Modelism - RHC Forum: Pitts Special - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Pitts Special Semimachetă

#1 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2074
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 08 September 2015 - 09:36 PM

Primul model l-am construit acum mulţi ani pe baza planurilor publicate în revista "Start spre viitor". Eram la vremea cravatei roşii cu tricolor. La momentul respectiv, modelul a fost construit în versiunea captiv iar motorul a fost un "Rândunica argintie" de 1,5 cmc şi anvergura de 650 mm. Următorul a fost construit prin anii 90, la aceleaşi dimensiuni, tot captiv, doar motorul a fost un "Fok" de 1,5 cmc. Ambele mi-au oferit clipe de zbor ce nu se pot şterge uşor din amintire. Nu vă mai amintesc faptul că lemnul de balsa şi tehnicile de lucru cu polistiren încă nu erau atât de accesibile/răspândite ca acum
Mai am poze doar cu cel construit prin 1990.
Imagine atasata: Resize of Cristen Eagle_txt.jpgImagine atasata: Resize of Eagle text 2.jpgImagine atasata: Resize of Semimacheta Pitts_captiv.JPG

Prin 2007, am oferit unui prieten, Domnul Mierlă Nicu, planurile scalate ale modelului. Dânsul s-a apucat încet de treabă şi l-a terminat. Construcţia este de tipul clasic, iar motorizarea aleasă a fost un MVVS de 2,5 cmc. Din diferite motive nu a apucat să-l zboare şi acum două luni mi l-a dat mie să mă ocup de el pentru a-l face să zboare.
Voi reveni cu povestea şi pozele pe măsură ce le voi redimensiona.
Sultan Eduard
0

#2 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2074
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 09 September 2015 - 10:31 AM

Atunci când l-am primit, modelul arăta aşa:
Imagine atasata: Pitts_001.jpgImagine atasata: Pitts_002.jpgImagine atasata: Pitts_003.jpgImagine atasata: Pitts_004.jpgImagine atasata: Pitts_005.jpgImagine atasata: Pitts_006.jpg
Se vede că modelul a fost muncit fiecare piesă, în schimb eu nu m-am împăcat cu faptul că evacuarea motorului se făcea în interior iar piesele din lemn nu erau protejate de combustibilul scurs sau ars, iar greutatea finală era undeva la 1,5 Kg fără receptor şi acumulatorul de recepţie, cam prea mult pentru un model cu anvergura de 800 mm, Nu mai pomenesc de faptul că nu au fost prevăzute eleroane.
În concluzie, modelul a fost supus unei operaţii de "slăbire" şi am trecut la modificarea aripilor pentru a-i putea monta eleroane.
Sultan Eduard
0

#3 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2074
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 09 September 2015 - 05:22 PM

În primă fază am demontat modelul şi am curăţat toată vopseaua şi folia de pe el. Am refăcut ampenajul orizontal deoarece mi s-a părut excesiv de greu şi am îndepărtat toate elementele care mi s-au părut mai grele decât ar fi trebuit. La aripa superioară am înlocuit lonjeroanele, practic am păstrat doar bordul de atac şi cel de fugă din lemn de pin iar restul le-am trecut pe balsa. Eleroanele au fost şi ele confecţionate tot din balsa. Balamalele le-am făcut din aceeaşi folie pe care am folosit-o la înfoliere.
Imagine atasata: Resize of Pitts_000.JPGImagine atasata: Resize of Pitts_007.JPGImagine atasata: Resize of Pitts_009.JPG
Culoarea foliei a fost aleasă de comun acord cu puiul de modelist Ana, care a fost tranşantă: albastru cu galben. Nu am avut ce comenta.

Aceasta postare a fost editata de edisultan: 09 September 2015 - 05:24 PM

Sultan Eduard
0

#4 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2074
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 09 September 2015 - 08:08 PM

A urmat înfolierea pe etape a modelului.
Imagine atasata: Resize of Pitts_012.JPGImagine atasata: Resize of Pitts_014.JPGImagine atasata: Resize of Pitts_015.JPGImagine atasata: Resize of Pitts_016.JPG
Se observă modul în care am modificat structura aripilor pentru montarea eleroanelor şi construcţia acestora.
Sultan Eduard
0

#5 Useril este offline   tantar 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2743
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:GALATI - CONSTANTA

Postat 09 September 2015 - 08:59 PM

Frumos ! Ca absolut tot ce iese din mana ta .
Felicitari !
Trex 700 V BAR
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2
0

#6 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3415
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 09 September 2015 - 09:03 PM

Felicitari ! Si ma bucur ca am avut ocazia sa te cunosc si personal!
0

#7 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2074
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 09 September 2015 - 10:09 PM

Mulțumesc pentru aprecieri. Povestea merge mai departe.
Sultan Eduard
0

#8 Useril este offline   gyany_eugen 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 977
  • Inregistrat: 17-December 10
  • Gender:Male
  • Interests:Electronica, IT
    Aeromodelism

Postat 10 September 2015 - 01:02 PM

Bravo Edi, un model frumos si o lucrare bine facuta.
Ce tip de folie ai folosit?
Extra 330, Izicraft, Le Shark, No Brainer Glider, Flytrap Wing, Cessna 182, Easy Star 2, Spitfire Marine
Turnigy 9x -Er9x
0

#9 Userul este online   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 10 September 2015 - 01:09 PM

Nu ma satur sa privesc. Este o lectie de aeromodelism in stare pura.
Felicitari mestere si sa ai parte de zboruri de vis.
Multa, multa bafta.
0

#10 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2074
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 10 September 2015 - 06:37 PM

Încă o dată vă mulţumesc frumos pentru aprecieri.

Folia utilizată este cea de aici: Folie. Cu puţină răbdare se aşesză foarte bine şi ţine destul de bine la aterizările pe iarbă uscată.

După înfoliere, a urmat prima aliniere a aripii superioare cu toate celelalte suprafeţe şi stabilirea curselor de capăt pentru suprafeţele de comandă. Fâşia de autocolant galben a ţinut loc de axă de referinţă.
Imagine atasata: Resize of Pitts_017.JPGImagine atasata: Resize of Pitts_018.JPGImagine atasata: Resize of Pitts_021.JPGImagine atasata: Resize of Resize of Pitts_027.JPG

Servourile utilizate sunt HK 939 MG. Am avut surpriza să constat faptul că au specificaţii şi dimensiuni identice cu cele Corona 939 MG. Ştiu că mulţi pun la îndoială calitatea acestor servouri, dar eu folosesc pe motoplanoarele mele Corona 939 MG din 2012 şi încă nu am avut incidente cu ele.

Zboruri line.
Sultan Eduard
0

#11 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5156
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 10 September 2015 - 08:45 PM

am avut şi eu o tentativă cu un Pits....kitul de la Sierra. L-am construit, şi aam ăncercat să îl zbor. Din păcate....am făcut o machetă statică...sau, mă rog, un aeromodel numai bun de expus....Eu nu am reuşit să îl ţin în aer mai mult de 10m, iar după fiecare zboe mai mult ma reparat la el...

Cred că am greşit undeva, dar nu mi-am bătut capul şi l-am dat...
Voi urmări cu interes topicul, pentru că e un model care îmi place mult de tot....şi nu am renunţat la el...nu încă, şi poate, mă conving să mai fac unul....
0

#12 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2074
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 10 September 2015 - 09:26 PM

Imagine atasata: Resize of Pitts_029.JPGImagine atasata: Resize of Pitts_030.JPGImagine atasata: Resize of Pitts_032.JPG
La final am optat pentru fixarea definitivă a aripi superioare. Scrisul l-am realizat în CorellDraw şi tăierea caracterelor la mână cu bisturiul. Fonturile au fost alegerea mea.
Motorizarea este un Turnigy 2826/1400Kw cu o elice 10/6 (asta am avut la îndemână prin cutii). Greutatea finală m-a cam speriat puţin deoarece am ajuns la 950 grame, cam mult faţă de specificaţiile unor kituri (aici colegul Mihai_supy ştie despre ce vorbesc), însă experienţa cu Ultronul de 1KG care a avut parte de aceeaşi motorizare m-a făcut să duc lucrarea la capăt.
Centrajul static l-am făcut pe aceeaşi soluţie pe care o aplicasem la versiunile anterioare în varianta captiv, adică centrul de greutate pe bordul de atac al aripii inferioare. Nu a fost necesar să adaug greutate, doar am deplasat bateria în interior. Aţa pe care o vedeţi agăţată de aripa superioară m-a ajutat la stabilirea centrului de greutate.
Aşa cum se observă am renunţat la trenul de aterizare deoarece terenul pe care zburăm la Constanţa nu permite decolarea/aterizarea pe roţi.
Sultan Eduard
0

#13 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 11 September 2015 - 07:25 AM

"Cura de slabire" si "machiaj refacut " intr-un mare fel .Am avut ceva similar acum cativa ani si tin minte ca i-am micsorat cursele zdravan si am "pus" expo mai mult decat la orice alt model ...chiar si asa zburam "bataind din genunchi " ....
0

#14 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2074
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 11 September 2015 - 02:07 PM

Da, corect, după primul zbor am programat expo la 50% pe toate suprafeţele de comandă şi am adăugat pe bordul de atac al aripii superioare vestita aţă de macrame pe post de turbulizator.

Primul zbor a fost o adevărată nebunie, după primele secunde de încordare şi atingerea unei înălţimi confortabile pentru a putea face câteva manevre ca să văd ce poate, lucrurile s-au calmat şi am golit doi acumulatori de 2200 mA. Modelul este destul de stabil şi previzibil, pe la 30 m înălţime am tăiat motorul de curiozitate şi am fost plăcut încântat de faptul că ştie să planeze destul de bine. Răspunde foarte bine la tonouri, puţin submotorizat pentru un looping în forţă dar cu puţină viteză câştigată după o pantă mică de coborâre iese şi acela. A rămas de încercat un zbor pe spate.
Imagine atasata: Resize of Resize of Pitts_034.JPGImagine atasata: Resize of Resize of Pitts_037.JPGImagine atasata: Resize of Resize of Pitts_038.JPGImagine atasata: Resize of Resize of Pitts_041.JPG
Primele două poze sunt imediat după prima aterizare (în prima este Florin Păun iar în a II-a apare şi Mişu), iar în celelalte două făcute după a II-a aterizare, se vede bine "turbulizatorul".
Ştiu că mulţi sunt reticenţi la acea aţă, există şi soluţii mai scumpe care se pot cumpăra. Oricum merită încercat.
În concluzie, am reuşit să dau cerului încă o zburătoare care altfel ar fi devenit un exponat de vitrină.
Fişierul video îl voi urca şi pe el cât de curând.

P.S. Tot în aceeaşi zi am încercat să pornesc şi motorul MVVS cu care modelul a fost echipat iniţial (în poza a III-a apare în colţul din stânga jos învelit în pânză pe batiul de probe). Nu am reuşit decăt să obţin nişte rateuri anemice. După ce l-am demontat şi verificat acasă am constatat faptul că ferestrele de admisie/evacuare fuseseră rotite cu 90 de grade. Urmează să încerc o pornire zilele următoare.
Sultan Eduard
0

#15 Useril este offline   gyany_eugen 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 977
  • Inregistrat: 17-December 10
  • Gender:Male
  • Interests:Electronica, IT
    Aeromodelism

