Xplorer de la Nan Models variante si variante de echipare
#1
Postat 11 June 2015 - 06:33 AM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#2
Postat 11 June 2015 - 06:38 AM
Aceasta postare a fost editata de OcsiRC: 11 June 2015 - 06:39 AM
#3
Postat 11 June 2015 - 06:55 AM
OcsiRC, la 11 June 2015 - 06:38 AM, a spus:
Concret pe langa chestii subtile cele mai importante doua puncte privind echiparea sunt legate de servo si motorizare (F5J).
Daca vorbim de planor cred ca cea mai importanta decizie e ce combinatie alegem (intre F3J/F5J, anvergura)
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#4
Postat 11 June 2015 - 07:48 AM
Bună treabă pentru că aveam niște întrebări pe subiect și mă gândeam să le scriu la cafenea, dar ... .
Frumos planor și cu un zbor ireproșabil mai ales în mâinile cuiva care știe ce și cum.
Mai puțin ireproșabil e prețul, dar na, calitatea vine și cu costuri.
Dacă în privința echipării cu servo nu am nicio nelămurire, la un asemenea planor fiind păcat să nu pui ce e mai bun, în privința fuselajului (botul) și a soluțiilor de motorizare am niște nelămuriri. De ce se preferă o secțiune așa mică la varianta de motoplanor pentru F5J ? Calculat și pus în simulator, o secțiune mai mare (un 45 mm de exemplu) nu aduce o creștere a coeficientului de rezistență la înaintare demnă de luat în considerare și nu schimbă cu nimic curgerea pe aripă.
#5
Postat 11 June 2015 - 08:37 AM
Nu sunt lamurit cu servo-urile ce va streseaza atata sa aiba supercalitati la ce solicitari mici au in F5J...
Mai ales ca acum piata e plina de metalice pe alese, nu clone, ci iesite toate din aceeasi fabrica care face MKS, informatie la prima mana ;)
Nu as pune digitale nici sa mi le faci cadou... la ce pack mic este imbarcat, noroc ca e zborul scurt de 10 min, ca altfel ar manca mai mult servo-urile decat lansarea. Si cei care au pus digitale chiar asta au raportat !
De acord cu Viorel cu ingustimea fuselajului... e absurda, hai nu 45, dar un 36 pe interior cat sa intre un outrunner incapsulat era chiar fezabil, si dezirabil.
Greutatea nu e un argument, parca s-a postat ca X-ul zboara mai bine la 1800g decat la 1600... goana asta dupa 500W in 100 grame este ridicola, Graphite-ul se ridica cu 8m/s la 1900g cu outrunner incapsulat de 160g si elice de 15" mancand 400W, si costand 40$.
Chiar am pe undeva si am postat aici la cafenea o comparatie cap la cap intre un incapsulat si o solutie geared bazata pe Neu parca, costand 3-4x mai mult.
As prefera sa fiu contrazis cu argumente tehnice, nu ca asa foloseste SchWurtz si de aia iese campion...
#6
Postat 11 June 2015 - 08:44 AM
Tre sa iau un motor de 2-300 euri, cand ar putea foarte bine sa fie loc de unu de 40 dolari :angry2:
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#7
Postat 11 June 2015 - 08:54 AM
Daca nu ai nici in ala spatiu decat de 28, si nu tii mortis sa ai o lansare de competitie... ai putea evalua acest incapsulat de 28mm, de fapt 31mm, la 63 Euro, am mai postat la cafenea, 98g 250W 942kv
http://www.modellhob...X-MAX-X28-L.htm
Sau iei cu 80 Euro un reductor ca cel de pe combo-ul de 300 Euro, si pui pe el o panarama de inrunner de 30$, foc nu va lua, dar 200 in buzunar ii vei simti mai bine decat 1 secunda in minus la decolare...
http://www.reisenaue...ls.php5?aid=229
Max. Eingangsdrehzahl 35 000 U/min
Max. Leistungsdurchsatz 550 Watt für 1 Minute
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 11 June 2015 - 08:58 AM
#8
Postat 11 June 2015 - 09:01 AM
E vorba de planoare de competitie, cei care merg la competitii asa le vor. Din cauza competitiilor Xplorer a ajuns cunoscut, dorit, imbunatatit. Nu te obliga nimeni sa cumperi Xplorer. Da cand ajungi la camp si modelul tau e caramida pe langa Xplorer ....
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 11 June 2015 - 09:13 AM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#9
Postat 11 June 2015 - 09:07 AM
Daca are de la constructor 250W, presupusi regim continuu, zic ca ar fi sanse sa fie fortat la 300W pentru 30 secunde, care ar ajunge pentru o lansare competitiva, parerea mea...
#10
Postat 11 June 2015 - 09:13 AM
renatoa, la 11 June 2015 - 09:07 AM, a spus:
Daca are de la constructor 250W, presupusi regim continuu, zic ca ar fi sanse sa fie fortat la 300W pentru 30 secunde, care ar ajunge pentru o lansare competitiva, parerea mea...
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#11
Postat 11 June 2015 - 09:14 AM
Pentru competiție îți trebuie motor puternic. Mult peste 400 W. Aș zice cel puțin 750 W. În condițiile în care toți fac timpul de zbor și punctaj maxim la aterizare, diferența o face timpul de funcționare a motorului. Trebuie sa urci cu cel puțin 10 m/s să poți participa la "bătălie".
#12
Postat 11 June 2015 - 09:16 AM
Deci e posibil, dpdv tehnologic sa ai tractiunea asta la un asemenea motor.
De ce e digital "absolut necesar" ? faci pattern F3A ? Care e precizia si viteza care sa faca acest "absolut necesar" ?
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 11 June 2015 - 09:18 AM
#13
Postat 11 June 2015 - 09:22 AM
#14
Postat 11 June 2015 - 09:22 AM
ecalc zice ca la 13x8 trage doar 1400g la 30A, eficienta se prabuseste la 50% si temperatura se duce sus de tot. Din experienta mea tind sa ii cred. Inclusiv la modellhobby.de e recomandat 10x6 - motorul asta nu merge fortat.
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 11 June 2015 - 09:23 AM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#15
Postat 11 June 2015 - 09:25 AM
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 11 June 2015 - 09:26 AM
#16
Postat 11 June 2015 - 09:32 AM
stiganas, la 11 June 2015 - 09:01 AM, a spus:
E vorba de planoare de competitie, cei care merg la competitii asa le vor. Din cauza competitiilor Xplorer a ajuns cunoscut, dorit, imbunatatit. Nu te obliga nimeni sa cumperi Xplorer. Da cand ajungi la camp si modelul tau e caramida pe langa Xplorer ....
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#17
Postat 11 June 2015 - 09:39 AM
Cand trag 25% din mansa de directie si dumnealui nu se sinchiseste sa schimbe directia nici un grad, ce sa mai zic de finete...
Iar la flapsuri cand toata greutatea lor sta in servo si le aud zumzaind permanent si vad pe telemetrie ca imi consuma 2-300mA... la fel.
Raman la zburatul meu de placere, va las sa va bateti in echipari scumpe, mai nasol este ca podiumul are doar 3 locuri, ce te faci cand ai 5-6 cu aceasi echipare de top ? :p Si eventual vine Travel Air si se claseaza in fata cu un model 'eftin :p
#18
Postat 11 June 2015 - 09:49 AM
renatoa, la 11 June 2015 - 09:39 AM, a spus:
Cand trag 25% din mansa de directie si dumnealui nu se sinchiseste sa schimbe directia nici un grad, ce sa mai zic de finete...
Iar la flapsuri cand toata greutatea lor sta in servo si le aud zumzaind permanent si vad pe telemetrie ca imi consuma 2-300mA... la fel.
Raman la zburatul meu de placere, va las sa va bateti in echipari scumpe, mai nasol este ca podiumul are doar 3 locuri, ce te faci cand ai 5-6 cu aceasi echipare de top ? :p Si eventual vine Travel Air si se claseaza in fata cu un model 'eftin :p
Cu Bogdan ai dreptate. Nici nu-mi pot imagina ce bătăi de cap le-ar da celorlalți cu un model mai competitiv. :rofl:
Și Ștefan cu Radianul a făcut minuni. A scos maxim ce se putea din model. :clapping:
Vorbeam de Xplorer. Modelul răspunde frumos, instant la comenzi. În urcare ai nevoie să menții o traiectorie cât mai curată, altfel pierzi timp.
#19
Postat 11 June 2015 - 10:44 AM
ViP_Eol, la 11 June 2015 - 09:14 AM, a spus:
Pentru competiție îți trebuie motor puternic. Mult peste 400 W. Aș zice cel puțin 750 W. În condițiile în care toți fac timpul de zbor și punctaj maxim la aterizare, diferența o face timpul de funcționare a motorului. Trebuie sa urci cu cel puțin 10 m/s să poți participa la "bătălie".
Trebuie sa arunci o privire la regulamentul FAI F5J- si sa nu il confunzi cu mixul F5J / ALES utilizat la concursurile interne … pe scurt :
- timpul de utilizare a motorului e limitat la 30 s si nu se bonifica sau penalizeaza utilizarea sub acest timp - oricum logger-ul iti taie motorul dupa 30 s
- inregistarea altitudinii maxime se face la 10 s dupa oprirea motorului - adica zoom-ul poate fii penalizat in urmatorul sens :
1. minus 0,5 puncte pt fiecare metru pana la 200m
2. minus 3 puncte pt fiecare metru peste 200 m
…. reiese ca nu e concurs de rachetomodelism - adica nu ai nevoie de 700W doar daca poate ai un model de 5 kg care e greutatea maxim admisa :pardon:
Locurile pe podium se disputa intre cei care au “ dibacia ” de a folosi cele 30 s de motor pentru a se deplasa in panta mica spre locurile unde “ preconizeaza “ sa gaseasca ascendente si apoi sa zboare de asa natura incat sa realizeze timpul de zbor ca sa revina in timp pentru o aterizare cat mai exacta - sincronizare timp + distanta….. asta e esenta competitiei si pentru asta e nevoie de modele de competitie .. dar nu si de hiper motoare ... :good:
#20
Postat 11 June 2015 - 01:03 PM
In Bucuresti nu bate vantul; o zi normala e cu 2-5km/h, una mai vantoasa cu 10-12km/h si rareori cu 25-30km/h. Asadar eu vreau un Xplorer cat mai usor adica cel cu fuselaj si aripi de F5J (cane nu merge la troliu). Un Xplorer F5J poate porni de la 1500g.
Pentru acest Xplorer o sa caut si o echipare cat mai usoara. Ceva gen Powerline 1015, mai usor (cu 40g, incluzand ESC, pak) si mai scurt (cu 1 cm) decat 1025.
Dupa motor vin servo. Nan recomanda clasicele Futaba S3150 la 23g + suport. Sunt deschis la alternative.
Doua chestii ma intereseaza cel mai tare:
- sa nu aibe joc
- sa nu moara spontan
Din start evit Hitec, Hyperion, KST, Turnigy. Pe langa Futaba pe lista mea scurta sunt JR, MKS, Savox.
Cum sunt 6 servo in planor si pretul conteaza. In jur de 50 EUR/USD pot sa inghit. 100 EUR/USD sau peste mai greu.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#21
Postat 11 June 2015 - 01:20 PM
Puteai sa le inspectezi la RR in graphite pe v-tail, singurele care le am, cadou de la el, pentru mine si 25$ e prea mult pentru un servo :p
#22
Postat 11 June 2015 - 01:39 PM
stiganas, la 11 June 2015 - 01:03 PM, a spus:
In Bucuresti nu bate vantul; o zi normala e cu 2-5km/h, una mai vantoasa cu 10-12km/h si rareori cu 25-30km/h. Asadar eu vreau un Xplorer cat mai usor adica cel cu fuselaj si aripi de F5J (cane nu merge la troliu). Un Xplorer F5J poate porni de la 1500g.
Pentru acest Xplorer o sa caut si o echipare cat mai usoara. Ceva gen Powerline 1015, mai usor (cu 40g, incluzand ESC, pak) si mai scurt (cu 1 cm) decat 1025.
Dupa motor vin servo. Nan recomanda clasicele Futaba S3150 la 23g + suport. Sunt deschis la alternative.
Doua chestii ma intereseaza cel mai tare:
- sa nu aibe joc
- sa nu moara spontan
Din start evit Hitec, Hyperion, KST, Turnigy. Pe langa Futaba pe lista mea scurta sunt JR, MKS, Savox.
Cum sunt 6 servo in planor si pretul conteaza. In jur de 50 EUR/USD pot sa inghit. 100 EUR/USD sau peste mai greu.
Vezi că şi Diamond are nişte servo-uri foarte bune. Am fost chiar surprins de calitatea lor, iar preţul nu e chiar foarte mare.
#23
Postat 11 June 2015 - 01:45 PM
OcsiRC, la 11 June 2015 - 10:44 AM, a spus:
- timpul de utilizare a motorului e limitat la 30 s si nu se bonifica sau penalizeaza utilizarea sub acest timp - oricum logger-ul iti taie motorul dupa 30 s
- inregistarea altitudinii maxime se face la 10 s dupa oprirea motorului - adica zoom-ul poate fii penalizat in urmatorul sens :
1. minus 0,5 puncte pt fiecare metru pana la 200m
2. minus 3 puncte pt fiecare metru peste 200 m
…. reiese ca nu e concurs de rachetomodelism - adica nu ai nevoie de 700W doar daca poate ai un model de 5 kg care e greutatea maxim admisa :pardon:
Locurile pe podium se disputa intre cei care au “ dibacia ” de a folosi cele 30 s de motor pentru a se deplasa in panta mica spre locurile unde “ preconizeaza “ sa gaseasca ascendente si apoi sa zboare de asa natura incat sa realizeze timpul de zbor ca sa revina in timp pentru o aterizare cat mai exacta - sincronizare timp + distanta….. asta e esenta competitiei si pentru asta e nevoie de modele de competitie .. dar nu si de hiper motoare ... :good:
Da, da. :rolleyes: Vorbeam de regulamentul F5J Alles, care mi se pare un pic mai puţin plictisitor (nu am găsit altfel cum să-i spun), dar vroiam să ţinem şi cel puţin o competiţie după regulamentul FAI, la Bacău, tocmai pentru a face comparaţii şi a vedea care e mai incitant. Amu să vedem dacă sunt doritori şi nu se suprapune cu ceva competiţii internaţionale.
După FAI chiar nu ai nevoie de cine ştie ce putere la motor şi echiparea Xplorer-ului devine mai simplă - un inrunner de la Leopard şi o elice 13 X 6 (7) ajunge şi e şi accesibil ca preţ.
Asta chiar dacă regulamentul nu pune limite la motorizare şi acumulatori.
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 11 June 2015 - 01:49 PM
#24
Postat 11 June 2015 - 01:50 PM
ViP_Eol, la 11 June 2015 - 01:39 PM, a spus:
diamond <> dymond :unsure:
#25
Postat 11 June 2015 - 01:59 PM
renatoa, la 11 June 2015 - 01:50 PM, a spus:
Oops. :pardon: Aşa, aşa. Mulţam. :rolleyes:
#26
Postat 11 June 2015 - 04:55 PM
Uite ce zice englezu :excl:
renatoa, la 11 June 2015 - 01:20 PM, a spus:
Puteai sa le inspectezi la RR in graphite pe v-tail, singurele care le am, cadou de la el, pentru mine si 25$ e prea mult pentru un servo :p
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#27
Postat 11 June 2015 - 05:07 PM
Wayne nu mi-a zis-o ca sa imi vanda, si stie ca nu in Europa de est este piata lui...
Fiind dealer Frsky USA, daca te uiti putin la servo-urile Frsky, o sa iti dai seama ca are de unde sa stie mai multe... ;)
Un review poti gasi in RCSD din martie 2014.
#28
Postat 11 June 2015 - 07:09 PM
stiganas, la 11 June 2015 - 01:03 PM, a spus:
Din start evit ... KST ...
Cum sunt 6 servo in planor si pretul conteaza. In jur de 50 EUR/USD pot sa inghit. 100 EUR/USD sau peste mai greu.
:pardon:
Travel Air, la 11 June 2015 - 04:55 PM, a spus:
Nu vreau sa conving pe nimeni ... vreau doar sa spun ca am luat in cursului anului trecut o caruta de servo-uri KST , de la prietenul lui Renato , Mr.Wayne , review-urile citite pe forumuri si la dealerul european mi-au parut convingatoare , deasemenea raportul eur / usd era mult mai atractiv decat la ora actuala ....
Servo-irile le gasesc perfecte , fara jocuri , viteza OK si abateri la miscari repetitive 0 ,sunt atat de multumit incat mi-am echipat inclusiv Xplorerul full house KST -si mai am un kit pt urmatorul Xplorer !
Parerile sunt impartite , dar un lucru e clar sunt niste servo-uri de calitate comparabila cu alte branduri de top - MKS , Futaba - dar si ele pot avea caderi sau se pot defecta ca orice produs asemanator .
Ca orice brand de pe piata , are nevoie de timp pentru a castiga sau pierde simpatizanti si pentru asta e nevoie de feedback-ul utilizatorilor , eu sunt mai mult decat multumit de ele si indraznesc sa le recomand cu caldura :good:
#29
Postat 11 June 2015 - 07:34 PM
stiganas, la 11 June 2015 - 01:03 PM, a spus:
Cum sunt 6 servo in planor si pretul conteaza. In jur de 50 EUR/USD pot sa inghit. 100 EUR/USD sau peste mai greu.
Ai ceva experiente negative cu 'liga a doua"? Sau e doar "folclor"? Din ce am gasit pe net comparatie intre MKS, KST si TGY (dar niciodata o comparatie in trei, doar cate doua) nu s-a ajuns la o concluzie clara.
Uite un test interesant:
http://www.rcgroups....58&postcount=61
Si mai in josul paginii vad ca unii se chinuie sa testeze servourile cat mai obiectiv:
http://www.aeroglide...ervormances.rar
#30
Postat 11 June 2015 - 08:39 PM
- motor inrunner din seria 400 sau 480 (28mm diametru) , 2800-3500kv, undeva pe la 400w putere;
- gearbox 4/1 - 5/1 raport , capabil să suporte 400-500w ;
- elice de la 13-16"
Combinaţia asta cu un consum în jur de 40A duce la o rată de urcare de la 7-10m/s , suficientă pentru a urca la 200m în jur de 20-25 s.
Personal am un Kontronik 480/36 cu reductor de 5,2/1 , elice de 15/8 care urcă la 200m în 20-24s, dar e o combinaţie mult prea grea pentru F5J (motorul are vreo 190g ) dar nu am avut disponibil altceva . Comparativ Silviu are un kontronik 400/42 cu reductor de 4,2/1 , elice de 13/9 iar rata de urcare e asemănătoare dar greutatea mult mai mică (140-150g).
Pentru servo sunt pentru digitale , futaba 3150 sunt bune , supertestate şi şi-au dovedit calităţile dar iau jocuri în timp. Ceva extra sunt mks dar sunt scumpe dar merită fiecare bănuţ.
KST am în fuselaj pentru profundor şi direcţie dar preţul spune totul : ieftine dar ..... atît! Silviu a avut nişte surprize neplăcute cu un lot de 4 pe care le-a trimis înapoi , nu ţineau punctul de zero , tremurau rău de tot . Al meu de pe direcţie a început să aibă acelaşi comportament , sper să mai ţină măcar sezonul ăsta , după care îl voi schimba .
Echipare servo F5J pe care o recomand : flaps - futaba 3150, mks 6100 mini; eleroane: mks 6110 cu suporţi cu rulment; profundor şi direcţie :mks6100.
Binenţeles că merge şi orice similar dar eu aşa l-aş echipa .
La un model de 1000E nu mă zgârcesc la servouri de 15-20 E , pentru o economie finală de undeva la 100E.
Dar fiecare face cum crede , suntem o ţară liberă!
Spor la echipare.
P.S. La F5J pur , motorizarea are mai puţină importanţă: nu sunt avantajaţi cei cu motoare puternice , se caută şi se punctează zborul în termică , se depunctează tot ce înseamnă înălţime maximă obţinută prin motorizare !