Stii tu ce stii legat de problema, dar o lasi moarta in papusoi. Sper sa nu... Problema este destul de importanta. Nu stiu cat se simte la aero RC ca in majoritatea cazurilor pilotul are statia in mana si face corectiile pana ii suna totul bine la ureche. Chiar daca nu-i simplu sau sunt necesare si reglaje mecanice, poti din statie sa-l faci in final sa functioneze cum vrei. Si sa corectezi permanent in functie de toti factorii, cand sunt schimbati. La aero captive unde nu poti regla prea multe in zbor se merge pe cai batatorite, mana in mana cu experienta celui de la mansa sau a celui care face reglajele. Dar nu-i usor sa obtii exact ce doresti. Pe mine ma intereseaza problema la auto captive, unde chiar nu poti interveni "in mers" asupra reglajului. Nu poti face nici macar un reglaj corect la sol. E complicat sa turezi motorul la maxim, in gol, fara sarcina. Si chiar daca o faci, reglajul nu te ajuta deloc in timpul rulajului. Pe langa problemele de presiune din zona carburatorului pe care doar el intuiesti (in functie de constructia caroseriei), mai apar si complicatiile cu alimentarea, datorita fortei centrifuge. Si toate ar cam trebui corelate sa scoti totul din motor.
Din cauza ca sunt putine piste, putini concurenti, putin interes pentru mai mult, mergem cu totii pe ideea : "las-o ba ca merge asa". Pornesti modelul, il lasi sa mearga cum o fi sa obtii ceva rezultat si incerci la mansa urmatoare un reglaj in functie de parerea majoritatii celor de langa gard. Dar trebuie numarate bine voturile ca sunt cam jumate-jumate. Unii spun ca e prea inecat, ceilalti ca i-ar mai fi trebuit putin... Unii zic sa inchizi/deschizi jiclorul cam 1/8 ture, ceilalti merg spre 1/4 sau mai mult, indiferent de sens... Dai cu banul si-ti propui sa inchizi un sfert de tura, dar acul este pe mana stanga si o sa-ti dai seama la sfarsitul concursului ca de fapt l-ai deschis. Macar nu l-ai smuls din carburator, deci tot e bine... Merge modelul si a doua mansa (cateva secunde dureaza totul, sa nu-si faca cineva iluzii ca te apuca foamea pana se termina...) cel putin de rau ca la prima si s-a terminat concursul. Deseori ne multumim cu ce avem.
Pe mine nu ma trage nimic in jos in corporatie, ma enerveaza ca nu-mi fac destul timp pentru ce mi-as dori sa fac...
Da-i buna intrebarea, cum sa faci sa ai reglajul corect, in functie de toti factorii (sau majoritatea...) si in timpul functionarii, cand nu poti interveni...
PS. Peste cateva posturi o sa-ti propun sa impartim problema in 2 bucati si la partea cu aero sa revii cu cateva obiective clare. Eventual precizeaza si lista cu problemele care stii ca te deranjeaza si incercam sa discutam mai la obiect, ca de facut sigur n-o sa facem nimic. Eu as sti cate ceva de la auto captive, dar nu intereseaza pe nimeni.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 28 July 2015 - 11:29 PM