Voi descrie pe scurt cateva din detalii.
Materiale necesare:
- aprindere/CDI gen Rcexl cu senzor hall si magneti
- bujie 1/4 32
- carburator cu membrana tip walbro (am folosit unul de avion de la motorul RCG 15CC)
- colector improvizat pentru carburator
- separator termic de bachelita sau din alt material (teflon)
- stut cumbustibil cu filet de 3 sau 4 plus tuburi pentru benzina in locul celor de silicon
- 4 baterii AAA pentru alimentarea CDI-ului + suport
- eventual un killswitch
Cu foarte putine exceptii, carburatoarele OS, desi pot gestiona benzina, la turatii mici nu pot face amestecul suficient de sarac asa ca este nevoie de un carburator dedicat.
Interventii necesare la motor:
- alezajul inelului inferior al bielei (asa numita bucsa de la capatul dinspre arbore) de la 5.92 mm la 5.98-5.99 mm pentru a nu se gripa si rupe biela avand in vedere temperaturile mari ale arderii pe benzina. Desi ulterior biela va avea un joc vizibil, nu este influentata functionarea motorului intrucat spatiul respectiv se umple cu ulei in timpul functionarii. Daca nu se face aceasta interventie biela se gripeaza si se rupe dupa cateva zboruri.
- gaurirea capacului de la carter si infiletarea unui stut prin intermediul caruia se alimenteaza cu presiune pompa carburatorului (se poate lua stutul de la toba, iar in loc se pune un surub pentru ca nu mai e necesara presurizarea rezervorului).
- ceva adaptari la carburator (se inchide o intrare, se muta un stut)
- demontarea carburatorului original si instalarea unui colector la 90 de grade pe care sa fie instalat carburatorul nou (carburatorul de 15cc nu incape in locul initial)
- adaugarea uneia sau a doua garnituri de chiulasa suplimentare pentru a scadea compresia; e nevoie de un adaos de 0.2mm. Eu am folosit doua garnituri de la ASP46 (care are acelasi diametru cu OS50)
- reglarea cu precizie a avansului la 28-30% fata de PMS.
Conditii care trebuie respectate pentru o conversie reusita si un motor care sa tina in timp:
- nu trebuie depasite 14.000 de ture
- grija mare la temperaturile excesive
- e nevoie de o carburatie grasa atat in low cat si high
- folosirea unui ulei 2T de inalta calitate (preturi intre 15-20 euro litrul). Uleiul optim este Motul 2T 800 Offroad (scump). Un ulei ieftin nu asigura lubrifierea necesara la turatiile mari si nu ajuta motorul sa ramana intr-o plaja acceptabila de temperaturi. Chiar si cu un ulei scump costurile tot raman mici fata de metanol, tinand cont ca pentru amestec de 10% se obtin 10 litri de benzina cu care zbori in nestire...
http://i58.tinypic.com/4uvx9f.jpg
http://i58.tinypic.com/118osh2.jpg
http://i60.tinypic.com/540ma.jpg
http://i60.tinypic.com/2chb0br.jpg
http://i61.tinypic.com/2m2vuad.jpg
Pe parcursul testelor m-au ajutat foarte mult senzorii de temperatura si turatie de la telemetria Spektrum. Evident, cu motorul astfel modificat nu poti face 3D dar se preteaza la acrobatie usoara, inclusiv zbor pe spate. Este nevoie de grija mai mare in setarea curbelor de pas si gaz pentru a obtine un raport corect intre ele... mult pas la ture mici duce la oscilatii verticale in coada si la supraincalzirea motorului. Inca mai am cate ceva de bibilit la el, dar ma bucur deja de zboruri placute si ieftine.
Aceasta postare a fost editata de optyqus: 17 July 2015 - 09:34 AM