Avionul Wright zbura cu atât mai repede cu cât vântul din fata era Poate cineva sa construiască un asemenea aparat de zbor azi?
#1
Postat 06 September 2015 - 02:42 PM
Citat:
"Frații Wright și avionul lor minune care zbura cu atât mai repede cu cât vântul din fata bătea mai tare!
Al doilea aparat al fraților Wright zbura cu atât mai repede cu cât vântul din fata sufla cu viteza mai mare! Este ceea ce susținea Wilbur Wright în doua scrisori datate August 1904.
O alta ciudățenie fizica consta în faptul ca tracțiunea T a elicilor avionului din 1904 devenea mai mare decât rezistenta aerodinamica D (Drag) de-abia la 27 - 28 mile/h lucru ce încalcă legea a doua a dinamicii F = T - D = ma!
In 1904 frații Wright au început sa testeze un nou avion, cunoscut sub numele de Flyer II, undeva lângă orașul Dayton, statul Ohio unde reușiseră sa obțină permisiunea folosirii unei pășuni plate pentru a-și continua experimentele de zbor cu motor începute în decembrie 1903, conform celor susținute de ei.
De-a lungul noului teren de încercare nu dispuneau de pante iar vântul sufla slab comparativ cu cel de pe malul Atlanticului unde frații efectuaseră teste până în 17 Decembrie 1903. De asemenea la început, nu au folosit nici o catapulta pentru a le propulsa aparatul în aer.
Frații porneau motorul aeroplanului care împins de elici, și neajutat de nimic, rula pe o șina în timp ce din fata bătea un vânt de intensitate moderata. In final aparatul se ridica în aer. Până aici nimic care sa încalce vreo lege a fizicii doar ca (vezi scrisorile (1) și (2)) mașinăria Flyer II, odată aflata deasupra solului, își sporea viteza odată cu intensificarea vântului din fata, lucru ce nu are nici o baza științifica deoarece un avion care zboară pe o direcție oarecare paralela cu orizontala, într-o masa de aer ce se deplasează în sens contrar, va înregistra fata de pământ viteza pe care ar fi avut-o în calm perfect minus cea a curentului de aer. Cu alte cuvinte aparatul Flyer II pierdea nu câștiga rapiditate de pe urma vântului.
Este inexplicabil cum contra unui curent de 12 ft/sec avionul zbura cu 33 ft/sec fata de sol iar împotriva unui vânt cu 5 ft/sec mai puternic, de 17 ft/sec, același aparat călătorea cu 42 ft/sec adică câștiga 9 ft/sec (vezi Scrisoarea II pasajele îngroșate).
Asa cum am mai spus, un al doilea element în neregula (vezi Scrisoarea I) este legat de tracțiunea elicilor care devenea mai mare decât rezistenta aerodinamica după atingerea vitezei de 27 - 28 mile/ora. Cum Flyer II pleca din repaus, neajutat de nimic iar sub el era un teren plat, este evident ca ecuația dinamicii sale pe orizontala T - D = ma nu duce decât la viteze negative relativ la pământ. Cu alte cuvinte avionul ar fi accelerat înapoi.
1) Scrisoarea I: Fragment dintr-o scrisoare adresata de Wilbur Wright profesorului Octave Chanute (pionier al planorismului) pe 8 August 1904:
"One of the Saturday flights reached 600 ft. ... We have found great difficulty in getting sufficient initial velocity to get real starts. While the new machine lifts at a speed of about 23 miles, it is only after the speed reaches 27 or 28 miles that the resistance falls below the thrust. We have found it practically impossible to reach a higher speed than about 24 miles on a track of available length, and as the winds are mostly very light, and full of lulls in which the speed falls to almost nothing, we often find the relative velocity below the limit and are unable to proceed. ... It is evident that we will have to build a starting device that will render us independent of wind."
Source: Page 52 of Octave Chanute Papers: Special Correspondence--Wright Brothers, 1904 | Library of Congress
2) Scrisoarea II: Text dintr-o scrisoare, a lui Wilbur Wright către Octave Chanute, datata 28 August 1904:
"Dayton, Ohio, August 28, 1904. Dear Mr Chanute ... ... Since the first of August we have made twenty five starts with the #2 Flyer. The longest flights were 1432 ft., 1304 ft, 1296, ft. and 1260 ft. These are about as long as we can readily make on over present grounds without circling. We find that the greatest speed over the ground is attained in the flights against the stronger breezes. We find that our speed at startup is about 29 or 30 ft per second, the last 60 ft of track being covered in from 2 to 2 1/4 seconds. The acceleration toward the end being very little. When the wind averages much below 10 ft per second it is very difficult to maintain flight, because the variations of the wind are such as to reduce the relative speed so low at times that the resistance becomes greater than the thrust of the screws. Under such circumstances the best of management will not insure a long flight, and at the best the speed accelerates very slowly. In one flight of 39 1/4 seconds the average speed over the ground was only 33 ft per second, a velocity only about 3 ft per second greater than that at startup. The wind averaged 12 ft per second. In a flight against a wind averaging 17 ft per second, the average speed over the ground was 42 ft per second, an average relative velocity of 59 ft per second and an indicated maximum velocity of 70 ft per second. We think the machine when in full flight will maintain an average relative speed of at least 45 miles an hour. This is rather more than we care for at present. Our starting apparatus is approaching completion and then we will be ready to start in calms and practice circling. Yours truly Wilbur Wright."
Source: Page 55 of Octave Chanute Papers: Special Correspondence--Wright Brothers, 1904 | Library of Congress
Cele doua compoziții nu pot avea decât o singura explicație. Wilbur Wright descria experimente imaginare pentru ca pretinsele sale zboruri cu motor sa devina credibile. Neavând o înțelegere corespunzătoare a bazelor fizicii, pentru ca nu terminase liceul și nici teoria aerodinamicii nu era pusa la punct, poveștile sale au scăpări care ii demasca frauda.
Ceea ce descriu frații Wright în textele din 8 și 28 August 1904 sunt mai degrabă adaptări literare ale zborurilor acestora cu planoare efectuate în 1902 și 1903 contra unor curenți puternici care suflau în lungul unei pante. Asa se explica de ce W. Wright scrie pe 8 August 1904: "While the new machine lifts at a speed of about 23 miles, it is only after the speed reaches 27 or 28 miles that the resistance falls below the thrust.". Într-adevăr un planor se poate ridica în aer pe un vânt de 23 mile/ora dacă este ținut, ca un zmeu, sa nu fie suflat înapoi. Pentru a zbura liber însa mai are nevoie de câteva mile la ora imprimate prin împingere în josul dealului. Se ajunge astfel la o viteza a aerului de 27 - 28 mile/h înregistrata cu un aparat de măsura montat pe planorul în zbor. Fenomenul însa se explica pe baza faptului ca viteza aerului la planare este diferita de aceea pe care o înregistrează același aparat transformat în zmeu.
Concluzie, dacă într-adevăr ar fi efectuat zborurile descrise în scrisorile din 8 și 28 August 1904, frații Wright constatau ca viteza fata de sol a lui Flyer II se micșora odată cu creșterea intensității vântului din fata, adică tocmai pe dos fata de ceea ce au pretins."
#2
Postat 06 September 2015 - 03:03 PM
#3
Postat 06 September 2015 - 05:03 PM
Borian, la 06 September 2015 - 03:03 PM, a spus:
Daca te referi la ceva care se numește "Region of Reversed Command" (vezi: http://aviationgloss...everse-command/) adică un domeniu de viteze în care un avion, pentru a se menține în zbor orizontal, trebuie sa-și seteze o puterea generata de motor mai mare la viteze mai mici și mai mica la viteze mai mari, atunci vorbești de un alt fenomen.
Presupusul aeroplan al fraților Wright nu poseda accelerație, conform declarațiilor lor, și puterea sa era constanta.
Pe de alta parte un avion fie ca zboară (orizontal) în regimul direct sau invers va înregistra o viteza fata de sol mereu egala cu cit ar fi avut dacă vântul nu bătea minus viteza vântului.
Daca vântul nu sufla avionul Flyer II ar fi zburat cu o viteza constanta, Va, atâta timp cit puterea motorului era fixa. Ca urmare, odată cu sporirea vitezei Vv a vântului frontal, viteza aparatului ar fi fost Va - Vv care este cu atât mai mica cu cit vântul bate mai tare ajungându-se la un moment dat ca avionul sa plutească la punct fix pentru Va = Vv sau sa zboare înapoi, fata de pământ, dacă Va < Vv, în toate aceste cazuri un aparat de la bordul avionului înregistrând mereu Va ca viteza a aerului indiferent cit de tare ar sufla vântul.
#4
Postat 06 September 2015 - 05:26 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#5
Postat 06 September 2015 - 07:31 PM
#6
Postat 07 September 2015 - 06:52 AM
Citat:
"Mr. Vuia ... has been experimenting his machine since February, 1906, riding it himself, and he was the first to demonstrate that a flying apparatus could rise into the air by running upon wheels (four in his case) upon an ordinary road."
Sursa: Chanute, Octave (October 1907). "Pending European Experiments in Flying". The American aeronaut and aerostatist. Vol. 1 (No. 1): p. 13, http://babel.hathitr...ze=100;orient=0
#7
Postat 07 September 2015 - 08:26 AM
simplex1, la 06 September 2015 - 07:31 PM, a spus:
Era o provocare atat de grea pentru tine sa compui tu titlul, nu sa copiezi cu copy/paste o fraza din articolul scris de altii? In 65 spatii libere puteai sa-ti expui ideea foarte bine.
#8
Postat 07 September 2015 - 08:51 AM
#9
Postat 07 September 2015 - 07:36 PM
Am găsit acum un clip video pe internet care prezintă un avion zburând înapoi din cauza vântului din fata.
Vezi:
https://www.youtube....h?v=B0mcZEnnK_U
Piper Super Cub flying backwards on a windy winter day. Filmed on an Iphone 3gs winter 2011.
#10
Postat 07 September 2015 - 07:49 PM
Vezi:
https://www.youtube....h?v=2B9alYhWiv4
#11
Postat 07 September 2015 - 07:54 PM
Asta e nimic fata de AN2
https://en.wikipedia...ki/Antonov_An-2
his slow stall speed makes it possible for the aircraft to fly backwards (if the aircraft is pointed into a headwind of, say, 35 mph (56 km/h), it will travel backwards at 5 mph (8.0 km/h) whilst under full control).
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#12
Postat 07 September 2015 - 09:00 PM
simplex1, la 06 September 2015 - 02:42 PM, a spus:
Citat:
"Frații Wright și avionul lor minune care zbura cu atât mai repede cu cât vântul din fata bătea mai tare!
Al doilea aparat al fraților Wright zbura cu atât mai repede cu cât vântul din fata sufla cu viteza mai mare! Este ceea ce susținea Wilbur Wright în doua scrisori datate August 1904.
O alta ciudățenie fizica consta în faptul ca tracțiunea T a elicilor avionului din 1904 devenea mai mare decât rezistenta aerodinamica D (Drag) de-abia la 27 - 28 mile/h lucru ce încalcă legea a doua a dinamicii F = T - D = ma!
In 1904 frații Wright au început sa testeze un nou avion, cunoscut sub numele de Flyer II, undeva lângă orașul Dayton, statul Ohio unde reușiseră sa obțină permisiunea folosirii unei pășuni plate pentru a-și continua experimentele de zbor cu motor începute în decembrie 1903, conform celor susținute de ei.
De-a lungul noului teren de încercare nu dispuneau de pante iar vântul sufla slab comparativ cu cel de pe malul Atlanticului unde frații efectuaseră teste până în 17 Decembrie 1903. De asemenea la început, nu au folosit nici o catapulta pentru a le propulsa aparatul în aer.
Frații porneau motorul aeroplanului care împins de elici, și neajutat de nimic, rula pe o șina în timp ce din fata bătea un vânt de intensitate moderata. In final aparatul se ridica în aer. Până aici nimic care sa încalce vreo lege a fizicii doar ca (vezi scrisorile (1) și (2)) mașinăria Flyer II, odată aflata deasupra solului, își sporea viteza odată cu intensificarea vântului din fata, lucru ce nu are nici o baza științifica deoarece un avion care zboară pe o direcție oarecare paralela cu orizontala, într-o masa de aer ce se deplasează în sens contrar, va înregistra fata de pământ viteza pe care ar fi avut-o în calm perfect minus cea a curentului de aer. Cu alte cuvinte aparatul Flyer II pierdea nu câștiga rapiditate de pe urma vântului.
Este inexplicabil cum contra unui curent de 12 ft/sec avionul zbura cu 33 ft/sec fata de sol iar împotriva unui vânt cu 5 ft/sec mai puternic, de 17 ft/sec, același aparat călătorea cu 42 ft/sec adică câștiga 9 ft/sec (vezi Scrisoarea II pasajele îngroșate).
Asa cum am mai spus, un al doilea element în neregula (vezi Scrisoarea I) este legat de tracțiunea elicilor care devenea mai mare decât rezistenta aerodinamica după atingerea vitezei de 27 - 28 mile/ora. Cum Flyer II pleca din repaus, neajutat de nimic iar sub el era un teren plat, este evident ca ecuația dinamicii sale pe orizontala T - D = ma nu duce decât la viteze negative relativ la pământ. Cu alte cuvinte avionul ar fi accelerat înapoi.
1) Scrisoarea I: Fragment dintr-o scrisoare adresata de Wilbur Wright profesorului Octave Chanute (pionier al planorismului) pe 8 August 1904:
"One of the Saturday flights reached 600 ft. ... We have found great difficulty in getting sufficient initial velocity to get real starts. While the new machine lifts at a speed of about 23 miles, it is only after the speed reaches 27 or 28 miles that the resistance falls below the thrust. We have found it practically impossible to reach a higher speed than about 24 miles on a track of available length, and as the winds are mostly very light, and full of lulls in which the speed falls to almost nothing, we often find the relative velocity below the limit and are unable to proceed. ... It is evident that we will have to build a starting device that will render us independent of wind."
Source: Page 52 of Octave Chanute Papers: Special Correspondence--Wright Brothers, 1904 | Library of Congress
2) Scrisoarea II: Text dintr-o scrisoare, a lui Wilbur Wright către Octave Chanute, datata 28 August 1904:
"Dayton, Ohio, August 28, 1904. Dear Mr Chanute ... ... Since the first of August we have made twenty five starts with the #2 Flyer. The longest flights were 1432 ft., 1304 ft, 1296, ft. and 1260 ft. These are about as long as we can readily make on over present grounds without circling. We find that the greatest speed over the ground is attained in the flights against the stronger breezes. We find that our speed at startup is about 29 or 30 ft per second, the last 60 ft of track being covered in from 2 to 2 1/4 seconds. The acceleration toward the end being very little. When the wind averages much below 10 ft per second it is very difficult to maintain flight, because the variations of the wind are such as to reduce the relative speed so low at times that the resistance becomes greater than the thrust of the screws. Under such circumstances the best of management will not insure a long flight, and at the best the speed accelerates very slowly. In one flight of 39 1/4 seconds the average speed over the ground was only 33 ft per second, a velocity only about 3 ft per second greater than that at startup. The wind averaged 12 ft per second. In a flight against a wind averaging 17 ft per second, the average speed over the ground was 42 ft per second, an average relative velocity of 59 ft per second and an indicated maximum velocity of 70 ft per second. We think the machine when in full flight will maintain an average relative speed of at least 45 miles an hour. This is rather more than we care for at present. Our starting apparatus is approaching completion and then we will be ready to start in calms and practice circling. Yours truly Wilbur Wright."
Source: Page 55 of Octave Chanute Papers: Special Correspondence--Wright Brothers, 1904 | Library of Congress
Cele doua compoziții nu pot avea decât o singura explicație. Wilbur Wright descria experimente imaginare pentru ca pretinsele sale zboruri cu motor sa devina credibile. Neavând o înțelegere corespunzătoare a bazelor fizicii, pentru ca nu terminase liceul și nici teoria aerodinamicii nu era pusa la punct, poveștile sale au scăpări care ii demasca frauda.
Ceea ce descriu frații Wright în textele din 8 și 28 August 1904 sunt mai degrabă adaptări literare ale zborurilor acestora cu planoare efectuate în 1902 și 1903 contra unor curenți puternici care suflau în lungul unei pante. Asa se explica de ce W. Wright scrie pe 8 August 1904: "While the new machine lifts at a speed of about 23 miles, it is only after the speed reaches 27 or 28 miles that the resistance falls below the thrust.". Într-adevăr un planor se poate ridica în aer pe un vânt de 23 mile/ora dacă este ținut, ca un zmeu, sa nu fie suflat înapoi. Pentru a zbura liber însa mai are nevoie de câteva mile la ora imprimate prin împingere în josul dealului. Se ajunge astfel la o viteza a aerului de 27 - 28 mile/h înregistrata cu un aparat de măsura montat pe planorul în zbor. Fenomenul însa se explica pe baza faptului ca viteza aerului la planare este diferita de aceea pe care o înregistrează același aparat transformat în zmeu.
Concluzie, dacă într-adevăr ar fi efectuat zborurile descrise în scrisorile din 8 și 28 August 1904, frații Wright constatau ca viteza fata de sol a lui Flyer II se micșora odată cu creșterea intensității vântului din fata, adică tocmai pe dos fata de ceea ce au pretins."
L-am facut, nu e mare lucru, masurat si a iesit tot conform datelor.
#13
Postat 07 September 2015 - 10:53 PM
#14
Postat 07 September 2015 - 11:12 PM
stiganas, la 07 September 2015 - 07:54 PM, a spus:
https://en.wikipedia...ki/Antonov_An-2
his slow stall speed makes it possible for the aircraft to fly backwards (if the aircraft is pointed into a headwind of, say, 35 mph (56 km/h), it will travel backwards at 5 mph (8.0 km/h) whilst under full control).
Da, acel video cu avionul An-2 zburând înapoi împotriva vântului se constituie în cel mai bun contra exemplu deoarece aparatul este biplan ca și cel din 1904 al fraților Wright. Daca An-2-ul nu doar ca încetinește datorita curentului de aer care sufla din fata dar ajunge sa meargă înapoi, probabilitatea ca ipoteticul Flyer II sa fi accelerat, în condiții similare, nu trece de infim.
#15
Postat 13 September 2015 - 12:50 PM
#16
Postat 13 September 2015 - 02:15 PM
Cit despre fratii Wright si realizarile lor, constat ca se incearca, din nou, contestarea sau discreditarea muncii acestora, cu tot felul de descoperiri si analize puerile. Cine sintem noi sa dam cu presupusul sau sa contestam, intr-un mod sau altul, munca, realizarile acestor pionieri care, pina la proba contrarie, au fost primii...
Cer senin si zboruri line !
Aceasta postare a fost editata de aeromax: 13 September 2015 - 02:19 PM
#17
Postat 16 September 2015 - 08:54 AM
Citeaza
Uite ca proba contrarie vine chiar de la unul dintre cele mai respectate jurnale tehnice din SUA ale timpului:
Revista Scientific American, în numărul din 25 Ian. 1908 (vezi mai jos), ii creditează pe frații Wright, A. M. Herring si Gustave Whitehead drept constructorii primelor mașini mai grele decât aerul care au zburat cu succes, deși doar pretenții emise de cei patru existau la momentul respectiv, ca și azi, nici un martor credibil fără urma de îndoială neasistand la reușitele acestora.
"In view of the above-mentioned facts, while giving to M. Farman the credit for first publicly demonstrating that it is possible to fly in all directions, both with, against, and across a light wind, we nevertheless wish to recall to the aeronautical world the fact that to America belongs the credit of producing the first successful motor-driven aeroplane, and that to such men as the Wright brothers, A. M. Herring, and Gustave Whitehead — men who under the tutelage of Lilienthal and Chanute, have begun with gliding flight and gradually worked their way forward to the production of a self propelled aeroplane in all its details, including the gasoline motor — belongs the real credit of having produced the first successful heavier-than-air flying machines."
Sura: "The Farman Aeroplane Wins the Deutsch-Archdeacon Prize.", Scientific American, pag. 54, Jan. 25, 1908, https://archive.org/...age/n0/mode/1up
La nivelul lui Ianuarie 1908, moment la care Farman zburase în Franța peste 1 km în circuit închis, Scientific American nu ii considera pe frații Wright singurii ce construiseră avioane zburătoare în America.
Aceasta postare a fost editata de simplex1: 16 September 2015 - 08:55 AM
#18
Postat 16 September 2015 - 09:20 AM
"Martorii au văzut avionul Flyer III 1905 împins cu mana înainte de a decola!!
Privitor la zborurile de lunga durata din 1905, revista Scientific American publica un articol în Aprilie 1906 unde pretinde ca a primit scrisori de la 11 martori și din declarațiile lor "s-ar părea ca aeroplanul (Flyer III) era împins cu mana pe o distanta scurta și părăsea șina după ce parcurgea 25 sau 30 picioare".
Nu se sufla nici un cuvânt despre vreo catapulta.
Citat:
"In order to ascertain if possible the manner in which the machine was launched, the witnesses were asked in the sixth question whether or not the machine arose from the ground by its own power. From the replies received, it would seem that the aeroplane rested on a single rail 40 feet long, was pushed for a short distance by hand, and left the rail after having traveled 25 or 30 feet. The rail was level and raised about 6 inches from the ground."
Sursa: Scientific American Volume 94 Number 14 (April 1906), http://archive.org/s...age/n9/mode/2up
Din nou apare o problema care discreditează articolul și declarațiile martorilor. Un om obișnuit, de 60 kg, nu se poate accelera pe el însuși de la 0 la 20 mile/h (8.94 m/s - cifra sigura sub viteza de decolare) în 30 picioare (9.14 m) deoarece trebuie sa dezvolte 1.6 cai putere vreme de 2.04 secunde (calcule făcute folosind formulele arhicunoscute d = (1/2) * a * t^2 și v = a * t). Indiferent cite persoane încercau sa împingă avionul cu mina nu realizau nimic deoarece nimeni nu ar fi reușit sa dezvolte suficienta putere sa se accelereze pe sine până la viteza de decolare > 20 mile/h, ce sa mai vorbim de vreo contribuție la ajutarea avionului sa avanseze."
Sunt atât de multe contradicții intre poveștile oficiale despre frații Wright și ce scriau ei sau presa timpului încât credibilitatea celor doi inventatori din Dayton privitor la oricare din zborurile lor motorizate, din perioada 14 decembrie 1903 - 7 august 1908, tinde la zero. A se vedea:
The Wright brothers' claim. The chronology of a fraud. The Wright brothers became flyers in 1908, before they were just liars.
#19
Postat 18 September 2015 - 10:07 AM
Sa fim seriosi, in 1906, 1908 nu existau cunostinte de aerodinamica, de fizica zborului avansate. Totul era la inceput. Ma indoiesc ca acea revista, pe care ai amintit-o, ar fi putut sti mai mult. Cit despre martori, hai s-o lasam balta.
#20
Postat 18 September 2015 - 01:00 PM
aeromax, la 18 September 2015 - 10:07 AM, a spus:
Sa fim seriosi, in 1906, 1908 nu existau cunostinte de aerodinamica, de fizica zborului avansate. Totul era la inceput. Ma indoiesc ca acea revista, pe care ai amintit-o, ar fi putut sti mai mult. Cit despre martori, hai s-o lasam balta.
Dar textul de mai jos cum îl explici?
Flyer I 1903 avea o elice plasata dedesubt care se învârtea în plan orizontal, în acord cu un articol semnat Wilbur Wright și publicat în februarie 1904.
Citat:
"One of the propellers was set to revolve vertically and intended to give a forward motion, while the other underneath the machine and revolving horizontally, was to assist in sustaining it in the air. … After the motor device was completed, two flights were made by my brother and two by myself on December 17th last."
Sursa: "The Experiments of a Flying Man", author Wilbur Wright, The Independent, Feb. 04, 1904, pag. 246, link: http://www.loc.gov/r...05001173/#seq-4
Daca pretinzi ca frății Wright au zburat, începând cu 1903, trebuie sa vii cu dovezi ori evidenta ce se găsește în scrisorile lor și publicațiile timpului arata exact inversul. Cei doi jucau la cacialma la fel ca ARCA lui Dumitru Popescu de la Vâlcea.
#21
Postat 18 September 2015 - 03:09 PM
Daca vrei sa dai cu batul in gard (legat de frati) iti recomand un forum dedicat de aviatie, eventual de limba engleza.
Doecamdata ai comportament tipic de troll. Nu stiu daca am fost destul de explicit, aici ne cam stim toti cu toti cu bune si rele, unul care apare de nicaieri cu zero interes/background in modelism, pe care nu il stie nimeni, cu adresa ip de Canada ... mai lase-ne.
simplex1, la 18 September 2015 - 01:00 PM, a spus:
Daca pretinzi ca frății Wright au zburat, începând cu 1903, trebuie sa vii cu dovezi ori evidenta ce se găsește în scrisorile lor și publicațiile timpului arata exact inversul.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#22
Postat 18 September 2015 - 04:19 PM
Citat:
"Wilbur and Orville Wright are credited with making their first powered flight in a heavier-than-air machine on Dec. 17, 1903. But Alpheus W. Drinkwater, 76 years old, who sent the telegraph message ushering in the air age, said the brothers only “glided” off Kill Devil Hill that day. Their first real flight came on May 6, 1908, he said." Sursa: New York Times, Dec. 17, 1951.
Declaratiile lui A. W. Drinkwater se coroboreaza bine cu articolul "Ultimele teste ale fratilor Wright descrise de ei înșiși" (L'Aérophile, June 1908, pag. 222-223, link: http://gallica.bnf.f...06%20mai.langEN ) unde cei doi pomenesc printre altele de un salt de 337 m, împotriva unui vânt frontal de 4-6 m/s, care avusese loc pe 6 Mai 1908. Ca o remarca acesta este prima ridicare pretinsa de frați după ce ar fi oprit zborurile în octombrie 1905.
#24
Postat 18 September 2015 - 10:51 PM
renatoa, la 18 September 2015 - 04:29 PM, a spus:
Din experienta mea cu forumurile sau rubricile de comentarii ale ziarelor, singurul semn al indiferentei este lipsa reacțiilor la un mesaj sau articol și nu este cazul acestui topic.
#25
Postat 19 September 2015 - 11:36 AM
simplex1, la 18 September 2015 - 01:00 PM, a spus:
Flyer I 1903 avea o elice plasata dedesubt care se învârtea în plan orizontal, în acord cu un articol semnat Wilbur Wright și publicat în februarie 1904.
Citat:
"One of the propellers was set to revolve vertically and intended to give a forward motion, while the other underneath the machine and revolving horizontally, was to assist in sustaining it in the air. … After the motor device was completed, two flights were made by my brother and two by myself on December 17th last."
Sursa: "The Experiments of a Flying Man", author Wilbur Wright, The Independent, Feb. 04, 1904, pag. 246, link: http://www.loc.gov/r...05001173/#seq-4
Daca pretinzi ca frății Wright au zburat, începând cu 1903, trebuie sa vii cu dovezi ori evidenta ce se găsește în scrisorile lor și publicațiile timpului arata exact inversul. Cei doi jucau la cacialma la fel ca ARCA lui Dumitru Popescu de la Vâlcea.
Nu sint in masura sa judec, eu, munca fratilor Wright. Au facut-o altii (mult mai competenti) inainte. De ceva timp, in fiecare an la 17 decembrie se sarbatoreste, in intreaga lune aeronautica, primul zbor al fratilor Wright. Am avut si un centenar.
Aceasta postare a fost editata de aeromax: 19 September 2015 - 11:37 AM
#26
Postat 19 September 2015 - 11:35 PM
aeromax, la 19 September 2015 - 11:36 AM, a spus:
Daca nu ești în măsură lași pe alții mai documentați. Dovezile se găsesc în arhive, și toate arata ca frații nu s-au ridicat deloc cu motor până în 1908. Ca sărbătoresc americanii, asta nu este o dovada a zborurilor din 1903 - 1905.
#27
Postat 20 September 2015 - 09:43 AM
Astfel (vezi link-ul de mai sus) frații susțineau efectuarea unor zboruri conform următorului tabel:
Data-----------Distanta zbor------Durata-----Viteza vânt frontal----Viteza avion------Viteza aerului--
-----------------(picioare)--------(sec)--------------(m/s)---------(picioare/sec)----(picioare/sec)--
======================================================================================================
6 mai 1908----------1008-------------22--------------4 la 6------------45.81-------------~62.21-------
8 mai 1908----------2186-------------59.5------------7-----------------36.74--------------59.7--------
8 mai 1908-----------956-------------31--------------9-----------------30.83--------------60.35-------
...
Dupa cum se remarca, rapiditatea avionului fata de sol scade aproape exact cu aceeași cantitate cu care creste intensitatea vântului, adică viteza aerului se menține aproape constanta, (lucru teoretic corect), în totala opoziție însa cu ce scriau frații Wright în 1904.
Si celelalte valori din tabel (care pot fi consultate la adresa articolului) duc la viteze ale aerului ce se învârtesc în jurul a 60 picioare pe secunda.
Numerele par generate din creion având grije ca viteza aerului sa dea mereu cifre apropiate de 60 ft/sec, valoare putin peste cei 58.66 ft/sec (40 mile/ora) viteza impusa de statul american, în urma unui contract, pentru a cumpăra avioane Wright (despre acest târg se menționează în articol).
Tot textul este mai degrabă o reclama decât descrierea precisa a unor experimente ce într-adevăr au avut loc în mai 1908.
#28
Postat 20 September 2015 - 11:56 AM
Astfel (vezi link-ul de mai sus) frații susțineau efectuarea unor zboruri conform următorului tabel:
Data-----------Distanta zbor------Durata-----Viteza vânt frontal----Viteza avion------Viteza aerului--
-----------------(picioare)--------(sec)--------------(m/s)---------(picioare/sec)----(picioare/sec)--
======================================================================================================
6 mai 1908----------1008-------------22--------------4 la 6------------45.81-------------~62.21-------
8 mai 1908----------2186-------------59.5------------7-----------------36.74--------------59.7--------
8 mai 1908-----------956-------------31--------------9-----------------30.83--------------60.35-------
...
Dupa cum se remarca, rapiditatea avionului fata de sol scade aproape exact cu aceeași cantitate cu care creste intensitatea vântului, adică viteza aerului se menține aproape constanta, (lucru teoretic corect), în totala opoziție însa cu ce scriau frații Wright în 1904.
Si celelalte valori din tabel (care pot fi consultate la adresa articolului) duc la viteze ale aerului ce se învârtesc în jurul a 60 picioare pe secunda.
Numerele par generate din creion având grije ca viteza aerului sa dea mereu cifre apropiate de 60 ft/sec, valoare putin peste cei 58.66 ft/sec (40 mile/ora) viteza impusa de statul american, în urma unui contract, pentru a cumpăra avioane Wright (despre acest târg se menționează în articol).
Tot textul este mai degrabă o reclama decât descrierea precisa a unor experimente ce într-adevăr au avut loc în mai 1908.