Modelism - RHC Forum: Xplorer de la Nan Models - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 11 Pagini +
  • « Prima
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Xplorer de la Nan Models variante si variante de echipare

#151 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8318
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 October 2015 - 07:53 PM

Nu as vrea sa transformam echiparea Xplorer (sau a unui planor F5J in general) intr-o dezbatere legata de HK si cu atat mai putin teme obscure (si intens disputate, experienta mea e in sens invers si anume pozitiva) precum customer support, freeshipping, etc. Pentru asta va propun deschiderea unui topic nou.
0

#152 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8318
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 October 2015 - 07:56 PM

Xplorer e echipat si zboara dar mai am pe dulap un Sharon fara servo si o sa faca Vali un fuselaj electric si la ala e nevoie de servo.

Asa ca discutia e inca de interes (chiar si pentru mine) cu atat mai mult cu cat nu vreau sa bag la fel de multi bani ca in Xplorer.

Vezi postareaender67, la 26 October 2015 - 07:53 PM, a spus:

si uite asa... usor usor ... am dat cu topicul de gard (inclusiv eu). Cum de am ajuns de la echiparea explorer la condica de reclamatii HK? Aha...servo-urile de la HK. Dar inteleg ca stefan a echipat deja Explorerul ...si nu mai are nevoie de servo.

0

#153 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 26 October 2015 - 09:37 PM

Poti muta totul la cafenea.

De acest servo s-a adus vorba in topicul planorului "Inside F5J" de pe rcgroups, tocmai din cauza de costuri... e vorba de un planor cu 8 (OPT !) servo... la naiba il mai intituleaza vanzatorul "an inexpensive glider, bla, bla..." cand daca e sa bagi servo considerate musai de F5J, ajungi la peste 300 numai servo intr-un planor care a costat 150 kit-ul...
Asa ca respectivul a decis sa il echipeze cu acestea, 80 pentru 8 servo i s-a parut mai digerabil...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#154 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 19 December 2015 - 09:42 AM

Puteti vedea aici cum e un Xplorer dus... atunci cand se duce :(

http://www.esoaring.....php?f=5&t=3025

Fisiere atasate


... cu picioarele pe pamant ...
0

#155 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 19 December 2015 - 07:42 PM

Pacat de un planor asa fain,dar e reparabil nu foarte usor dar reparabil, zic nu foarte usor deoarece e rupt si lonjeronul.

Ciao Sorin

Pacat de un planor asa fain,dar e reparabil nu foarte usor dar reparabil, zic nu foarte usor deoarece e rupt si lonjeronul.

Ciao Sorin
0

#156 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8318
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 May 2017 - 03:56 PM

Dupa o lunga pauza am scos Xplorer la zbor. Imi cam tremurau grisinele desi vremea era superbuna fara pic de vant, dar de, asa e dupa o lunga pauza. A plecat perfect. Ce frumos poate sa zboare, uitasem.

Fisier atasat  IMG_7434.JPG (490.38K)
Number of downloads: 38

Asa ca m-am uitat cu ceva mai multa atentie la Explorer cel nou, ultrausor, am vorbit si cu Silviu (are deja doua de 3.5 si 3.8m) si cred ca asta e calea de urmat.

Printre altele pot pune aripa noua ultrausoara pe fulelajul pe care il am deja.
0

#157 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8318
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 May 2017 - 09:51 PM

O informatie interesanta de pe hyperflight:

The wing is of hollow molded construction, rather than using solid foam cores, as the manufacturer believes this is the only way to avoid the surface finish deteriorating due to the underlying foam bubble structure slowly deforming the surface. The front part of the wing incorporates a Dbox to improve the torsional rigidity despite the airfoil's 5.2% thinness.
http://www.hyperflig...me=el-nino-3-9m

adica aripa din spuma trasa in fibra cica s-ar altera in timp, ceea ce la DLG-uri nu ar fi prea grav caci DLG-urile nu au viata foarte lunga dar un planor F5J poate rezista ani buni, un motiv in plus sa ma uit tot la Explorer.

O sa pun poze cu modelele lui Silviu dupa ce vin de la Brasov dupa concurs WE viitor.
0

#158 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2072
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 14 May 2017 - 06:35 AM

Fenomenul de "frăgezire" a aripilor din polistiren înfoliat l-am văzut pe viu la modelele construite. Durează cam 1-1,5 ani să fie vizibil, nu am experimentat încă durata la cele placate cu balsa, de fapt încă nu se simte/vede nimic pe acest tip de structură, deşi au trecut mai bine de doi ani de când zboară.
Sultan Eduard
0

#159 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2305
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 14 May 2017 - 08:26 PM

Cand vezi ca apar deformatii serioase la o aripa de DLG in momentul in care o strangi intre degete (deformatii care sunt persistente) incep sa privesti altfel lucrurile.
Dar ...dracul nu e asa de negru.
In tehnologia "coaja" (care este inca preferata de constructorii consacrati) in mod paradoxal chiar daca la mijloc ai "aer" greutatea este ceva mai mare si rezistenta este mai buna (ai de fapt 4 straturi de carbon/fibra de sticla+rasina...de aici greutatea mai mare dar si sporul de rezistanta..faptul ca ai doua straturi de compozit legate intre ele cu un strat subtire de spuma permite pastrarea conturului si o rigiditate mai mare).
Pe de alta parte utilizarea rohacell-ului a aparut pentru ca este mult mai rigid decat polistirenul extrudat si este mai usor ...dar este si mult mai scump.
Ceea ce incerc sa fac cu compozite ca tehnologie abordabila in regim de hobby sunt 2 "idei crete" ™:
1. o constructie mixta balsa/compozit ..dar nu spuma placat cu balsa ci o structura clasica de balsa care sa asigure rigiditatea interna si care va fi comple placata cu compozit. Cel mai simplu mod de a explica trasnaia asta este: se ia o aripa de genul Pulsarului si se prelungeste D-box-ul subtire de compozit pina la bordul de fuga. Probabil ca in interior nervurile nu vor fi simple ci geodetice aka disser aka nervuri la 45 de grade.
2. a doua idee e si mai ciudata: inlocuim spuma de gen rohacell cu o aripa printata 3D din rasina, si care va fi acoperita cu un strat de compozitcarbon/kevlar/rasina. In interior structura este una aerata formata din grinzi foarte subtiri ca cele din imaginea de mai jos. Suprafata aripii este printata complet intr-un strat (deocamdata grosimea pe care o pot obtine este de 0.15-0.2 mm data de precizia de focalizare a razei laser). Dupa ce s-au printat toate segmentele de aripa se insira pe tubul de carbon ce constituie lonjeronul si se obtine ceva ce va fi folosit ca miez in matrita si care se acopera cu un strat de carbon-kevlar de 68 gr/mp sau tesatura de carbon usoara si la un pret decent (de exmplu pe r-g.de este carbon aero de 67 gr/mp la 105 europ rola de 3 metri...de ajuns pentru 2 planoare).
Da... stiu...nici una dintre idei nu a mai fost incercata pina acum dar daca nu "gandesti in afara cutiei" progresul vine mai greu.
De aia am luat in cacul toate cele 3 tipuri de iesiri (balsa / matrite / imprimare 3D) pentru programul de calcul al aripii pornind de la un proiect XFLR: pentru ca in afara de chestiile "clasice" (aripa de balsa sau aripa de compozit) si de cea ceva mai "moderna" (aripa printata 3D) tinta mea finala erau structurile hibride (compozit pe schelet de balsa sau compozit pe schelet printat 3D).

Fisiere atasate


0

#160 Useril este offline   Olvi 

  • ex rou162
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 376
  • Inregistrat: 02-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 15 May 2017 - 11:39 AM

Abia astept sa il termin si eu pe al meu.
Sunt tare curios cum va zbura.
Best way to get to next level is to practice. So fly fly fly and at the end of the day fly again.
Push your limits to a level you have never did before.
0

#161 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8318
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 May 2017 - 01:51 PM

Al tau care ? Adica din care generatie este, da si tu mai multe detalii ca asa e frumos. Il vedem la Brasov ?

Vezi postareaOlvi, la 15 May 2017 - 11:39 AM, a spus:

Abia astept sa il termin si eu pe al meu.
Sunt tare curios cum va zbura.

