As dori sa aflu inaltimea unei locomotive .
#1
Postat 07 September 2015 - 05:53 PM
Cand spun inaltime ma refer inaltimea locomotivei doar pana la acoperis , nu cu pantograful coborat .
Ma gandeam ca pe acest forum , fiind modele la scara poate stie cineva sa ma ajute sa aflu care este inaltimea unei locomtoive cfr electrice doar pana la acoperis ?
#2
Postat 14 September 2015 - 12:21 AM
http://postimg.org/image/28q1xk3wk/
Desi lungimea peste tampoane poate fi diferita. Depinde de fabricant.Modelul croat, de exemplu, are 15650. Dar in rest dimensiunile sunt cam la fel. Mai difera pantograful.Vezi si astea:
http://img814.images...le5100gab1w.jpg
http://s17.postimg.o.../le5100gabw.jpg
http://www.promat.ro...omotive_1_4.htm
#3
Postat 15 September 2015 - 06:54 PM
albertobu, la 14 September 2015 - 12:21 AM, a spus:
http://postimg.org/image/28q1xk3wk/
Desi lungimea peste tampoane poate fi diferita. Depinde de fabricant.Modelul croat, de exemplu, are 15650. Dar in rest dimensiunile sunt cam la fel. Mai difera pantograful.Vezi si astea:
http://img814.images...le5100gab1w.jpg
http://s17.postimg.o.../le5100gabw.jpg
http://www.promat.ro...omotive_1_4.htm
Exact prima poza ma interesa , mai exact acea inaltime de 3920 mm .
Totusi eu credeam ca o locomotiva pana la acoperis are peste 4000 mm , in jurul a 4200 mm ( vorbesc fara pantograf ) , asa de mare este pantograful acela coborat , deci in comparatie o locomotiva elecrtica de la sina la acoperis are 3920 mm adica mai mica ca un tir :unsure:
sau ....
#4
Postat 15 September 2015 - 11:53 PM
http://s17.postimg.o...xyj3/images.png
http://s2.postimg.or...24ba9ef09d8.jpg
#6
Postat 16 September 2015 - 07:13 PM
O locomotiva electrica ( pana la acoperis ) si un vagon de calatori normal ( nu duplex ) au peste 4 metri sau nu ?
Sunt mai inalte ca tirul sau nu ?
App , dupa ce rezolvam asta as vrea sa mai vorbim cate ceva.
#7
Postat 17 September 2015 - 05:09 AM
Aceasta postare a fost editata de albertobu: 17 September 2015 - 05:11 AM
#8
Postat 17 September 2015 - 05:20 AM
Inaltimea unui vagon de calatori normal este de 4 metri si 5cm. Inaltimea unui vagon etajat este de 4 metri si 60cm. Daca adaugi si inaltimea sinei, de 14cm, daca adaugi si inaltimea traversei (cele de lemn au cam 18cm), rezulta ceva mai mult de 4 metri. Nu cu mult, dar suficient cat sa fie mai inalt decat un TIR. Ca vorba aia, si un milimetru conteaza... Inaltimea unei locomotive electrice fara pantograf am discutat-o mai sus, 3920mm, la care adaugi sina si traversa... Deci tot trece de 4 metri...
#9
Postat 17 September 2015 - 04:48 PM
albertobu, la 17 September 2015 - 05:20 AM, a spus:
Inaltimea unui vagon de calatori normal este de 4 metri si 5cm. Inaltimea unui vagon etajat este de 4 metri si 60cm. Daca adaugi si inaltimea sinei, de 14cm, daca adaugi si inaltimea traversei (cele de lemn au cam 18cm), rezulta ceva mai mult de 4 metri. Nu cu mult, dar suficient cat sa fie mai inalt decat un TIR. Ca vorba aia, si un milimetru conteaza... Inaltimea unei locomotive electrice fara pantograf am discutat-o mai sus, 3920mm, la care adaugi sina si traversa... Deci tot trece de 4 metri...
In discutie excludem sina.
Am vorbit cu un baiat pasionat de trenuri care imi spunea ca o locomotiva de tren pana la acoperis are 4200 mm .
Si eu cred ca are mai mult de patru metri de la roti la acoperis .( eram de acord cu el in jur de 4200 mm ).
Uite niste poze cu locomotiva care ma intereseaza.
Deci ce zici ?
Aceasta postare a fost editata de SmartBrain: 17 September 2015 - 04:52 PM
#11
Postat 17 September 2015 - 06:06 PM
#12
Postat 17 September 2015 - 06:46 PM
renatoa, la 17 September 2015 - 06:06 PM, a spus:
Este un diesel...
Pe mine ma intereseaza locomotiva din poze .
Tu ce zici e mai inlata locomotiva ( de unde incep rotile pana la acoperis ) decat un tir sau invers , eu din ce ama vazut mai sus in poze as zice ca e mai inalta locomotiva ( cred ca are in jur de 4200 mm ) .
Tu ce zici ?
App : albertobu , astept si raspunsul tau la comentraiul de mai sus !
#13
Postat 17 September 2015 - 10:12 PM
#14
Postat 17 September 2015 - 11:11 PM
Locomotiva din poza cred ca e clasa 40 ...
In orice caz daca locomotiva din poza are 4500 mm cu pantograful coborat inseamna ca inaltimea pana la pantograf este de peste 4 metri pentru ca se vede clar ca este mai inalta decat tirul ( 4 metri + 0.5 m de la platofrma.. ).
In schimb daca are 4800 mm cu pantograful coborat ( cea din poza ) e clar ca una de 4500 mm nu are 4200 mm pana la acoperis .
Sunt 2 variante :
Cea din poza are 1) 4500 mm si e clar ca pana la acoperis are vreo 4200 mm .
2) daca cea din poza are 4800 si e mai inalta cu vreo 30 cm decat tirul rezulta ca o locomotiva clasa 41,42 are intr-adevar 3920 mm deci sub 4 metri.
Deci cam astea sunt variantele. Acum ramane la latitudinea da sa imi dai onvarianta din cele 2 .
#15
Postat 18 September 2015 - 12:12 AM
#16
Postat 18 September 2015 - 05:23 PM
albertobu, la 18 September 2015 - 12:12 AM, a spus:
Am cercetat cate ceva si am aflat : capul de tracotr al tirului este MAN TGX 18.440 , care are 3900 mm inaltime .( Scuze am gasit site0ul azi dimineata pe telefon , insa acum nu il mai gasesc pe PC ...)
Deci clar tirul din poza are 4 metri .
Locomotiva din gara este mai scunda decat tirul de pe platofrma , dar tirul are cu platforma cu tot in jur de 4,5 metri ( platofrma are 0,5 metri ) .
Iar din cate am onservat eu diferenta intre tir cu tot cu platofrma si locomotiva este de vreo 20-30 cm .
Deci daca locomotiva din poza este clasa 41 inseamna ca din acei 4500 mm scadem vreo 20-30 si rezulta ca locomotiva din poza ( si in general una de 4500 mm cu pantograful coborat ) are pana la acoperis vreo 4200 mm...
Totusi tu mi-ai dat o poza cu o locomotiva si arata 3920 mm ..dar din poze si analizele mele o locomotiva pana la acoperis este de vreo 4200 mm si clar mai inalta decat orice tir european sau american...
APP : in poza locomotiva are 15 metri si ceva lungime insa una de clasa 41 , 42 etc.. are 19 metri si ceva lungime.
Ce zici ?
#17
Postat 19 September 2015 - 03:17 AM
Spune-mi daca locomotiva e mai inalta decat vagonul sau nu. Tine cont ca locomotiva este clasa 41, mai precis numarul 41-0588-8, si vagonul este vagon normal, de 4 metri si 5 cm.
http://s24.postimg.o...10_7_Onesti.jpg
http://s10.postimg.o...isoara_Nord.jpg
http://s1.postimg.or...0_Galati_1.jpga
http://s1.postimg.or..._0_Galati_1.jpg
Toate locomotivele de mai sus sunt clasa 41. Garantat.
In ceea ce priveste lungimea, daca ai citit tot postul ti-am scris ca difera in functie de fabricant, de numarul de osii... Uite inca o schita:
http://s9.postimg.or...vz/scan0024.jpg
Vezi inaltimea pana la far in partea stanga a schitei. Aceeasi schita este chiar pe wiki la locomotiva electrica si este schita locomotivei 060-EA. Adica chiar a locomotivelor despre care vorbim. Cat crezi ca e mai inalta de la far ca sa ajunga la 4200mm? Hai sa nu ne mai contrazicem. Tu faci pe hartie niste calcule, schitele si chiar pozele arata altceva. Poate e cineva in stare sa te lamureasca mai bine. Eu atat pot sa te ajut. Alte schite n-am, si nici timpul necesar sa caut pe net... Daca gasesc pe undeva o schita sau ceva care sa-ti dea dreptate, o s-o postez aici.
#18
Postat 19 September 2015 - 05:01 PM
Despre schite nu stiu ce sa zic...
Avand in vedere poza aceea din gara unde sa vede clar ca un tir este mai scund decat locomotiva ( tirul avand 4 metri / capul de tractor 3900 + diferenta de la remorca ) .
Nu stiu ce sa zic adica din cate am tot vazut o locomotiva electrica este mai inalta decat un tir..
Nu stiu tu ai o explicatie adica cand vezi un tren , cu siguranta , nu vei crede ca un pantograf coboarat poate avea 70 cm..
Mi se pare foarte mult ...
Chiar nu am idee , adica majoritatea persoanelor care stiu cate ceva din domeniu au spus clar ca un tren e mai inalt ca un tir comparandu-le pana la acoperis...
Tu cu concluzie tragi din asta....
#19
Postat 19 September 2015 - 07:35 PM
#20
Postat 19 September 2015 - 08:25 PM
In fine .
Mie imi placea sa cred ca o locomotiva de tren electrica e mai mare ca un tir..insa ma rog.
Sper totusi sa aflu intr-un final cu siguranta pentru ca in acest meoent unii zic intr-un fel iar tu in altfel, asta e problema.
Nu te pot contrazice pe tine , dar parca fiecare are adevarul lui.
De exemplu parca daca vezi un tren de calatori si un tir parca mereu trenul este mai inalt .
Si in poza din gara la fel e , insa daca tu zici ca nu are 4 metri asa o fi.
Totusi daca voi afla ceva concret te voi anunta si sper sa imi raspunzi.
Si de asemena daca mai afli cate ceva sper sa imi transmiti .
Salut !
#21
Postat 20 September 2015 - 12:27 PM
albertobu, la 19 September 2015 - 07:35 PM, a spus:
Am gasit aceste date :
inaltime minima de instalare (la care gasesti firul de contact)....5.150 mm.
-inaltime nominala fir de contact.............................................5.750 mm.
-inaltime fir contact la pasaje rutiere-cf pe regionala Bv.............6.000.mm.
-distanta minima intre fir si caracasa metalica in conditii meteo
proaste ptr a evita un arc electric...................................... 380 mm.
-calcul distanta minima de siguranta....................aprox 11 mm / KV.
-inaltime pantograf coborit la LE (de ciuperca sinei)....................4.500 mm
-inaltime "de lucru" admisa a pantografului ridicat (de la ciuperca
sinei)....................................................................4.850-6.580 mm.
"distanta minima intre fir si caracasa metalica in conditii meteo
proaste ptr a evita un arc electric...................................... 380 mm. "
Sa fie aceasta inaltimea care ma interesa ?
#22
Postat 21 September 2015 - 06:31 PM
SmartBrain, la 20 September 2015 - 12:27 PM, a spus:
inaltime minima de instalare (la care gasesti firul de contact)....5.150 mm.
-inaltime nominala fir de contact.............................................5.750 mm.
-inaltime fir contact la pasaje rutiere-cf pe regionala Bv.............6.000.mm.
-distanta minima intre fir si caracasa metalica in conditii meteo
proaste ptr a evita un arc electric...................................... 380 mm.
-calcul distanta minima de siguranta....................aprox 11 mm / KV.
-inaltime pantograf coborit la LE (de ciuperca sinei)....................4.500 mm
-inaltime "de lucru" admisa a pantografului ridicat (de la ciuperca
sinei)....................................................................4.850-6.580 mm.
"distanta minima intre fir si caracasa metalica in conditii meteo
proaste ptr a evita un arc electric...................................... 380 mm. "
Sa fie aceasta inaltimea care ma interesa ?
Deci ?