Pitts Special Semimachetă
#1
Postat 08 September 2015 - 09:36 PM
Mai am poze doar cu cel construit prin 1990.
Prin 2007, am oferit unui prieten, Domnul Mierlă Nicu, planurile scalate ale modelului. Dânsul s-a apucat încet de treabă şi l-a terminat. Construcţia este de tipul clasic, iar motorizarea aleasă a fost un MVVS de 2,5 cmc. Din diferite motive nu a apucat să-l zboare şi acum două luni mi l-a dat mie să mă ocup de el pentru a-l face să zboare.
Voi reveni cu povestea şi pozele pe măsură ce le voi redimensiona.
#2
Postat 09 September 2015 - 10:31 AM
Se vede că modelul a fost muncit fiecare piesă, în schimb eu nu m-am împăcat cu faptul că evacuarea motorului se făcea în interior iar piesele din lemn nu erau protejate de combustibilul scurs sau ars, iar greutatea finală era undeva la 1,5 Kg fără receptor şi acumulatorul de recepţie, cam prea mult pentru un model cu anvergura de 800 mm, Nu mai pomenesc de faptul că nu au fost prevăzute eleroane.
În concluzie, modelul a fost supus unei operaţii de "slăbire" şi am trecut la modificarea aripilor pentru a-i putea monta eleroane.
#3
Postat 09 September 2015 - 05:22 PM
Culoarea foliei a fost aleasă de comun acord cu puiul de modelist Ana, care a fost tranşantă: albastru cu galben. Nu am avut ce comenta.
Aceasta postare a fost editata de edisultan: 09 September 2015 - 05:24 PM
#9
Postat 10 September 2015 - 01:09 PM
Felicitari mestere si sa ai parte de zboruri de vis.
Multa, multa bafta.
#10
Postat 10 September 2015 - 06:37 PM
Folia utilizată este cea de aici: Folie. Cu puţină răbdare se aşesză foarte bine şi ţine destul de bine la aterizările pe iarbă uscată.
După înfoliere, a urmat prima aliniere a aripii superioare cu toate celelalte suprafeţe şi stabilirea curselor de capăt pentru suprafeţele de comandă. Fâşia de autocolant galben a ţinut loc de axă de referinţă.
Servourile utilizate sunt HK 939 MG. Am avut surpriza să constat faptul că au specificaţii şi dimensiuni identice cu cele Corona 939 MG. Ştiu că mulţi pun la îndoială calitatea acestor servouri, dar eu folosesc pe motoplanoarele mele Corona 939 MG din 2012 şi încă nu am avut incidente cu ele.
Zboruri line.
#11
Postat 10 September 2015 - 08:45 PM
Cred că am greşit undeva, dar nu mi-am bătut capul şi l-am dat...
Voi urmări cu interes topicul, pentru că e un model care îmi place mult de tot....şi nu am renunţat la el...nu încă, şi poate, mă conving să mai fac unul....
#12
Postat 10 September 2015 - 09:26 PM
La final am optat pentru fixarea definitivă a aripi superioare. Scrisul l-am realizat în CorellDraw şi tăierea caracterelor la mână cu bisturiul. Fonturile au fost alegerea mea.
Motorizarea este un Turnigy 2826/1400Kw cu o elice 10/6 (asta am avut la îndemână prin cutii). Greutatea finală m-a cam speriat puţin deoarece am ajuns la 950 grame, cam mult faţă de specificaţiile unor kituri (aici colegul Mihai_supy ştie despre ce vorbesc), însă experienţa cu Ultronul de 1KG care a avut parte de aceeaşi motorizare m-a făcut să duc lucrarea la capăt.
Centrajul static l-am făcut pe aceeaşi soluţie pe care o aplicasem la versiunile anterioare în varianta captiv, adică centrul de greutate pe bordul de atac al aripii inferioare. Nu a fost necesar să adaug greutate, doar am deplasat bateria în interior. Aţa pe care o vedeţi agăţată de aripa superioară m-a ajutat la stabilirea centrului de greutate.
Aşa cum se observă am renunţat la trenul de aterizare deoarece terenul pe care zburăm la Constanţa nu permite decolarea/aterizarea pe roţi.
#13
Postat 11 September 2015 - 07:25 AM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#14
Postat 11 September 2015 - 02:07 PM
Primul zbor a fost o adevărată nebunie, după primele secunde de încordare şi atingerea unei înălţimi confortabile pentru a putea face câteva manevre ca să văd ce poate, lucrurile s-au calmat şi am golit doi acumulatori de 2200 mA. Modelul este destul de stabil şi previzibil, pe la 30 m înălţime am tăiat motorul de curiozitate şi am fost plăcut încântat de faptul că ştie să planeze destul de bine. Răspunde foarte bine la tonouri, puţin submotorizat pentru un looping în forţă dar cu puţină viteză câştigată după o pantă mică de coborâre iese şi acela. A rămas de încercat un zbor pe spate.
Primele două poze sunt imediat după prima aterizare (în prima este Florin Păun iar în a II-a apare şi Mişu), iar în celelalte două făcute după a II-a aterizare, se vede bine "turbulizatorul".
Ştiu că mulţi sunt reticenţi la acea aţă, există şi soluţii mai scumpe care se pot cumpăra. Oricum merită încercat.
În concluzie, am reuşit să dau cerului încă o zburătoare care altfel ar fi devenit un exponat de vitrină.
Fişierul video îl voi urca şi pe el cât de curând.
P.S. Tot în aceeaşi zi am încercat să pornesc şi motorul MVVS cu care modelul a fost echipat iniţial (în poza a III-a apare în colţul din stânga jos învelit în pânză pe batiul de probe). Nu am reuşit decăt să obţin nişte rateuri anemice. După ce l-am demontat şi verificat acasă am constatat faptul că ferestrele de admisie/evacuare fuseseră rotite cu 90 de grade. Urmează să încerc o pornire zilele următoare.
#15
Postat 11 September 2015 - 08:14 PM
Personal am testat peste 20 de aeromodele cu si fara VG-uri, de diverse tipuri, de la ata la acele VG-uri in forma V, precum si la diferite distante fata de bordul de atac, pornind chiar de pe bordul de atac.
Si eu am fost reticent la inceput, dar am inceput sa experimentez si pot spune ca e o diferenta mare. Nu este efectul Placebo.
In general, cred ca efectul lor este destul de greu de observat pentru novici si asta pentru ca cine zboara bine, zboara si cu VG-uri si fara. De ce spun novici, pentru ca am observat ca tentatia mare de instalare a VG-urilor este la inceptori. Unii cred ca daca se instaleaza VG-uri, avionul zboara singur. Nu zboara singur si nu este mai usor de pilotat, singurul efect consta in unghiul la care aeromodelul se angajeaza, permitand astfel si aterizari la unghiuri mai mari de atac. Cel mai bine am observat efectul lor la aterizare, cand vantul din fata care sa te ajute era 0.
Un efect interesant l-am observat lipind ata in varful profilului, chiar pe bordul de atac, cam ca in aceasta imagine preluata de aici Linkul meu
O imagine, care ilustreaza bine efectul lor, preluata de aici Linkul meu
Turnigy 9x -Er9x
#16
Postat 11 September 2015 - 08:22 PM
P.S. filmuleţul este la încărcat.
Aceasta postare a fost editata de edisultan: 11 September 2015 - 08:22 PM
#19
Postat 12 September 2015 - 07:57 AM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#20
Postat 15 September 2015 - 07:50 PM
Din momentul de faţă modelul se va muta la "Jurnal de zbor" acolo unde este locul fiecărei zburătoare. Toate cele bune.
#21
Postat 15 September 2015 - 07:54 PM
#22
Postat 16 September 2015 - 05:07 AM
Un motor cu kv mai mic si putere mai mare cred ca s-ar preta mai bine. Ceva de genul Linkul meu
Din graba si neatentie am montat un motor 2826/1400kv cu o elice de 11, in loc de 2212/1000kv. Am tras mai tare de el intr-o zi cu vant mai puternic si am facut scrum bobinajul.
Turnigy 9x -Er9x
#23
Postat 16 September 2015 - 11:55 AM
Dacă se întâmplă ceva, voi avea grija sa povestesc. Mie nu mi-a fost rușine vreodată sa îmi recunosc greșelile.