renatoa, la 10 September 2019 - 10:28 AM, a spus:
Nu vad sensul la avantul asta pionieresc de a folosi s-bus, cand nu il mai ia in considerare nici un om serios... :unsure:
Ce castigi pana la urma, alimentarea este comuna in ambele scenarii, economisesti un singur fir de semnal, pentru flapsuri, si cu ce pret?! ca toate cele 4 servo pe aripa sa fie comandate de un singur pin !
Pai la naiba mai propovăduiești avantajul cozii V ca poti veni jos intreg doar cu jumatate (eu chiar am facut-o !) cand iti pui soarta aripii intr-un singur pin de semnal ?!
Cu servo clasice, daca ai un eleron sau flaps inert, inca mai ajungi jos, dar cu toate 4 suprafetele ramase cine stie in ce pozitie, sa te vad ce wursht esti ca sa mai salvezi mia cazatoare de parai...
Pai vezi ca le cam amesteci, subus din aripa cu servo de la V-tail.
Eu n-am zis ca pun SBus...dimpotriva, vreau sa trec pe MPX.
Dar exista niste scenarii "valide" in care trebuie sa treci la SBUS.
Da, pentru 5 segmente cu un singur servo pe flaps central inca merge mufa DB9 (folosesti pinul ala central)
Cum ai sarit la 6 servo pe aripa (sau mai mult) trebuie sa schimbi configuratia si sa te bazezi pe un singur pin de alimentare in loc de doua.
Exista deja configuratii cu slats (suprafete de control la BA)...vezi El Nino special.
Problema e de simplificarea cablarii, 7x3 fire de la receptor incep sa conteze, eu trec pe configuratii redundante de receptoare master-slave pe sbus (cu mustati scoase in fata si in spatele aripii), fuselajele Explorer noi sunt slim, in cel mai rau caz pun un decodor SBUS/PWM de 4 canale (care e vreo 10 euro) in aripa si unul pentru servo ampenaje si motor decat sa folosesc un snop de 8 fire de servo.
Mai pe scurt: clasicul receptor de 7-8 canale cu iesire PWM il inlocuiesc cu 2 receptoare miniaturale pe SBUS in configuratie redundanta si pun decodere SBUS pe unde am nevoie (sau pun un receptor miniatural cu iesire SBUs si unul normal cu intrare SBUS si mai reduc din padurea de fire).