HK 450 stretch la Tarot 480 upgrade log
#1
Postat 21 September 2015 - 10:05 PM
Lista de piese e urmatoarea:
1. Torque Tube Tarot 480mm
2. Tail Rotor Blade Holder Tarot 480
3. Tail Blades Tarot 480
4. Control Rod Tarot 480
5. Main Blades 345 mm sau 360 mm
La punctu 5 am stat in cumpana, dar de vreme ce vreau sa merg cu acelasi setup de motor/esc ca si pana acum, pe 3S, am mers pe varianta de 345mm iar dupa ce vad cum presteaza modelu, mai vedem.
Azi am montat piesele de pe coada pentru ca au sosit primele, adica blade holderele + tail blades. Din pacate torq tube-u a sosit fara tije, asa ca pe asta n-am putut sa il montez inca, mai astept un pic.
Sunt foarte curios sa vad cum se schimba heliu dupa toata treaba asta.
#2
Postat 21 September 2015 - 10:54 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#3
Postat 22 September 2015 - 09:49 AM
Nu stiu cat de scumpe erau palele de carbon cand ai luat tu kit-u dar acum sunt super accesibile, 14$ pentru 2 perechi...
#4
Postat 22 September 2015 - 09:58 AM
daniel_ionut, la 22 September 2015 - 09:49 AM, a spus:
Nu stiu cat de scumpe erau palele de carbon cand ai luat tu kit-u dar acum sunt super accesibile, 14$ pentru 2 perechi...
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#5
Postat 22 September 2015 - 04:40 PM
In primu rand trebuie sa gasesc o solutie pentru palele de coada care sunt prea aproape de sol si ating foarte usor.
Am comandat un tren de aterizare "upgraded" de carbon, care o sa ridice tot heliu mai sus -> Tarot 450 Carbon Fiber Landing Skid
Trebuie sa caut si un tail fin mai mare; aveti idee daca se potriveste ceva de la 500,550? eventual o sa fac ceva custom.
In al 2-lea rand, coada nu mai tine ok, adica: la flip-uri si mici acrobatii incepe sa bata putin, dar la zboruri in vireza si zbor cu spatele/funnels incepe sa bata urat de tot.
N-as fi zis nici intr-o mie de ani ca o sa se comporte asa.
Teoretic discul cozii a devenit mai mare => coada trebuia sa tina mai bine.
Practic, coada a inceput sa bataie. O sa incerc sa ma joc un pic cu gain-ul k-bar-ului si eventual un nou zbor de trimm sa vedem ce se schimba.
#7
Postat 23 September 2015 - 08:17 PM
Azi am scazut gain-ul cu doua puncte si sa zic ca s-a imbunatatit un pic, doar ca nu e asa concludent pentru ca azi n-a batut vantu deloc iar alaltaieri era vantu destul de tare.
Mai scad doua puncte si vad maine.
#8
Postat 25 September 2015 - 01:31 PM
#9
Postat 29 September 2015 - 01:23 PM
Dupa setari de pe o zi pe alta, in weekend am ajuns cu laptopu la camp ca sa pot ajusta ca lumea Gain-ul.
Am incheiat cu urmatoarele setari:
- Gain-ul general scazut de la 70 la 55
- P-gain-ul scazut de la 80 la 70
- I-gain-ul a ramas la fel, adica 60.
Toate astea ca sa tina coada corect in tail down funnels si backward flight.
Acuma evident ca scaderea asta de gain se traduce intr-o coada mai putin ferma overall si din cauza asta heli-u se simte mult mai naspa, instabil si imprevizibil. Nu-mi place.
Concluzie: inapoi la palele de 61 mm cu care puteam rula ok cu un gain de 70. (P si I gain 80 respectiv 60).
#10
Postat 07 October 2015 - 04:38 PM
Ca si dimensiuni, combinat cu pale de coada de 61mm si TT-ul standard, se incadreaza la limita.
