Modelism - RHC Forum: Xplorer de la Nan Models - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 11 Pagini +
  • « Prima
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Xplorer de la Nan Models variante si variante de echipare

#181 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8318
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 June 2017 - 02:44 PM

Vin in continuare componentele. Azi a ajuns motorul. Are deja arculetul care tine firele si mufele montate. Greutatea este aproape cat spune pe site - 66g, arata bine si a venit cu o tona de hartii. Oricum combinatie mai mica/usoara decat asta eu nu cunosc (nu la 200+ W). Pentru cine se intreaba de unde au aparut motoarele astea; sunt motoare de heli clasa 250.

Planul meu era sa leg direct firele motorului pe regulator (direct pe PCB-ul ESC-ului) dar parca acum imi pare rau sa dau conectorii jos. Conectorii + firele de la regulator cred ca fac aproape 10g.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de stiganas: 02 June 2017 - 02:49 PM

0

#182 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8318
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 June 2017 - 12:45 PM

A venit si ultima piesa - ESC Castle Creation Talon 35A. Are fire foarte lungi si cantareste cu totul 25g.
0

#183 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 12 June 2017 - 12:57 PM

Parca ziceai ca te dai pe ESC-uri de coptere... ? :unsure:

De ce parte are fire lungi ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#184 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8318
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 June 2017 - 01:01 PM

O sa incerc si din alea.

Vezi postarearenatoa, la 12 June 2017 - 12:57 PM, a spus:

Parca ziceai ca te dai pe ESC-uri de coptere... ? :unsure:

De ce parte are fire lungi ?


Pe toate partile are fire lungi, specificatiile oficiale:

Weight: 0.98 oz. (27.8g) with wires
0.42 oz (12g) without wires


si din ce-am vazut asa pare, firele sunt foarte lungi, toate. Ma gandesc sa leg direct firele de la motor pe ESC, cred ca dispar 5-8g sau mai bine daca adun si conectorii.
0

#185 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 12 June 2017 - 01:20 PM

Mi se pare ciudata partea cu fire lungi spre baterie... o sa zici ca stiu ei cei de la castle ce fac, dar pe subiectul asta exista studii serioase si e aproape un standard, lungimea firelor intre ESC si baterie chiar conteaza, iar condensatoarele de la intrarea in ESC sunt calculate, nu puse aiurea, pentru 20-25 cm de la ESC la baterie, lungime care include si firele bateriei, deci cam 10-12 cm, 4-5 inch de fiecare parte.
Vezi topicul lui Ron van Sommeren pe rcgroups.
Deci condensatorul de pe ESC impreuna cu inductanta firele de la baterie la ESC formeaza un circuit LC acordat, si nici un producator serios nu ar trebui sa lase la latitudinea utilizatorului sa taie firele cum ii place lui...
Noroc ca la regimul din planor asta nu se simte, dar la multicoptere sau la masinutze, cei care au pus ESC-ul langa motor, lungind firele spre baterie, au simtit efectul dupa o perioada...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#186 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8318
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 June 2017 - 06:19 PM

Firele motor 10 cm
Baterie 15 cm
Semnal 25 cm

Dupa parerea mea destul de lungi. Chestia cu lungimea creste in importanta odata cu tensiunea, la 3s nu prea conteza.
0

#187 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8318
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 July 2017 - 11:38 PM

Am bagat zboruri la greu si incep sa ma obisnuiesc cu modelul (si sa invat sa apreciez inaltimea de start). Pakul de 700mah (ultimul cumparat) nu e prea grozav, adica nu e rau dar nu duce curentul precum cel A-spec G2 de 850mah, A-Spec e de departe cel mai bun pak dar nu mai exista la HK, cel putin deocamdata. Am avut multe zboruri bune (mai toate) si in seara asta am reusit cateva super. Ultimul a fost de 14 minute la 8 seara, fara termica, doar plimbat din directie aleator pe cer.

Pe camp nu misca nimic dar ceva, ceva tot cred ca a fost in aer ca prea a stat mult. Nu cred ca pot sa storc mai mult din el din setari si trimaj.

Fisier atasat  17_07_10_Xplorer.png (78.3K)
Number of downloads: 16

Explorer lite e gata, trebuie sa ajung la Brasov, sper sa fie acest WE.
0

#188 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 11 July 2017 - 08:29 AM

Incearca astia data aviatoare...

https://hobbyking.co...-pack-lihv.html

pe drona mi-au dat cel mai bine din tot ce am incercat.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#189 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8318
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 July 2017 - 06:23 PM

Tot vreau sa o incerc dar e scump transportul. Pentru noul Explorer am doua pakuri de 500mah (unul care parea sa aibe probleme si unul nou pe garantie). Deocamdata am mai cumparat un incarcator ca sa pot incarca doua pakuri simultan pe camp.

Vezi postarearenatoa, la 11 July 2017 - 08:29 AM, a spus:

Incearca astia data aviatoare...

https://hobbyking.co...-pack-lihv.html

pe drona mi-au dat cel mai bine din tot ce am incercat.

0

#190 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8318
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 July 2017 - 10:52 PM

Si l-am luat. Toata dimineata am petrecut-o cu Silviu la Brasov montand si setand receptorul urmat de un zbor mic de proba pe o vreme cam naspa. M-am intors la Chitila unde vremea era si mai naspa, adica buna de zmeu dar nu de maiden asa ca am facut doar poze.

Fisier atasat  IMG_7856.JPG (485.74K)
Number of downloads: 35Fisier atasat  IMG_7857.JPG (506.63K)
Number of downloads: 31Fisier atasat  IMG_7873.JPG (308.81K)
Number of downloads: 33

Sunt foarte incantat.
E ca si cum as avea 4 modele noi. Aripa de 3.5m si 3.8m si diedru de 6 grade si 9 grade. La Brasov doar pe cel de 3.5m si 6 grade l-am testat scurt. Masa RTF e 1100g-1150g functie de pak. Cu palele mici 14x7 GM are tractiune din belsug, am masurat static 23A cu un pak 3s incarcat 80%. L-am centrat fara probleme cu pakuri intre 50g si 100g e loc de manevra berechet in fuselaj. Nu a fost nevoie de scurtarea botului si de nici o alta modificare/pilire in fuselaj (inafara pentru gaurile pentru antene).

Abia astept sa prind o zi cu vreme OK sa incep sa-l zbor.
0

#191 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8318
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 July 2017 - 10:21 PM

Si a fost prima zi de zbor. Daca Xplorer e de vis asta e de pe alta planeta. De cand am luat Radian (acu multi ani) visez la un planor care sa zboare la fel de usor, sa fie la fel de manevrabil si fara griji, ei bine Explorer cam asa e.

L-am zburat doar in varianta 3.5m cu joint-uri de 6 grade. Cea mai puternica impresie e cat de usor se manevreaza, directia este mult mai eficace si in general raspunde imediat la orice imput. Pe de alta parte e foarte stabil si nu se angajeaza orice ai face, senzatia e ca ai un control mult mai puternic si mai direct.

De planat planeaza evident foarte bine dar am dat un zbor si cu fratele mai greu si planeaza foarte bine amandoua, diferenta uriasa e la manevrabilitate. Asta se vede si la aterizare, masa mai mica face flapsurile si mai eficiente, controlul e si mai bun.

Cei drept a ajutat si faptul ca la sfatul lui Silviu am renuntat la toate mixajele, a ramas doar diferential 50% pe eleroane si profundor cuplat la flapsuri. Modul termic si speed raspund foarte bine.

Motorul e suficient si urca cam la fel ca celalat (cu putere mai mica evident), un zbor consuma 100-200mah (functie de timpul motor).

Ceva poze pentru comparatie

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de stiganas: 20 July 2017 - 07:21 AM

0

#192 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8318
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 July 2017 - 10:31 PM

Si inca cateva poze in care se vad diferentele

Fisier atasat  IMG_7880.JPG (499.71K)
Number of downloads: 44Fisier atasat  IMG_7887.JPG (518.46K)
Number of downloads: 36

Spatiu mult mai generos in fuselaj, 30cm loc de manevret pak-ul merge de la 40 la 100g. De asemenea se vede ca palele GM se pliaza mai bine decat cele RFM.


Fisier atasat  IMG_7882.JPG (338.62K)
Number of downloads: 38Fisier atasat  IMG_7883.JPG (479.54K)
Number of downloads: 23
Fisier atasat  IMG_7889.JPG (417.37K)
Number of downloads: 20Fisier atasat  IMG_7890.JPG (437.22K)
Number of downloads: 21Fisier atasat  IMG_7892.JPG (510.13K)
Number of downloads: 21

Aripa curata nimic nu iese afara gratie sistemului IDS - net superior la cel clasic, in zbor suiera mai putin, arata mai bine, nu are joc deloc.

Fisier atasat  IMG_7885.JPG (432.05K)
Number of downloads: 25Fisier atasat  IMG_7893.JPG (502.66K)
Number of downloads: 39
Coada eliptica, mai usoara si mai eficienta. Asa, ca aspect, imi place mai mult cealalta, de la Xplorer.

Fuselajul cel nou are fundul coborat, cica pentru eficenta crescuta a cozii, unora nu le place cum arata in zbor, mie imi place (dar sa fiu sincer nici nu am observat vreo diferenta pana nu mi-am pus problema)
0

#193 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8318
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 July 2017 - 02:21 PM

Am mai facut cateva iesiri. Ceva impresii legate de pakuri:

- cele de 700-800mah merg bine
- cele mici de 450-500mah, nu prea. Isi pierd suflul dupa vreo 10 secunde de motor.

Castigul de greutate adus de pakurile mici (30-50g) nu se simte si nu se justifica.


Cateva observatii legate de coaja. Carbonul folosit e diferit fata de cel de la modelul anterior (de 1600g). La mana aripile par mai dure, mai rigide. Si in zbor pare foarte rigid. Eu zic ca Nan mai are de unde sa dea jos grame.

Daca peste 2-3 ani apare modelul sub 1000g o sa fiu foarte tentat.

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 21 July 2017 - 02:30 PM

0

#194 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 21 July 2017 - 11:09 PM

Vezi postareastiganas, la 21 July 2017 - 02:21 PM, a spus:

Am mai facut cateva iesiri. Ceva impresii legate de pakuri:

- cele de 700-800mah merg bine
- cele mici de 450-500mah, nu prea. Isi pierd suflul dupa vreo 10 secunde de motor.

Castigul de greutate adus de pakurile mici (30-50g) nu se simte si nu se justifica.


Cateva observatii legate de coaja. Carbonul folosit e diferit fata de cel de la modelul anterior (de 1600g). La mana aripile par mai dure, mai rigide. Si in zbor pare foarte rigid. Eu zic ca Nan mai are de unde sa dea jos grame.

Daca peste 2-3 ani apare modelul sub 1000g o sa fiu foarte tentat.


Văd că ești virusat de Explorer. :rolleyes:
Până la urmă 1150 de grame pentru un model cu anvergura de 3800 mm nu te mulțumește ? :unsure:
La masa asta nu prea are ”motor gravitațional”. Pe vânt mai puternic îl mai poți zbura ?
Rigiditatea aripilor e bună. Ai văzut ce se întâmplă dacă se apucă de fâlfâit. Ai văzut cum a cedat Extreme și doar avea anvergură mică (2000 mm) și aripă foarte rigidă, sau modelul lui Mugurel, acum 3 ani (parcă) intra în flatter dacă băga motorul în plin. Ba mai e posibil să ți se răsucească planurile dacă-l scapi în cine știe ce suprasarcină.
Modelul meu are 4000 mm anvergură și aproape 1900 grame gata de zbor, cu pachet de 3S 1200 mAh - airsoft (sunt mai lungi, dar mai subțiri) și pot spune că se comportă excelent pe orice vreme. I-am pus pachet de 500 mAh - a tras bine, dar numai o dată - i-am dat jos frânele și încă altele de ajunsesem cu el sub 1600 grame și nu mi-a plăcut cum se comporta.
Amu, fiecare cu părerea lui, dar parcă nu merge să tot scazi grame cum făceam la F3P.
Oricum, modelul e fain. Să-l stăpânești sănătos fără incidente neplăcute. :drinks:

P.S. Motorul e Leopard ? Dacă da, ai grijă că sunt bune, dar sensibile la temperatură. Se încălzesc rapid dacă elicea e numai un pic mai mare decât trebuie.

Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 21 July 2017 - 11:12 PM

URA şi la zbor fofezelor !
0

#195 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8318
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 July 2017 - 12:00 AM

Daca se poate mai usor, vreau mai usor, nu exista prea usor. Daca e prea usor (sub limita FAI) pui balast si tot e mai bine caci reduci masa din extremitati.

Din ce am zburat eu, din ce am vazut zburat la concurs, din ce am citit; E/Xplorer nu are probleme cu rezistenta structurala sau flutter. Oricum nu poti compara un Xplorer cu RCM Pelikan Xtreme care e un tiriplici din balsa si scart.

La modelele din categoria asta flutter apare din servo/linkuri slabe. Servo au joc in angrenaje ? ai flutter - de asta din pacate trebuie sa strangi din fund si dai cel putin 40 EUR pe un servo.

Pana nu zbori un model nu ai cum sa-ti faci o idee de cum zboara (sa-l vezi zburat de altul ajuta dar nu e suficient), pana il zbori tu cu manuta ta trebuie sa te bazezi pe parerile altora si parerea mea e ca Exlorer cel nou ultralight e fenomenal. Chestia cu zburatul pe vant e si nu e o tema. Adevarul e ca eu (si cei mai multi) nu zburam pe vant sau pe vreme naspa ca nu e nici o placere, la concurs zbori pe ce vreme o fi dar eu nu traiesc pentru concursuri, decat sa rup la un concurs Xplorerul mai bine zbor cu Radian (ca tot pe acolo o sa fiu in clasament)

Motorul Leopard se incalzeste relativ putin. Pentru cine nu stie nu exista motoare dedicate pentru planoare. Se folosesc diferite motoare "fierbinti" cuplate la un gearbox. Motoarele cele mai raspandite sunt inrunere de la masinute si outrunere de la elicoptere/edf. Leopard-ul din seria asta cu care tata Reisenauer a rupt piata F5J sunt defapt motoare pentru elicoptere clasa 250. Reisenauer s-a prins ca merg uns la noile planoare F5J si a cumparat o tone cu diferite turatii (si doua marimi putin diferite). Motoarele costa vreo 8 USD retail asa ca la 137 EUR toata lumea e fericita si reisenaur face un profit frumusel caci gearbox-ul e facut de manuta lui. El zice ca merge si cu pale 16x8, eu am 14x7 asa ca sunt departe de maxiumul posibil. 16x8 le-as testa cu 2s.
0

#196 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 23 July 2017 - 10:09 AM

Pai si cu penetrarea ? Astea F3-RES la 12g/dmp, deja la vant de 20 nu prea mai avanseaza, cer balast... :unsure:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#197 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 23 July 2017 - 12:11 PM

Cu penetrarea o rezolvi adaugand balast. Dar nu e cazul cand mai ai si alte modele mai grele, cu care poti sa acoperi astfel cam toata gama de conditii pe care o poti inralni la un concurs sau la o zi obisnuita de zbor.
Modelele foarte usoare sunt gandite fix pentru conditii calme de zbor, ideal cu vant zero, moment in care un planor cu greutatea dubla nu prea are nici o sansa.
0

#198 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 23 July 2017 - 02:01 PM

Stefan,

cateva posturi mai sus ziceai ca 30-50 gr nu conteaza, acuma zici ca vrei si mai usor. Nemultumitului i se ia darul , nu uita asta. Daca tot nu esti competitor ce mai conteaza si mai usor?

Dar , fiecare cu pasarica lui, eu am un stol recunosc.

Bafta

Ciao Sorin
0

#199 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8318
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 July 2017 - 09:51 PM

Observatii pertinente.

De penetrare presupun ca are grija profilul, rigiditatea si suprafetele curate, inca nu l-am zburat pe vant, doar pe ceva briza, am fost multumit si in ce am citit lumea e multumita de felul in care se misca, asta e fost din start grija principala pe forumuri.

Pana la urma conteaza un singur lucru; cum zboara. Si zboara foarte bine si in mod evident altfel si mai bine decat cel de 1600g. Incerc sa ofer opinii cinstite si sa nu ma mint pe mine, n-am simtit diferenta de 30-50g intre pakuri. Inca nu exista Explorer de sub 1000g dar cand/daca o sa existe sunt sanse mari sa se comporte altfel decat cel de acum - ar fi o diferenta de aproape 200g.

In seara asta am facut cateva zboruri cu cel de 3.8m si 9 grade. Iarasi nu pot sa zic ca am simtit o mare diferenta.

Tocmai ce s-a incheiat Campionatul European F3J, campionul zboara un Explorer de 3.5m

F3J European Championship Martin (Slovakia) 16 july to 22 july 2017
For anyone interested in following the results of the F3J European Championship currently being held in Martin, Slovakia, they have a very good website, including results: http://www.rcmklub.sk/ech-f3j-2017/

Preliminary contest fly off results:
1 Arijan Hucaljuk (Croatia)
2 Jan Litva (Slovakia)
3 Olaf Starmanns (Germany)

https://www.rcgroups...487&postcount=1

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 23 July 2017 - 11:00 PM

0

#200 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 24 July 2017 - 08:28 AM

Steve Neu... yeah, ala de la Neu Motors ;) trage cu urechea probabil pe aici la ce ne vrajeste Stefan, asa ca simti nevoia sa deschida un topic in care sa ne sfatuiasca cum sa alegem un motor optim.

https://www.rcgroups...ing-a-F5J-motor!

Evident, un motor de-al lui... :D
... cu picioarele pe pamant ...
0

#201 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 24 July 2017 - 09:04 AM

Vezi postarearenatoa, la 24 July 2017 - 08:28 AM, a spus:

Steve Neu... yeah, ala de la Neu Motors ;) trage cu urechea probabil pe aici la ce ne vrajeste Stefan, asa ca simti nevoia sa deschida un topic in care sa ne sfatuiasca cum sa alegem un motor optim.

https://www.rcgroups...ing-a-F5J-motor!

Evident, un motor de-al lui... :D


Doar nu vroiai să facă reclamă concurenței ! :ph34r:
URA şi la zbor fofezelor !
0

#202 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 24 July 2017 - 09:17 AM

Vezi postarearenatoa, la 24 July 2017 - 08:28 AM, a spus:

Steve Neu... yeah, ala de la Neu Motors ;) trage cu urechea probabil pe aici la ce ne vrajeste Stefan, asa ca simti nevoia sa deschida un topic in care sa ne sfatuiasca cum sa alegem un motor optim.

https://www.rcgroups...ing-a-F5J-motor!

Evident, un motor de-al lui... :D


Doar n-o sa fie atat de fraier incat sa admita ca si cele produse de altii sunt ok.
N-a spus nimeni ca motoarele mai mici si mai usoare nu se incalzesc daca le folosesti in exces si tocmai din acest motiv producatorii mentioneaza foarte clar timpul maxim recomandat pentru utilizarea in diferite configuratii.

L.E. Vip_Eol a fost mai rapid :)

Aceasta postare a fost editata de MADA: 24 July 2017 - 09:18 AM

0

#203 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 24 July 2017 - 09:36 AM

Ștefane, ideea e că ești îndrăgostit lulea de Xplorer și cu siguranță ai motive întemeiate. :rolleyes:
Nu are sens ca pe vreme calmă să zbori Explorer şi pe vânt să foloseşti Radianul. În primul rând că, după câte am observat, nu ai absolut nicio problemă să ţii un model în frâu şi în al doilea rând că e mai logic ce spune Mada cu două modele. Asta în cazul în care vrei să intri în competiţii că altfel nu prea se justifică o asemenea cheltuială. Poziția ta în clasament e proporțională cu antrenamentul și nu capacitățile tale de pilot și capacitățile modelului (în cazul tău).
Totuși Xplorer e model scump și destul de greu accesibil. Mă refer la puterea buzunarelor, în general, în țară și nu numai. Nici nemți nu sunt mulți care să-și permită ușor o asemenea cheltuială din buzunare proprii.
Chiar dacă după ce au intrat chinezăriile pe piață și au scăzut considerabil prețurile, totuși mare parte din produse sunt elitiste.
Cu servo-urile nu te contrazic, ba ... modelul meu are 6 servo-uri, plus frâne, care m-au dus la 460 euro (cam mult, dar ...). Dacă vrei un model bun, costă chiar dacă-l faci singur. Nu mai vorbesc de restul materialelor.
Cu balastul nu sunt de acord. Reducerea masei presupune, la un moment dat, renunțare la o parte din rezistența structurală. De unde scazi ? De la fuselaj prea puțin și atunci ... aripa. În condițiile în care aripa nu mai este destul de rigidă și pui lest, majoritatea efortului îl suportă capetele de plan la care se adaugă și sarcina turbionară care vine de pe intrados. La un planor (aeromodel) nu poți lesta uniform structura spre diferență de aviație unde se lestează cu apă, dar acolo sunt și alte motive în afară de greutate. Nu poți mări coarda profilului foarte mult că-ți crește foarte mult rezistența la înaintare și atunci mărești anvergura. Să obții o rezistență structurală la anvergură mare presupune adaus imens de greutate, așa că ... apă ... distribuită uniform în planuri, dar astea sunt alte povești.
Deci, două modele ... e ok. Unul mai ușor, dar nu așa de ușor să fie nevoie de lest.

Spuneam de motor pentru că sunt pățit. Le-am descoperit acum 3 ani și sunt foarte bune. Le-am folosit fără reductor pentru că nu era necesar, numai că nu aveam pale potrivite și nu am mai așteptat să vină cele comandate. Am ieșit să facem teste. O dată ce se încălzește, restul vine în cascadă. Îi crește brusc temperatura și consumul sare de nu-ți vine să crezi. În câteva secunde s-a prăjit motor+variator de 40 A. Normal, după specificații, nu ar fi trebuit să urce mai mult de 30.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#204 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2305
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 24 July 2017 - 12:29 PM

Hai sa imi dau si eu cu parerea (ca tot am poluat topicul omului cu tot felul de pareri pro si contra).
In materie de motoare de planoare eu am doua extreme:
- un Robbe Roxxy 2827/34, 760 kV, 110w, ca 40-50 g, tractiune maxima cam 820 g, costa cam 30-35 EUR
- un Kontronik pe care l-am scos din Pulsarul de 3.2 m (second hand), cu reductor, nu stiu ce model este, nu l-am gasit pe site-ul kontronik, dar bine facut, solid, 240 g ... si pe care intentionez sa il folosesc la un troliu home -made pentru ca l-am inlocuit cu:
-un Gliderdrive de 840 kv, 180 grame, 830 W ...si care putea de fapt sa faca exact aceasi treaba ca si :
- GliderDrive 960 KV, 140 grame, 140 de grame, 510 W.
Nu discutam aici de Robbe roxxy de 110 w ca e evident ca nu se aplica in cazul de fata. De retinut faptul ca pentru planoarele din clasa de 2 m (si care au o greutate in zona 500-600 gr) e un motor foarte bun. Si la 30-35 de euro e cam la limita superioara de pret pentru motoarele 28xx ...da rmerita fiecare banut. Am amintit de el doar ca sa ilustrez concret "regula" aia ca "200W/kg ar trebui sa fie de ajuns pentru un planor".
Ce vreau sa spun e: combinatia motor+reductor poate nu e cea mai buna solutie cand vrei sa usurezi planorul. Cand am facut upgrade de la motorul Kontronik la un GliderDrive am obtinut o scadere de greutate, poti sa pastrezi acelasi CG prin deplasarea bateriei in fata (sau in cel mai rau caz bagi o baterie mai mare si ceva plumb). Reducerea asta a greutatii (de maxim 100 de grame) e semnificativa cand o compari cu "economia"de 50 de grame de la baterie amintita mai sus ...dar imaginea de ansamblu e ca nu prea conteaza foarte mult cand ai o suprafata a aripii de 60-80 dmp. Daca iei in calcul si "economia" la greutatea acumulatorului se schimba situatia.
Nu mai intru in calcule complicate ...ca pina la urma ajungem la concluzia ca pentru planoare foarte usoare poti sa iti faci treaba si cu un 2836/750KV/70-80g / 220W sau cu un 3530 sau 3536 de 910 kV ...daca folosesti elicea potrivita.
Gliderdrive (fie 3850 de 500 W sau 3858 de 800 W) ar putea face fata si la planoare "grele" de 1500-2000 g. Cand esti in zona de 1000-1500 grame si astea par a fi overkill, poti sa iei un 353x cu cel mai mic KV si cu puterea adecvata:
- 3530 / 1100 KV / 73g / 315 W / tractiune 1100 g
- 3536/ 910 KV/ 102 g / 370 W / tractiune 1000g
Daca iti faci corect dimensionarea motorului pentru exact ce ai nevoie (viteza ascensionala 10m/s pentru 20-30 sec) poti sa faci o economie semnificativa si la greutate si la bani. Fata de motoarele scumpe cu reductor poti sa scazi sa zicem 100 de grame la motor si 100+ de grame la baterie ...si pentru un planor de 3-4 metri o scadere de 3-4 gr/dmp nu e putin lucru. Iar o economie de 100 de euro la buget permite utilizarea unor servo-uri mai scumpe (pina la urma motoru il folosesti 20-30 secunde...in servo trebuie sa ai incredere 10 minute).
Cam asta e iddea mea: un GliderDrive de 140 grame / 500 W ar trebui sa fie OK in majoritatea cazurilor, daca sunt ceva restrictii de spatiu 353x cu KV minim ar trebui sa faca fata. LA GREUTATEA ACTUALA A PLANOARELOR PERFORMANTE REDUCTORUL NU SE MAI JUSTIFICA. Si un motor de 30-50 EUR ar trebui sa fie OK.

Aceasta postare a fost editata de ender67: 24 July 2017 - 12:30 PM

0

#205 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 24 July 2017 - 12:49 PM

e o mica problema, ca planoarele de top nu mai au 36mm in interior la bot ca sa poti baga un GD...

ar mai fi si problema plusului de tractiune care il aduce reductorul, si care trebuie sa o vezi ca sa crezi, altfel continui sa scrii cu litere mari ca reductorul nu se justifica...
Cand o sa faci troliul ala iti pot da un MVVS, adica un fel de gliderdrive de rasa, tot pe la 240 grame, 690kv, ca sa poti compara pe viu ce inseamna kv mic scos din reductor si fara... ;) dupa aia o sa ii ceri lui stefan sa iti stearga postul :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#206 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2305
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 24 July 2017 - 02:51 PM

Daca prin "plus de tractiune dat de reductor" intelegi "e mai eficient kv mic si elice mai mare" ...da...sunt de acord. Nu sunt de acord ca reductorul e cheia de bolta la chestia asta. Si la masini ...plusul de tractiune nu e dat de cutia de viteze ci de o imbinare mai buna putere motor / raport de transmisie / diametru roti.
"Plusul" ala de tractiune inseamna un KV mic si o elice destul de mare ca sa isi faca treaba. Cu accentul pe "destul" ..adica eu as citi aici ca "good enough". Daca e supradimensionata iti mananca curent degeaba, ai greutate mai mare si la motor si la baterie si ai si un drag mai mare.
Nu trebuie sa scoti maximul de performanta (adica tractiune maxima) ci doar tractiunea de care ai nevoie in aplicatia respectiva (7-10 m/s timp de 20-30 sec).
Si din punctul asta de vedere pentru planoare ultrausoare de incarcare 12-15 gr/dmp (si care s-ar incadra in zona 1000-1200 grame) incepi sa iti faci treaba decent chiar si cu un 2836/750kv/220 W sau 265 W (sunt unele variante pentru 3S si unele pentru 4S). Si nu cred ca ai probleme cu dimensiunea...sau cu aia 20 de amperi necesari timp de 30 s. Ideal ar fi sa ai motor+(reductor) + con + pale+ ESC + acumulator pina in 250 g.
Probabil ca pentru planor de 1200-1500 de grame te uiti la ceva mai sus ca putere si s-ar putea sa ai ceva probleme de dimensiuni cu seria 35xx.
Inteleg faptul ca motoarele astea moderne cu reductori sunt tot in zona 100-150 grame. Personal prefer un direct drive outrunner de 700-900 KV si nu o combinatie inrunner de 3500-4000-4500 KV + reductor .... greutate mai mica, frecari mai mici, piese mai putine, fiabilitate mai ridicata. Rulmentii aia se simt mult mai bine la turatii mici. Nu degeaba apar tot felul de reductoare cu piese ceramice in ele.
Partea proasta e ca la outrunner in zona motoarelor de 29-34 mm diametru e o mare pauza . Si astea de 28 mm sunt cam de 100-200 W, mai rar in zona de 200-300 W care ne intereseaza.
Daca ai un model mai usor merge si un Robbe Roxxy 2834/10 la 850kv sau 880 kv 67 g 260W sau chiar 2834/08 la 1120 kv 67 g 310W ...ca sa nu ziceti ca va zic numai de motoare ieftine. Astea sunt din zona 30-40 EUR.
Daca vrei mai mult de 250-300W si nu iti incape un 35xx si nici un GD ai cam pus-o , ti-au sarit banii singuri din portofel (cam spre 200 de euro sau mai sus).
Asta e, "fuselajul subtire cu cheltuiala se tine". Cine are bani de Explorer se presupune ca are bani si de motor de 200+ euro si de servo MKS/KST.
0

#207 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 24 July 2017 - 03:18 PM

Ma refer la aceeasi elice... sa zicem Kontronicu tau ar avea 690kv la ax, rezultand ipotetic dintr-un inrunner de 2200 si factor de demultiplicare 3.2
La o greutate apropiata 240g vs 268g, ca un mvvs 4.6 690kv, va consuma MULT mai putin curent ca sa produca aceeasi tractiune cu aceasi elice.

Asta iti va permite o baterie mai usoara, mai mica, mai ...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#208 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8318
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 24 July 2017 - 07:16 PM

La fiecare generatie noua de planoare mai usoare e aceeasi discutie, ca sunt prea usoare, ca or sa se rupa, ca fara balast nu merg, etc, etc.

Dupa care toata lumea le cumpara si se mira cat de bine merg, acu 2 ani se jurau ca mai jos de 1500-1600g nu se poate. Uite ca se poate.


O sa va pun cand ajung acasa o lansare F5J de la un concurs de vara asta de prin Cehia parca. Unul nu a urcat mai mult de 30m dar cei mai multi s-au dus pana in 10m. Daca nu e usor planorul esti mort.

Imi plac concursurile dar nu sacrific planorul de dragul unui timp mai bun, aterizare mai pe punct. Adica planorul e pe primul loc, concursul pe locul al doilea. Si merita cumparat un Explorer si doar de placere, fara sa mergi la nici un concurs pentru ca e o placere sa-l zbori si nici un planor de balsa sau scart (sau compozite grele) nu o sa zboare asa.

Cat priveste motorul Leopard prajit, imi pare rau dar aia a fost prostie, Era ciudat daca nu se ardea, am mai avut o discutie similara cu nu stiu ce motor cu Kv mare si o elice uriasa, eu am zis ca nu merge, vip a zis ca merge. Eu in continuare zic ca nu merge si nu o sa cred pana nu vad cu ochii mei.

Legat de povestile cu outrunere/imrunere, kv mare sau mic si gearbox. Nu cunosc teoria motoarelor dar un lucru e evident.

Fix acelasi motor (adica aceleasi dimensiuni, aceeasi greutate e cu atat mai puternic cu cat are kV mai mare. Un motor de vreo 50g are putere de pana in 100W la kV pana in 1000 si ajunge la peste 300W la kV mare, peste 4000. Comparati un outrunner de heli (sau drona de racing) cu fratele lui de aero. Iarasi am observat (da nu stiu motivele) ca la aceleasi dimensiuni/masa un outrunner da mai multe putere ca un inrunner. De pilda la EDF-uri au trecut toti pe outrunere, putere mai mare.

A fost o moda scurta in F5J cu un inrunner de la Hacker dar s-a stins repede, era greu (nu mai stiu 80-100g), mergea cu elice mica ca era turat, nu prea tragea si se incingea ca naiba, de regula se ardea repede.

Nenea New si Powerline sunt pe inrunere dar sunt inferioare combinmatiilor de la Reisenauer (si mai scumpe) cu Leopard. Singurul avantaj la un inrunner e ca nu se roteste carcasa.

Silviu Iordan foloseste un outrunner de la HobbyKing (de 14 USD) la Explorer. Merge decent dar e mai greu (a trebuit sa taie din bot) si mai moale decat combinatia mea. Eu zic ca 137 EUR e un pret decent in economia unui Explorer si avantajele sunt multe.

Nici nu am zis cat de tari imi par palele GM. Si alea e scumpe.

Un Explorer e scump dar poti cheltui mult mai mult pe modele modeste luate unul cate unul in timp. Eu sigur am cheltuit o gramada, da nu m-am putut abtine :)

Sambata asta e campionatul national F5J. La concursuri e un mod suplimentar in care poti sa busesti modelul - coliziune in aer sau la aterizare.
0

#209 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2305
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 24 July 2017 - 08:57 PM

Una peste alta chiar daca pare ca discutam in contradictoriu ajungem cam la aceeasi concluzie: un motor de 250 W ar trebui sa fie de ajuns pentru planoarele astea usoare (aplicam regula 200 W/Kg).
Chestia asta se poate obtine cu ceva in jur de 70 g ...fie motorul tau cu reductor de 67 de grame (combinatia motor+reductor) sau un motor de 70 de grame din clasa 283x si un KV in zona 600-900.
Ca o fi un Turnigy D2836/11 750 kV la 220 W si 71g (ala de 14 dolari), ca or fi motoarele alea Roxxy 2834/10 880 kV 260 W 67 g (8 x 4" - 14 x 7") sau 2834/08 1120 kV 310 W 67 g (8 x 4" - 13 x 6") (motoare de 37-40 EUR pe www.conrad.de)... sau un AXI 2217/20 860 kv (aici e o varianta V2 mai noua cu partea dinspre firewall subtiata si costa vreo 60 de EUR ... https://www.modelmot...uct/detail/454/) ....asta conteaza mai putin.
Ce conteaza: tractiunea aia data de kv-ul de la direct drive e similara cu tractiunea data de inrunner de 3000-4500 KV si reductor 1:4-1:5? Parerea mea (dar fara experienta practica directa) e ca la un KV egal lucrurile ar trebui sa se intample cam la fel. Si am impresia ca la greutati egale s-ar putea sa fie mai eficienta varianta direct drive (curenti mai mici, turatii mai mici, mai mult cupru in stator si deci temperaturi mai mici, rulmenti la turatii mai mici, nu ai frecari suplimentare in reductor).
Poate nu as merge pe motorul ala Turnigy de 14 dolari...dar unui Robbe sau AXI nu prea ai ce sa le reprosezi. Si daca lucrurile stau asa cum cred (ca obtii tractiuni similare cu puteri de 250-300 W) parca merita sa faci economie de 100 de euro.
Partea proasta e ca smecheria asta cu direct drive la diametru de 28 tine pina pe la 300 W maxim...daca fujelajul nu iti permite un 35xx asta e, mergi pe varianta reductor.
0

#210 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 25 July 2017 - 11:45 AM

Ștefane, treaba cu motorul ars, clar a fost prostie :rofl: și nu a fost nici prima nici ultima dată când am acceptat să ies la zbor nepregătit. Astea sunt alte povești.
Motorul de care am discutat atunci există și a funcționat așa cum am spus. Am destui martori care l-au văzut. L-ai fi văzut și tu că era pus pe un planor luat de la Vali, dar cineva s-a încăpățânat să-l zboare chiar cu o zi înainte de concurs, în ciuda faptului că "nu prea mai putea" și l-a făcut praf. Mde, planorul lui, dar știa că nu avem decât panarama de Xtreme + planorul lui Cosmin la 3 oameni.

Cu siguranță că Xplorer își merită banii. Eu vorbeam de forța buzunarelor. :rolleyes: Doar pentru plăcere mai sunt și alte variante mai accesibile.

Comparațiile astea între motoare sunt cam eronate. Dacă vrei să judeci reductorul, o faci luând ca și constantă același motor și atunci vezi că același motor va avea randament mai bun cu reductor, decât fără.
URA şi la zbor fofezelor !
0

Arata acest topic


  • 11 Pagini +
  • « Prima
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

12 useri citesc topicul
0 membri, 12 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro