Modelism - RHC Forum: Sfaturi functia FLAPERON - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Sfaturi functia FLAPERON HELP

#1 Useril este offline   cosmin77 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 253
  • Inregistrat: 24-March 15
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu
  • Interests:Aeromodelism

Postat 18 September 2015 - 08:41 AM

Salutari tuturor,

dupa lupte seculare am reusit in sfarsit sa imi fac functia flaperon la radiocomanda mea TURNIGY TGY I6 exact ca aici http://www.rcgroups....d.php?t=2414807




Ceea ce am realizat este asa: swiciul pe pozitia 2 = neutru adica eleroanele in pozitia normala

swiciul pe pozitia 1 = ambele eleroane au cursa ij jos

swiciul pe pozitia 3 = ambele eleroane au cursa egala in sus

cursa fiind in functie de procentajul dat, iar pe orice pozitie eleroanele functioneaza si stanga /dreapta din comada.

Nu am conectare in Y ci un eleron in canalul 1 iar celalalt in 6.

Acum va intreb ce "face avionul" cand ambele eleroane au cursa fie in jos sau in sus. Din cate am citit eu pe internet cursa in jos ajuta la aterizare, dar un coleg de zbor imi spunea ca si el aufacut flaperon si ie-a dat avionul in bot ..... altii pe forumuri din strainatate ziceau ca cursa in sus ajuta la decolare ............

Astept parerile si sfaturile colegilor care folosesc flaperons ca Duminica fac proba de foc si nu vreu sa dau gres .....




Multumesc anticipat!

Aceasta postare a fost editata de cosmin77: 18 September 2015 - 08:45 AM

0

#2 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 18 September 2015 - 09:29 AM

Vezi postareacosmin77, la 18 September 2015 - 08:41 AM, a spus:

Salutari tuturor,

dupa lupte seculare am reusit in sfarsit sa imi fac functia flaperon la radiocomanda mea TURNIGY TGY I6 exact ca aici http://www.rcgroups....d.php?t=2414807




Ceea ce am realizat este asa: swiciul pe pozitia 2 = neutru adica eleroanele in pozitia normala

swiciul pe pozitia 1 = ambele eleroane au cursa ij jos

swiciul pe pozitia 3 = ambele eleroane au cursa egala in sus

cursa fiind in functie de procentajul dat, iar pe orice pozitie eleroanele functioneaza si stanga /dreapta din comada.

Nu am conectare in Y ci un eleron in canalul 1 iar celalalt in 6.

Acum va intreb ce "face avionul" cand ambele eleroane au cursa fie in jos sau in sus. Din cate am citit eu pe internet cursa in jos ajuta la aterizare, dar un coleg de zbor imi spunea ca si el aufacut flaperon si ie-a dat avionul in bot ..... altii pe forumuri din strainatate ziceau ca cursa in sus ajuta la decolare ............

Astept parerile si sfaturile colegilor care folosesc flaperons ca Duminica fac proba de foc si nu vreu sa dau gres .....




Multumesc anticipat!



Dacă zbori un aeromodel de tip avion nu ai nevoie de flaperon și în niciun caz nu te ajută în decolare dacă îl ridici. Flapsul te ajută doar coborât indiferent că decolezi, sau aterizezi. Este dispozitiv de hipersustentație și se folosește la viteze mici, dar în același timp este și frână, deci viteza scade rapid după acționarea lui. De aceea aterizarea cu flaps necesită folosirea motorului la o turație mai mare, altfel intră rapid în limită și dai cu el de pământ. Nu știu ce model zbori și câtă experiență ai, dar te-aș sfătui să nu folosești deocamdată funcția de flaps.

La planoare și motoplanoare se folosește flaps/flaperon ridicat (nu foarte mult) în decolare și pentru ”fugă” între zonele cu termică, iar pe poziția în jos, bracat puțin pentru zborul în termică și în aterizare cu bracare maximă pentru frânare.

Zboruri multe, aterizări line. :rolleyes:

P.S. Ai grijă !! Pământul e întotdeauna mai tare decât modelul. :pardon:

Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 18 September 2015 - 09:31 AM

URA şi la zbor fofezelor !
0

#3 Useril este offline   cosmin77 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 253
  • Inregistrat: 24-March 15
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu
  • Interests:Aeromodelism

Postat 18 September 2015 - 09:39 AM

Multumesc,

zbor un Piper de la Dululutu cu eleroanele pe aproape toata suprafata aripii.

Este al 3 -lea model, mai zbor cu un Drake si o Cesna cu aripa de balsa de la un Piper.

Aterizarile sunt pe un teren denivelat cu multa iarba mare culcata la pamant ....





0

#4 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 18 September 2015 - 09:54 AM

Atunci ti-ar fi bun ca frana, dar nu singur, ci combinat cu profundorul, ca sa mentina nivelul orizontal.

Ma tem ca nu ai mixere destule ca sa mai faci si asta, asa ca va trebui sa tragi dumneata manual de profundor, la actionarea flaps jos.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#5 Useril este offline   cosmin77 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 253
  • Inregistrat: 24-March 15
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu
  • Interests:Aeromodelism

Postat 18 September 2015 - 09:57 AM

Exact nu ai am mixaje si ptr profundor.

Pentru incaput o sa ii dau cursa mica sa vad cum se comporta ... sper sa nu vina direct in bot ....

Daca ridic eleroanele in sus oare va lua ceva altitudine ???



0

#6 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 18 September 2015 - 10:24 AM

Nu, invers :)

Efectul depinde cat de mult le actionezi, la 1-2 grade ai un efect, la peste 45 grade, altul ;)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#7 Useril este offline   aeromax 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 523
  • Inregistrat: 12-May 11
  • Gender:Male
  • Location:ITALIA
  • Interests:Aeromodelism, Aeronautica, Aviatie, Desen, Muzica (chitara)

Postat 18 September 2015 - 10:31 AM

Vezi postareacosmin77, la 18 September 2015 - 09:39 AM, a spus:

Multumesc,

zbor un Piper de la Dululutu cu eleroanele pe aproape toata suprafata aripii.

Este al 3 -lea model, mai zbor cu un Drake si o Cesna cu aripa de balsa de la un Piper.

Aterizarile sunt pe un teren denivelat cu multa iarba mare culcata la pamant ....


La un aeromodel cu configuratie clasica - cum este si Piperul - nu se foloseste functia "Flaperon". Poti folosi, cel mult, comanda "Flaps" ca organ de hipersustentatie, la aterizare.

Flaperonul( mixarea eleroanelor cu profundorul )se foloseste la aeromodele cu comfiguratie delta, aripa zburatoare, etc.

Cer senin si zboruri line !
"Odata ce ai cunoscut zborul...vei pasi pe pamint privind spre cer...pentru ca acolo ai fost si acolo...ai vrea sa te intorci" -Leonardo Da Vinci
0

#8 Useril este offline   aeromax 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 523
  • Inregistrat: 12-May 11
  • Gender:Male
  • Location:ITALIA
  • Interests:Aeromodelism, Aeronautica, Aviatie, Desen, Muzica (chitara)

Postat 18 September 2015 - 11:23 AM

Cosmin, din prima ta postare am inteles (gresit) ca te referi la functia "Elevon". Am facut o eroare in sensul ca m-am gindit la elevon dar, am scris "flaperon". Deci rectific : Flaperonul este mixarea eleron / flaps nu eleron /profundor.

Cer senin !
"Odata ce ai cunoscut zborul...vei pasi pe pamint privind spre cer...pentru ca acolo ai fost si acolo...ai vrea sa te intorci" -Leonardo Da Vinci
0

#9 Useril este offline   cosmin77 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 253
  • Inregistrat: 24-March 15
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu
  • Interests:Aeromodelism

Postat 20 September 2015 - 04:56 PM

Impresii de la zborul de azi cu flaperon, modelul este Piper by Dululutu:


1. La lasarea in jos a eleroanelor am constatat ca modelul franeaza dar o ia si vertiginos in jos, se apleaca de bot si trebuie tinut din profundor si de fiecare data cand actionam eleroanele in jos modelul tindea sa se incline destul de tare spre dreapta ... poate si din setarile rediocomenzii - nu mi-a placut;

2. La actionarea eleroanelor in sus, fara actionarea profundorului, modelul ia altitudine (nu stiu cum sa ma exprim mai bine ... are mai mult o miscare pe verticala si nu se ridica mult de bot ca atunci cand tragi de profundor in sus ... ) incetineste umpic, nu se inclina ci zboara drept, ajunge la o anumita altitudine in functie de cat gaz ii dau dupa care continua zborul ceva mai lent, viraje stanga dreapta in functie e comanda ... . Cu eleroanele ridicate am reusit o decolare de pe roti foarte lina si in 3-4 metrii ... iar din mana se lanseaza foarte usor, incepe sa o ia direct si usor in sus.

Ca si concluzie, nu imi place functia flaperon cu eleroanele pozitionate in jos - vine prea repede spre sol, insa cu eleroanele in sus e super usor la decolare, iar lansarea din mana e o joaca..
Toate aterizarile de astazi ( si m-am intors cu modelul intreg http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/clapping.gif ) le-am facut cu eleroanele sus, dar a trebuit sa vin cu motorul putin mai turat ca de obicei, iar imediat de apropierea solului sa ii iau gazul ca era iarba f mare, pe drumul de asfalt nu m-am incumetat sa il aterizez ca era multa lume si masini.
Voi folosi in continuare functia flaperon, dar cu eleroanele in sus.
0

#10 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 21 September 2015 - 09:50 AM

S-o fi schimbat legile aerodinamicii și nu știu eu. :clapping:
Ridicarea flapsurilor reduce rezistența la înaintare la o aripă cu profil portant, dar mârește și viteza modelului, lucru care e posibil să te ajute la decolarea din mână, iar aterizarea va fi tot cu viteză mărită. O aterizare ca la manual se face cu flapsurile coborâte. Unghiul de bracare diferă de la avion la avion și în același timp crești și unghiul de incidență ținând profundorul puțin tras, plus motor sensibil turat. În cazul în care ai iarbă mare tai motorul cu puțin înainte de a atinge iarba, nu pe pantă. La modelele cu bechie, ideal e să atingi solul pe 3 puncte, sau cât mai aproape, la cele cu roată de bot, se așează cu trenul posterior, după care se pune și roata de bot. Dacă vii paralel cu solul fără să-l ții puțin cabrat, viteza de aterizare e prea mare și dai bonturi (pe iarbă tunsă, sau asfalt), sau capotează (se dă peste cap) dacă iarba e prea mare.
Cum ți-am mai scris, e mai bine să nu folosești funcția de flaps până nu capeți ceva mai multă experiență. Oricum nu e necesară decât la planoare și machete.
Succes, zboruri multe cu aterizări line.

Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 21 September 2015 - 09:51 AM

URA şi la zbor fofezelor !
0

#11 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 21 September 2015 - 10:41 AM

Fara a fi expert, am testat pe un Piper si pe un Fournier aceasta functie. Nu am utilizat decat jumatate din cursa eleroanelor pentru aceasta functie, lasand si rezerva pentru eleroane. Am folosit-o exclusiv la aterizari, dar nu intotdeauna. La actionare, tendinta initiala era picajul. Un mix cu circa 5-7% profundor sus ii mentinea inclinarea longitudinala si reducea putin viteza. Eu folosesc o statie TGY 9X cu ER9X si pot face cate combinatii imi trec prin cap. Am setat aceste mixaje cu slow down si slow up pe circa 5s pentru a nu avea reactii bruste ale modelului. Colegii mai experimentati stiu mai bine. Totusi, la ultimul meu model, un Rascal dotat cu flapsuri independente, actionarea flapsurilor la viteza mica are efect invers, ridica botul modelului. De aceea, astfel de teste e bine sa fie facute la altitudine mai mare, sa ai timp de reactie la dispozitie pana gasesti optimul. Nu toate modelele reactioneaza la fel.
Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#12 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 21 September 2015 - 10:50 AM

Mai pui si efectul de sol...
... cu picioarele pe pamant ...
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro