Modelism - RHC Forum: Xplorer de la Nan Models - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 11 Pagini +
  • « Prima
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Xplorer de la Nan Models variante si variante de echipare

#241 Useril este offline   mack_ro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 219
  • Inregistrat: 21-February 08

Postat 24 August 2017 - 12:28 PM

Vezi postarearenatoa, la 23 August 2017 - 06:20 PM, a spus:

Sa inteleg ca "plumbii" aia de vulcanizare, nu ar fi din plumb ? :unsure:


de mult nu mai sunt de Pb; astazi, destul de comune sunt cele din Zn
"Anyone who's not interested in model airplanes must have a screw loose somewhere"
Paul MacCready
0

#242 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 24 August 2017 - 01:22 PM

[quote name='ender67' timestamp='1503521212' post='893566']
@MADA: in cazul asta cu tub de balast in lungul fuselajului elementele nu trebuie sa fie egale, trebuie sa fie insirate pe o sarma/cablu flexibil ca sa poata fi introduse usor si fixate. Si da, ABSOLUT TOATE materialele dintr-un planor trebuie sa fie inoxidabile ...ca tubul ala de balast are un microclimat cam ca Londra :).

Asta e ... daca sunt hater ca ma deranjeaza un hi-tech balast de tungsten ... fie. I'm a proud hater.
0

#243 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 24 August 2017 - 01:35 PM

In functie de model si de spatiul disponibil pentru incarcare elementele de balast se fixeaza pe tija sau pe sarma.
Eu am varianta cu elemente egale montate pe tija. A costat undeva in jur de 50 euro. Ok, le poate face un strungar dar nu are oricine acces la varianta asta, de aceea exista producatori care vand astfel de repere si utilizatori care le si cumpara.

Ai o problema serioasa daca te deranjeaza (si te si mandresti cu asta) ca exista un set de balast din tungsten la un pret atat de mare cata vreme producatorul nu ti-a bagat mana in buzunar si nu esti obligat sa cumperi de la el.

Pur si simplu exista persoane care nu au timp sa stea sa manufactureze repere, nu au strungari, sculeri matriteri si alti mestesugari la care sa apeleze si in momentul in care investesc sume mari in planoare performante nu ii deranjeaza sa mai dea un 50-60 euro pentru un set de balast.

Daca ai variante mai ieftine cred ca esti liber sa iesi cu ele pe piata si cine stie poate chiar vor avea succes, insa in nici un caz din fier beton striat.

Aceasta postare a fost editata de MADA: 24 August 2017 - 01:36 PM

0

#244 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 24 August 2017 - 02:20 PM

Oricine a zburat o aripa cu elice mai mare de 9" un sezon a patit asta macar odata... nu e o scuza, nici eu nu agreez ideea de pusher la F5J.

Cu balastul... uite piesele astea, iti mai trebuie doar tija, si "...insir'te margarite..."
https://phoenixmodel...ect-5-5-mm.html

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 24 August 2017 - 02:23 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#245 Useril este offline   OcsiRC 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 567
  • Inregistrat: 16-April 14
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Postat 24 August 2017 - 02:50 PM

100% de acord ...

Vezi postareaMADA, la 24 August 2017 - 01:35 PM, a spus:

Ok, le poate face un strungar dar nu are oricine acces la varianta asta, de aceea exista producatori care vand astfel de repere si utilizatori care le si cumpara.

Ai o problema serioasa daca te deranjeaza (si te si mandresti cu asta) ca exista un set de balast din tungsten la un pret atat de mare cata vreme producatorul nu ti-a bagat mana in buzunar si nu esti obligat sa cumperi de la el.


Tungstenul e difficil de aprovizionat si extrem de scump , face parte din categoria metalelor rare , greutatea specifica raportat la unele aliaje de alama care au … 8,94g/cm3 fata de 19,1 cat are tungstenul il recomanda acolo unde e nevoie de o greutate mare intr-un volum mic
Eu mi-am stunjit seturi de balast , inspirat de solutiile utilizate de Vladimir , nu e chiar usor si nici chiar ieftin sa strunjesti cilindrii cu gauri de fixare filetate si de aliniere pe tija suport care sa si aiba greutatile solicitate .

Asadar balastul dedicat e de multe ori un produs mai accesibil de achizitionat de la producator decat de manufacturat in regie proprie , cine nu e de acord … poate incerca .

Fisiere atasate


0

#246 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2305
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 24 August 2017 - 03:05 PM

Vezi postareaMADA, la 24 August 2017 - 01:35 PM, a spus:

In functie de model si de spatiul disponibil pentru incarcare elementele de balast se fixeaza pe tija sau pe sarma.
Eu am varianta cu elemente egale montate pe tija. A costat undeva in jur de 50 euro. Ok, le poate face un strungar dar nu are oricine acces la varianta asta, de aceea exista producatori care vand astfel de repere si utilizatori care le si cumpara.

Ai o problema serioasa daca te deranjeaza (si te si mandresti cu asta) ca exista un set de balast din tungsten la un pret atat de mare cata vreme producatorul nu ti-a bagat mana in buzunar si nu esti obligat sa cumperi de la el.

Pur si simplu exista persoane care nu au timp sa stea sa manufactureze repere, nu au strungari, sculeri matriteri si alti mestesugari la care sa apeleze si in momentul in care investesc sume mari in planoare performante nu ii deranjeaza sa mai dea un 50-60 euro pentru un set de balast.

Daca ai variante mai ieftine cred ca esti liber sa iesi cu ele pe piata si cine stie poate chiar vor avea succes, insa in nici un caz din fier beton striat.


Se pare ca trebuie sa bag un tag [sarcasm] ca sa stie lumea cand vorbesc serios si cand nu. "Hater" era o aluzie (destul de putin subtila) la un anumit post de pe forum.
Si nu era vorba de 50-60 de euro... ci de vreo 180 de euro (149 + tva-ul din Germania). Cu costul transportului se ajunge la o suma frumusica...
Si nu am negat nici un moment utilitatea unui asemenea dispozitiv... ma minunam doar la ce subterfugii de marketing ("designed by DP / DP professional ballast system / exclusive tungsten material") se folosesc pentru a justifica pretul destul de piperat.
Dar ce sa-i faci... daca vrei sa joci la "profesionisti" trebui sa ai contul gros...
Si ca o nota de final ...n-am nici o problema (nici serioasa si nici neserioasa). .. si nu ma deranjeaza ABSOLUT DELOC existenta acelui set de balast. Stii vorba aia... cu cel ce cere si cel ce da...



0

#247 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 24 August 2017 - 03:15 PM

Miscarea F3-RES a aparut tocmai ca o reactie la aberatii de acest gen... si evident ca unii nu gusta ideea de a se juca ieftin, si incearca sa o imbrace in tot felul de justificari ca cele mai sus.
Nici o grija, va scadea pretul tungstenului, ca s-a oprit productia de becuri cu incandescenta :p
... cu picioarele pe pamant ...
0

#248 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2305
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 24 August 2017 - 04:25 PM

Vezi postareaOcsiRC, la 24 August 2017 - 02:50 PM, a spus:

8,94g/cm3 fata de 19,1 cat are tungstenul il recomanda acolo unde e nevoie de o greutate mare intr-un volum mic


Te-am prins: tungstenul are 19,3 grame pe cm3.
19.1 gr/cm cub e densitatea unui alt material... uraniul saracit (folosit si la loviturile de tanc). Acu ca s-a inchis singura fabrica de combustibil nuclear din Romania cred ca putem face rost de niste bare de uraniu de la Pitesti si sa facem un balast super profesional... nu stiu daca gasim un strungar sa se bage la asa ceva http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/biggrin.gif
0

#249 Useril este offline   mack_ro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 219
  • Inregistrat: 21-February 08

Postat 31 August 2017 - 06:00 PM

Salutare,

Desen lest Xplorer F3J (2/3) pentru CG de 135 mm (nu modifica pozitia CG).
Din pacate conversia jpg mutileaza tipul liniei din desen iar pdf n-am reusit sa atasez.
Model 3D si desen vectorial disponibile.
Fisier atasat  Desen_Lest_Xplorer_v2.jpg (297.48K)
Number of downloads: 51
Ganduri bune,
mack_ro
"Anyone who's not interested in model airplanes must have a screw loose somewhere"
Paul MacCready
0

#250 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 11 September 2017 - 01:52 PM

Nasol, nu ajungea cat erau balast-urile de tungsten, acum se vor scumpi si mai mult...

http://www.economica...tia_143284.html
... cu picioarele pe pamant ...
0

#251 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2305
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 11 September 2017 - 08:13 PM

Balastul de tungsten e pentru "saraci"... facem un balast profi din uraniu saracit ca e mai ieftin:

Citeaza


It is far less expensive than tungsten and gold. Tungsten markets for $25 to $45 per pound depending on the form of the metal, and gold ranges from $4,500 to $6,500 per pound. Depleted uranium costs $5 per pound from old stockpiles. Depleted uranium is more energy efficient to fabricate than tungsten.

Plus ca daca iti perzi modelul te duci dupa el cu contorul Geiger....


0

#252 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 26 September 2017 - 04:15 PM

Dupa aparitia super usoarelor astea... exista vreo piata unde cei care stramba din nas acum arunca aripile vechi ? :p

Am un fuselaj care plange dupa o aripa de 3m+ ...
Fuselajul ar avea 750g complet echipat, mai pun o aripa tot pe acolo si ar iesi ceva la 1.5 kg la 3m, n-ar fi rau... :unsure:

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 26 September 2017 - 04:16 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#253 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8318
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 September 2017 - 05:17 PM

Xplorarele au o mare chestie, De la primul pana la ultimul imbinarea aripii cu fuselajul a ramas neschimbata. Adica pe un Xplorer de 2007 poti pune o aripa din 2017 si viceversa. Asta inseamna ca nu o sa arunce nimeni nici o aripa.

Poti insa sa gasesti cu ceva bafta un Xplorer vechi si obosit la un pret mic.


Am iesit pe camp saptamana trecuta dimineata sa dau un zbor mic cu Explorer si am avut o surpriza neplacuta.

La prima lansare a taiat motorul dupa vreo 8-9 secunde. Mai mult am auzit parca si sunet de resetare de ESC. Am pus alt pak si am facut inca o lansare si a taiat motorul fix la fel. M-am panicat, am aterizat repede si am strans tot.

Duminica asta am facut un range test (cu tot cu pornit/oprit motorul) cu ajutorul lui Bogdan. Nici o problema. Am zburat, iar nici o problema.

Singura explicatie deocamdata e ca pakurile erau reci (au stat peste noapte in masina) si a taiat regulatorul din cauza de low voltage.

Sper sa fie asta si nu cine stie ce gremlin prin sistemul electric / sa-l fac praf. M-ar cam deprima.
0

#254 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 26 September 2017 - 06:42 PM

Pe mine ma deprima ca la nivelul asta crezi ca mai poti trai fara telemetrie... adica vezi ca nici macar nu poti diagnostica o asemenea problema si crezi ca merge in continuare cu o cruce mare si matanii...
Sau macar sa pui un buzzer de low voltage care sunt obligatorii la multicoptere.

Nici nu aparuse bine primul Frsky cu telemtrie si i-am salvat un avion unui coleg, a inceput sa beepaie de low voltage doar la taxi pe pista cand a incercat comenzile. La inspectie s-a gasit o celula obosita in pack-ul NiMh.
Asta l-a convins si sa treaca pe pack de 5 NiMh, a vazut si el ce inseamna un reboot din cauza low batt, chestie care ar fi salvat de la faliment Graupner daca nu ar fi fost fost asa caposi cei care au adoptat timpuriu 2.4G si nu s-ar fi incapatanat sa creada ca digitalul e ca analogul ca pretentii de alimentare...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#255 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8318
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 September 2017 - 11:07 PM

Telemetria e minunata, urmatoarea mea statie o sa aibe sigur telemetrie. Pana atunci insa folosesc statia pe care o am si care imi place.

Si daca ai un scurt sau se desface o mufa modelul cade frumos cu toata telemetria.
0

#256 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 03 December 2017 - 09:27 AM

https://www.rcgroups...e-%28airfoil%29
... cu picioarele pe pamant ...
0

#257 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2305
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 03 December 2017 - 07:52 PM

Din pacate nu e decat un profil (cel de la imbinarea intre segmente) dar cu putina "matematica creativa" se pot obtine si celelalte. O mica explicatie e necesara.
Mark Drela are in proiectele lui de obicei 3 profile: profilul central, cel de la imbinare si cel de la varf. (Gerald Taylor are niste modele ceva mai complexe, cu 5 profile la DLG, 7 profile la modelul ALEs de 2.5 m si 8 profile la FxJ de 3.84 m).
Cand am facut programele pentru calculul modelului 3D pornind de la proiectul XFLR5 am cochetat la un moment dat cu ideea de a scoate un proiect personal, dar pentru ca in caminul P16 din Regie am stat numai la etajele impare (cele de Automatica...la etajele pare stateau cei de la Aeronave) am zis ca e mai usor sa pornesti de la ceva facut de altii si apoi sa il perfectionezi.
Mai pe scurt, ca se lasa noaptea: ma gandisem la doua programe care sa jongleze cu profile, mai precis sa fie niste generatoare de profile pornind de la un set dat. Nu va ganditi la cine stie ce chestii complicate:
- "datmixer" ar fi facut ceva de genul urmator: se iau 2,3 sau 4 profile, se amesteca in proportia dorita si se obtine un "cocktail" de profile care (in mod ideal) ar trebui sa pastreze ceva din caracteristicile profilelor initiale. De exemplu: cum ar arata un amestec de 30% S4083, 45% AG25 si 25% SynerJ-100?
- "datguess" ar fi facut ceva de genul urmator: la un proiect dat se cunosc doua profile (sa zicem AG40 si AG41, profilele de Supra de la centru si de la imbinare...sau AG41 si AG42 profilul de la varf) si se cunoaste de la un alt proiect (Explorer) profilul de la imbinare (XplorerF5J). Programul "ghiceste" pentru al doilea proiect profilul de la centru si ala de varf prin interpolare.
Deocamdata programele exista doar in faza de conceptie dar nu sunt greu de implementat: se face translatia profilelor la un model intern de mare rezolutie (eu folosesc 500 de puncte) si restul e aritmetica simpla pe seturi de 500 de puncte (medie ponderata sau regula de 3 simpla).
Daca e cineva interesat de aplicatiile practice ale chestiilor teoretice de mai sus (de exemplu sa isi faca un model Supra cu profile de Explorer) il rog sa imi dea un PM.
Nu e neaparat nevoie sa se stii programare pentru asa ceva, daca ai centura neagra 2-dan in Excel il faci fara probleme(si cocktailu si ghicitoarea).
0

#258 Useril este offline   Olvi 

  • ex rou162
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 376
  • Inregistrat: 02-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 10 December 2017 - 10:47 AM

Vezi postareastiganas, la 26 September 2017 - 05:17 PM, a spus:



La prima lansare a taiat motorul dupa vreo 8-9 secunde. Mai mult am auzit parca si sunet de resetare de ESC. Am pus alt pak si am facut inca o lansare si a taiat motorul fix la fel. M-am panicat, am aterizat repede si am strans tot.



Tiganasee .... in vara la cupa F5J, il arbitram pe Valterasu' si a patit fix la fel. lansa si la 10-15m taia motorul. a facut asa de cateva ori, si pana la urma i-am zis sa scoata altisul. A scos altisul si nu a mai avut probleme. Vezi ca poate si la tine tot de la altis era.
Treaba e ca tot cu altisul ala a zburat si inainte si a zburat si dupa. Posibil sa o mai ia razna si altisul. Sau poate in combinatie cu vreo duda din TX, cine stie.
Best way to get to next level is to practice. So fly fly fly and at the end of the day fly again.
Push your limits to a level you have never did before.
0

#259 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8318
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 December 2017 - 07:25 PM

Te-am auzit, te-am auzit. E o varianta de investigat, pacat ca nu am altisul in Explorer (nu l-am avut niciodata).

Vezi postareaOlvi, la 10 December 2017 - 10:47 AM, a spus:

Tiganasee .... in vara la cupa F5J, il arbitram pe Valterasu' si a patit fix la fel. lansa si la 10-15m taia motorul. a facut asa de cateva ori, si pana la urma i-am zis sa scoata altisul. A scos altisul si nu a mai avut probleme. Vezi ca poate si la tine tot de la altis era.
Treaba e ca tot cu altisul ala a zburat si inainte si a zburat si dupa. Posibil sa o mai ia razna si altisul. Sau poate in combinatie cu vreo duda din TX, cine stie.

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 11 December 2017 - 09:27 PM

0

#260 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 11 December 2017 - 09:13 PM

Nu numai Valterașu' a pățit-o.
Vedeți că Altis are o hibă mică în program. Nu apare tot timpul, dar din când în când apare o contradicție în instrucțiuni care oprește motorul și se întâmplă dacă nu este activată instrucțiunea de repornire a motorului sub 15 m.

Pffff, cum am scris !
Las că pricepeți voi. :)
URA şi la zbor fofezelor !
0

#261 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 December 2017 - 09:39 PM

De verificat ce ziceti voi acolo.
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#262 Useril este offline   Olvi 

  • ex rou162
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 376
  • Inregistrat: 02-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 22 January 2018 - 06:44 PM

Vezi postareaValteras, la 11 December 2017 - 09:39 PM, a spus:

De verificat ce ziceti voi acolo.

http://www.rhcforum....534#entry901534
Daca nu stiati de aceasta setare ma bag si eu in seama prin a va aduce la cunosctinta ce sice al nostru coleg drag VIP_Eol in postarea de la linkul de mai sus
citez : "A ! Să nu uit ! :)
La F5J mai este o setare de care mulți uită, sau nu o fac pentru a nu porni motorul accidental. Lipsa setării produce, ocazional, o problemă : se întâmplă ca motorul să fie oprit în primele 10 secunde și nu-l mai poți porni. E vorba de setarea de siguranță care permite pornirea motorului sub 15 m dacă pilotul constată că e prea departe și nu vrea să facă câteva sute de metri să-l recupereze. În cazul acesta arbitrul oprește cronometrul la repornirea motorului, iar aterizarea e punctată cu "0". "
asta zice el in acel post.
Multumesc VIP. Eu nu stiam de aceasta setare.
Best way to get to next level is to practice. So fly fly fly and at the end of the day fly again.
Push your limits to a level you have never did before.
0

#263 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 22 January 2018 - 09:40 PM

Vezi postareaOlvi, la 22 January 2018 - 06:44 PM, a spus:

http://www.rhcforum....534#entry901534
Daca nu stiati de aceasta setare ma bag si eu in seama prin a va aduce la cunosctinta ce sice al nostru coleg drag VIP_Eol in postarea de la linkul de mai sus
citez :

Citeaza

"A ! Să nu uit ! :)
La F5J mai este o setare de care mulți uită, sau nu o fac pentru a nu porni motorul accidental. Lipsa setării produce, ocazional, o problemă : se întâmplă ca motorul să fie oprit în primele 10 secunde și nu-l mai poți porni. E vorba de setarea de siguranță care permite pornirea motorului sub 15 m dacă pilotul constată că e prea departe și nu vrea să facă câteva sute de metri să-l recupereze. În cazul acesta arbitrul oprește cronometrul la repornirea motorului, iar aterizarea e punctată cu "0". "


asta zice el in acel post.
Multumesc VIP. Eu nu stiam de aceasta setare.


Ca sa fie mai evident vizual ca citezi un text din alt topic, se poate include pasajul intr-un "citat" = quotation, este al treilea buton din dreapta din bara ecranului de postare.
Rezultatul il vedeti mai sus, in postarea originala a lui olvi

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de renatoa: 22 January 2018 - 09:42 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#264 Useril este offline   Olvi 

  • ex rou162
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 376
  • Inregistrat: 02-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 23 January 2018 - 06:16 PM

Vezi postarearenatoa, la 22 January 2018 - 09:40 PM, a spus:

Ca sa fie mai evident vizual ca citezi un text din alt topic, se poate include pasajul intr-un "citat" = quotation, este al treilea buton din dreapta din bara ecranului de postare.
Rezultatul il vedeti mai sus, in postarea originala a lui olvi

merci Renatoa de ajutor si de tips and tricks, nu am experienta ta cu forumurile si chiar nu stiam asta. Voi incerca sa folosesc de acum acest feature.
cheers. :drinks:
Best way to get to next level is to practice. So fly fly fly and at the end of the day fly again.
Push your limits to a level you have never did before.
0

#265 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 23 January 2018 - 07:19 PM

Vezi postareaOlvi, la 22 January 2018 - 06:44 PM, a spus:

http://www.rhcforum....534#entry901534
[...]
Multumesc VIP. Eu nu stiam de aceasta setare.


Pentru nimic. :)
Eu am aflat de la Ștefan, în concurs, după ce am fost surprins de repornirea motorului că nu eram cu stick-ul pe 0. :pardon:

P. S. Mai scrisesem de asta și aici, la #260.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#266 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2305
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 13 April 2018 - 06:57 PM

Xplorer-ul lui Olvi a "aterizat" la mine. Echiparea actuala e:
a. Tenshock Viper 4550 kV cu reductor Reisenauer Micro 5:1
b. HyperSpinner cu Aeronaut 13x8
c. Turnigy Plush 40 A BEC 5V
d. ampenaje MKS HV6100 eleroane MKS HV6110 flaps Futaba S3173HV
AUW cred ca va fi ceva in jur de 1400-1450g.
Cateva intrebari punctuale:

1. 2S/3S? servourile sunt toate HV (experienta mea cu HV pe servo e 0), ESC c e pentru 5 V. Nu exista prea multe ESC cu iesire BEC programabila de 7.4 V.
As putea pastra ESC actual cu iesirea de 5V deconectata si sa pun un BEC extern de 3A/ 6.1 V... o fi de ajuns?

2.Reisenauer zice pentru 13x8:
2s - 7,4V - 13x8 Ae M41, 5676 rpm, 22 Amp. 163 Watt, Schub 1227g, VPitch 69 km/h, Eta 79,6%
Pentru 3s nu da date despre Aeronaut doar pentru GM (Georgi Mirov cred).
GM de 13x8 e mai "eco" comparativ cu Aeronaut (probabil au profil mai subtire, RPM mai mare, consum mai mic...dar si tractiune mai mica):
2s - 7,4V - 13x8 GM CFK M25, 5790 rpm, 20 Amp. 148 Watt, Schub 995g, VPitch 71 km/h, Eta 80,8%
..iar la 3S devine racheta:
3s - 11,1V - 13x8 GM CFK M25, 8165 rpm, 39 Amp. 437 Watt, Schub 1980g, VPitch 100 km/h, Eta 76,8%
E o tractiune de 80% din greutate OK? Merita facuta "upgrade" la pale GM? Parca nu as trece la 3S din motive de "overkill" / greutate / consum.

3. Deocamdata am 2 pak-uri Zippy Compact 2s 1300 mAh 25 C ... au cam 72-73 grame si incap bin in fuselaj. Nu le-am testat inca pe stand sa vad daca fac fata.
Ce tip de pak-uri recomandati: nanotech? graphene? capacitate / discharge?

4. in afara de setarile de brake pentru pale cred ca ar fi de interes si niste setari legate de acceleratie: la direct drive nu prea conteaza dar la reductoare ar trebui sa porneasca mai "batraneste"(cred ca se cheama slow start sau soft start). Foloseste cineva asa aceva?

5. Fuselaj full carbon ... receptoarele pe care le am sunt fie cu antene subtiri/6 canale fie cu mai multe canale dar cu antene groase (imbracate in tub contractil rosu sau negru). Sugestii? Deocamdata merg pe sistemul de la FlySky (9X /9XR / i6). Sa fac upgrade ls 9XR cu modul FrSky si un receptor de 8 canale cu antene subtiri? Sau pentru o configuratie "necompetitionala" merge si FlySky cu 6 canale? Plus ca majoritatea receptoarelor de la flysky merg pina pe la 6 sau 6.5 V ..am facut comanda la BangGood de un repeptor DasMikro compatibil Flysky 8 canale soi care ar trebui sa meraga pina la 9 V cred....dar pina vine din china trece RR2018..

Mai pe scurt ... daca ar fi sa modificati configuratia de mai sus ce credeti ca merita schimbat?

Aceasta postare a fost editata de ender67: 13 April 2018 - 07:02 PM

0

#267 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 13 April 2018 - 08:37 PM

Daca nu e competitional si zboara, mai bine il lasi asa cum e cu 2 S si gata .

La ce sa mai investesti timp si bani cand oricum te dai doar de placere cu el.

Parerea mea, dar tu fa ce vrei.

Ciao Sorin
0

#268 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8318
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 May 2018 - 09:54 AM

Vezi postareaender67, la 13 April 2018 - 06:57 PM, a spus:

Xplorer-ul lui Olvi a "aterizat" la mine. Echiparea actuala e:

Mai pe scurt ... daca ar fi sa modificati configuratia de mai sus ce credeti ca merita schimbat?


Acum am vazut postarea (ca de ma pregatesc de intalnire/concurs). Eu nu as schimba nimic ca nu la configurat de prost Olvi. Cu 2s si palele alea nu o sa merga, echiparea e pentru 3s. Cu 2s o sa fie prea lesinat si daca nu arunci barbateste risti sa il busesti. Cu 3s canta.

Ce e trasnaia asta cu receptor cu 6 canale ? Pui eleroanele pe Y ? E ca in bancul cu Elvetia si socialismul, se poate dar e pacat.

Eu am pus un delay in statie la pornirea motorului, ma simt mai bine asa. Dar nu am facut bine, motorul la F5J trebuie sa stea pe un slider sa il poti controla. La mine e pe switch si e tot timpul in blana. Nu l-am pus pe slider ca la JR 11x nu m-am prea obisnuit cu pozitia lor (la JR95003 venea perfect) - pana la urma insa o sa-l mut cum trebuie.
0

#269 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8318
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 May 2018 - 03:04 PM

Din aventurile mele cu Xplorer. Am fost cu primul la concurs la Brasov si am reusit sa strang putin mai tare aripa cu degetele (era vant si am strans mai tare sa nu il dea peste cap)si gata, s-a auzit crack si am spart coaja pe interior. Nu rau, gelcoatul a ramas intreg.

M-am ofticat nitel, ce mai, e sensibil, trebuie sa fiu mult mai atent.
0

#270 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 07 May 2018 - 04:07 PM

Asta suna ca e la fel de rezistenta ca una de lemn de F3-RES, cum mi-am ingaurit-o eu pe a mea de la prinderi in mana... fara numar.
Stiu ca sunt diferente... si cum zboara si cum se repara, si cat costa... comentam doar rezistenta.
... cu picioarele pe pamant ...
0

Arata acest topic


  • 11 Pagini +
  • « Prima
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro