Durafly™ F4U Corsair w/flaps/retracts/lights 1100mm De la HK
#1
Postat 15 July 2015 - 01:04 PM
Modelul este cumparat de la HK Olanda si a ajuns intr-un timp record de 4 zile. Pe masura ce-l montez voi posta aici. Deocamdata iata primele poze cu el . Cum ma mancau degetele , bineinteles am si montat cate ceva pe el.
Cutia contine absolut tot ce ai nevoie, inclusiv surubelnita, adeziv plus cateva plastice de rezerva pentru suprafetele de control. Suruburi raman la greu , pt fiecare piesa chinezul a bagat 4 suruburi, de fapt doar doua se folosesc. Modelul este frumos lucrat, se vede totusi ca e de serie, insa pentru cei ca maine care nu se apuca sa construiasca un avion de la 0, este perfect.
Sa incepem cu despachetatul:
http://s25.postimg.org/qhqs1ixp7/20150714_191441.jpg
http://s25.postimg.org/7mv1b3xnf/20150714_191547.jpg
http://s25.postimg.org/5nefjp3bv/20150714_193151.jpg
http://s25.postimg.org/o1oynofmj/20150714_193320.jpg
http://s25.postimg.org/oonvd7cij/20150714_204050.jpg
http://s25.postimg.org/c7h7q1hcr/20150714_204054.jpg
HPI Trophy Truggy 4.6 2013 2.4GHZ Waterproof- nitro
HPI Blitz2 Flux - electric
FG Baja Buggy Sportsline - benzina
AERO
Align T-Rex 450 Pro V2 - Augusta electric
Align T-Rex 500L Dominator - electric
Align T-Rex 700E DFC - electric
Drake by Dululutu -electric
Easy Star II by Multiplex - electric
Phoenix 2400 - electric
Sbach 342 by FMS 1300mm - electric
DJI Mavic Pro
Realacc Real5 215MM FPV Racing Drone
|||Spektrum DX9|||
#2
Postat 15 July 2015 - 01:12 PM
http://s25.postimg.org/98ewgnx97/20150714_204104.jpg
http://s25.postimg.org/5dbie3e3f/20150714_204110.jpg
http://s25.postimg.org/5h5bucjkr/20150714_204336.jpg
http://s25.postimg.org/wp6rffiu3/20150714_211724.jpg
http://s25.postimg.org/4dl7idyxn/20150714_211736.jpg
http://s25.postimg.org/xvare874r/20150714_223941.jpg
http://s25.postimg.org/fia63nwnv/20150714_223947.jpg
http://s25.postimg.org/y9c3dtr8b/20150714_224021.jpg
HPI Trophy Truggy 4.6 2013 2.4GHZ Waterproof- nitro
HPI Blitz2 Flux - electric
FG Baja Buggy Sportsline - benzina
AERO
Align T-Rex 450 Pro V2 - Augusta electric
Align T-Rex 500L Dominator - electric
Align T-Rex 700E DFC - electric
Drake by Dululutu -electric
Easy Star II by Multiplex - electric
Phoenix 2400 - electric
Sbach 342 by FMS 1300mm - electric
DJI Mavic Pro
Realacc Real5 215MM FPV Racing Drone
|||Spektrum DX9|||
#3
Postat 15 July 2015 - 06:05 PM
Pana atunci spor la asamblat.
#4
Postat 15 July 2015 - 09:44 PM
#5
Postat 16 July 2015 - 11:36 AM
nicolas, la 15 July 2015 - 06:05 PM, a spus:
Pana atunci spor la asamblat.
Da, a primat faptul ca am deja acumulatori si ca celalalt era disponibil in stoc abia in septembrie. Multumesc frumos.
f4u corsar Bv, la 15 July 2015 - 09:44 PM, a spus:
Eu zbor in spate la Carefour. Nu stiu insa cum sa fac cu avionul asta nou, daca de decolat il pot decola si lansat din mana, de aterizare mi-e tare frica (fara tren de aterizare activat), e primul meu avion cu elice in bot, cu aripa jos si nu stiu cum va suporta o aterizare in iarba pe burta direct.
Aceasta postare a fost editata de Radubv: 16 July 2015 - 11:38 AM
HPI Trophy Truggy 4.6 2013 2.4GHZ Waterproof- nitro
HPI Blitz2 Flux - electric
FG Baja Buggy Sportsline - benzina
AERO
Align T-Rex 450 Pro V2 - Augusta electric
Align T-Rex 500L Dominator - electric
Align T-Rex 700E DFC - electric
Drake by Dululutu -electric
Easy Star II by Multiplex - electric
Phoenix 2400 - electric
Sbach 342 by FMS 1300mm - electric
DJI Mavic Pro
Realacc Real5 215MM FPV Racing Drone
|||Spektrum DX9|||
#6
Postat 16 July 2015 - 11:57 AM
Un mic dezavantaj este manunchiul de cabluri care vin din aripa, daca aleg varianta sa merg cu aripa data jos la camp, imi ia vreo 10 minute pana imperechez toate mufele (chiar daca sunt frumos etichetate). Pentru varianta in care se merge cu avionul asamblat (nu stiu daca va avea loc cumva in masina mea) atunci nu e absolut nici o problema. Inca ma gandesc la o solutie simpla de legare a cablurilor....:D.
O alta problema de care m-am lovit a fost la final , cand am incercat sa-i vad echilibrarea. Conform cartii de asamblare ar trebui sa fie la 60 mm de bordul de atac al aripii. Hmmm....mi-a fost imposibil sa gasesc la acest avion vreun punct unde sa stea in echilibru. Ori se duce in bot, ori se duce in coada oriunde as alege CG-ul. Cum trece de orizontala se duce spre partea care se inclina. Ori sunt eu greu de cap , ori ceva nu fac corect. Cateva sfaturi/indicatii mi-ar fi de mare ajutor. Si iata pasarea asteptand maiden-ul (cand va fi greu de spus, sunt inca in dubii cu terenul de zbor) :
http://s25.postimg.org/q2ydydyqj/20150715_222008.jpg
http://s25.postimg.org/l1qzx0ra3/20150715_222023.jpg
http://s25.postimg.org/50yek1tej/20150715_222225.jpg
http://s25.postimg.org/6rhfljaxn/20150715_222232.jpg
http://s25.postimg.org/sj07c8gt7/20150715_230354.jpg
http://s25.postimg.org/c5g7t30nv/20150715_230408.jpg
http://s25.postimg.org/whxev25gb/20150715_230420.jpg
HPI Trophy Truggy 4.6 2013 2.4GHZ Waterproof- nitro
HPI Blitz2 Flux - electric
FG Baja Buggy Sportsline - benzina
AERO
Align T-Rex 450 Pro V2 - Augusta electric
Align T-Rex 500L Dominator - electric
Align T-Rex 700E DFC - electric
Drake by Dululutu -electric
Easy Star II by Multiplex - electric
Phoenix 2400 - electric
Sbach 342 by FMS 1300mm - electric
DJI Mavic Pro
Realacc Real5 215MM FPV Racing Drone
|||Spektrum DX9|||
#7
Postat 16 July 2015 - 10:17 PM
#8
Postat 16 July 2015 - 10:44 PM
Acum am citit ca vei da jos accesoriile dar am lasat ce am scris, poate te razgandesti si cauti niste asfalt. Trebuie sa aveti o zona industriala in BV, acolo trebuie sa fie o parcare gigant care duminica e goala.
Zbor placut !
Cu aripi:
Zivko Edge 540 2m (Seagull models) 50cc, 3D
Graupner Floride 1.4m, 3D
Diamond 2500
Sky Surfer 780
Mini Ultimate 3D
Zagi wing
ATM-1 2.7m
F5J 4m
HK Big Stick Nitro
Multiple captive F2a, F2b, scara, semi-scara
Cu pale:
HK-450 GT
TGY-100 FBL
Hubsan quad
Cu roti:
Hpi Baja 5B
Hpi Savage 21
Kyosho Kart 10
Jamara Cocoon (flux)
Pe apa:
FSR-V 7.5cc
FSR mini-e
Velier 2m
Catamaran 81cm
#9
Postat 16 July 2015 - 10:48 PM
Nici nu am scris cat e de frumos avionul, rusine sa-mi fie, sa il zbori sanatos. E o bijoux !
Cu aripi:
Zivko Edge 540 2m (Seagull models) 50cc, 3D
Graupner Floride 1.4m, 3D
Diamond 2500
Sky Surfer 780
Mini Ultimate 3D
Zagi wing
ATM-1 2.7m
F5J 4m
HK Big Stick Nitro
Multiple captive F2a, F2b, scara, semi-scara
Cu pale:
HK-450 GT
TGY-100 FBL
Hubsan quad
Cu roti:
Hpi Baja 5B
Hpi Savage 21
Kyosho Kart 10
Jamara Cocoon (flux)
Pe apa:
FSR-V 7.5cc
FSR mini-e
Velier 2m
Catamaran 81cm
#10
Postat 17 July 2015 - 07:02 AM
edisultan, la 16 July 2015 - 10:17 PM, a spus:
Asta deja am facut, nu sunt la primul avion , din pacate asta parca nu are CG...... :angry2:
Titus 91, la 16 July 2015 - 10:48 PM, a spus:
Nici nu am scris cat e de frumos avionul, rusine sa-mi fie, sa il zbori sanatos. E o bijoux !
Cursele sunt egale, fiind pe un singur canal ambele servo . Parcari sunt multe , dar cu asemenea pasaroi nu ai cum sa zbori in zone cu obstacole in jur. E nevoie de spatiu liber de jur imprejur ca sa te bucuri de zborul cu el. Pe burta si bordul de atac ii voi pune banda de fibra de sticla, nu se va strica, insa da...elicea este marea mea problema.
HPI Trophy Truggy 4.6 2013 2.4GHZ Waterproof- nitro
HPI Blitz2 Flux - electric
FG Baja Buggy Sportsline - benzina
AERO
Align T-Rex 450 Pro V2 - Augusta electric
Align T-Rex 500L Dominator - electric
Align T-Rex 700E DFC - electric
Drake by Dululutu -electric
Easy Star II by Multiplex - electric
Phoenix 2400 - electric
Sbach 342 by FMS 1300mm - electric
DJI Mavic Pro
Realacc Real5 215MM FPV Racing Drone
|||Spektrum DX9|||
#11
Postat 17 July 2015 - 08:21 AM
sunt sanse sa isi schimbe cg-ul si in momentul cand deschizi si inchizi rotile.
Frumos dar a si costat ceva modelul.
#12
Postat 17 July 2015 - 09:26 AM
Deci atentie la decolare , in special la lansare din mana .. cred ca va avea tentinta de a se intoarce
pe stanga destul de violent caci vei fi tentat sa il lansezi cu motorul aproape de full .
La decolare de pe roti poti accelera progresiv si va fi mai blanda desprinderea .. dar si acolo atentie ..
Eu la un Spitt ( dar mult mai mic ) a trebuit sa il decolez cu eleroane trimate muuuult sa compensenze
dreapta iar intr-un final am schimbat elicea cu una cu 3 pale caci tot nu erea bine ( am dat si unghi motor de arata ca naiba
de urat ..
Deci atentie la maiden .. bafta !
#13
Postat 17 July 2015 - 02:57 PM
Zeus, la 17 July 2015 - 08:21 AM, a spus:
sunt sanse sa isi schimbe cg-ul si in momentul cand deschizi si inchizi rotile.
Frumos dar a si costat ceva modelul.
M-am gandit si eu, am incercat in fel si chip, cu accesorii, fara, cu tren deschis, cu el inchis, nu reusesc sa-i gasesc punct in care sa stea in echilibru. Modelul foarte frumos, il doream demult.