Postat 11 September 2015 - 08:14 PM

Referitor la acea ata, probabil se pot scrie sute de pagini si mii de pagini.
Personal am testat peste 20 de aeromodele cu si fara VG-uri, de diverse tipuri, de la ata la acele VG-uri in forma V, precum si la diferite distante fata de bordul de atac, pornind chiar de pe bordul de atac.
Si eu am fost reticent la inceput, dar am inceput sa experimentez si pot spune ca e o diferenta mare. Nu este efectul Placebo.
In general, cred ca efectul lor este destul de greu de observat pentru novici si asta pentru ca cine zboara bine, zboara si cu VG-uri si fara. De ce spun novici, pentru ca am observat ca tentatia mare de instalare a VG-urilor este la inceptori. Unii cred ca daca se instaleaza VG-uri, avionul zboara singur. Nu zboara singur si nu este mai usor de pilotat, singurul efect consta in unghiul la care aeromodelul se angajeaza, permitand astfel si aterizari la unghiuri mai mari de atac. Cel mai bine am observat efectul lor la aterizare, cand vantul din fata care sa te ajute era 0.
Un efect interesant l-am observat lipind ata in varful profilului, chiar pe bordul de atac, cam ca in aceasta imagine Imagine atasata: vortex_gen.jpg preluata de aici Linkul meu


O imagine, care ilustreaza bine efectul lor, preluata de aici Linkul meu

Imagine atasata: What-VGs-do.gif
Extra 330, Izicraft, Le Shark, No Brainer Glider, Flytrap Wing, Cessna 182, Easy Star 2, Spitfire Marine
Turnigy 9x -Er9x
0

#16 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2074
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 11 September 2015 - 08:22 PM

Corect :good: , cine zboară bine, zboară şi fără ele dar exact momentul când "rămâi fără aer sub aripi" doare şi poate avea consecinţe nefaste.

P.S. filmuleţul este la încărcat.

Aceasta postare a fost editata de edisultan: 11 September 2015 - 08:22 PM

Sultan Eduard
0

#17 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2074
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 11 September 2015 - 09:06 PM

Filmuleţul promis:Pitts Special
Sultan Eduard
0

#18 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2074
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 11 September 2015 - 09:13 PM

Acum vă daţi seama de ce am renunţat la trenul de aterizare, în rest, terenul este suficient de departe de oraş şi în acelaşi timp suficient de aproape pentru a ieşi la zbor. Toate cele bune şi zboruri line.
Sultan Eduard
0

#19 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 12 September 2015 - 07:57 AM

Felicitari !!! ...cat despre VG-uri subscriu la cele de mai sus.
0

#20 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2074
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 15 September 2015 - 07:50 PM

Azi am avut încă o ieşire la zbor. Faţă de ultima dată am schimbat elicea 10x6 cu una 11x4,5 şi am mai adăugat nişte dungi pentru vizibilitate. Practic este alt model. Tracţiunea a devenit supraunitară. Am încercat şi zborul pe spate, fără emoţii.
Imagine atasata: Resize of DSC_1767.JPGImagine atasata: Resize of DSC_1768.JPGImagine atasata: Resize of DSC_1770.JPG
Din momentul de faţă modelul se va muta la "Jurnal de zbor" acolo unde este locul fiecărei zburătoare. Toate cele bune.
Sultan Eduard
0

#21 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 September 2015 - 07:54 PM

Toata stima! Felicitari pentru realizare!
MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#22 Useril este offline   gyany_eugen 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 977
  • Inregistrat: 17-December 10
  • Gender:Male
  • Interests:Electronica, IT
    Aeromodelism

Postat 16 September 2015 - 05:07 AM

Edi, daca motorul este acesta Linkul meu mi se pare mare elicea.
Un motor cu kv mai mic si putere mai mare cred ca s-ar preta mai bine. Ceva de genul Linkul meu
Din graba si neatentie am montat un motor 2826/1400kv cu o elice de 11, in loc de 2212/1000kv. Am tras mai tare de el intr-o zi cu vant mai puternic si am facut scrum bobinajul.
Extra 330, Izicraft, Le Shark, No Brainer Glider, Flytrap Wing, Cessna 182, Easy Star 2, Spitfire Marine
Turnigy 9x -Er9x
0

#23 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2074
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 16 September 2015 - 11:55 AM

Da, corect ceea ce spui, numai ca pasul este destul de mic iar ventilația este suficientă. Ultimele zboruri mi-au confirmat faptul ca alegerea făcută este corectă.
Dacă se întâmplă ceva, voi avea grija sa povestesc. Mie nu mi-a fost rușine vreodată sa îmi recunosc greșelile.
Sultan Eduard
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro