Modelism - RHC Forum: O parere despre servo - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

O parere despre servo servo micro ES08D Digital

#31 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8329
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 22 June 2015 - 06:37 PM

In jurul meu au picat servo Hitec, vazute cu ochii mei, nu povestiri. E vorba de servo scumpe.

Eu am avut MG65 pe un heli si incepusera sa mearga neliniar.

Vezi postareadan_mitea, la 22 June 2015 - 06:28 PM, a spus:

Bat in lemn, nu mi-a picat (inca) nici un servo Hitec. De ce nu sunt de incredere?
PS. De ani buni folosesc doar servo-uri Hitec.

0

#32 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 22 June 2015 - 08:16 PM

Iar mie primele doua care mi-au picat au fost Hitec, cand ma abuream singur ca eu nu o sa folosesc chinezisme... un 55 si un 81, nu erau cele mai tari, dar erau Hitec !
Si colegii pe langa mine ma ironizau si imi dadeau sa incerc sg90.
Atunci am inceput sa nu mai respect eticheta, decat daca isi merita... in schimb statie aveam Hitec pe vremea aia si nu am avut ce ii reprosa :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#33 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 22 June 2015 - 11:11 PM

Servo-urile postate de Cosmin au joc mare şi la angrenaje şi nici nu vin pe nul în acelaşi punct. În sarcină îşi schimbă nulul la fiecare comandă primită şi poţi să stai să tot trimezi în loc să zbori.

Hitec-urile sunt bune din câte am observat. Nu am avut foarte multe, dar cele pe care le-am folosit au cedat după buşeli grele. Nu sunt foarte precise, dar raportat la preţ ... .
Pe planorul de la Vali au fost puse Hitec-uri slim, metalice pe eleroane şi flaps şi nu au făcut probleme, dar au paşii cam mari.
Pe acelaşi plan cu Hitec-urile am pus TowerPro-urile metalice care au rezistat eroic la munci grele. Ultimul TowerPro (plastic) şi-a dat duhul la Prejmer.

Cosmin nici nu are de gând să-şi cumpere un Xplorer. :rolleyes: Făcea nişte săpături în vederea echipării unui planor de construcţie proprie şi căuta soluţii bune şi relativ ieftine. Nici nu se pune în discuţie echiparea cu MKS-uri.

La ce ne-am gândit în cursul zilei de azi pentru eleroane, frâne, profundor şi direcţie (5 bucăţi de model): http://www.modellhob...6&t=9&c=75&p=75

iar pentru flaps posibil să le luăm pe astea (un singur servo de model):
https://www.lindinge...-servo-topmodel

Dymond-urile le cunosc şi sunt foarte bune şi precise, mai ales cele cu rulmenţi (cazul de faţă).
Cele de la Topmodel ... mi se par cam grele şi cu putere mult peste necesar, dar ştiu că sunt servo-uri excelente, foarte apropiate de MKS.

P.S. Şi mie îmi plac Adidaşii, dar mai sunt şi alţi pantofi de sport foarte buni. :D
URA şi la zbor fofezelor !
0

#34 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8329
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 June 2015 - 06:31 AM

Ce pot sa zic, sunteti in bani. Eu raman la servo mele de 2 USD. Ce anvergura/masa are planorul ? ca de fapt asta a fost prima intrebare (de bun simt) pusa de renato si a ramas fara raspuns.

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 23 June 2015 - 06:31 AM

0

#35 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 23 June 2015 - 07:59 AM

Pentru flaps puteti evalua un servo metalic Frsky, sunt KST-uri rebranduite, contributia Frsky este doar soft-ul de s-bus

http://www.t9hobbysp...-digital-servos

Sau unul similar de la HK EU
http://www.hobbyking...warehouse_.html

In locul celor dymond eu as prefera BMS, doar ca cele potrivite nu exista in EU.

In schimb de la HK EU pot recomanda:
http://www.hobbyking...Warehouse_.html
http://www.hobbyking...Warehouse_.html
care sunt unele dintre cele mai populare servo de coada de tricopter, asta insemnand ca duce permanent sarcini care nu se intalnesc intr-un planor poate nici la iesirea dintr-un picaj, si precizie/lipsa de jocuri pe masura. Si pret la sfert de dymond ;)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#36 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 23 June 2015 - 08:04 AM

PS: cui nu ii este clar ce inseamna un servo de coada de tricopter, sarcina lui este sa miste unghiular in zbor un motor care invarte o elice de 8-11, si asta permanent, rolul fiind cam ca servo-ul de coada de heli, dar mult mai dur.
Chestia cu unghiularul a meritat subliniata pentru ca elicea este practic un giroscop ;) Incercati asta acasa cu un motor in hover si o sa vedeti la ce eforturi este supusa mana.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#37 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 23 June 2015 - 08:15 AM

Vezi postareastiganas, la 23 June 2015 - 06:31 AM, a spus:

Ce pot sa zic, sunteti in bani. Eu raman la servo mele de 2 USD. Ce anvergura/masa are planorul ? ca de fapt asta a fost prima intrebare (de bun simt) pusa de renato si a ramas fara raspuns.


Nu suntem în bani, dar după ce muncești la construcția unui planor, parcă nu vrei să dai cu el de pământ din cauza electronicii, ca și în cazul în care cumperi o scumpete de Xplorer.
Nu văzusem nici eu nici Cosmin întrebarea despre anvergură. Scuze. 3200 mm.
Le-am căutat mai mult în Germania pentru că le pot lua direct fără costuri de transport.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#38 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 23 June 2015 - 08:59 AM

Vezi postarearenatoa, la 23 June 2015 - 08:04 AM, a spus:

PS: cui nu ii este clar ce inseamna un servo de coada de tricopter, sarcina lui este sa miste unghiular in zbor un motor care invarte o elice de 8-11, si asta permanent, rolul fiind cam ca servo-ul de coada de heli, dar mult mai dur.
Chestia cu unghiularul a meritat subliniata pentru ca elicea este practic un giroscop ;) Incercati asta acasa cu un motor in hover si o sa vedeti la ce eforturi este supusa mana.


Așa mai merge. :rolleyes:
Primele au prețul în lire și se duce cam tot la prețul unui Dymond.
Cele de la HK par în regulă și foarte convenabile, mai ales că mai am niște puncte la HK în urma unei comenzi care nu a mai ajuns și vreo 50 de mail-uri date inclusiv la protecția consumatorului din China.
Sigur nu sunt făcute din boabe de orez cromate ? :rofl:

P.S. Dacă nu sunt bune știm pe cine facem să sughițe.
Când vine vorba de efectul giroscopic, dau exemplu bicicleta. :rolleyes:
URA şi la zbor fofezelor !
0

#39 Useril este offline   Flying Buddha 

  • 3D Freestyle
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1429
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 23 June 2015 - 09:07 AM

De curiozitate ca doar ce vorbim de servo. Voi faceti revizie la servo-uri? Daca o desfaci si iei o super lupa care sa mareasca de X-ori, poti sa vezi posibile fisuri? Iar pe partea electrica ce revizie poti sa faci? Intreb pentru ca eu am bulit doua servo-uri acum o saptamana, noroc ca la sol am sesizat si a fost ok.
Mersi,
Bogdan
0

#40 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 23 June 2015 - 09:22 AM

In general nu prea ai ce revizui... Ungerea angrenajelor rezista destul, iar uzura periilor colectoare ale motorului si uzura potentiometrului se rezolva de regula prin inlocuirea servoului. Singurele interventii necesare uneori si rezonabile sunt la contactele mufei de cuplare care se pot murdari sau largi uneori. In rest, doar curatate extern de praf sau alte depuneri daca este cazul. Desi uneori un blocaj mecanic in functionare poate distruge tranzistorii de comanda ai motorului care pot fi inlocuiti, mi se pare foarte riscant sa mai folosesti un astfel de servo reparat, mai ales la aero unde ai sanse foarte mici de salvare in cazul unor manifestari nedorite ale acelui servo. In cel mai bun caz poti sa le mai folosesti pe functii auxiliare ce nu afecteaza pilotajul.
Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#41 Useril este offline   Flying Buddha 

  • 3D Freestyle
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1429
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 23 June 2015 - 09:32 AM

Vezi postareaGigiGL, la 23 June 2015 - 09:22 AM, a spus:

In general nu prea ai ce revizui... Ungerea angrenajelor rezista destul, iar uzura periilor colectoare ale motorului si uzura potentiometrului se rezolva de regula prin inlocuirea servoului. Singurele interventii necesare uneori si rezonabile sunt la contactele mufei de cuplare care se pot murdari sau largi uneori. In rest, doar curatate extern de praf sau alte depuneri daca este cazul. Desi uneori un blocaj mecanic in functionare poate distruge tranzistorii de comanda ai motorului care pot fi inlocuiti, mi se pare foarte riscant sa mai folosesti un astfel de servo reparat, mai ales la aero unde ai sanse foarte mici de salvare in cazul unor manifestari nedorite ale acelui servo. In cel mai bun caz poti sa le mai folosesti pe functii auxiliare ce nu afecteaza pilotajul.

Eu am rupt un avion din cauza la servo blocat pe profundor, nu exista totusi un test sa iti dai seama inainte de zbor daca e pe duca sau e un pic dus? E naspa rau chestia asta ca pur si simplu nu stii cand ii vine ceasul si ca la un moment dat s-ar putea sa ii vina si rupi un avion din cauza asta. Nu exista solutii cand cedeaza un servo in zbor? :(
0

#42 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 23 June 2015 - 09:41 AM

De regula nu te prea anunta. Cum am zis intr-un post anterior printre primele defecte datorate uzurii apare ruperea periilor motorului datorita tocirii pe zona de contact cu colectorul. Exista sansa sa sesizezi la timp fenomenul prin miscarea putin sacadata pe unul din sensuri daca peria nu se rupe deodata ci se deformeaza mai intai. IMEDIAT il inlocuiesti. Daca ai alt motor bun similar il poti inlocui. Nu va vad facand perii colectoare noi prea curand la niste motorase de cativa milimetri. De amorul artei am si bobinat astfel de motorase, dar numai de distractie, nu pentru a le folosi.
Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#43 Useril este offline   Flying Buddha 

  • 3D Freestyle
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1429
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 23 June 2015 - 09:52 AM

Vezi postareaGigiGL, la 23 June 2015 - 09:41 AM, a spus:

De regula nu te prea anunta. Cum am zis intr-un post anterior printre primele defecte datorate uzurii apare ruperea periilor motorului datorita tocirii pe zona de contact cu colectorul. Exista sansa sa sesizezi la timp fenomenul prin miscarea putin sacadata pe unul din sensuri daca peria nu se rupe deodata ci se deformeaza mai intai. IMEDIAT il inlocuiesti. Daca ai alt motor bun similar il poti inlocui. Nu va vad facand perii colectoare noi prea curand la niste motorase de cativa milimetri. De amorul artei am si bobinat astfel de motorase, dar numai de distractie, nu pentru a le folosi.

Ok, multumesc de raspuns, ramane atunci sa ascult cu atentie servo-ul de fiecare data inainte de zbor.
0

#44 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 23 June 2015 - 09:53 AM

Bogdane, povestisem ceva despre urechile rupte ale unui servo, reparat apoi cu un cadru de carbon. Era tot pe profundor la Rascalul meu mic. Inspiratia si norocul a fost ca am putut sa-i corectez pozitia pe panta de aterizare din variatia tractiunii motorului si ca aveam ditamai campul inaintea lui. I-am oprit motorul la cativa centimetri de sol din statie. S-au rupt doar suruburile de plastic ce tineau trenul pe model absorbind socul unei aterizari in forta. Le-am inlocuit si gata.
Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#45 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 23 June 2015 - 09:56 AM

Daca vorbesti de acrobate, unde toate servo-urile chiar au de munca, un posibil test ar putea fi ca un coleg (sau un suport adecvat) sa tina avionul doar de respectiva suprafata care o testezi, si sa dai cateva comenzi zdravene pe toata cursa, sau sa bagi statia in modul servo check, adica servo-ul respectiv sa sustina intreaga greutatea a avionului !
De exemplu avionul suspendat in doua puncte: elice si profundor si actionat profundorul din ce in ce mai viguros.

In functie de cum caraie, ai putea obtine niste indicatii cat de cat...

Apoi ar mai fi telemetria, am salvat un avion al unui coleg doar cu un simplu taxi pe pista... a inceput sa tipe alarma de low voltage la trecerea peste denivelari, servo-urile reactionand violent si tragand curent mare ca sa mentina suprafetele la punctul neutru, deh digitale :p
Inspectand ulterior tot lantul de comanda de la baterie pana la servo, s-a descoperit un servo care tragea cativa amperi buni si daca suflai pe el...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#46 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 23 June 2015 - 10:03 AM

Acționezi stik-ul din stație pe diferite grade de acționare și forțezi ușor manual suprafața de comandă. Dacă scapă, cârâie, sau tremură, e cazul să fie schimbat. În general, foarte rar apar semne care să te avertizeze.

Dacă te lasă în timpul zborului soluțiile sunt limitate: tai motorul și încerci să contrezi din celelalte comenzi. Dacă te lasă eleroanele, sau profundorul și mai ales dacă se blochează pe o poziție dincolo de nul ... soluția ar fi să pregătești un foc unde să-i faci veșnica pomenire. :rofl:

Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 23 June 2015 - 10:04 AM

URA şi la zbor fofezelor !
0

#47 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 23 June 2015 - 10:17 AM

Noi mai păstrăm din servo-urile stricate dacă mai avem de același tip în funcție în eventualitatea că mai schimbi angrenaje, sau din partea electronică.
La unele brand-uri se mai găsesc kit-uri de reparații, dar numai în ce privește partea de angrenaje.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#48 Useril este offline   Flying Buddha 

  • 3D Freestyle
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1429
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 23 June 2015 - 11:07 AM

Multumesc GigiGL, Renatoa, Vip_Eol,
Pun pe hartie si incerc sa testez la zbor, am fisa oricum de QC inainte de fiecare zbor deci le adaug acolo.
0

#49 Useril este offline   cosmin xair 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 251
  • Inregistrat: 22-November 14
  • Gender:Male
  • Location:BACAU
  • Interests:Distractie

Postat 23 June 2015 - 01:40 PM

Multumesc tuturor :clapping: pentru sfaturi dar a deviat discutia prea mult dar orcum am invatat ceva si din "deviatie" si nu sunt de acord cu srv. de la HK .
0

#50 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 23 June 2015 - 01:49 PM

Asta deja e extremism :p :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#51 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 23 June 2015 - 02:09 PM

:rofl: :rofl: :rofl:

A dreacu copchil !!!

Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 23 June 2015 - 02:10 PM

URA şi la zbor fofezelor !
0

#52 Useril este offline   cosmin xair 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 251
  • Inregistrat: 22-November 14
  • Gender:Male
  • Location:BACAU
  • Interests:Distractie

Postat 23 June 2015 - 03:01 PM

Vezi postarearenatoa, la 23 June 2015 - 01:49 PM, a spus:

Asta deja e extremism :p :)


Eu nu sunt politician :pardon: <_<
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

17 useri citesc topicul
0 membri, 17 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro