am la heliul meu un motor brushless parca de 4430kV si un esc de 20 de A.
E corect sa se incalzeasca foarte rau,sa friga pur si simplu motorul si escul?
De asemenea se aude si un tiuit la motor in timpul funtionarii.
Pagina 1 din 1
cum functioneaza un motor brushless
#2
Postat 10 July 2015 - 04:57 PM
Dacă spui ceva mai multe, cum ar fi, mai precis ce elicopter este sau exact ce model e motorul şi ESC-ul tău ştim mai precis cum e treaba dar, aşa în mare,
nu m-aş îngrijora prea tare.
Motorul şi ESC-ul se încălzesc în timpul utilizării normale.
ESC-ul tău are, probabil, un circuit BEC (Battery Eliminator Circuit) care alimentează receptorul şi servo-urile.
BEC-urile liniare (cu 7805-uri) generează o cantitate consistentă de căldură chiar la consumuri mici.
BEC-urile în comutaţie sunt mult mai eficiente şi generează mult mai puţină căldură chiar la consumuri mari.
Ţiuitul e normal dacă e un ţiuit constant. Foarte probabil este unul de 8khz.
Este produs de ESC şi face parte din metoda de control a turaţiei motorului.
Caută să afli câte ceva despre PWM (Pulse Width Modulation) :)
Dacă temperatura motorului sau a ESC-ului depăşeşte 70-80 de grade, poate că nu sunt ventilate corespunzător, poate zbori tu prea agresiv, poate e canicula de vină.
Nume, marcă şi model. Altfel doar idei în mare.
nu m-aş îngrijora prea tare.
Motorul şi ESC-ul se încălzesc în timpul utilizării normale.
ESC-ul tău are, probabil, un circuit BEC (Battery Eliminator Circuit) care alimentează receptorul şi servo-urile.
BEC-urile liniare (cu 7805-uri) generează o cantitate consistentă de căldură chiar la consumuri mici.
BEC-urile în comutaţie sunt mult mai eficiente şi generează mult mai puţină căldură chiar la consumuri mari.
Ţiuitul e normal dacă e un ţiuit constant. Foarte probabil este unul de 8khz.
Este produs de ESC şi face parte din metoda de control a turaţiei motorului.
Caută să afli câte ceva despre PWM (Pulse Width Modulation) :)
Dacă temperatura motorului sau a ESC-ului depăşeşte 70-80 de grade, poate că nu sunt ventilate corespunzător, poate zbori tu prea agresiv, poate e canicula de vină.
Nume, marcă şi model. Altfel doar idei în mare.
- Captain Sum Ting Wong
- Wi Tu Lo
- Ho Lee Fuk
- Bang Ding Ow.
- Wi Tu Lo
- Ho Lee Fuk
- Bang Ding Ow.
#3
Postat 10 July 2015 - 05:29 PM
Şi ca să mă leg şi de întrebarea din titlu:
Motoarele brushless sunt, cum le e şi numele, fără perii. În cazul motoarelor de RC vorbim de motoare tri-fazice (au 3 faze sau 3 înfăşurări de sârmă de cupru).
Sunt formate dintr-un stator pe care sunt bobinate înfăşurările de cupru, pe mai multe secţiuni, nu neapărat 3 şi un rotor confecţionat din unul sau mai mulţi magneţi permanenţi şi nişte material (aluminiu, oţel, rulmenţi, etc) care să ţină magneţii şi să le permită rotaţia în jurul sau în interiorul statorului.
ESC-ul, descriind simplificat procesul, comută alimentarea (bateria) pe cele trei faze, secvenţial, astfel încât, polii magneţilor să fie atraşi şi respinşi de câmpul magnetic generat de bobine. Secvenţa exactă este determinată de un procesor (calculator/computer) aflat în acel ESC.
Foarte simplificat, procesorul decide pe care fire (câte două din cele trei)
să intre curentul în motor în funcţie de poziţia rotorului în momentul respectiv. Poziţia este determinată de senzori magnetici sau electrici.
În cazul zburătoarelor, cel mai adesea, senzorii sunt electrici şi se bazează pe faptul că atunci când rotorul se mişcă, pe fazele în care nu este aplicat curent electric va fi generat curent electric. Acel curent generat este măsurat de procesor şi va decide care sunt următoarele două fire din secvenţă ce trebuiesc alimentate pentru ca rotorul să se deplaseze pe direcţia dorită.
Motoarele brushless sunt, cum le e şi numele, fără perii. În cazul motoarelor de RC vorbim de motoare tri-fazice (au 3 faze sau 3 înfăşurări de sârmă de cupru).
Sunt formate dintr-un stator pe care sunt bobinate înfăşurările de cupru, pe mai multe secţiuni, nu neapărat 3 şi un rotor confecţionat din unul sau mai mulţi magneţi permanenţi şi nişte material (aluminiu, oţel, rulmenţi, etc) care să ţină magneţii şi să le permită rotaţia în jurul sau în interiorul statorului.
ESC-ul, descriind simplificat procesul, comută alimentarea (bateria) pe cele trei faze, secvenţial, astfel încât, polii magneţilor să fie atraşi şi respinşi de câmpul magnetic generat de bobine. Secvenţa exactă este determinată de un procesor (calculator/computer) aflat în acel ESC.
Foarte simplificat, procesorul decide pe care fire (câte două din cele trei)
să intre curentul în motor în funcţie de poziţia rotorului în momentul respectiv. Poziţia este determinată de senzori magnetici sau electrici.
În cazul zburătoarelor, cel mai adesea, senzorii sunt electrici şi se bazează pe faptul că atunci când rotorul se mişcă, pe fazele în care nu este aplicat curent electric va fi generat curent electric. Acel curent generat este măsurat de procesor şi va decide care sunt următoarele două fire din secvenţă ce trebuiesc alimentate pentru ca rotorul să se deplaseze pe direcţia dorită.
- Captain Sum Ting Wong
- Wi Tu Lo
- Ho Lee Fuk
- Bang Ding Ow.
- Wi Tu Lo
- Ho Lee Fuk
- Bang Ding Ow.
#4
Postat 11 July 2015 - 08:34 AM
modelul ,dupa cum am mai mentionat intr-un topic este un WLtoys v912.Chestia ca m-am mirat cand am citit manualul scrie acolo ca Align nu p[oate fi facut raspunzator de eventualelel pagube produse.Or fi avand astia vreo chestie cu Align?
In fine, problema spinoasa e ca pe ESC nu scrie nimic.
O sa incerc mai incolo sa pun niste poze.
Multumesc pentru raspunsuri.
In fine, problema spinoasa e ca pe ESC nu scrie nimic.
O sa incerc mai incolo sa pun niste poze.
Multumesc pentru raspunsuri.
BAFTA SI BURLAN
Arata acest topic
Pagina 1 din 1