0

#162 Useril este offline   Olvi 

  • ex rou162
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 376
  • Inregistrat: 02-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 15 May 2017 - 02:52 PM

Vezi postareastiganas, la 15 May 2017 - 01:51 PM, a spus:

Al tau care ? Adica din care generatie este, da si tu mai multe detalii ca asa e frumos. Il vedem la Brasov ?


Xplorer 2.5 alb cu verde. La concurs sambata sigur nu il vedeti pt ca la F5J nu pot ajunge.
Incerc sa ajung la F3K duminica... sa vedem ce va fi ..
Best way to get to next level is to practice. So fly fly fly and at the end of the day fly again.
Push your limits to a level you have never did before.
0

#163 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8318
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 May 2017 - 08:26 AM

Am fost la concurs, am zburat, am vorbit cu Silviu, am vazut modelele. In primul rand Romania a devenit un teritoriu exclusiv Xplorer, orice alt model nu se justifica nici financiar nici logistic. Sa aibe Nan viata lunga ca fara el ar fi tare greu.


Si acum modelele cele noi. In primul rand sunt incredibil de usoare, Silviu a concurat cu modelul de 3.5m, al lui are 1100g nu pare diferenta mare fata de al meu la 1600g dar in mana il simti mai mult ca un Radian. Fiind atat de usor motorul poate fi modest, de fapt Silviu avea un outrunner lesinat de la hobbyking (din ala care se prinde in fata panoului de foc), mai slab ca motorul de Radian si totusi urca fara probleme. Modelul de 3.5m este incredibil de agil. Urca in mici bule aproape de sol.

Celalalt progres major vine de la sistemul IDS. Un video foarte explicit:



Rezulta o aripa curata fara nici un fel de discontinuitati si suprafete de control fara joc. In plus servo sunt pozitionate langa capatul aripii si asta te scapa de prelungitoare.

Fuselajul e nou din doua bucati. Partea din fata cu tot ce tine de propulsie se scoate usor si se prinde cu scoci. In felul asta se pot pune doua boturi cu doua propulsii diferite la acelasi planor.
Sunt doua anverguri de 3.5m si 3.8m. Planul central e comun asa ca poti cumpara doua perechi de urechi si ai doua planoare de 3.5m si 3.8m. Silvu (si nu numai el) zice ca intre cele doua anverguri e diferenta mare la zbor. Silviu avea si un Xplorer de 4m dar am uitat sa-l intreb din ce generatie e.

Vrajit fiind eu de toate astea am decis sa mai cumpar un Xplorer. Planul e sa fie modelul ultrausor cu cele doua perechi de urechi si servo IDS MKS HV6100 peste tot. Motor Leopard LC250 / 6T 6pol 5500KV 5:1 la 55g alimentat la 2s cu un ESC mic de drone fara BEC de vreo 10g, servo pe direct. Pak 2s de vreo 1000mah (60-80g). Mai usor de atat nu se poate.

Ca de obicei trebuie reamintit ca odata cu aparitia modelelor noi ultrausoare modelele vechi si grele brusc nu mai zboara bine, pica de pe cer ca niste caramizi ce sunt :)
0

#164 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8318
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 May 2017 - 08:44 AM

Nu vreau sa fac pe desteptul dar ma uitam dupa servo alea ieftine si bune de la KST si zau daca la gasesc. Vorbesc de alternativa la MKS 6100.
0

#165 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8318
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 May 2017 - 09:09 AM

Am bagat in productie acest pak:

Turnigy 700mAh 3S 60C Lipo Pack (XT30)
https://hobbyking.co...s-60c-xt30.html

are 77g vine cu mufe XT30 (eu am schimbat pe bullet de 3.5mm) si sunt multumit. E subtire si duce bine curentul. E singurul pak pe care l-am folosit la concurs la Prejmer, am consumat intre 100 si 300mah pe zbor, l-am incarcat intre zboruri. Deocamdata e ca nou.
0

#166 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 21 May 2017 - 04:49 PM

Vezi postareastiganas, la 21 May 2017 - 08:44 AM, a spus:

Nu vreau sa fac pe desteptul dar ma uitam dupa servo alea ieftine si bune de la KST si zau daca la gasesc. Vorbesc de alternativa la MKS 6100.


Daca vorbesti de ds245, altul nu stiu asemanator lui 6100, pai este tot in gama 35-40, unde e ieftinaciunea ? :unsure:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#167 Useril este offline   cristanu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 121
  • Inregistrat: 30-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Braşov

Postat 21 May 2017 - 07:15 PM

Stefane ,
daca vrei sa folosesti sistemul IDS va trebui sa te limitezi la anumite branduri de servo.
Cei de la servorahmen au scos doar pentru KST, MKS, FUTABA si cam atat.
Le-am trimis un mail intreband daca au si pentru Blue bird 105 (un servo cu dimensiuni asemanatoare cu MKS6100) dar nu am primit niciun raspuns.
Sistemul IDS MONO il gasesti mai degraba pe la distribuitori decat la producator.
Cei de la hyperflight au comunicarea cea mai buna , au raspuns rapid la mail si au servicii foarte bune.
Un inlocuitor pentru seria MKS 6100 este Blue Bird 105 dar am vazut cateva cu probleme . Acestea au un angrenaj mult mai bine construit , mult mai solid dar electronica lasa de dorit. Oricum pretul spune totul - 24 euro ! Le folosesc de un an fara a avea vreo problema.
Seria 6100 este cam fragila de pus la flapsuri, parerea mea.
Cristi.
0

#168 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8318
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 May 2017 - 10:39 PM

Multumesc, la asta nu m-am gandit, fara discutie vreau IDS, asta ma limiteaza la MKS eventual KST si poate, daca se potrivesc, BMS 105. Aparent au pus si altii motorul pe 2s si a mers.

in dem Xplorer habe ich folgende Komponenten verbaut:
Motor: Leopard LC250-30 6pol 5000KV mit Micro Edition 5:1NL/T
Regler: YGE 30A
Servos: MKS 6110 mit IDS komplett Integriert
Akku: SLS APL V2 2S 800 mAh
Spinner: Freudenthaler CFK 30/6
Propeller: GM 16x8
http://www.rc-networ...Modellbau/page3

si vreau si eu pale GM, se pare ca sunt fenomenale, tot de la fratii bulgari.
0

#169 Useril este offline   Olvi 

  • ex rou162
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 376
  • Inregistrat: 02-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 23 May 2017 - 08:55 AM

Vezi postareastiganas, la 21 May 2017 - 08:44 AM, a spus:

Nu vreau sa fac pe desteptul dar ma uitam dupa servo alea ieftine si bune de la KST si zau daca la gasesc. Vorbesc de alternativa la MKS 6100.

zici cumva despre servo KST x08 v3/v5 ??
http://www.hyperflig...-0-09s-8-4g-8mm
Best way to get to next level is to practice. So fly fly fly and at the end of the day fly again.
Push your limits to a level you have never did before.
0

#170 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8318
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 May 2017 - 06:19 PM

Zi de porc la Chitila, am facut o mica iesire cu Xplorer si a fost super. Vant slab, am stat cu spatele la soare, termica din belsug, pasari. Xplorer e magic.

Al meu urca la 200m in 20s si aproape de 300m in 30s, e mare si ma pacaleste pare mai jos decat e in realitate, la concurs am muscat de cateva ori peste 200m. Am reusit si termica din aia la 25-30m (la ochi parea ca sunt chiar mai jos).
Fisier atasat  Chitila_17_05_23_Xplorer.png (79.43K)
Number of downloads: 12

Am vazut pe log si urcari de 30m dupa oprirea motorului, adica te poti pacali rau.


Probabil ca eXplorer ultrausor o sa-mi permita si mai jos.

La unele zboruri am fost insotit de berze. Pe cer arata ca ele si in mod interesant berzele nu au fost deranjate.





Vezi postareaOlvi, la 23 May 2017 - 08:55 AM, a spus:

zici cumva despre servo KST x08 v3/v5 ??
http://www.hyperflig...-0-09s-8-4g-8mm


La ele ma uitam si sunt scumpe precum MKS, se pare ca alea ieftine nu se mai fac. Astea noi sunt scumpe si aparent foarte bune.

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 23 May 2017 - 06:38 PM

0

#171 Useril este offline   Olvi 

  • ex rou162
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 376
  • Inregistrat: 02-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 24 May 2017 - 07:57 PM

Vezi postareastiganas, la 23 May 2017 - 06:19 PM, a spus:

La ele ma uitam si sunt scumpe precum MKS, se pare ca alea ieftine nu se mai fac. Astea noi sunt scumpe si aparent foarte bune.


sincer sa fiu nu ma mai dau in vant dupa ele.
prefer mks de 1242345341234 ori. au cam ajuns la acelasi pret dar MKS sunt muuult mai bune.
Am pus in cele doua DLG-uri ale mele MKS65, sunt nemaipomenite.
In Xplorer am MKS 6110 la eleroane si profundor si directie, geniale.
:drinks:
Best way to get to next level is to practice. So fly fly fly and at the end of the day fly again.
Push your limits to a level you have never did before.
0

#172 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 27 May 2017 - 07:30 PM

"Attention: KST X08 servos do not work correct with 8,4V under high loading of elevator spring.
Please use 5V BEC and 5V MKS 6110 servos for Plus"

De la Vladi de pe site... ;)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#173 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8318
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 May 2017 - 07:48 PM

Oricum pentru noi discutia MKS vs KST nu e de prea mare interes caci nu prea are nimeni KST, adica daca nu e MKS atunci merge si Emax (apropo am urmat sfatul lui renato si am luat EMAX si par foarte, foarte OK).

Lucrurile s-au precipitat si azi am vazut noul meu eXplorer. L-am tinut in mana si e ireal, e atat de usor ca pare facut din unobtainium. M-a lamurit Silviu cum e cu fuselajul din doua bucati - e foarte destept.

Fisier atasat  7.JPG (539.91K)
Number of downloads: 38

Pui toate componentele, il faci gata, gata de zbor, motor, ESC, pale, pak, servo, etc., tot. Si ii pui botul. Si vezi ca e greu de bot (asa si trebuie sa fie). Ei bine tai din bot din spate, partea care se petrece cu coada. Acolo diametrul e constant si indiferent cat tai se imbina la fel. Deci poti sa tai linistit exact cat trebuie fix pentru componentele tale, fara sa risti nimic.

Echiparea e pe drum:

- servo MKS 6100 HV peste tot cu sistem IDS (deja luate cu planorul de la Nan)
- Motor Reisenauer Leopard LC250 / 9T 6pol 3600KV / 5:1NL/T (de la Reisenauer, pe drum)
- con Vladimir 30mm + pale GM 14x7 si 16x8 (merg si pe 2s) (de la Hyperflight UK, pe drum)
- ESC CC Talon 35A (direct de la Castle Creation din US, pe drum)
- RX AR 9300 DSM2 carbon (pe asta il aveam)
- pak 750-850mah 3s (80-90g) sau 2s 800-1000mah sau 500mah 3s SLS (ca deja o am) sau Turnigy 450mah 3s la 40g (ca deja le am), merge si cu 4s cu palele 14x7

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 27 May 2017 - 08:01 PM

0

#174 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 27 May 2017 - 10:55 PM

Prea mult nu poti taia, nici 2 cm, ca intri in canopie.
Vad ca spatiul ramas acolo este cam egal cu diametrul la firewall, deci sub 3cm.
Eu n-as taia de loc, 10 grame de pb in coada... de cand visez sa fiu greu de bot... :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#175 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8318
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 May 2017 - 09:57 AM

Aia e poza stoc de la nan, de taiat poti taia vreo 4-5cm. Intre timp am si greutatea modelului (pe componente)

Ampenaje - 58g
Urechi - 296g
Plan central - 293g
Fuselaj - 130g
Joinere - 23g

Dupa cum le-am adunat eu rezulta fix 800g. La Nan pe site zice 880g. Eu zic ca e de bine.

Fisiere atasate


0

#176 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8318
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 May 2017 - 10:26 AM

Mai departe de dragul aritmeticii pun si partea electrica:

- Con - 9.2g
- Pale - 10g
- Motor - 55g
- ESC - 28g
(total 102g)

Servo - 10g
Rame servo - 4g (sistem IDS ??g, sa zicem 2g) - total 24g pentru toata aripa

Total servo 60 +24g = 84g

La asta se adauga cablurile de extensie si mufele - 20-30g deci cu tot cu servo se duce pe la 100-120g.

Asadar planorul RTF fara pak o sa fie undeva pe la 1000g (±20g) pakurile mele au intre 40-80g asa ca pot spera la o masa total de max. 1100g. Sa vedem cum se pupa cu realitatea.

Este vorba de modelul de 3.8m, urechile pentru 3.5m inca nu sunt. Xplorerul meu actual tot de 3.8m are 1550g RTF, nu pare mare diferenta dar

primul are incarcare de app. 19g/dm2 si asta nou are app. 13.5g/dm2.

Limita FAI e de 12g/dm2 asa ca daca ma iau dupa datele oficiale NAN privind suprafata limita minima inferioara permisa ar fi de 978g RTF.

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 28 May 2017 - 10:52 AM

0

#177 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8318
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 May 2017 - 12:01 PM

De dragul comparatiei am luat de pe rcgroups cat avea un Xplorer (oarecare) in 2015:

Vertical - 32g
Horizontal - 53g
wing slats - 22g
Left Wing - 188g
Right Wing - 188g
Center Wing - 392g
Fuse - 173g

Total airframe weight - 1048g
https://www.rcgroups...3&postcount=110

Vag tin minte ca al meu avea 1100g gol.
0

#178 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8318
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 May 2017 - 05:57 PM

Au venit palele si conul de la Hyperflight. Palele nu seamana cu nimic. Ambele perechi au app. 11.5g, se zice ca sunt cele mai tari.
Fisier atasat  IMG_7524.JPG (150.75K)
Number of downloads: 27Fisier atasat  IMG_7527.JPG (160.82K)
Number of downloads: 23

Azi pe camp am descoperit ca joinerele mele au 7° este inscriptionat foarte slab din matrita (alaturi de Xplorer)

Fisier atasat  IMG_7515.JPG (184.38K)
Number of downloads: 24Fisier atasat  IMG_7518.JPG (174.93K)
Number of downloads: 21Fisier atasat  IMG_7519.JPG (168.74K)
Number of downloads: 29

La cel nou am joinere de 6° si 9° asa ca voi avea camp de joaca o gramada.

Inca ceva interesant:
Dupa ce sta la soare pare ca profundorul se pateaza - se vede mai pronuntat carbonul prin culoarea orange si la mana devine mai aspru. In casa fenomenul dispare. Planorul lui Mada face la fel. Destul de greu de prins in poza.

Fisier atasat  IMG_7503.JPG (466.33K)
Number of downloads: 33Fisier atasat  IMG_7509.JPG (455.15K)
Number of downloads: 38
0

#179 Useril este offline   OcsiRC 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 567
  • Inregistrat: 16-April 14
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Postat 30 May 2017 - 10:25 AM

Vezi postareastiganas, la 29 May 2017 - 05:57 PM, a spus:

Inca ceva interesant:
Dupa ce sta la soare pare ca profundorul se pateaza - se vede mai pronuntat carbonul prin culoarea orange si la mana devine mai aspru. In casa fenomenul dispare. Planorul lui Mada face la fel. Destul de greu de prins in poza.

Atasament IMG_7503.JPGAtasament IMG_7509.JPG


Comportamentul este relativ normal la componentele construite cu miez “ solid “ mai ales daca tratamentul de recoacere a fost facut cu economii … la expunerea la soare ( infrarosii ) stratul de carbon rasina are tendinta de a se contracta iar miezul de a se dilata … urmare vopseaua aplicat intr-un strat subtire are tendinta de a se “ incretii “ mai putin in zonele intarite unde adezivul de contur ofera un plus de rezistenta , acolo vopseaua isi pastreaza opacitatea .
0

#180 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8318
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 30 May 2017 - 07:21 PM

Suna plauzibil, multumesc.
0

Arata acest topic


  • 11 Pagini +
  • « Prima
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro