Lasati omul in pace !!! Poate ca asa se simte el confortabil , si are memorie fotografica .... de ce sa-l obligati sa faca un CAD neaparat pe rasnita ? Si eu am
facut destule chestii doar cu ce aveam in minte , si modificam / adaptam pe masura ce avansam cu lucrul ...
Este foarte adevarat ca ar fi mult mai simplu de privit imaginea in ansamblu cu un asemnea CAD , se evita multe probleme si/sau belele , dar nu este neaparat necesar . Daca
schitele hardcopy sunt in regula , atunci nu vad de ce ar trebui s-o dea in bara ... prea tare !!!
Revenind ...
In general , cursele de lucru reale ale masinii sunt cu 20% mai mici decat cota / lungimea sinelor de ghidaj ( asta in functie de mai multi factori , dar cifra este oarecum corecta )
Asa ca , surubul conducator ( ala cu bile ) trebuie prelucrat in functie de CURSA DE LUCRU REALA a masinii . Iei in considerare prelucrarile la capete ( alea sunt standard la suruburile
RM16_05 , le gasesti pe site-urile producatorilor cu ochi tesiti ) plus lungimea piulitei , adaugi cursa de lucru reala , si aia e ... ma rog , pe acolo ...
Eu n-as lucra cu placi de aluminiu mai subtiri de 15mm ...e periculos ... incep sa flexeze si nu vrei asta . Si mai ales , foloseste placa de aluminiu frezata pe fete ( la AluShop gasesti
placi din astea , seri 5000 parca , infoliata ) ... De ce ? pentu ca grosimea placii este OARECUM controlata ( eroarea de mazim 0.1mm ) , si asta te va ajuta enorm la alinieri .
Suportii care sustin axa X ? Te referi la blocurile de rulment ? Eeee ...aici e chichirezul ... alea trebuie proiectate / gandite foarte bine ... functie de rulmentii folositi , plus
o gramada de factori aleatorii ( cote , distante , flexuri , viteze , mase , acceleratii ...sa continui ?
Ne-ai amenintat cu niste poze ... nimica , nimica ?
cheers.
Aceasta postare a fost editata de katran: 22 July 2015 - 07:52 PM