Modelism - RHC Forum: "Zborul in termica" Zborul in curentii ascendentii termici - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

"Zborul in termica" Zborul in curentii ascendentii termici Termica de la A la Z

#1 Useril este offline   AlexC 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 204
  • Inregistrat: 12-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 October 2014 - 06:17 PM

"Secretele" zborului in termica.

In cazul in care este deja un topic deschis pe aceasta tema, rog sa fie mutata postarea in respectivul topic.
Intrebari de la nivel habarnist pana la nivel expert adresate in special cunoscatorilor care sunt dispusi sa imparta din experienta lor sau sa raspunda la intrebarile habarnistilor asa cum sunt si eu :)
Am avut cateva zboruri la termica, dar de fiecare data nu datorita priceperii mele cat datorita nimerelii ca a iesit termica in drumul moto-planorului meu.

Pentru ca este toamna si vine in curand si iarna. Comparativ cu perioada verii , toamna sau iarna in zilele insorite( atat cat pot fi de insorite) activitatea termica este mai rara, termica se intalneste mai rar?

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 02 October 2014 - 09:46 PM

0

#2 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5157
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 02 October 2014 - 06:49 PM

din contra. Termica e mai puternica primavara si toamna.
Cauta si vei gasi cum se formeaza...si o sa intelegi...
0

#3 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 02 October 2014 - 07:04 PM

Mihai, gandeste-te ca sunt unii cu termica asa cum esti tu acum cu elicopterul :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#4 Useril este offline   AlexC 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 204
  • Inregistrat: 12-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 October 2014 - 07:22 PM

Vezi postareaMihai_supy, la 02 October 2014 - 06:49 PM, a spus:

din contra. Termica e mai puternica primavara si toamna.
Cauta si vei gasi cum se formeaza...si o sa intelegi...

Imi amintesc ca citisem pe undeva ceva de primavara si era mentionat ca noptile reci + zilele calde sunt pe placul formarii termicelor :)

Vezi postarearenatoa, la 02 October 2014 - 07:04 PM, a spus:

Mihai, gandeste-te ca sunt unii cu termica asa cum esti tu acum cu elicopterul :)

:D :drinks:

Asa va sa zica , avem termice puternice si iarna, foarte bine asta ! :)

Aceasta postare a fost editata de AlexC: 02 October 2014 - 07:24 PM

0

#5 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3415
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 02 October 2014 - 07:35 PM

Sa zbori in termica inveti cel mai bine zburand la panta ,iarna nu sunt temici si se zboara doar dinamic la panta .nimeni nu poate sa iti zica vreun secret in a zbura in termica aceasta se formeaza prin mult zbor fara motor . :drinks:
0

#6 Useril este offline   AlexC 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 204
  • Inregistrat: 12-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 October 2014 - 07:43 PM

Vezi postareafly, la 02 October 2014 - 07:35 PM, a spus:

Sa zbori in termica inveti cel mai bine zburand la panta ,iarna nu sunt temici si se zboara doar dinamic la panta .nimeni nu poate sa iti zica vreun secret in a zbura in termica aceasta se formeaza prin mult zbor fara motor . :drinks:

:drinks:
La panta nu am zburat.
E, asta este titlu de marketing " Secretul" zborului in termica.
"Secretul" pe care l-am cumparat eu, este un variometru si poate reusesc sa ma tin de termice nu doar din nimereala :)

Vazusem pe undeva un desen cu o explicatie referitoare la termica de la malul apei.La malul unui lac de exemplu, in timpul unei zile cu soare este curent ascendent aproape pe tot parcursul zilei si descendent in zona apei de langa mal.
A inceput sa-mi placa zborul nemotorizat mai mult decat cel motorizat.
Zborul in termica mi se pare a fi Regele zborurilor rc pentru "aripa fixa".

Aceasta postare a fost editata de AlexC: 02 October 2014 - 07:48 PM

0

#7 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3415
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 02 October 2014 - 07:56 PM

Eu zic ca un vario nu te face mai maestru ,trebuie sa iti creezi simtul zborului in termica ,sa simti diametrul termici ,inclinatia termici ,de ex cand vezi ca planorul ia viteza pe orizontala la la un momendat iti ridica coada si tu poti da max la profundor si urca fara sa intre in limita inseamna ca ai intrat in termica si apoi spiralezi si trebuie sa simti unde este centrul termici pentru ca daca iesti pe margine te duce de pamant de nu ai vazut pentru ca sunt curenti descendenti ,si toate aste nu o se ti -le zica un vario ,mult antrenament ,vario si mai stiu eu ce e doar o chestie comerciala ,la parapanta e altceva ,este asa cum uni pun autopilot si ei stiu sa zboare dar de fapt zboara avionul singur .spor la zbor ,pune si ceva poze cu ce planor vrei sa faci termica :drinks:
0

#8 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 02 October 2014 - 07:57 PM

Mugurel,

termica cu zborul la panta nu au nici o treaba, la panta ai un curent dinamic creat de vantul care bate in spre panta si pe care nu trebuie sa-l cauti ca stii unde e adica in fata pantei , pe cand termica se formeaza in alte conditii , in alte locuri si trebuie sa stii unde sa o gasesti.
Pentru asta se fac cursuri de meteo la cei care incep sa zboare planoare 1:1 , ca sa stie unde sa caute termica si cum sa profite de ea.
Bineinteles ca si aeromodelistii pot studia cum a zis Mihai despre termica si asta ii va ajuta sa zboare mai mult planoarele. Fata de ce a zis Mihai as zice doar ca de cand zbor eu planor , de prin 78 cele mai bune termici le-am prins pe la inceputul lui iulie, la noi la Arad, cand am facut si 300 de km cu planorul.

Ciao Sorin
0

#9 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3415
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 02 October 2014 - 08:01 PM

Panta te ajuta sa stai in aer fara motor pana ce gasesti termica ,si eu zbor la panta si termici sunt si unele chiar culcate pe panta ,asta e sigur ,parapantisti care vin la panta unde zbor sau ridicat si la 1500 m in termica ,nu imi spune ca ,cu vantul de panta te ridici asa sus ca nu cred .
0

#10 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3415
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 02 October 2014 - 08:05 PM

La panta sunt doua tipuri de zbor dinamic si termic ,parapantisti ar trebuii sa stie mai bine ,poate ne lamureste vreo unu mai bine ,
Sorin in primavara vin la voi la siria sa zburam la panta inpreuna :drinks:
0

#11 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2077
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 02 October 2014 - 08:18 PM

Extras din cartea "Teoria şi tehnica pilotării planoarelor" de Gheorghe M. Cucu
Fisier atasat  Resize of Teoria si tehnica pilotarii planoarelor_termic_Page_1.jpg (322.93K)
Number of downloads: 73

şi pagina cealaltă:
Sper să se vadă suficient de bine. Cartea o am în format .pdf

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de edisultan: 02 October 2014 - 08:19 PM

Sultan Eduard
0

#12 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2077
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 02 October 2014 - 08:29 PM

Şi încă ceva legat de tipurile de termice:

2

3

3
Sultan Eduard
0

#13 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5157
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 02 October 2014 - 08:47 PM

Vezi postareafly, la 02 October 2014 - 07:35 PM, a spus:

iarna nu sunt temici si se zboara doar dinamic la panta



Eu zic ca nu e adevarat. Tocmai a postat Edy cateva clisee dintr-o carte....

ideea e ca termica - de fapt curentul de aer ascendent, mai cald, se formeaza tocmai datorita incalzirii neuniforme a solului. Iarna, cu zapada putina, pe un camp arat - o sa vezi ce termici se formeaza..nu sunt la fel de puternice ca si toamna tarziu, dar sunt. Arta e sa le exploatezi.

Legat de termicele din iulie de prin colturile tarii...eu zic ca totul depinde de natura solului, si de cele mai multe ori micile obsatcole care creeaza declansarea termica.
0

#14 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3415
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 02 October 2014 - 08:54 PM

Foarte adevarat ,eu iarna nu am incercat niciodata ,chiar sunt curios sa incerc sa zbor iarna asta ,o noua experienta .
0

#15 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2077
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 02 October 2014 - 08:57 PM

Clişee sau nu, aşa cum spune şi Mihai, după ce înveţi să observi zona în care zbori, reuşeşti să identifici şi declanşatorii de termică (Mihai ne povestea la un moment dat de peticul de beton din apropierea terenului de zbor).
Eu la Constanţa caut curenţii de aer cald dinspre oraş şi acoperişurile de al ferma din apropiere, acum câteva luni am avut ocazia să zbor în apropierea uni front de ploaie, a fost super şi exemplele pot continua.
De obicei planez în opturi largi şi după ce găsesc ceva strîng optul pănă mă centrez.
Sultan Eduard
0

#16 Useril este offline   AlexC 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 204
  • Inregistrat: 12-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 October 2014 - 09:12 PM

Cred ca Dennis Pagen ne-ar fi profesor la facultatea de zbor rc in termica :)
Understanding The Sky by Dennis Pagen
Am inceput sa ma uit de ieri prin cartea asta.
Fisier atasat  index.jpg (11.14K)
Number of downloads: 19
Pdf download.
http://www.google.ro....76802529,d.bGQ

Aceasta postare a fost editata de AlexC: 02 October 2014 - 09:13 PM

0

#17 Useril este offline   AlexC 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 204
  • Inregistrat: 12-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 October 2014 - 09:19 PM

Edisultan :good: , multumesc pentru informatiile pe care le gasesc in postarile tale cu fotografiile paginilor si dealtfel multumesc tuturor celor care au postat si care contribuie cu informatii din experienta zborurilor in termica.

Aceasta postare a fost editata de AlexC: 02 October 2014 - 09:22 PM

0

#18 Useril este offline   AdrianDim 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 562
  • Inregistrat: 29-April 12
  • Gender:Male
  • Location:Deva
  • Interests:aeromodelism

Postat 02 October 2014 - 09:36 PM

Eu prind termice foarte des deasupra caii ferate mai ales dupa ce trece un tren .Nu ma intrebati cum si de ce ca nu stiu . :rolleyes:
Adrian Dimitriu
Imagine postata
0

#19 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8333
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 October 2014 - 09:45 PM

Multumesc pentru carte. Pare beton. E mare, o sa o citesc pe indelete. Pentru mine zborul in termica e esenta planorismului si din pacate desi zbor planoare de cativa ani inca nu stiu sa o citesc.

Am variometru si cred ca este o scula foarte utila pentru a invata. Cel mai greu e la inceput sa te prinzi cand planorul intra intr-o termica, variometrul te anunta, tu observi si cu timpul nu mai ai nevoie de el. Ce vario ai cumparat ?

Mai pun odata un clip clasic legat de termica:



Joe Wurts e cel mai mare planorist.

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 02 October 2014 - 09:45 PM

0

#20 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 02 October 2014 - 09:46 PM

Cel mai usor poti identifica o termica dupa zborul pasarilor. Cand le vezi in stol plutind in cerc, fara efort intr-o zona, acolo ai si o termica... Ele se pricep de minune sa faca economie de energie... De la un batran planorist, nea' Sandu de la Galati...
Nu inseamna ca nu exista termice daca nu sunt pasari pe cer... E doar un reper util.
Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#21 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8333
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 October 2014 - 09:54 PM

Sunt cu ochii cat cepele dupa pasari dar sunt cateva neajunsuri:

- la 1 zbor din 100 se nimereste pasarica sa stea in termica in raza mea de actiune; degeaba vad un stol la 2km ca eu nu ajung acolo si chiar si la distanta nu le vezi tot timpul;
- sunt pasarele care zboara atat de bine ca te pacalesc; de pilda pescarusii - se rotesc deasupra unui punct si planeaza atat de bine ca juri ca sunt in termica dar nu sunt.

Cele mai bune sunt berzele cand le prinzi - berzele prefera oricand sa urce in termica decat sa dea din aripi.

Vezi postareaGigiGL, la 02 October 2014 - 09:46 PM, a spus:

Cel mai usor poti identifica o termica dupa zborul pasarilor. Cand le vezi in stol plutind in cerc, fara efort intr-o zona, acolo ai si o termica... Ele se pricep de minune sa faca economie de energie... De la un batran planorist, nea' Sandu de la Galati...
Nu inseamna ca nu exista termice daca nu sunt pasari pe cer... E doar un reper util.

0

#22 Useril este offline   AlexC 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 204
  • Inregistrat: 12-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 October 2014 - 10:02 PM

Vezi postareastiganas, la 02 October 2014 - 09:45 PM, a spus:

Pentru mine zborul in termica e esenta planorismului
Am variometru si cred ca este o scula foarte utila pentru a invata. Cel mai greu e la inceput sa te prinzi cand planorul intra intr-o termica, variometrul te anunta, tu observi si cu timpul nu mai ai nevoie de el. Ce vario ai cumparat ?
)
Am comandat un FrSky High Precision de pe HK http://www.hobbyking...n_Version_.html

Am cumparat si DVD-ul "Secrets of Thermal Soaring" Stie cineva sa faca subtitrari ? :D In limba romana ar fi mai prietenos tutorialul, altfel trebuie sa-l vad de 5 ori sa-l inteleg o data :) si tot nu as fi sigur ca l-am inteles in totalitate :D
Cine este pasionat de zborul in termica si doreste DVD-ul , sa spuna si il primeste cadou gratis.

Aceasta postare a fost editata de AlexC: 02 October 2014 - 10:05 PM

0

#23 Useril este offline   Travel Air 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1225
  • Inregistrat: 26-September 12
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui
  • Interests:Zbor

Postat 02 October 2014 - 10:06 PM

Si eu sunt un impatimit al zborului "gratuit", cu ajutorul termicelor si sunt inca la inceputul formarii acestui simt al termicii.
Pasarile m-au ajutat cel mai mult, recunosc - dar ele sunt acolo sus si eu stau jos, n-am cum sa simt ce se intampla acolo asa ca ele. Am patit cu planorul sa vina barza si sa ma traga incet inspre termica si apoi sa plece mai departe. Dar fara pasari e nasol...eu zbor pe un camp inierbat intins cat vezi cu ochii. Unde se formeaza termica - nu inteleg, dar se formeaza cumva si e superb sa faci un cerc si sa realizezi ca esti mai sus putin decat inainte si mai faci unul...si tot asa.
Si am mai urcat foarte sus si foarte repede de cateva ori vara asta pe sub cate un nor razlet care "tragea".

Da, vreau si eu o copie a DVD-ului.

Vezi postareaGigiGL, la 02 October 2014 - 09:46 PM, a spus:

Cel mai usor poti identifica o termica dupa zborul pasarilor. Cand le vezi in stol plutind in cerc, fara efort intr-o zona, acolo ai si o termica... Ele se pricep de minune sa faca economie de energie... De la un batran planorist, nea' Sandu de la Galati...
Nu inseamna ca nu exista termice daca nu sunt pasari pe cer... E doar un reper util.

Aceasta postare a fost editata de Travel Air: 02 October 2014 - 10:09 PM

Bogdan Floria

bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983

"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
0

#24 Useril este offline   AlexC 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 204
  • Inregistrat: 12-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 October 2014 - 12:54 AM

"Citirea" cumulusilor. Forma bazei ( cand este concava si cand este convexa)
"When convective clouds develop, thermal soaring usually is at its best and the problem of locating thermals is greatly simplified. In chapter 6 we learned that upward moving air expands and cools as it rises. If the air is moist enough, expansional cooling lowers temperature to the dew point; a convective, or cumulus, cloud forms atop the thermal. Cumulus clouds are positive signs of thermals, but thermals grow and die. A cloud grows with a rising thermal; but when the thermal dies, the cloud slowly evaporates. Because the cloud dissipates after the thermal ceases, the pilot who can spot the difference between a growing and dying cumulus has enhanced his soaring skill.

The warmest and most rapidly rising air is in the center of the thermal. Therefore, the cloud base will be highest in the center giving a concave shape to the cloud base as shown in the left and center of figure 150. When the thermal ceases, the base assumes a convex shape as shown on the right. Another cue to look for is the outline of the cloud sides and top. Outline of the growing cumulus is firm and sharp. The dying cumulus has fragmentary sides and lacks the definite outline. These outlines are diagrammed also in figure 150. Figure 151 is a photograph of a dying cumulus."
http://www.aviationw...mal_Soaring.php

http://www.aviationweather.ws/page176-1.jpg

Aceasta postare a fost editata de AlexC: 03 October 2014 - 12:57 AM

0

#25 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5157
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 03 October 2014 - 05:59 AM

mi-e greu de crezut ca vei zbura vreodata intr-o termica care se formeaza sub un cumulul humilis. Poate. Poate vei reusi sa urci nitel la baza ei. Termicele pe care le vei utiliza cel mai mult, nu formeaza noi dedesuptul lorlor. Vei folosi de cele mai multe ori mici bule de aer cald care urca, dar nu sunt suficient de puternice sa urce foarte mult.
Un stol de randunici vanand insecte e un indice excelent. Un uliu, e si mai bun. Directii diferite ale vantului pe spatiu mic (100-200m) e un alt indice. Totusi, cel mai bun indice este modelul. Lasa variometrul, mai mult te va incurca. Un model bun iti va indica singur termica.

La mine, variometrul a avut acelasi efect ca GPS-ul auto. M-a dus la destinatie intotdeauna, dar nu am invatat nimica....

Am vazut niste tutoriale despre zborul DLG-urilor. Explica cum se gasesc termicele, cu exemple de prin concursuri.
0

#26 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2077
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 03 October 2014 - 07:19 AM

Pentru a "mirosi" termica poţi umbla şi la centrul de greutate al modelului. Un model greu de bot va semnala foarte rar aproape spre deloc un curent ascendent, pe când unul a cărui centru de greutate se află puţin înaintea celui de presiune va "simţi" orice "adiere".
Sultan Eduard
0

#27 Useril este offline   Travel Air 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1225
  • Inregistrat: 26-September 12
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui
  • Interests:Zbor

Postat 03 October 2014 - 10:45 AM

Asa este - patita pe pielea mea.
test cg


Vezi postareaedisultan, la 03 October 2014 - 07:19 AM, a spus:

Pentru a "mirosi" termica poţi umbla şi la centrul de greutate al modelului. Un model greu de bot va semnala foarte rar aproape spre deloc un curent ascendent, pe când unul a cărui centru de greutate se află puţin înaintea celui de presiune va "simţi" orice "adiere".

Bogdan Floria

bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983

"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
0

#28 Useril este offline   AlexC 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 204
  • Inregistrat: 12-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 October 2014 - 01:19 PM

Aseara am primit un mesaj de la unul din principalii contribuitori ( sfaturi informatii tutoriale aeromodelism) ai forumului RHC, in care era exprimat un anumit punct de vedere avand ca tema de discutie DVD-ul oferit cadou celui care este pasionat de termica. In urma acestei mici discutii , cadoul ,reprezentand dvd-ul, nu mai este valabil.

Vezi postareaedisultan, la 03 October 2014 - 07:19 AM, a spus:

Pentru a "mirosi" termica poţi umbla şi la centrul de greutate al modelului. Un model greu de bot va semnala foarte rar aproape spre deloc un curent ascendent, pe când unul a cărui centru de greutate se află puţin înaintea celui de presiune va "simţi" orice "adiere".

Fara sa citesc undeva, la fel m-am gandit si eu :)

Aceasta postare a fost editata de AlexC: 03 October 2014 - 01:21 PM

0

#29 Useril este offline   AlexC 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 204
  • Inregistrat: 12-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 October 2014 - 01:32 PM

Vezi postareaMihai_supy, la 03 October 2014 - 05:59 AM, a spus:

Am vazut niste tutoriale despre zborul DLG-urilor. Explica cum se gasesc termicele, cu exemple de prin concursuri.

Cred ca este o idee buna un DLG cu anvergura de pana la 1,5 m pe care sa-l lansez cu Hi-Start. Edisultan, Stiganas, Mihai_supy, bag la cap din experienta voastra.

Aceasta postare a fost editata de AlexC: 03 October 2014 - 01:37 PM

0

#30 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 03 October 2014 - 01:42 PM

Nu stiu ce oi fi prins eu duminica, cert este ca de cand m-am dat jos din masina la camp, am mirosit ca "acolo" trebuia sa fie ceva, chiar daca nu se roteau pasari sau altele de genul...
Si s-a dovedit ca "ceva" a fost, dar nu i-as zice termica, mult mai violent, mi-a supt planorul de la 110 la 369m in mai putin de 3 minute, si nu faceam nici un efort sa ma mentin, aria era uriasa.
Un indiciu ar putea fi ca la sol era un vanticel de 10-15kmph dinspre vest, in timp ce norii se deplasau exact invers. Cred ca la zoona de demarcatie a acestor doua mase se formau niste desprinderi de mase de aer de la sol, poate similar cu desprinderea fileurilor de aer de pe o aripa la stall :unsure: si aceste desprinderi erau supte in sus cu o forta de minitornada.
Si, apropo de unele afirmate mai sus, se formau chiar sub nori! Tot ce am facut a fost sa imi aleg un nor si sa stau sub el, nimic altceva. Cum ieseam din raza lui simteam ca se inmoaie.... doar ca era cam greu de iesit, ma tragea inapoi la loc :)
A fost fain oricum... :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro


loading