Postat 21 July 2015 - 06:24 PM
oachidori, la 21 July 2015 - 05:50 PM, a spus:
Pai de fapt e greșit spus racit cu apa, care de fapt e lichid de răcire ce conține antigel, deci temperatura nu mai e 100 gr. :)
In plus de asta, apa fierbe la 100C in conditiile existentei vaporilor saturanti la suprafata de contact cu aerul (vezi principii ale termodinamicii). In lipsa acestor vapori, temperatura de fierbere creste. De aceea sistemul de racire la motoarele de masini este cat mai ermetic inchis, daca se poate spune asa. (Nu stiu cum sa explic mai bine). La masina mea, temperatura la care se deschide termostatul este de 92C si porneste ventilatorul de la radiator la 108C (scrie si in cartea ei). Si nu fierbe nimic, nici cat pentru o cafea macar...
Stima si prietenia!
MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2