Modelism - RHC Forum: Temperatura operare motoare pe benzina - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Temperatura operare motoare pe benzina

#1 Useril este offline   Flying Buddha 

  • 3D Freestyle
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1429
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 13 July 2015 - 12:50 PM

Salut,
Am inceput sa caut pe net dar nu am gasit inca suficiente informatii. Intrebarea simpla este - temperatura minima si maxima admisa la un motor pe benzina, cred ca este una relativ asemanatoare mai la toate motoarele. Ideea este ca eu la motorul meu OS GT 33 am citit 74.6 grade dupa un zbor de 6 minute, clasic, fara supra solicitare cu o temperatura exterioara intre 23-28 de grade. Faza ca eu am zis, wow, e super bine, dar din ce am gasit pe net si mi-a raspuns cineva in afara ar fi ca este un pic cam rece si nu este bine si ca zona de operare este intre 110-140 de grade dar vad ca parerile sunt tot impartite si se duce si mai sus dar nu mai jos. Din informatii pe care le aveti care ar fi zona de operare a temperaturii? Daca este sub cea minima ce inseamna? Daca este peste cea maxima la fel, de ce este asa?
E drept ca masuratoarea am facut-o cu un termometru la sol la 30-45 de secunde de la aterizare si oprire motor, nefiind cald banuies si batand vantul banuies ca e posibil sa fi scazut relativ rapid, doar la toba aveam 124 de grade. Asadar si prin urmare o sa refac testele si o sa le repet ca sa am niste date relevante, chiar ma gandesc sa iau un sensor ceva ca sa imi masoara in zbor si sa aiba un log, daca stiti modul optim de masurare al temperaturii let me know. Acum o alta intrebare este locul ideal de masurare? Este acesta in spatele bujiei? Sau in ce loc?
Cheers,
Bogdan
0

#2 Userul este online   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 13 July 2015 - 01:25 PM

Pe cat de simpla pare problema, pe atat de complicata este. Daca folosesti un senzor de temperatura clasic nu poti sa ai un contact intim cu piesa, chiar daca folosesti pasta conductoare, ca cea de la procesoare. Unde mai pui ca ai si un curent de aer semnificativ de la elice. Cred ca o informatie mai aproape de realitate ai avea cu un senzor ca cel de la Hitec:
http://hitecrcd.com/...ensor-2/product
strans viguros cu unul din suruburile de la carter. Bineinteles, un surub care nu este in curentul de aer.
Multa, multa bafta.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 13 July 2015 - 01:25 PM

0

#3 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 13 July 2015 - 02:37 PM

Cel de la Frsky il pui pur si simplu pe cilindru intre lamelele de racire, banuiesc ca face contact suficient.

http://www.readymaderc.com/store/images/TEMS-01.jpg

Pana la urma, "senzorii" astia de temeperatura pana la 150 grade, inclusiv cel Hitec, sunt niste diode, asa ca poti lua una avand o carcasa care sa se preteze la transferul de caldura cat mai eficient.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#4 Useril este offline   optyqus 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 336
  • Inregistrat: 01-February 09
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt / Iasi

Postat 13 July 2015 - 03:09 PM

Pana in 130 de grade un motor ar trebui sa zboare relax, fara nici un fel de probleme sau riscuri. Idealul este undeva la 124-126 de grade, dar si asta e oarecum dupa ureche. Eu am un OS 50 Hyper, convertit de la nitro la benzina si ruleaza fara probleme la 125 de grade si chiar mai sus (cu modificarile de rigoare, la care inca mai lucrez, pentru ca din cand in cand temperaturile sar si de 130). Am senzor de temperatura la telemetrie care se leaga in jurul pistonului si pe care l-am incercat in diverse pozitii comparand temperaturile cu cele afisate de un termometru IR tip pistol... concluzia a fost ca senzorul da rezultatele cele mai apropiate de "adevar" daca il asez la imbinarea intre radiator si blocul motor, in afara curentului de aer (tine cont ca e vorba de un heli, iar racirea se face printr-un canal de la un ventilator dedicat, insa la avion ar fi o situatie similara, doar ca senzorul ar trebui asezat in spatele pistonului). Montarea unui senzor in zona carterului e inutila, acolo temperaturile sunt mult mai mici (eu la 120 grade masurate la head (langa bujie) am cam 70-75 grade la carter).
Temperatura cu gun-ul IR o masor dupa cel putin 1 minut-doua la regim de turatie de peste 40-50%, iar apoi la jumatatea zborului si la final, avand grija ca inainte de oprirea aparatului sa dau ceva mai mult gaz astfel incat imediat dupa oprire sa nu fuga temperatura prea repede in jos.

In poza tubul cu rosu din lateral e senzorul (poza e de cand motorul mergea pe nitro, dar senzorul il am acolo si acum). Chiar daca e mai gros si nu intra intre lamele temperatura o citeste bine, fara pasta termica, doar stans bine:

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/661/vDJ7Ga.jpg

Aceasta postare a fost editata de optyqus: 13 July 2015 - 03:13 PM

SAB Goblin Kraken 700 | Scorpion 4530 540KV Limited Edition | Hobbywing 160 Platinum V4 |
Align DS820M | Scorpion Backup Guard | VBAR Neo Pro Rescue | T-Rex 600N Pro | Spirit GT | TT 53 Redline
||| || | Spektrum iX
12 | || ||| Radiomaster TX16S MAX
0

#5 Useril este offline   RedDevil 

  • Pfiu Drace, zboara!!!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 2111
  • Inregistrat: 16-March 13
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste
  • Interests:Aero, 3D

Postat 13 July 2015 - 03:57 PM

Vezi postareadan_mitea, la 13 July 2015 - 01:25 PM, a spus:

Pe cat de simpla pare problema, pe atat de complicata este. Daca folosesti un senzor de temperatura clasic nu poti sa ai un contact intim cu piesa, chiar daca folosesti pasta conductoare, ca cea de la procesoare. Unde mai pui ca ai si un curent de aer semnificativ de la elice. Cred ca o informatie mai aproape de realitate ai avea cu un senzor ca cel de la Hitec:
http://hitecrcd.com/...ensor-2/product
strans viguros cu unul din suruburile de la carter. Bineinteles, un surub care nu este in curentul de aer.
Multa, multa bafta.



Vezi postarearenatoa, la 13 July 2015 - 02:37 PM, a spus:

Cel de la Frsky il pui pur si simplu pe cilindru intre lamelele de racire, banuiesc ca face contact suficient.

http://www.readymaderc.com/store/images/TEMS-01.jpg

Pana la urma, "senzorii" astia de temeperatura pana la 150 grade, inclusiv cel Hitec, sunt niste diode, asa ca poti lua una avand o carcasa care sa se preteze la transferul de caldura cat mai eficient.


Ar fi ok, daca ar folosi hitec sau frsky, da el foloseste futaba fara telemetrie, nu prea il ajuta senzorii astia.
Fly it, like you stole it!
0

#6 Userul este online   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 13 July 2015 - 06:23 PM

Vezi postarearenatoa, la 13 July 2015 - 02:37 PM, a spus:

Cel de la Frsky il pui pur si simplu pe cilindru intre lamelele de racire, banuiesc ca face contact suficient.

http://www.readymaderc.com/store/images/TEMS-01.jpg

Pana la urma, "senzorii" astia de temeperatura pana la 150 grade, inclusiv cel Hitec, sunt niste diode, asa ca poti lua una avand o carcasa care sa se preteze la transferul de caldura cat mai eficient.

Nu uita, Darie, ce curent de aer este acolo. Chiar daca il pui in spate, opus elicii, nu are cum sa indice corect. De aceea am recomandat ceva care se strange cu un surub si ar indica, cat de cat, ceea ce este acolo. Zic si eu.
Multa, multa bafta.


0

#7 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 13 July 2015 - 06:29 PM

Nimic ce nu se poate rezolva cu o picatura de silicon :)
Pana la urma daca nu masuram temperatura cilindrului, aia care este in bataia aerului, atunci ce sa masuram ? ca in piston mai greu sa il bagi :) carterul vazuram mai sus ca nu e relevant...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#8 Useril este offline   optyqus 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 336
  • Inregistrat: 01-February 09
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt / Iasi

Postat 13 July 2015 - 09:17 PM

Corect. In plus senzorii astia pe baza de termorezistenta nu sunt asa de sensibili la aer din cauza transferului termic foarte slab. Eu am testat diverse pozitii iar diferentele de la o pozitie situata direct in curentul de aer si o pozitie opusa nu sunt mari. Repet, am testat pe heli, dar regula ar trebui sa fie valabila si la avioane avand in vedere ca ventilatorul ala la heli are aceeasi turatie ca motorul (12.000-14.000 sau mai sus) si curentul lui e concentrat direct in capul pistonului. Mai mult, montand senzorul adanc intre fantele de racire alea mari, aerul care va atinge senzorul va fi oricum deja incalzit si va genera o diferenta in minus de temperatura destul de mica.

Aceasta postare a fost editata de optyqus: 13 July 2015 - 09:18 PM

SAB Goblin Kraken 700 | Scorpion 4530 540KV Limited Edition | Hobbywing 160 Platinum V4 |
Align DS820M | Scorpion Backup Guard | VBAR Neo Pro Rescue | T-Rex 600N Pro | Spirit GT | TT 53 Redline
||| || | Spektrum iX
12 | || ||| Radiomaster TX16S MAX
0

#9 Userul este online   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 14 July 2015 - 03:21 AM

Vezi postareaoptyqus, la 13 July 2015 - 09:17 PM, a spus:

In plus senzorii astia pe baza de termorezistenta nu sunt asa de sensibili la aer din cauza transferului termic foarte slab.

Am citit si nu am inteles nimic. Nu mai punem la socoteala ca nu-i termorezistenta, dar partea a doua ar merge la postul anului.
0

#10 Useril este offline   optyqus 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 336
  • Inregistrat: 01-February 09
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt / Iasi

Postat 14 July 2015 - 08:03 AM

Sa-i zicem dioda atunci. Si inainte sa-mi dai un premiu penru "postul anului" fa o lectura despre transferul termic intre suprafete solide si fluide (ceea ce se cheama convectie) si coeficienti. Coeficientul termic intre un curent de aer si o suprafata solida este mic, de aceea motoarele si radiatoarele au fante si lamele de racire, marindu-se suprafata de contact se imbunatateste transferul termic. De aceea prostia de senzor la care am deviat noi topicul nu va citi o temperatura semnificativ mai mica daca il pui intr-un curent de aer, el e un senzor de suprafata si e influentat de contactul cu alta suprafata solida.

Aceasta postare a fost editata de optyqus: 14 July 2015 - 08:04 AM

SAB Goblin Kraken 700 | Scorpion 4530 540KV Limited Edition | Hobbywing 160 Platinum V4 |
Align DS820M | Scorpion Backup Guard | VBAR Neo Pro Rescue | T-Rex 600N Pro | Spirit GT | TT 53 Redline
||| || | Spektrum iX
12 | || ||| Radiomaster TX16S MAX
0

#11 Useril este offline   Flying Buddha 

  • 3D Freestyle
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1429
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 14 July 2015 - 08:35 AM

Multam la toti pentru informatii. Ramane in continuare deschisa intrebarea cu temperature min si max pentru motoarele cu benzina daca se face masuratori pentru a avea cat mai multe date. O sa incerc sa Montez cat de curand un sensor sau sa fac masuratori mai precise, oricum voi pune o elice mai mare deci ramane de vazut ce se intampla cu acea elicea la capitolul temperature.
Cheers,
Bogdan
0

#12 Userul este online   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 14 July 2015 - 01:08 PM

Vezi postareaoptyqus, la 14 July 2015 - 08:03 AM, a spus:

Sa-i zicem dioda atunci. Si inainte sa-mi dai un premiu penru "postul anului" fa o lectura despre transferul termic intre suprafete solide si fluide (ceea ce se cheama convectie) si coeficienti. Coeficientul termic intre un curent de aer si o suprafata solida este mic, de aceea motoarele si radiatoarele au fante si lamele de racire, marindu-se suprafata de contact se imbunatateste transferul termic. De aceea prostia de senzor la care am deviat noi topicul nu va citi o temperatura semnificativ mai mica daca il pui intr-un curent de aer, el e un senzor de suprafata si e influentat de contactul cu alta suprafata solida.


Deci trebuie sa fie in contact intim cu piesa de masurat. Ne apropiem de varianta cu papuc de care vorbeam?

PS. De fapt senzorul este un circuit integrat care foloseste ca senzor o jonctiune. Are doua picioare si carcasa de dioda, dar este mai complex.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 14 July 2015 - 01:11 PM

0

#13 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 14 July 2015 - 01:36 PM

O dioda tot jonctiune este :) Principiul de masurare se bazeaza pe variatia de 2mV pe grad Celsius a tensiunii oricarei jonctiuni de siliciu polarizata direct.
https://en.wikipedia...perature_sensor

Si in tubul acela ai matale impresia ca sta senzorul lipit pe metal ?
As pune pariu ca este tot "o dioda" inglobata in pasta termoconductoare, cu care se unge orice integrat inainte de a il lipi de radiator. Tot cu vaselina asiguram intimitatea :)
http://www.adelaida....ctoare-silicon/

Si papucul ala unde il prinzi de motor?

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 14 July 2015 - 01:37 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#14 Userul este online   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 14 July 2015 - 06:23 PM

Incepem sa avem o viziune comuna. Deci, fara intimitate, nimic nu e. Sunt convins ca esti de acord ca transferul termic intre tubul de metal si senzor, prin intermediul vaselinei buna la toate, este din alt film de cat senzorul imbracat in tub de silicon. Acum, revenim la oile noastre si va reamintesc de unde am pornit: pare o problema simpla, dar nu este. Acel papuc trebuie strans viguros pe o suprafata plana, eventual unsa cu vaselina conducatoare de caldura. Altfel, ne facem ca masuram. Unde este suprafata aceea? Acest lucru face problema dificila.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 14 July 2015 - 06:24 PM

0

#15 Useril este offline   victoras_h 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1102
  • Inregistrat: 11-December 05
  • Gender:Male
  • Location:Irving, Texas

Postat 14 July 2015 - 06:27 PM

Ma gandesc ca limitele de temperaturi recomandate la motoare sunt destul de similare intre diverse modele. De exemplu, la mine la un motoras pe benzina la o masinuta (5cc parca), limita de sus e undeva pe la 120 grade C.

Limita este data de uleiul din amestesc, daca se trece de temperatura respectiva, uleiul incepe sa se arda in loc sa unga.
0

#16 Useril este offline   Tzicul 

  • Free your mind
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2111
  • Inregistrat: 31-May 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 July 2015 - 06:47 PM

Vezi postareavictoras_h, la 14 July 2015 - 06:27 PM, a spus:

Limita este data de uleiul din amestesc, daca se trece de temperatura respectiva, uleiul incepe sa se arda in loc sa unga.


Asta-i valabil la asa numitul castor, sau mai pe romaneste ulei de ricin. De aceea se prefera uleiul sintetic sau un amestec intre cele doua, unul unge mai bine, iar celalat rezista mai bine la temperaturi ridicate. Asa ca poti merge linistit pana la 140-150C

Aceasta postare a fost editata de Tzicul: 14 July 2015 - 06:48 PM

Axial Yeti XL

Losi LST XXL

Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide
Imagine postata
0

#17 Useril este offline   Tzicul 

  • Free your mind
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2111
  • Inregistrat: 31-May 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 July 2015 - 07:21 PM

Pfui, hai c-am scapat, n-a sarit nimeni inca :) Am scris exact pe dos, ricinul este ala rezistent la caldura :lol:
Axial Yeti XL

Losi LST XXL

Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide
Imagine postata
0

#18 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 14 July 2015 - 08:16 PM

Aaaa ... Nu frate .. pana nu ajunge la 180 - 200 nu trage bine .... abia dupa 230 - 250 e fortza ...
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#19 Useril este offline   Flying Buddha 

  • 3D Freestyle
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1429
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 14 July 2015 - 08:28 PM

Vezi postareaREAL DESIGN, la 14 July 2015 - 08:16 PM, a spus:

Aaaa ... Nu frate .. pana nu ajunge la 180 - 200 nu trage bine .... abia dupa 230 - 250 e fortza ...