Primele cateva zboruri au fost un pic altfel, se simte diferenta de pale.
Problema e ca se dezechilibreaza heli-u si dupa"auto trimm" kbar, pare ca e greu de bot. Asta am concluzionat dupa vreo 20 si ceva de zbor-uri intre care cred ca am facut 2-3 zboruri de trimm...mereu facea la fel.
Chiar si asa, heli-u e zburabil, doar ca nu e asa cum trebuie sa fie.
Intre timp l-am crash-uit :) asa ca am trecut inapoi la palele de 325mm.
Planul ramane in continuare. Am comandat un set de pale de 360mm + tt-ul de 480 care e pe drum.
#11
Postat 19 October 2015 - 10:41 PM
Pentru moment n-o sa ma apuc de modificari, pentru ca bateriile mele 3S sunt pe duca si sigur n-o sa poata duce palele si coada mai lunga. Ma pastrez pentru cand voi cumpara un nou set de baterii.
Ce pot sa fac, e o comparatie intre diversele optiuni; pale de 325, 345,360mm si torq tub de 450pro, 450L, 480.
Apropo de ce ziceam in post-ul precedent, ca nu se echilibreaza bine palele de 345 cu torq tub de 450pro, cred ca s-ar potrivi perfect cu torq tub-ul de 450L
#13
Postat 16 January 2016 - 08:27 PM
L-am suspendat pentru ca intuiesc ca nu o sa am putere suficienta e setup-ul care il am eu acum, adica 3S cu YEP de 40A. motor rotorstar de 3800kv si pinion 13T. Ma rog, cifrele alea n-au prea mare relevanta, ce e important e ca eu ajung in setupu asta la aprox 3170 ture in head la 100% throtle, asta cu pale de 325mm. Daca o sa pun pale de 360, atunci sigur vor scadea turele in head, si asta nu-mi convine. Probabil ca in urma unor modificari de pinion, as putea scoate mai multa putere, dar asta inseamna o perioada mare de teste + surubareala si nu am chef momentan...mai ales ca iarna nu prea poti sa ies la zbor cu 450-u.
Am stat sa cuget si la varianta in care trec pe 6S dar am concluzionat ca eventualii bani investiti in upgrade nu se justifica si am decis sa-i bag in alta parte, inclusiv in bugetul unui eventual alt heli.
Poate ca dupa ce o sa am un alt elicopter principal de zbor, o sa continui si proiectu asta dar pana atunci prefer sa-l zbor pe 325mm si 3S.
#14
Postat 11 August 2016 - 08:47 PM
Cred ca am avut spre 30 zboruri in combinatia asta, dar am remarcat urmatoarele:
- zboara foarte bine, se simte ca un heli mai mare, e mai stabil etc.
- e greu de coada. Ca sa-l pot echilibra a trebuit sa trag de baterie la maxim spre fata si atunci parca ar mai fi trebuit un pic. Nu e asa un mare impediment, dar e bine de stiut.
- motorizare pe 3S e cam putin, trebuie 6S. Mai ales daca electronica este de mana a 2-a (gen yep, rotorstar cum am eu, versus align, scorpion etc)
Pentru mine este clar ca stretch la 360mm e ce trebuie, nu-l mai zbor altfel. Imbunatatirea e prea mare.
Primele pale de 360mm Tarot, le-am crashuit si momentan am un alt setup pe care urmeaza sa-l setez si anume torq tube de 450L dominator (e un pic mai scurt decat tarot 480 dar mai lung decat torq tub 450) si pale align 360 (cele de pe dominator).
Zilele urmatoare il testez si revin cu feedback.
Momentan niste poze cu cateva repere
de jos in sus: align 325mm, tarot 345mm, gartt 345mm, align 360mm
Pale 360mm cu boom de dominator pe frame de pro
#15
Postat 15 August 2016 - 09:32 PM
M-am dat cu el si imi place, este heli perfect de portbagaj.