Temperatura operare motoare pe benzina
#1
Postat 13 July 2015 - 12:50 PM
Am inceput sa caut pe net dar nu am gasit inca suficiente informatii. Intrebarea simpla este - temperatura minima si maxima admisa la un motor pe benzina, cred ca este una relativ asemanatoare mai la toate motoarele. Ideea este ca eu la motorul meu OS GT 33 am citit 74.6 grade dupa un zbor de 6 minute, clasic, fara supra solicitare cu o temperatura exterioara intre 23-28 de grade. Faza ca eu am zis, wow, e super bine, dar din ce am gasit pe net si mi-a raspuns cineva in afara ar fi ca este un pic cam rece si nu este bine si ca zona de operare este intre 110-140 de grade dar vad ca parerile sunt tot impartite si se duce si mai sus dar nu mai jos. Din informatii pe care le aveti care ar fi zona de operare a temperaturii? Daca este sub cea minima ce inseamna? Daca este peste cea maxima la fel, de ce este asa?
E drept ca masuratoarea am facut-o cu un termometru la sol la 30-45 de secunde de la aterizare si oprire motor, nefiind cald banuies si batand vantul banuies ca e posibil sa fi scazut relativ rapid, doar la toba aveam 124 de grade. Asadar si prin urmare o sa refac testele si o sa le repet ca sa am niste date relevante, chiar ma gandesc sa iau un sensor ceva ca sa imi masoara in zbor si sa aiba un log, daca stiti modul optim de masurare al temperaturii let me know. Acum o alta intrebare este locul ideal de masurare? Este acesta in spatele bujiei? Sau in ce loc?
Cheers,
Bogdan
#2
Postat 13 July 2015 - 01:25 PM
http://hitecrcd.com/...ensor-2/product
strans viguros cu unul din suruburile de la carter. Bineinteles, un surub care nu este in curentul de aer.
Multa, multa bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 13 July 2015 - 01:25 PM
#3
Postat 13 July 2015 - 02:37 PM
http://www.readymaderc.com/store/images/TEMS-01.jpg
Pana la urma, "senzorii" astia de temeperatura pana la 150 grade, inclusiv cel Hitec, sunt niste diode, asa ca poti lua una avand o carcasa care sa se preteze la transferul de caldura cat mai eficient.
#4
Postat 13 July 2015 - 03:09 PM
Temperatura cu gun-ul IR o masor dupa cel putin 1 minut-doua la regim de turatie de peste 40-50%, iar apoi la jumatatea zborului si la final, avand grija ca inainte de oprirea aparatului sa dau ceva mai mult gaz astfel incat imediat dupa oprire sa nu fuga temperatura prea repede in jos.
In poza tubul cu rosu din lateral e senzorul (poza e de cand motorul mergea pe nitro, dar senzorul il am acolo si acum). Chiar daca e mai gros si nu intra intre lamele temperatura o citeste bine, fara pasta termica, doar stans bine:
http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/661/vDJ7Ga.jpg
Aceasta postare a fost editata de optyqus: 13 July 2015 - 03:13 PM
Align DS820M | Scorpion Backup Guard | VBAR Neo Pro Rescue | T-Rex 600N Pro | Spirit GT | TT 53 Redline
||| || | Spektrum iX12 | || ||| Radiomaster TX16S MAX
#5
Postat 13 July 2015 - 03:57 PM
dan_mitea, la 13 July 2015 - 01:25 PM, a spus:
http://hitecrcd.com/...ensor-2/product
strans viguros cu unul din suruburile de la carter. Bineinteles, un surub care nu este in curentul de aer.
Multa, multa bafta.
renatoa, la 13 July 2015 - 02:37 PM, a spus:
http://www.readymaderc.com/store/images/TEMS-01.jpg
Pana la urma, "senzorii" astia de temeperatura pana la 150 grade, inclusiv cel Hitec, sunt niste diode, asa ca poti lua una avand o carcasa care sa se preteze la transferul de caldura cat mai eficient.
Ar fi ok, daca ar folosi hitec sau frsky, da el foloseste futaba fara telemetrie, nu prea il ajuta senzorii astia.
#6
Postat 13 July 2015 - 06:23 PM
renatoa, la 13 July 2015 - 02:37 PM, a spus:
http://www.readymaderc.com/store/images/TEMS-01.jpg
Pana la urma, "senzorii" astia de temeperatura pana la 150 grade, inclusiv cel Hitec, sunt niste diode, asa ca poti lua una avand o carcasa care sa se preteze la transferul de caldura cat mai eficient.
Nu uita, Darie, ce curent de aer este acolo. Chiar daca il pui in spate, opus elicii, nu are cum sa indice corect. De aceea am recomandat ceva care se strange cu un surub si ar indica, cat de cat, ceea ce este acolo. Zic si eu.
Multa, multa bafta.
#7
Postat 13 July 2015 - 06:29 PM
Pana la urma daca nu masuram temperatura cilindrului, aia care este in bataia aerului, atunci ce sa masuram ? ca in piston mai greu sa il bagi :) carterul vazuram mai sus ca nu e relevant...
#8
Postat 13 July 2015 - 09:17 PM
Aceasta postare a fost editata de optyqus: 13 July 2015 - 09:18 PM
Align DS820M | Scorpion Backup Guard | VBAR Neo Pro Rescue | T-Rex 600N Pro | Spirit GT | TT 53 Redline
||| || | Spektrum iX12 | || ||| Radiomaster TX16S MAX
#9
Postat 14 July 2015 - 03:21 AM
#10
Postat 14 July 2015 - 08:03 AM
Aceasta postare a fost editata de optyqus: 14 July 2015 - 08:04 AM
Align DS820M | Scorpion Backup Guard | VBAR Neo Pro Rescue | T-Rex 600N Pro | Spirit GT | TT 53 Redline
||| || | Spektrum iX12 | || ||| Radiomaster TX16S MAX
#11
Postat 14 July 2015 - 08:35 AM
Cheers,
Bogdan
#12
Postat 14 July 2015 - 01:08 PM
optyqus, la 14 July 2015 - 08:03 AM, a spus:
Deci trebuie sa fie in contact intim cu piesa de masurat. Ne apropiem de varianta cu papuc de care vorbeam?
PS. De fapt senzorul este un circuit integrat care foloseste ca senzor o jonctiune. Are doua picioare si carcasa de dioda, dar este mai complex.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 14 July 2015 - 01:11 PM
#13
Postat 14 July 2015 - 01:36 PM
https://en.wikipedia...perature_sensor
Si in tubul acela ai matale impresia ca sta senzorul lipit pe metal ?
As pune pariu ca este tot "o dioda" inglobata in pasta termoconductoare, cu care se unge orice integrat inainte de a il lipi de radiator. Tot cu vaselina asiguram intimitatea :)
http://www.adelaida....ctoare-silicon/
Si papucul ala unde il prinzi de motor?
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 14 July 2015 - 01:37 PM
#14
Postat 14 July 2015 - 06:23 PM
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 14 July 2015 - 06:24 PM
#15
Postat 14 July 2015 - 06:27 PM
Limita este data de uleiul din amestesc, daca se trece de temperatura respectiva, uleiul incepe sa se arda in loc sa unga.
#16
Postat 14 July 2015 - 06:47 PM
victoras_h, la 14 July 2015 - 06:27 PM, a spus:
Asta-i valabil la asa numitul castor, sau mai pe romaneste ulei de ricin. De aceea se prefera uleiul sintetic sau un amestec intre cele doua, unul unge mai bine, iar celalat rezista mai bine la temperaturi ridicate. Asa ca poti merge linistit pana la 140-150C
Aceasta postare a fost editata de Tzicul: 14 July 2015 - 06:48 PM
Losi LST XXL
Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide
#17
Postat 14 July 2015 - 07:21 PM
Losi LST XXL
Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide
#18
Postat 14 July 2015 - 08:16 PM
#19
Postat 14 July 2015 - 08:28 PM
REAL DESIGN, la 14 July 2015 - 08:16 PM, a spus:
Domnu' Real Design, am un tovaras care este comediant, asa ii spun eu, face oamenii sa rada spunandu-le glume de pe o scena mica/mare/mijlocie. Vreti sa va dau numarul lui de telefon sa incercati si dumneavoastra aceasta meserie? Cred ca v-ar placea tare mult si sa vedem acolo cat curaj ati avea sa faceti glume.
Acum lasand treaba cu prostiile la o parte, acest forum va muri in maxim 2-3 ani sau va ramane cu un numar standard de utilizatori si nimic interesant pe el daca nu este intr-o oarecare masura mentinut cu lucruri de valoare si nu glume obosite. Dovada ca nu prea mai sunt alte forumuri de profil in aceasta tara asta prin simplu fapt ca noi romanii "ne place" sa facem basca, recunosc, chiar si mie...
Aceasta postare a fost editata de bogdan.motrici: 14 July 2015 - 08:29 PM
#20
Postat 14 July 2015 - 09:10 PM
Si cum masor cu precizie de 5 grade aceste temperaturi intr-un prajitor de cafea, desi nu am voie cu vaselina si nici contact intim cu bobul de cafea :)
#21
Postat 14 July 2015 - 09:22 PM
A masurat atat temperatura chiulasei cat si temperatura gazelor evacuate:
http://www.flyrc.com...o-fg-36-engine/
Din pacate temperatura e data in grade Fahrenheit dar se poate transforma usor:
http://www.digitaldu...temperature.htm
Dupa cum vedeti, temperatura chiulasei poate depasi 160 - 170 grade Celsius si in principiu, un patru timpi ar trebui sa fie ceva mai rece decat unul in doi timpi.
Adrian
#22
Postat 14 July 2015 - 09:25 PM
REAL DESIGN, la 14 July 2015 - 08:16 PM, a spus:
Felicitari pentru cele 5000 de postari tocmai implinite! Nici nu vreau sa comentez mai departe :good:
Losi LST XXL
Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide
#23
Postat 14 July 2015 - 09:35 PM
Losi LST XXL
Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide
#24
Postat 14 July 2015 - 10:35 PM
Tzicul, la 14 July 2015 - 09:35 PM, a spus:
Mersi Tzicul,
O sa repet testele si in conditii un pic de stres, gen dupa un zbor classic de 11 minute in care dau si hover si cutit si un snap, etc. In acelasi timp o sa schimb elicea ca eu acum mergeam pe cea de la rodaj si e posibil sa se fi asezat motorul suficient drept urmare si temperatura mai scazuta dar in acelasi timp va trebui sa masor imediat dupa ce aterizez sa fiu sigur ca nu pierd timp deloc, plus ca temperatura de afara era ceva mai scazut cum s-ar zice. Revin cu date.
atro, la 14 July 2015 - 09:22 PM, a spus:
A masurat atat temperatura chiulasei cat si temperatura gazelor evacuate:
http://www.flyrc.com...o-fg-36-engine/
Din pacate temperatura e data in grade Fahrenheit dar se poate transforma usor:
http://www.digitaldu...temperature.htm
Dupa cum vedeti, temperatura chiulasei poate depasi 160 - 170 grade Celsius si in principiu, un patru timpi ar trebui sa fie ceva mai rece decat unul in doi timpi.
Adrian
Multam Adrian,
O sa il digger sa inteleg fiecare detaliu din articol.
Cheers,
Bogdan
#25
Postat 15 July 2015 - 08:09 AM
realizare .
Pe de alta parte daca voi veti merge cu motoarele benzinare de aero la 140 de grade ca cei cu motorase de 4-5 cmc de la sectia Auto
nu pot decat sa va doresc distractie placuta ( desii nici cei de la auto nu incing asa tare un Nova Rossi ...
Se zboara la modelodrom de catre colegi cu multa experinta in materie, modele de mii de euro si banuiesc ca nu este nici un secret
asta de ani de zile , fara nici o litza, sarma , dioda pe post de senzor lipita pe motoare ... nu zic ar fi rau daca cineva le-ar pune
ca doar de aia au fost inventate .. sa va ia niste bani , sa va jucati cu ele si sa va mai umpleti timpul , nici decum ca fara ele nu se poate .
Nici pe aia cu drujbele profesionale prin padurile amazoniene nu i-am vazut sa ia " febra " la chiuloasa ..
Da faceti frate cum vreti ca vorba aia .. sirma voastra / motoru vostru .
Daca vreti sa discutati ca geniile in materie de motoare, si asta pentru a ridica nivelul topic-ului pe de o parte
si a ma face pe mine sa nu ma mai apropii de subiect pe de alta parte, fiind un domeniu in care sunt varza , nu
am nimic impotriva .. vorba lui Renatoa cu reactia lu' " amicul ala al lui .. Maillard " .
Discutati de rapoarte de compresie, de analiza chimica din capul pistonului de la momentul admisiei pana la evacuare,
de tehnologia materialelor , de aliaje , de curse, rulmenti, duritatea bilelor de rulment si poate inventati si un motor sa mearga cu ..
.. apa, iarba .. voi stiti .
In schimb .. drobu' cu sare specific .. Domnului Bogdan.Motrici .. de fapt se pare ca domnul nostru are o caruta cu droburi de sare ...
.. cum pastram benzina, in bidon de plastic .. daaa ce fel de plastic ? ( rosu sau galben, PVC sau PVA ) , din tabla ( daaaa sa fie zincata sau argitata ?) .. desi cel mai safe fiind in borcanul de muraturi ...
A omis ce era mai important .... La ce temperatura trebie depozitat .. borcanu !!! .. deci .. inca o litza ( sarma ) facuta colac pe
gatul borcanului si bagata in ... telemetrieeee frateeee ! ..
Bafta .. ca vorba aia .. " Cat traiesti inveti " !!
Daaa .. tot de la 220 Celsius trage mai bine ... vajjjjjjjjj !
#26
Postat 15 July 2015 - 08:42 AM
REAL DESIGN, la 15 July 2015 - 08:09 AM, a spus:
realizare .
Pe de alta parte daca voi veti merge cu motoarele benzinare de aero la 140 de grade ca cei cu motorase de 4-5 cmc de la sectia Auto
nu pot decat sa va doresc distractie placuta ( desii nici cei de la auto nu incing asa tare un Nova Rossi ...
Se zboara la modelodrom de catre colegi cu multa experinta in materie, modele de mii de euro si banuiesc ca nu este nici un secret
asta de ani de zile , fara nici o litza, sarma , dioda pe post de senzor lipita pe motoare ... nu zic ar fi rau daca cineva le-ar pune
ca doar de aia au fost inventate .. sa va ia niste bani , sa va jucati cu ele si sa va mai umpleti timpul , nici decum ca fara ele nu se poate .
Nici pe aia cu drujbele profesionale prin padurile amazoniene nu i-am vazut sa ia " febra " la chiuloasa ..
Da faceti frate cum vreti ca vorba aia .. sirma voastra / motoru vostru .
Daca vreti sa discutati ca geniile in materie de motoare, si asta pentru a ridica nivelul topic-ului pe de o parte
si a ma face pe mine sa nu ma mai apropii de subiect pe de alta parte, fiind un domeniu in care sunt varza , nu
am nimic impotriva .. vorba lui Renatoa cu reactia lu' " amicul ala al lui .. Maillard " .
Discutati de rapoarte de compresie, de analiza chimica din capul pistonului de la momentul admisiei pana la evacuare,
de tehnologia materialelor , de aliaje , de curse, rulmenti, duritatea bilelor de rulment si poate inventati si un motor sa mearga cu ..
.. apa, iarba .. voi stiti .
In schimb .. drobu' cu sare specific .. Domnului Bogdan.Motrici .. de fapt se pare ca domnul nostru are o caruta cu droburi de sare ...
.. cum pastram benzina, in bidon de plastic .. daaa ce fel de plastic ? ( rosu sau galben, PVC sau PVA ) , din tabla ( daaaa sa fie zincata sau argitata ?) .. desi cel mai safe fiind in borcanul de muraturi ...
A omis ce era mai important .... La ce temperatura trebie depozitat .. borcanu !!! .. deci .. inca o litza ( sarma ) facuta colac pe
gatul borcanului si bagata in ... telemetrieeee frateeee ! ..
Bafta .. ca vorba aia .. " Cat traiesti inveti " !!
Daaa .. tot de la 220 Celsius trage mai bine ... vajjjjjjjjj !
Mergeti sa intrebati la aia specializati de drujbe si vedeti ce va zic despre bidoane in culoarea cacatului si rozbombon pentru fetiscane dupa care o sa va calmati...
#27
Postat 15 July 2015 - 09:04 AM
bogdan.motrici, la 15 July 2015 - 08:42 AM, a spus:
Am inteles .. dar daca " specialistii " aia despica firul in paispe ca domnia voastra , tot nu aflam nimic ..
asa ca mai bine intrebi direct taranu' care sta opintit in drujba
sau pe " doctorandul " ala de la ADP de umbla cu trimerul de tuns iarba prin parcuri ...
Am inteles ca are fisa cu termenele de valabilitate la benzina ca aia la parizer ..
Tot asa fac si neamurile de la tara cu pompa de stropit prin gradina .. nu o ia in carca
pana nu intra in beci sa vada la microscop structura moleculara a carburantului.
De temperatura nici nu mai vorbesc .. cate 10 senzori pe fiecare chiuloasa .. MINIM !
P.S.
Daaa .. urata culoare au drujbarii la bidoanele lor pentru benzina .. vezi ca atat cat traiesti mai inveti cate ceva ?
Asta nu o stiam .. o si mirosii urat ? .. poate ne spui si noua ..
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 15 July 2015 - 09:05 AM
#28
Postat 15 July 2015 - 09:32 AM
REAL DESIGN, la 15 July 2015 - 09:04 AM, a spus:
asa ca mai bine intrebi direct taranu' care sta opintit in drujba
sau pe " doctorandul " ala de la ADP de umbla cu trimerul de tuns iarba prin parcuri ...
Am inteles ca are fisa cu termenele de valabilitate la benzina ca aia la parizer ..
Tot asa fac si neamurile de la tara cu pompa de stropit prin gradina .. nu o ia in carca
pana nu intra in beci sa vada la microscop structura moleculara a carburantului.
De temperatura nici nu mai vorbesc .. cate 10 senzori pe fiecare chiuloasa .. MINIM !
P.S.
Daaa .. urata culoare au drujbarii la bidoanele lor pentru benzina .. vezi ca atat cat traiesti mai inveti cate ceva ?
Asta nu o stiam .. o si mirosii urat ? .. poate ne spui si noua ..
Deci pana la urma care este temperatura de operare a motoarelor pe benzina? O stiti? Ca nu ati raspuns la aceasta informatie...
Daca este sub minim de ce? Daca este peste maxim de ce? Si lista continua.
#29
Postat 15 July 2015 - 10:01 AM
bogdan.motrici, la 15 July 2015 - 09:32 AM, a spus:
Daca este sub minim de ce? Daca este peste maxim de ce? Si lista continua.
80 - 95 grade ... fara prea multe filosofii !! De ce , pentru ce , cand, unde ...
ci mult mai simplu ..... D'aia !
Se regleaza din amestec functie de sezon ..
e cald afara IMBOGATESTI amestecul sa nu il ia toti dracii si sa il calezi
e frig afara SARACESTI amestecul ca altfel nu obtii puterea dorita si vremea iti permite ..
Toate astea corelat cu turatia la maxim functie de elice si recomandarile producatorului
( evident si cu un ralanti de bun simt .. adica nici sa alergi ca bouu dupa model pe pista
pentru ca nu sta pe loc nici sa " taca " motorul cand iti este mai drag fiind prea jos ).
Importante sunt si orificiile din capota ( marime, forma , eventuale panouri de directionare
pentru eliminat turbioanele de sub capota ..) dar iar ne prindem urechile ..
Asa ca mai bine mergi la zbor ca si cand o venii in bot de ii sar toate capacele tot nu te ajuta litza infasurata
pe chiuloasa .. se indoaie si axul .. se rup si aripioarele de racire , marfa adica ..
Vezi ? .. nici nu a durut !
Aaaa .. canistra ! .. musai IREZISTIBIL DE GALBENA !
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 15 July 2015 - 10:02 AM
#30
Postat 15 July 2015 - 10:19 AM
REAL DESIGN, la 15 July 2015 - 10:01 AM, a spus:
ci mult mai simplu ..... D'aia !
Se regleaza din amestec functie de sezon ..
e cald afara IMBOGATESTI amestecul sa nu il ia toti dracii si sa il calezi
e frig afara SARACESTI amestecul ca altfel nu obtii puterea dorita si vremea iti permite ..
Toate astea corelat cu turatia la maxim functie de elice si recomandarile producatorului
( evident si cu un ralanti de bun simt .. adica nici sa alergi ca bouu dupa model pe pista
pentru ca nu sta pe loc nici sa " taca " motorul cand iti este mai drag fiind prea jos ).
Importante sunt si orificiile din capota ( marime, forma , eventuale panouri de directionare
pentru eliminat turbioanele de sub capota ..) dar iar ne prindem urechile ..
Asa ca mai bine mergi la zbor ca si cand o venii in bot de ii sar toate capacele tot nu te ajuta litza infasurata
pe chiuloasa .. se indoaie si axul .. se rup si aripioarele de racire , marfa adica ..
Vezi ? .. nici nu a durut !
Aaaa .. canistra ! .. musai IREZISTIBIL DE GALBENA !
Ok, multumesc.