:
Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 21 February 2015 - 07:11 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#7
Postat 21 February 2015 - 10:40 PM
#8
Postat 21 February 2015 - 11:50 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#9
Postat 21 February 2015 - 11:53 PM
#10
Postat 22 February 2015 - 02:00 PM
#11
Postat 22 February 2015 - 02:41 PM
Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 22 February 2015 - 02:45 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#12
Postat 22 February 2015 - 02:49 PM
#13
Postat 23 February 2015 - 01:59 PM
deschide high 2 ture. ar fi ok sa pui motorul intr-o pozitie unde ai acces in timpul functionarii si la high si la low.
ai pornit motorul cu 2 ture pe high la relantii si incepi si invarti de low. vezi ce se intampla. si tot asa.
dupa zgomot si dupa cat ulei scoate pe toba ar trebui sa iti dai seama daca e bogat sau sarac. deasemenea, lasa incalzitorul de bujie conectat, dar vezi sa nu cresti turatia, ca o sa arzi bujia.
si invarti invarti si iar invarti :)
ps: verifica furtunul de alimentare din rezervor. era sa fac bucati un os 61fx ca mi se rupsese furtunul de alimentare in rezervor. dar nush cum dracu totusi tragea carburant...
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#14
Postat 23 February 2015 - 02:48 PM
Alta parere ( cu cat mai multe cu atat mai rau ) ..
1 - Pune LOW pe setare de fabrica ( trebuie sa gasesti un manual )
2 - Pune High la 2,5 - 3 ture pentru inceput
3 - Porneste si lasa la ralanti putin cu incalzitorul de bujie lasat pe motor ca sa se incalzeasca putin .. il si sprituiesti usor din acceleratie .. brrrr, brrrr dar NU prea tare ca arzi bujia
4 - Deconecteaza incalzitorul de bujie si accelereaza usor si lent .. nu pana la capat .. ci doar asa sa il tii putin in spritz-uri si usor turat .. ca mai sus , sa se incalzeasca mai bine
5 - Vezi in timpul asta ca nu cumva sa vina bule de aer pe furtun .. daca are bule trebuie sa verifici tot circuitul - rezervor, furtune etc .. si dopul de la rezervor sa fie bine strans
Ralantiul il reglezi din tija de acceleratie ( din servo cand e pe model ) asa incat sa ai un ralanti stabil , nu prea mic caci se va oprii, nici prea mare caci nu va sta modelul
pe sol fara sa il tii ... si o sa alergi dupa el pe camp deci nu din Low sau High
Daca pana aici e O.K. mergi mai departe
6 - Accelerezi brusc de la zero pana la jumatate si :
a - daca da sa se opreasca brusc , chiar cu detonare si schimbare de sens ai LOW prea bogat si se ineaca .. il reduci din low -- vezi sensul corect din manual
de asemenea daca scoate foarte mult fumm este bogat .. la fel il reduci
b - daca da sa balbaie , si sa se opreasca fara sa se tureaza instant inseamna ca e prea sarac si nu are gaz .. il imbogatesti tot din low
Toate reglajele astea le faci micrometric .. adica misti foarte foarte putin ca imediat trece de la o setare la alta ... si de preferat cu motorul oprit ca sa ramai cu destele la locul lor.
Daca pana aici ai reusit continuam .. daca nu bibilim pana iese .. nu are cum sa nu iasa
7 - Odata setat low-ul treci la HIGH ... cu turometrul in mana , cu termometrul la indemana , pornesti motorul, il lasi sa se incalzeasca si il accelerezi la maxim .
Tinut accelerat , inchizi surubul de Hight pana obtii turatia maxima .. daca vei continua sa strangi la un moment dat turatia va incepe sa scada ... de la punctul de maxim
dechizi la loc pana scade cu 400 - 500 turatia ..
Trebuie sa nu depasesti temperatura de 80 % ( ca tot e frig afara ) , sa ai grija sa mai scoata totusi fum pe secventa de accelerare .. cand va fi in full se
va arde complet uleiul si nu prea va mai scoate fum ...
Etapa asta de preferat ( chiar obligatoriu ) in doi .. tot pentru .... protectia muncii
Daca Nu si Nu ... iti iei un OS, un Saito sau Yamada si sigur va merge ...
#15
Postat 25 February 2015 - 04:43 PM
#16
Postat 20 March 2015 - 06:59 AM
Ovi, la 25 February 2015 - 04:43 PM, a spus:
..daca tot esti dispus sa le incerci pe toate ..pune una de asta...Bujie O.S. MAX No.6 (A3) Calda..de ce spun eu prestez cu un ASP 52 nu nou dar cu o compresie excelenta la inceput cand l-am pus sa munceasca .muncea saracu pe model vreo 2-3 zboruri cu bujie nr 8 de mama focului..cand dupa aia eram nevoit sa cotrobai prin toate cutiile cu maimute dupa bujie de ce SE ARDEA ..cineva ma sfatuit ca avand compresia buna trebuia sa mai adaug o garnitura la chiulasa .facut si deasta 2 zboruri si pao.bujia nu ma intreba fenomenul ca nici in ziua de azi nu-l stiu DAR de cand merg cu NO 6 nu am mai avut probleme deloc asta in conditii de temperaturi de functionare diferite vara .toamna iarna...incearca si varianta asta ...MAI este un aspect de controlat daca ai uzura in zona incercuita poti sa cumperi alt carburici nu mai ai ce sai faci...bafta
Fisiere atasate
-
Low-speed-needle-valve.jpg (42.08K)
Number of downloads: 32
#18
Postat 27 June 2015 - 10:56 PM
Multumesc pe aceasta cale si celor 23234252 sfaturi de a regla tot ce am dereglat eu :)), le-am aplicat pe toate pana la urma fiind defapt mai multe variante a aceluiasi rezultat .
#19
Postat 27 June 2015 - 11:04 PM
#20
Postat 27 July 2015 - 03:59 PM
#21
Postat 27 July 2015 - 05:57 PM
Aceasta postare a fost editata de Rower: 27 July 2015 - 05:58 PM
#22
Postat 22 August 2015 - 11:59 AM
#23
Postat 22 August 2015 - 01:43 PM
#24
Postat 22 August 2015 - 07:59 PM
Aceasta postare a fost editata de Ovi: 22 August 2015 - 08:01 PM
#26
Postat 22 August 2015 - 08:44 PM
#27
Postat 24 August 2015 - 07:43 AM
E posibil ca furtunul din interior ( cel care duce la carburator ) sa fie fisurat in interior catre capatul dinspre dop .
Astfel , motorul nu mai " suge " gazul prin sorbul de la capatul furtunului ci prin acea fisura .
Cand rezervorul este plin , gazul acopera fisura si alimentarea se face pe acolo - prin fisura , cand scade nivelul
gazului in rezervor, fisura ramane in afara carburantului si trage aer .. se opreste imediat.
Mai scurteaza juma de centimetru si din furtunul care intra in toba ca sa ii faci un capat nou si poate nu mai joaca pe stutz.
Trebuie verificat atent tot circuitul .. la sol cand il accelerezi sa nu apara bule de aer pe furtune ..
E de bibilit .. mai ales sa dai rezervorul jos nu e o mare placere ...
Spor la mesterit
#28
Postat 31 August 2015 - 02:29 PM
#29
Postat 01 September 2015 - 01:11 PM
http://www.rhcforum....post__p__276368
Multa, multa bafta.
#30
Postat 01 September 2015 - 01:26 PM