REAL DESIGN, la 17 July 2015 - 09:26 AM, a spus:
Deci atentie la decolare , in special la lansare din mana .. cred ca va avea tentinta de a se intoarce
pe stanga destul de violent caci vei fi tentat sa il lansezi cu motorul aproape de full .
La decolare de pe roti poti accelera progresiv si va fi mai blanda desprinderea .. dar si acolo atentie ..
Eu la un Spitt ( dar mult mai mic ) a trebuit sa il decolez cu eleroane trimate muuuult sa compensenze
dreapta iar intr-un final am schimbat elicea cu una cu 3 pale caci tot nu erea bine ( am dat si unghi motor de arata ca naiba
de urat ..
Deci atentie la maiden .. bafta !
Intr-adevar are cuplu, i-am dat 50 % in casa si tragea de abia il tineam de coada, mai mult nu i-am dat ca-mi zburau toate cele prin camera. Nu cred ca l-as putea lansa din mana cu motorul full, nu l-as putea tine, s-ar smulge ca nebunul. As prefera decolare de pe roti, de aceea inca nu am curaj sa fac maiden-ul , caut un loc bun de decolare. In casa pe roti nu a dat semne sa traga inspre vreo parte, dar intr-un metru, e destul de greu de apreciat.
Aceasta postare a fost editata de Radubv: 17 July 2015 - 02:57 PM
HPI Trophy Truggy 4.6 2013 2.4GHZ Waterproof- nitro
HPI Blitz2 Flux - electric
FG Baja Buggy Sportsline - benzina
AERO
Align T-Rex 450 Pro V2 - Augusta electric
Align T-Rex 500L Dominator - electric
Align T-Rex 700E DFC - electric
Drake by Dululutu -electric
Easy Star II by Multiplex - electric
Phoenix 2400 - electric
Sbach 342 by FMS 1300mm - electric
DJI Mavic Pro
Realacc Real5 215MM FPV Racing Drone
|||Spektrum DX9|||
#16
Postat 17 July 2015 - 03:11 PM
http://s25.postimg.org/8ndv7jvh7/20150716_230855.jpg
http://s25.postimg.org/sgpz098uz/20150716_230924.jpg
http://s25.postimg.org/9zvk9fswr/20150716_231101.jpg
http://s25.postimg.org/7u19expgb/20150716_231154.jpg
HPI Trophy Truggy 4.6 2013 2.4GHZ Waterproof- nitro
HPI Blitz2 Flux - electric
FG Baja Buggy Sportsline - benzina
AERO
Align T-Rex 450 Pro V2 - Augusta electric
Align T-Rex 500L Dominator - electric
Align T-Rex 700E DFC - electric
Drake by Dululutu -electric
Easy Star II by Multiplex - electric
Phoenix 2400 - electric
Sbach 342 by FMS 1300mm - electric
DJI Mavic Pro
Realacc Real5 215MM FPV Racing Drone
|||Spektrum DX9|||
#17
Postat 17 July 2015 - 03:19 PM
HPI Trophy Truggy 4.6 2013 2.4GHZ Waterproof- nitro
HPI Blitz2 Flux - electric
FG Baja Buggy Sportsline - benzina
AERO
Align T-Rex 450 Pro V2 - Augusta electric
Align T-Rex 500L Dominator - electric
Align T-Rex 700E DFC - electric
Drake by Dululutu -electric
Easy Star II by Multiplex - electric
Phoenix 2400 - electric
Sbach 342 by FMS 1300mm - electric
DJI Mavic Pro
Realacc Real5 215MM FPV Racing Drone
|||Spektrum DX9|||
#18
Postat 17 July 2015 - 04:16 PM
Radubv, la 17 July 2015 - 02:57 PM, a spus:
Intr-adevar are cuplu, i-am dat 50 % in casa si tragea de abia il tineam de coada, mai mult nu i-am dat ca-mi zburau toate cele prin camera. Nu cred ca l-as putea lansa din mana cu motorul full, nu l-as putea tine, s-ar smulge ca nebunul. As prefera decolare de pe roti, de aceea inca nu am curaj sa fac maiden-ul , caut un loc bun de decolare. In casa pe roti nu a dat semne sa traga inspre vreo parte, dar intr-un metru, e destul de greu de apreciat.
Efectul de cuplu o sa il ai cand se va aseza pe doua puncte (ridica coada) va fi foarte violent pregatestete sa ii dai multa carma si asigura-te ca ai cursa mare pe carma, toata cursa altfel s-ar putea sa nu il poti corecta. Eu am patit cand am decolat din greseala pe single rate.
Decolezi din parcare si zbori pe camp, de regula intr-o zona industriala chiar langa pavaj e camp liber, nu-mi zi ca nu se poate ca zbor cu benzinaru de 50cc asa :) Evita kaufland/selgros sau ce aveti pe acolo, mergi la o fabrica.
Cu aripi:
Zivko Edge 540 2m (Seagull models) 50cc, 3D
Graupner Floride 1.4m, 3D
Diamond 2500
Sky Surfer 780
Mini Ultimate 3D
Zagi wing
ATM-1 2.7m
F5J 4m
HK Big Stick Nitro
Multiple captive F2a, F2b, scara, semi-scara
Cu pale:
HK-450 GT
TGY-100 FBL
Hubsan quad
Cu roti:
Hpi Baja 5B
Hpi Savage 21
Kyosho Kart 10
Jamara Cocoon (flux)
Pe apa:
FSR-V 7.5cc
FSR mini-e
Velier 2m
Catamaran 81cm
#19
Postat 17 July 2015 - 09:07 PM
As vrea ca impreuna sa lamurim un lucru.....In faza in care avionul ridica coada , la decolare , apare acel fenomen , nedorit de altfel, de giratie, de rotire daca vrei ,spre stanga , sau spre dreapta ,[ in functie de sensul de rotatie al fofezei ], datorita efectului giroscopic . Fofeaza prin rotatia ei, devine un giroscop ,si sa ne aducem aminte din liceu daca vrei, in faza mai sus mentionata , apare miscarea de precesie . Efectul de cuplu pe care-l invoci, este altceva . Il putem vizualiza daca vrei, la elicoptere , unde este contracarat de elicea anticuplu .
#20
Postat 19 July 2015 - 10:08 PM
HPI Trophy Truggy 4.6 2013 2.4GHZ Waterproof- nitro
HPI Blitz2 Flux - electric
FG Baja Buggy Sportsline - benzina
AERO
Align T-Rex 450 Pro V2 - Augusta electric
Align T-Rex 500L Dominator - electric
Align T-Rex 700E DFC - electric
Drake by Dululutu -electric
Easy Star II by Multiplex - electric
Phoenix 2400 - electric
Sbach 342 by FMS 1300mm - electric
DJI Mavic Pro
Realacc Real5 215MM FPV Racing Drone
|||Spektrum DX9|||
#21
Postat 10 August 2015 - 02:33 PM
Pagube : o bucatica mica de profundor rupta, elicea rupta si ce a fost mai grav , ambele roti pleznite bine. O alta enigma a fost sa constat debinduirea receptorului de statie. In fine am reparat tot, din doua roti , am facut una buna si acum e gata de zbor, trebuie sa mai dau comanda de inca un tren de aterizare. Macar am vazut cum zboara.
Ma gandeam sa-i inlocuiesc elicea cu 4 pale, cu una cu 2 (pentru a incerca aterizari pe burta ), insa nu stiu ce elice sa aleg. Cea originala este cu 4 pale 10.5 x 8. Oare ar merge ok cu o elice APC 12x8 ?
Aceasta postare a fost editata de Radubv: 10 August 2015 - 02:35 PM
HPI Trophy Truggy 4.6 2013 2.4GHZ Waterproof- nitro
HPI Blitz2 Flux - electric
FG Baja Buggy Sportsline - benzina
AERO
Align T-Rex 450 Pro V2 - Augusta electric
Align T-Rex 500L Dominator - electric
Align T-Rex 700E DFC - electric
Drake by Dululutu -electric
Easy Star II by Multiplex - electric
Phoenix 2400 - electric
Sbach 342 by FMS 1300mm - electric
DJI Mavic Pro
Realacc Real5 215MM FPV Racing Drone
|||Spektrum DX9|||
#22
Postat 10 August 2015 - 02:44 PM
Radubv, la 10 August 2015 - 02:33 PM, a spus:
Pagube : o bucatica mica de profundor rupta, elicea rupta si ce a fost mai grav , ambele roti pleznite bine. O alta enigma a fost sa constat debinduirea receptorului de statie. In fine am reparat tot, din doua roti , am facut una buna si acum e gata de zbor, trebuie sa mai dau comanda de inca un tren de aterizare. Macar am vazut cum zboara.
Ma gandeam sa-i inlocuiesc elicea cu 4 pale, cu una cu 2 (pentru a incerca aterizari pe burta ), insa nu stiu ce elice sa aleg. Cea originala este cu 4 pale 10.5 x 8. Oare ar merge ok cu o elice APC 12x8 ?
Pacat de dauna ..
Exista tabele de conversie elice 4 sau 3 pale in doua pale si viceversa .. trebuie cautat pe net.
Nu as pune APC pentru aterizari pe burta .. e foarte dura si riscati sa rupeti si botul avionului .. trebuie ceva tot
plastic negru mai flexibila ...
#23
Postat 10 August 2015 - 03:00 PM
http://www.zingerpro...m/_2_blade_.htm
Nu se gaseste exact ce ati avut asa ca trebuiesc niscai incercari ..
si inca ceva :
http://spiritsofstl....ul%20Geders.pdf
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 10 August 2015 - 03:03 PM
#24
Postat 10 August 2015 - 03:11 PM
REAL DESIGN, la 10 August 2015 - 02:44 PM, a spus:
Exista tabele de conversie elice 4 sau 3 pale in doua pale si viceversa .. trebuie cautat pe net.
Nu as pune APC pentru aterizari pe burta .. e foarte dura si riscati sa rupeti si botul avionului .. trebuie ceva tot
plastic negru mai flexibila ...
Ma gandeam la un APC-E. Multumesc pentru link-uri. Incerc sa gasesc ceva la HK, ca sa nu mai caut in alta parte.
http://www.hobbyking..._propeller.html
Aceasta postare a fost editata de Radubv: 10 August 2015 - 03:13 PM
HPI Trophy Truggy 4.6 2013 2.4GHZ Waterproof- nitro
HPI Blitz2 Flux - electric
FG Baja Buggy Sportsline - benzina
AERO
Align T-Rex 450 Pro V2 - Augusta electric
Align T-Rex 500L Dominator - electric
Align T-Rex 700E DFC - electric
Drake by Dululutu -electric
Easy Star II by Multiplex - electric
Phoenix 2400 - electric
Sbach 342 by FMS 1300mm - electric
DJI Mavic Pro
Realacc Real5 215MM FPV Racing Drone
|||Spektrum DX9|||
#25
Postat 10 August 2015 - 03:21 PM
REAL DESIGN, la 10 August 2015 - 03:00 PM, a spus:
Cred ca ar trebui pus la loc de cinste acest link.
#26
Postat 02 September 2015 - 11:10 PM
#27
Postat 10 September 2015 - 09:59 AM
f4u corsar Bv, la 02 September 2015 - 11:10 PM, a spus:
I-am pus elice dublupala si l-am lansat din mana. Zboara fain, doar ca trebuie zburat cu motorul in plin mai tot timpul. Lucru de care mi-am dat seama putin cam tarziu. L-am angajat la un viraj la joasa inaltime si l-am trantit zdravan. Rezultat : aripa franta in doua si alte mici daune. L-am reparat , dar inca nu l-am zburat sa vad daca va mai rezista aripa. Forma specifica si locul unde s-a rupt, nu prea mi-au lasat loc de bagat tije de intaritura. Voi vedea la primul zbor . Dupa ce il invat cum trebuie sa-l zbor, ma voi gandi daca sa-l decolez/aterizez pe roti. Momentan mai am doar un tren functional. :pardon:
HPI Trophy Truggy 4.6 2013 2.4GHZ Waterproof- nitro
HPI Blitz2 Flux - electric
FG Baja Buggy Sportsline - benzina
AERO
Align T-Rex 450 Pro V2 - Augusta electric
Align T-Rex 500L Dominator - electric
Align T-Rex 700E DFC - electric
Drake by Dululutu -electric
Easy Star II by Multiplex - electric
Phoenix 2400 - electric
Sbach 342 by FMS 1300mm - electric
DJI Mavic Pro
Realacc Real5 215MM FPV Racing Drone
|||Spektrum DX9|||
#28
Postat 10 September 2015 - 08:37 PM
Am incercat sa inteleg dar daca nu e cu banat sa imi clarifici urmatorul aspet:
O elice poate avea o pala (foarte rar pentru performanta viteza), doua pale (cazul cel mai intalnit) trei pale, patru pale etc
Ce ai vrut tu sa spui prin dublupale? doua pale? sau patru pale.
In functie de asta, trebuie sa vezi raportul diametru/pas si sa achizionezi o elice ma mare pentru a putea avea tractiunea necesara si a nu fi nevoit sa zbori in limita de viteza.
Deasemenea trebuie sa verifici si disponibilitatea, la nivelul motorului pe care il ai
Numai bine.
PS In pozele din primele posturi am vazut o elice cu patru pale (cruce)
Aceasta postare a fost editata de Horja: 10 September 2015 - 08:40 PM
#29
Postat 12 September 2015 - 10:37 AM
Horja, la 10 September 2015 - 08:37 PM, a spus:
Am incercat sa inteleg dar daca nu e cu banat sa imi clarifici urmatorul aspet:
O elice poate avea o pala (foarte rar pentru performanta viteza), doua pale (cazul cel mai intalnit) trei pale, patru pale etc
Ce ai vrut tu sa spui prin dublupale? doua pale? sau patru pale.
In functie de asta, trebuie sa vezi raportul diametru/pas si sa achizionezi o elice ma mare pentru a putea avea tractiunea necesara si a nu fi nevoit sa zbori in limita de viteza.
Deasemenea trebuie sa verifici si disponibilitatea, la nivelul motorului pe care il ai
Numai bine.
PS In pozele din primele posturi am vazut o elice cu patru pale (cruce)
Imi cer scuze pentru expresia neconventionala. Avionul vine din fabrica cu elice cu 4 patru pale 10,5x8. Elice faina de altfel , dar utila doar la decolare/aterizare pe roti. Deoarece nu am in apropiere un teren adecvat, am inlocuit elicea originala cu una cu 2 pale 12x8 (nu dupa capul meu, ea fiind folosita si de altii la acest tip de avion, iar din tabelul postat chiar in aceasta tema, pare cea mai ok), mult mai buna pentru aterizari pe burta fara tren de aterizare deschis. Elicea are puterea necesara pentru acest avion, eroarea a fost a mea, nu am mers cu motorul foarte turat. Undeva la 50% este insuficient pentru a pastra portanta, mai ales la inaltime mica si in viraj. Cred ca undeva la 80% este ok pentru orice manevra. Greseala a fost clar de pilotare, de altfel fiind oarecum un incepator in avioane si mai ales ca acesta fiind un warbird nu e chiar tocmai cel mai usor model de pilotat, dar asta e, pana la urma il voi zbura si pe acesta fara emotii, sper.
HPI Trophy Truggy 4.6 2013 2.4GHZ Waterproof- nitro
HPI Blitz2 Flux - electric
FG Baja Buggy Sportsline - benzina
AERO
Align T-Rex 450 Pro V2 - Augusta electric
Align T-Rex 500L Dominator - electric
Align T-Rex 700E DFC - electric
Drake by Dululutu -electric
Easy Star II by Multiplex - electric
Phoenix 2400 - electric
Sbach 342 by FMS 1300mm - electric
DJI Mavic Pro
Realacc Real5 215MM FPV Racing Drone
|||Spektrum DX9|||