Domnu' Real Design, am un tovaras care este comediant, asa ii spun eu, face oamenii sa rada spunandu-le glume de pe o scena mica/mare/mijlocie. Vreti sa va dau numarul lui de telefon sa incercati si dumneavoastra aceasta meserie? Cred ca v-ar placea tare mult si sa vedem acolo cat curaj ati avea sa faceti glume.
Acum lasand treaba cu prostiile la o parte, acest forum va muri in maxim 2-3 ani sau va ramane cu un numar standard de utilizatori si nimic interesant pe el daca nu este intr-o oarecare masura mentinut cu lucruri de valoare si nu glume obosite. Dovada ca nu prea mai sunt alte forumuri de profil in aceasta tara asta prin simplu fapt ca noi romanii "ne place" sa facem basca, recunosc, chiar si mie...

Aceasta postare a fost editata de bogdan.motrici: 14 July 2015 - 08:29 PM

0

#20 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 14 July 2015 - 09:10 PM

Daca vreti va pot povesti si eu de reactia Maillard care are loc pe la 185 grade la prajirea cafelei si cum se caramelizeaza bobul si alte astfel de nazbatii :D
Si cum masor cu precizie de 5 grade aceste temperaturi intr-un prajitor de cafea, desi nu am voie cu vaselina si nici contact intim cu bobul de cafea :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#21 Userul este online   atro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 168
  • Inregistrat: 10-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 14 July 2015 - 09:22 PM

Am gasit un articol, zic eu ca e serios, despre Saito FG36 in care autorul a masurat si temperatura motorului.
A masurat atat temperatura chiulasei cat si temperatura gazelor evacuate:

http://www.flyrc.com...o-fg-36-engine/

Din pacate temperatura e data in grade Fahrenheit dar se poate transforma usor:

http://www.digitaldu...temperature.htm

Dupa cum vedeti, temperatura chiulasei poate depasi 160 - 170 grade Celsius si in principiu, un patru timpi ar trebui sa fie ceva mai rece decat unul in doi timpi.

Adrian
0

#22 Useril este offline   Tzicul 

  • Free your mind
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2111
  • Inregistrat: 31-May 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 July 2015 - 09:25 PM

Vezi postareaREAL DESIGN, la 14 July 2015 - 08:16 PM, a spus:

Aaaa ... Nu frate .. pana nu ajunge la 180 - 200 nu trage bine .... abia dupa 230 - 250 e fortza ...


Felicitari pentru cele 5000 de postari tocmai implinite! Nici nu vreau sa comentez mai departe :good:
Axial Yeti XL

Losi LST XXL

Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide
Imagine postata
0

#23 Useril este offline   Tzicul 

  • Free your mind
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2111
  • Inregistrat: 31-May 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 July 2015 - 09:35 PM

@Bogdan In principiu mai rau face sa mergi cu el la 70C decat la 140C, pentru ca motorul a fost gandit sa functioneze in anumite tolerante dimensionale, tolerante care nu se ating la temperaturi joase si tocmai de aceea apare o uzura mai accentuata. In schimb la 140C ai doar grija uleiului, trebuie sa ai si un pic de ricin in amestec. Da' asta-s doar eu, nu pune baza pe ce spun, motoarele mele nu au tinut niciodata mai mult de 5-6 ani :lol: :lol: :lol:
Axial Yeti XL

Losi LST XXL

Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide
Imagine postata
0

#24 Useril este offline   Flying Buddha 

  • 3D Freestyle
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1429
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 14 July 2015 - 10:35 PM

Vezi postareaTzicul, la 14 July 2015 - 09:35 PM, a spus:

@Bogdan In principiu mai rau face sa mergi cu el la 70C decat la 140C, pentru ca motorul a fost gandit sa functioneze in anumite tolerante dimensionale, tolerante care nu se ating la temperaturi joase si tocmai de aceea apare o uzura mai accentuata. In schimb la 140C ai doar grija uleiului, trebuie sa ai si un pic de ricin in amestec. Da' asta-s doar eu, nu pune baza pe ce spun, motoarele mele nu au tinut niciodata mai mult de 5-6 ani :lol: :lol: :lol:

Mersi Tzicul,
O sa repet testele si in conditii un pic de stres, gen dupa un zbor classic de 11 minute in care dau si hover si cutit si un snap, etc. In acelasi timp o sa schimb elicea ca eu acum mergeam pe cea de la rodaj si e posibil sa se fi asezat motorul suficient drept urmare si temperatura mai scazuta dar in acelasi timp va trebui sa masor imediat dupa ce aterizez sa fiu sigur ca nu pierd timp deloc, plus ca temperatura de afara era ceva mai scazut cum s-ar zice. Revin cu date.

Vezi postareaatro, la 14 July 2015 - 09:22 PM, a spus:

Am gasit un articol, zic eu ca e serios, despre Saito FG36 in care autorul a masurat si temperatura motorului.
A masurat atat temperatura chiulasei cat si temperatura gazelor evacuate:

http://www.flyrc.com...o-fg-36-engine/

Din pacate temperatura e data in grade Fahrenheit dar se poate transforma usor:

http://www.digitaldu...temperature.htm

Dupa cum vedeti, temperatura chiulasei poate depasi 160 - 170 grade Celsius si in principiu, un patru timpi ar trebui sa fie ceva mai rece decat unul in doi timpi.

Adrian

Multam Adrian,
O sa il digger sa inteleg fiecare detaliu din articol.
Cheers,
Bogdan
0

#25 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 15 July 2015 - 08:09 AM

Eu inteleg seriozitatea si atmosfera de Academie pe care o incercati, desii redescoperirea rotii patrate nu este o mare
realizare .
Pe de alta parte daca voi veti merge cu motoarele benzinare de aero la 140 de grade ca cei cu motorase de 4-5 cmc de la sectia Auto
nu pot decat sa va doresc distractie placuta ( desii nici cei de la auto nu incing asa tare un Nova Rossi ...

Se zboara la modelodrom de catre colegi cu multa experinta in materie, modele de mii de euro si banuiesc ca nu este nici un secret
asta de ani de zile , fara nici o litza, sarma , dioda pe post de senzor lipita pe motoare ... nu zic ar fi rau daca cineva le-ar pune
ca doar de aia au fost inventate .. sa va ia niste bani , sa va jucati cu ele si sa va mai umpleti timpul , nici decum ca fara ele nu se poate .

Nici pe aia cu drujbele profesionale prin padurile amazoniene nu i-am vazut sa ia " febra " la chiuloasa ..

Da faceti frate cum vreti ca vorba aia .. sirma voastra / motoru vostru .

Daca vreti sa discutati ca geniile in materie de motoare, si asta pentru a ridica nivelul topic-ului pe de o parte
si a ma face pe mine sa nu ma mai apropii de subiect pe de alta parte, fiind un domeniu in care sunt varza , nu
am nimic impotriva .. vorba lui Renatoa cu reactia lu' " amicul ala al lui .. Maillard " .
Discutati de rapoarte de compresie, de analiza chimica din capul pistonului de la momentul admisiei pana la evacuare,
de tehnologia materialelor , de aliaje , de curse, rulmenti, duritatea bilelor de rulment si poate inventati si un motor sa mearga cu ..
.. apa, iarba .. voi stiti .

In schimb .. drobu' cu sare specific .. Domnului Bogdan.Motrici .. de fapt se pare ca domnul nostru are o caruta cu droburi de sare ...

.. cum pastram benzina, in bidon de plastic .. daaa ce fel de plastic ? ( rosu sau galben, PVC sau PVA ) , din tabla ( daaaa sa fie zincata sau argitata ?) .. desi cel mai safe fiind in borcanul de muraturi ...
A omis ce era mai important .... La ce temperatura trebie depozitat .. borcanu !!! .. deci .. inca o litza ( sarma ) facuta colac pe
gatul borcanului si bagata in ... telemetrieeee frateeee ! ..

Bafta .. ca vorba aia .. " Cat traiesti inveti " !!

Daaa .. tot de la 220 Celsius trage mai bine ... vajjjjjjjjj !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#26 Useril este offline   Flying Buddha 

  • 3D Freestyle
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1429
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 15 July 2015 - 08:42 AM

Vezi postareaREAL DESIGN, la 15 July 2015 - 08:09 AM, a spus:

Eu inteleg seriozitatea si atmosfera de Academie pe care o incercati, desii redescoperirea rotii patrate nu este o mare
realizare .
Pe de alta parte daca voi veti merge cu motoarele benzinare de aero la 140 de grade ca cei cu motorase de 4-5 cmc de la sectia Auto
nu pot decat sa va doresc distractie placuta ( desii nici cei de la auto nu incing asa tare un Nova Rossi ...

Se zboara la modelodrom de catre colegi cu multa experinta in materie, modele de mii de euro si banuiesc ca nu este nici un secret
asta de ani de zile , fara nici o litza, sarma , dioda pe post de senzor lipita pe motoare ... nu zic ar fi rau daca cineva le-ar pune
ca doar de aia au fost inventate .. sa va ia niste bani , sa va jucati cu ele si sa va mai umpleti timpul , nici decum ca fara ele nu se poate .

Nici pe aia cu drujbele profesionale prin padurile amazoniene nu i-am vazut sa ia " febra " la chiuloasa ..

Da faceti frate cum vreti ca vorba aia .. sirma voastra / motoru vostru .

Daca vreti sa discutati ca geniile in materie de motoare, si asta pentru a ridica nivelul topic-ului pe de o parte
si a ma face pe mine sa nu ma mai apropii de subiect pe de alta parte, fiind un domeniu in care sunt varza , nu
am nimic impotriva .. vorba lui Renatoa cu reactia lu' " amicul ala al lui .. Maillard " .
Discutati de rapoarte de compresie, de analiza chimica din capul pistonului de la momentul admisiei pana la evacuare,
de tehnologia materialelor , de aliaje , de curse, rulmenti, duritatea bilelor de rulment si poate inventati si un motor sa mearga cu ..
.. apa, iarba .. voi stiti .

In schimb .. drobu' cu sare specific .. Domnului Bogdan.Motrici .. de fapt se pare ca domnul nostru are o caruta cu droburi de sare ...

.. cum pastram benzina, in bidon de plastic .. daaa ce fel de plastic ? ( rosu sau galben, PVC sau PVA ) , din tabla ( daaaa sa fie zincata sau argitata ?) .. desi cel mai safe fiind in borcanul de muraturi ...
A omis ce era mai important .... La ce temperatura trebie depozitat .. borcanu !!! .. deci .. inca o litza ( sarma ) facuta colac pe
gatul borcanului si bagata in ... telemetrieeee frateeee ! ..

Bafta .. ca vorba aia .. " Cat traiesti inveti " !!

Daaa .. tot de la 220 Celsius trage mai bine ... vajjjjjjjjj !

Mergeti sa intrebati la aia specializati de drujbe si vedeti ce va zic despre bidoane in culoarea cacatului si rozbombon pentru fetiscane dupa care o sa va calmati...
0

#27 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 15 July 2015 - 09:04 AM

Vezi postareabogdan.motrici, la 15 July 2015 - 08:42 AM, a spus:

Mergeti sa intrebati la aia specializati de drujbe si vedeti ce va zic despre bidoane in culoarea cacatului si rozbombon pentru fetiscane dupa care o sa va calmati...



Am inteles .. dar daca " specialistii " aia despica firul in paispe ca domnia voastra , tot nu aflam nimic ..
asa ca mai bine intrebi direct taranu' care sta opintit in drujba
sau pe " doctorandul " ala de la ADP de umbla cu trimerul de tuns iarba prin parcuri ...
Am inteles ca are fisa cu termenele de valabilitate la benzina ca aia la parizer ..
Tot asa fac si neamurile de la tara cu pompa de stropit prin gradina .. nu o ia in carca
pana nu intra in beci sa vada la microscop structura moleculara a carburantului.

De temperatura nici nu mai vorbesc .. cate 10 senzori pe fiecare chiuloasa .. MINIM !

P.S.

Daaa .. urata culoare au drujbarii la bidoanele lor pentru benzina .. vezi ca atat cat traiesti mai inveti cate ceva ?
Asta nu o stiam .. o si mirosii urat ? .. poate ne spui si noua ..

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 15 July 2015 - 09:05 AM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#28 Useril este offline   Flying Buddha 

  • 3D Freestyle
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1429
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 15 July 2015 - 09:32 AM

Vezi postareaREAL DESIGN, la 15 July 2015 - 09:04 AM, a spus:

Am inteles .. dar daca " specialistii " aia despica firul in paispe ca domnia voastra , tot nu aflam nimic ..
asa ca mai bine intrebi direct taranu' care sta opintit in drujba
sau pe " doctorandul " ala de la ADP de umbla cu trimerul de tuns iarba prin parcuri ...
Am inteles ca are fisa cu termenele de valabilitate la benzina ca aia la parizer ..
Tot asa fac si neamurile de la tara cu pompa de stropit prin gradina .. nu o ia in carca
pana nu intra in beci sa vada la microscop structura moleculara a carburantului.

De temperatura nici nu mai vorbesc .. cate 10 senzori pe fiecare chiuloasa .. MINIM !

P.S.

Daaa .. urata culoare au drujbarii la bidoanele lor pentru benzina .. vezi ca atat cat traiesti mai inveti cate ceva ?
Asta nu o stiam .. o si mirosii urat ? .. poate ne spui si noua ..

Deci pana la urma care este temperatura de operare a motoarelor pe benzina? O stiti? Ca nu ati raspuns la aceasta informatie...
Daca este sub minim de ce? Daca este peste maxim de ce? Si lista continua.
0

#29 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 15 July 2015 - 10:01 AM

Vezi postareabogdan.motrici, la 15 July 2015 - 09:32 AM, a spus:

Deci pana la urma care este temperatura de operare a motoarelor pe benzina? O stiti? Ca nu ati raspuns la aceasta informatie...
Daca este sub minim de ce? Daca este peste maxim de ce? Si lista continua.



80 - 95 grade ... fara prea multe filosofii !! De ce , pentru ce , cand, unde ...
ci mult mai simplu ..... D'aia !

Se regleaza din amestec functie de sezon ..
e cald afara IMBOGATESTI amestecul sa nu il ia toti dracii si sa il calezi
e frig afara SARACESTI amestecul ca altfel nu obtii puterea dorita si vremea iti permite ..

Toate astea corelat cu turatia la maxim functie de elice si recomandarile producatorului
( evident si cu un ralanti de bun simt .. adica nici sa alergi ca bouu dupa model pe pista
pentru ca nu sta pe loc nici sa " taca " motorul cand iti este mai drag fiind prea jos ).

Importante sunt si orificiile din capota ( marime, forma , eventuale panouri de directionare
pentru eliminat turbioanele de sub capota ..) dar iar ne prindem urechile ..

Asa ca mai bine mergi la zbor ca si cand o venii in bot de ii sar toate capacele tot nu te ajuta litza infasurata
pe chiuloasa .. se indoaie si axul .. se rup si aripioarele de racire , marfa adica ..

Vezi ? .. nici nu a durut !

Aaaa .. canistra ! .. musai IREZISTIBIL DE GALBENA !

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 15 July 2015 - 10:02 AM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#30 Useril este offline   Flying Buddha 

  • 3D Freestyle
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1429
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 15 July 2015 - 10:19 AM

Vezi postareaREAL DESIGN, la 15 July 2015 - 10:01 AM, a spus:

80 - 95 grade ... fara prea multe filosofii !! De ce , pentru ce , cand, unde ...
ci mult mai simplu ..... D'aia !

Se regleaza din amestec functie de sezon ..
e cald afara IMBOGATESTI amestecul sa nu il ia toti dracii si sa il calezi
e frig afara SARACESTI amestecul ca altfel nu obtii puterea dorita si vremea iti permite ..

Toate astea corelat cu turatia la maxim functie de elice si recomandarile producatorului
( evident si cu un ralanti de bun simt .. adica nici sa alergi ca bouu dupa model pe pista
pentru ca nu sta pe loc nici sa " taca " motorul cand iti este mai drag fiind prea jos ).

Importante sunt si orificiile din capota ( marime, forma , eventuale panouri de directionare
pentru eliminat turbioanele de sub capota ..) dar iar ne prindem urechile ..

Asa ca mai bine mergi la zbor ca si cand o venii in bot de ii sar toate capacele tot nu te ajuta litza infasurata
pe chiuloasa .. se indoaie si axul .. se rup si aripioarele de racire , marfa adica ..

Vezi ? .. nici nu a durut !

Aaaa .. canistra ! .. musai IREZISTIBIL DE GALBENA !

Ok, multumesc.
0

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro