Modelism - RHC Forum: Xplorer de la Nan Models - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 11 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Xplorer de la Nan Models variante si variante de echipare

#31 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 June 2015 - 08:42 PM

Din pacate e greu sa evaluezi un servo, de aceea reputatia e foarte importanta. Ca si la pakuri apar in mod constant branduri noi si entuziasti care zic ca sunt cele mai bune ce exista.

De Hitec ma feresc caci am avut/vazut cu ochii mei prea multe dude. De Hyperion ma feresc caci hyperion e doar o eticheta, patronul e un tip destept precum patronul de la hobbyking. KST sunt cele mai noi si mai ieftine si ceva nu e in regula. Ori sunt la fel de bune ca MKS si atunci MKS ne jupoaie de bani ori sunt mai slabe si atunci se explica diferenta.

Turnigy sunt minunate, numai din astea am, dar pe un Xplorer vreau siguranta si de la HobbyKing, alti lipitori de etichete nu ai asa ceva. De asta pe lista scurta am Futaba, MKS, Savox si JR - sunt producatori de servo si au o reputatie foarte buna.
0

#32 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 June 2015 - 08:49 PM

Acum am vazut ca vladimir vinde un set de motorizare pentru F5J fix cu motorul pe care il am eu (HET) si cu gearbox Reisenauer 5:1 la 183 EUR - pai in cazul asta cred ca merita sa cumpara doar gearboxul + con + pale + flansa de la Reisenauer direct pun motorul meu si mai fac ceva economie.

http://f3j.in.ua/en/...rs-for-f5j.html
0

#33 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 11 June 2015 - 10:26 PM

Nu pot pentru ca să-l contrazic pe Cristi în privinţa servo-urilor şi nici pe Ştefan.
Cu Hitec-uri am avut experienţe din cele mai nasoale, nu mai vorbesc de TGY. Te lasă când ţi-e lumea mai dragă. Nu rezistă nici mecanic, nici electronic.
Pomenisem de Dymond pentru că am nişte servo-uri de la ei puse pe un 3D. Le folosesc de mai bine de un an şi până acum nu au dat niciun semn de oboseală, nu au jocuri şi la ultimele verificări punctul de nul e mereu acelaşi. Le-am "agăţat" un dinamometru de eche şi trag cât scrie în specificaţii. Habar nu am cine le face, dar cel puţin cele pe care le am eu sunt făcute bine. De cumpărat, le-am cumpărat de la staufenbiel.

Şi motorul de care spuneam. Are 28 mm diametru. Nu l-am cântărit.
Fisier atasat  Leopard.jpg (165.83K)
Number of downloads: 41
Nu mă întrebaţi foarte multe de specificaţii pentru că nu ştiu decât că are cam 750 W. Cu siguranţă se găsesc specificaţiile pe net.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#34 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 June 2015 - 10:39 PM

Daca motorul ala merge pe direct cu pale 12x6 ma las de modelism.

Vezi postareaViP_Eol, la 11 June 2015 - 10:26 PM, a spus:

Şi motorul de care spuneam. Are 28 mm diametru. Nu l-am cântărit.
Atasament Leopard.jpg
Nu mă întrebaţi foarte multe de specificaţii pentru că nu ştiu decât că are cam 750 W. Cu siguranţă se găsesc specificaţiile pe net.

0

#35 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 11 June 2015 - 11:15 PM

Vezi postareastiganas, la 11 June 2015 - 10:39 PM, a spus:

Daca motorul ala merge pe direct cu pale 12x6 ma las de modelism.


:rofl:
Nu te lăsa, dar motorul a funcţionat patru zboruri cu 12X6 şi afurisitul nu s-a încălzit foarte tare. Primul zbor a funcţionat 10 secunde (zbor de probă), iar la următoarele, peste 20 de secunde. Al cincilea zbor s-a încheiat tragic. :pardon: (pentru planor, motorul nu are nimic). Planor de la Vali, cu 2300 gr. gata de zbor. Cu siguranţă funcţionează mult mai bine cu reductor.
Dacă nu se strica planorul, mă vedeai cu el la Prejmer, cu motorul respectiv pe el.

Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 11 June 2015 - 11:18 PM

URA şi la zbor fofezelor !
0

#36 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 June 2015 - 07:14 PM

E clar trebuie sa ma las de modelism (sau sa ma mut la Bacau).


Revenind la echiparea Xplorer ca servo pare ca o varianta buna (si usoara) ar fi urmatoarea:

MKS 6100 directie/profundor.
- au 9.5g, format clasic ca toate servo micro
- trage 3.3kg la 5V (foarte puternice), exista si o varianta HV
39 USD pret de lista, ieftine
http://www.mksservos...95&cat=6&page=1

MKS 6110 - eleroane
e ca 6100 doar ca are urechile invers si e mai usor de pus in aripa. Partea nasoala e ca exista numai varianta HV.
44 USD

MKS 6125 - flaps
servo tipic de aripa, plat cu urechi in lateral, forta mare peste 7Kg dar merge numai la 5.5V maximum
pret 78 USD
varianta HV este dublu ca pret.

Eu prefer servo normale care merg la 5V si BEC-ul intern din ESC. Un BEC extern se poate arde la fel de frumos ca si cel intern si e o chestie in plus in fuselaj.

Ca ESC as prefera ceva ce deja am: Align 60A (are si BEC programabil 5-6V) dar m-as multumi si cu un YEP.

Intrebare pentru cei care au YGE:

- YGE 60A cica ar avea doar 35g (identic cu cel de 40A) si nu prea cred. Chiar atat de usor sa fie ?
0

#37 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 12 June 2015 - 07:42 PM

Vezi postareastiganas, la 12 June 2015 - 07:14 PM, a spus:

E clar trebuie sa ma las de modelism (sau sa ma mut la Bacau).
...


Cam la fel gandii si eu azi cand vazui niste pale imense 16x10 aeronaut puse pe o gagalice de axi 2217/20 840kv de 70 grame...
Probabil ca respectivul a dus la nivelul superior sictirul meu de reductoare :)
Mai bine sa nu stii asa multe, nu stii ca asa nu e bine si ajungi inventator...

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 12 June 2015 - 07:43 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#38 Useril este offline   BNI 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 149
  • Inregistrat: 21-April 15
  • Gender:Male
  • Interests:F5J

Postat 12 June 2015 - 07:58 PM

Vezi postareastiganas, la 12 June 2015 - 07:14 PM, a spus:



MKS 6110 - eleroane
e ca 6100 doar ca are urechile invers si e mai usor de pus in aripa. Partea nasoala e ca exista numai varianta HV.



Nu ai nevoie de MKS 6110.
Rama pentru MKS 6100 asigura prinderea si montajul corespunzator.

Fisiere atasate


0

#39 Useril este offline   BNI 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 149
  • Inregistrat: 21-April 15
  • Gender:Male
  • Interests:F5J

Postat 12 June 2015 - 08:05 PM

Vezi postareastiganas, la 12 June 2015 - 07:14 PM, a spus:


Intrebare pentru cei care au YGE:

- YGE 60A cica ar avea doar 35g (identic cu cel de 40A) si nu prea cred. Chiar atat de usor sa fie ?


Greutatea pentru YGE-ul de 60A (pe cantarite) este de 39g (cantarit pe un cantar obisnuit de bucatarie).
0

#40 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 June 2015 - 08:44 PM

Multam, YGE e chiar usor.

Cred ca am gasit suportul de servo, e cu tot cu rulment. Arata bine.

servo rahmen

Incep sa ma intreb daca nu pot sa folosesc 6100 peste tot, inclusiv la flaps. In fond Futaba 3150, considerat bun de flaps are aceeasi forta.

PS Am si eu un robbe roxxy mic de 45g cu 740kV, parca vad ca face pereche minunata cu niste pale 16x8, nu mai trebuie sa ma stresez cu motorizarea.
0

#41 Useril este offline   BNI 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 149
  • Inregistrat: 21-April 15
  • Gender:Male
  • Interests:F5J

Postat 12 June 2015 - 09:26 PM

Vezi postareastiganas, la 12 June 2015 - 08:44 PM, a spus:

Multam, YGE e chiar usor.

Cred ca am gasit suportul de servo, e cu tot cu rulment. Arata bine.



Suportul de servo este cel din fotografia de mai sus.
0

#42 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 June 2015 - 09:30 PM

Tot plimbandu-ma pe la reisenauer am gasit o combinatie foarte tentanta:

http://www.reisenaue...s.php5?aid=2076
Tenshock VIPER 1020 cu diverse KV-uri - alea mai fierbinti suporta curenti mai mari.

Data:
Weight 77g
Diameter 22mm
Length withour shaft 59mm

si pretul decent la 147 EUR.

Silviu zicea ca asta e tendinta in F5J - motoare mai turate si pale mai mici. Tractiune mai mica dar viteza mai mare, urci mai putin dar ajungi mai repede acolo unde crezi ca e termica - cam asta e logica de concurs in F5J (la nivel de top)
0

#43 Useril este offline   BNI 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 149
  • Inregistrat: 21-April 15
  • Gender:Male
  • Interests:F5J

Postat 12 June 2015 - 09:32 PM

Vezi postareastiganas, la 12 June 2015 - 08:44 PM, a spus:


Incep sa ma intreb daca nu pot sa folosesc 6100 peste tot, inclusiv la flaps. In fond Futaba 3150, considerat bun de flaps are aceeasi forta.



MKS 6100 nu este potrivit pentru flaps.
Pentru flaps trebuie un servo mai robust (MKS 6125 Glider sau MKS 6125 Mini)
0

#44 Useril este offline   cristanu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 121
  • Inregistrat: 30-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Braşov

Postat 12 June 2015 - 09:39 PM

Pe flaps mks 6100 este subdimensionat , l-a încercat Silviu şi la prima aterizare mai dură a rămas fără angrenaj , a bărbierit bine cîteva roţi şi a dilocat altele din ax , aşa că nu recomand.
Mks 6125 mini este super pt. flaps , am văzut cum se comportă şi mi se pare alegerea optimă pentru competiţie dar la fel de bune sunt şi cele de la futaba.
Motorul din foto merge şi cu elice de 12" , te cred şi eu la cei 700w , dar randamentul este la limita inferioară (la 10 v are o turaţie în gol de 40000 rotaţii) cred că ar trebui încercată o elice de 10 sau 11" cu pas de 5-8" , folosite doar 2 celule lipo sau mai bine folosit un gearbox de cel putin 5/1 de la kontronik sau reisenauer dar asta înseamnă cel puţin 70E în plus.
Axul de 3,17 mm la o aterizare mai dură nu va fi foarte fericit , asta te asigur , darămite să suporte mai multe.
0

#45 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 June 2015 - 09:49 PM

Am inteles cu flapsurile. Asta am zis si eu, am gasit fix suportul din poza ta :)

Asadar de la MKS combinatia 6100/6125mini e OK si accesibila. Exista si suporti dedicati de calitate.

Partea de motorizare indiferent in ce varianta o sa o cumpar o sa fie cred de la Reisenauer pentru ca pot sa cumpar totul odata platind un singur transport: motor, con, pale, chestii.

Cand cumperi de la magazine diverse transportul se aduna repede.

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 12 June 2015 - 09:49 PM

0

#46 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 12 June 2015 - 10:07 PM

Vezi postareastiganas, la 12 June 2015 - 08:44 PM, a spus:

PS Am si eu un robbe roxxy mic de 45g cu 740kV, parca vad ca face pereche minunata cu niste pale 16x8, nu mai trebuie sa ma stresez cu motorizarea.


Si eu sunt fan Robbe 2828-34 cu 760 kV, mi se pare cel mai versatil motoras pentru glider fara reductor (pentru planoare sub 1 kg). E cam la acelasi pret cu un GliderDriver de la HK :( ...si unele planoare la care bagi servo in coada s-ar echilbra mai bine cu GD. Dar daca ai servo in coada deja depasesti 1 kg si mai bine alegi ceva de la HK.
Deocamdata astept sa vad cum se va echilibra planorul de 3 m (cu 2827 sau GD) ...dar trebie sa fac stabilizatoarele si sa cred ca ma orientez spre servo in coada.
0

#47 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 June 2015 - 07:29 PM

In WE am fost la Brasov si am vorbit cu Silviu pe indelete. Mai mult la Sanpetru a venit si Gicu Iordan cu Xplorer asa ca am avut sansa sa il vad/studiez din nou pe indelete.

Cu servo treaba e destul de clara, MKS. Am tras de toate suprafetele, nu misca nici un pic.

Motorizarea e in ceata. Un lucru e clar, motorul ideal are 100-120g. Mai usor si trebuie sa ii pui Pb in bot. Mai greu ai necazuri cu CG.

La motor de 100-120g ai spatiu de manevra a CG-ului din pozitia/marimea pakului. Pakul are 800-1300mah 3s. Nu asigura prea multe zboruri dar cu 2-3 pakuri puse la incarcat dupa fiecare zbor nu ai probleme.

De ce e in ceata motorizarea ? E in ceata pentru ca regulile F5J favorizeaza lansarile la mica inaltime de preferat in termica. Asta inseamna ca urcarea vioaia nu ajuta la nimic (gen 200m in 20s) in schimb te ajuta viteza mare de deplasare pe orizontala. Concret la competitii cei mai multi au acum motoare inruner fara reductor cu pale mici si turatie mare. Lanseaza jos, cauta termica, nu o gasesc, au timp in 30s sa dea o fuga in alta parte.

Partea buna e ca motorizare poate fi schimbata usor asa ca indiferent ce aleg pot schimba ulterior.
0

#48 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 15 June 2015 - 09:20 PM

Tare as vrea sa imi explice cineva sau sa citesc undeva cum e asta cu cautarea termicii cu viteza mare... :unsure:

Daca e viteza mare, cum de nu urca la verticala, cum trebuie sa faca orice planor? mix cu elevator sau unghi motor ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#49 Useril este offline   OcsiRC 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 567
  • Inregistrat: 16-April 14
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Postat 15 June 2015 - 10:12 PM

Vezi postareastiganas, la 15 June 2015 - 07:29 PM, a spus:

...
Cu servo treaba e destul de clara, MKS.
...
De ce e in ceata motorizarea ? E in ceata pentru ca regulile F5J favorizeaza lansarile la mica inaltime de preferat in termica. Asta inseamna ca urcarea vioaia nu ajuta la nimic (gen 200m in 20s) in schimb te ajuta viteza mare de deplasare pe orizontala. Concret la competitii cei mai multi au acum motoare inruner fara reductor cu pale mici si turatie mare. Lanseaza jos, cauta termica, nu o gasesc, au timp in 30s sa dea o fuga in alta parte.
...


Hmm 8)

Nu imi doresc…si nici nu sunt in masura sa contest experienta celor care zboara competitional de multa vreme…dar as adauga cateva observatii :

1.
MKS e un brand respectabil…dar…care fara un BEC de incredere care sa incrementeze tensiunea de alimentare la max 5,3-5.4 V ofera garantat sansa de a se “ da pe spate” respectiv de a sa “ praji” iremediabil - problema subliniata constant pe toate forumurile … din ciclul ..ceva pentru ceva…
Deasemenea faptul ca au o constanta revenire in punctul de “ zero” nu le face sa fie singura optiune … la o aterizare cu flapsurile “uitate” deschise… se defecteaza mecanic la fel de usor ca orice alt brand - buna afacere pentru dealeri de a oferii “kit-uri” complete de pinioane ;)
2.
Utilizarea motoarelor “direct drive” e o optiune zonala la competitii organizate in zona de campie cu vant slab catre moderat ( 3m/s=10,8 km/h catre 5m/s=18km/ora… lucru care e tine de conceptul “ ideal ”
Desigur ca dupa ce platesti o suma absolut “ indecenta” pentru un hobby - si reprezinta doar planorul “ chel “ sunt multi care cauta un compromis…dar din cate am observat , la nivel de competitii cu miza , orientarea este catre motoare cu gear care pot sa asigure atat o viteza “decenta” de deplasare in panta mica cat si rezerva de forta ascensionala in cazul in care conditiile meteo nu sunt cele ideale -lucru foarte greu de obtinut avand in vedere permutarea grupurilor in asa masura incat sa nu fie favorizate ( termici slabe si vant intre 7m/s=25,2km/h si 12 m/s 43,2 km/k limita maxima admisa pentru asemenea competitii ) .
Asta se obtine folosind diverse motoare cu diverese gear-uri …. dar mai ales orientarea catre elici “ elastice” ca performanta care sa asigure atat viteza in pante mici cat si tractiuni consistente in pante mari - cand sansa de a gasi o termica e mult diminuata si toti concurentii isi doresc sa realizeze timpul de zbor !
3.
Timp de “ fugit ” in alte locatii decat cele “ mirosite” nu prea este in cele 30 s alocate timpului de motor … aici intervine al 6-lea simt …pentru care niciodata nu ai indeajunsa experienta sa ti-o dezvolti … de obicei se urmareste lansarea grupului anterior si se “ marcheza “ zona in care aparent “ se intampla” ceva…foarte des , foarte multi concurenti “ o musca “ din aceasta cauza….

In rezumat solutia “ ideala “ e un motor indeajuns de “ fasnet” incat sa “ fuga “ repede pe pante mici dar care sa fie capabil sa te urce la 150 m in 20 s …. echipat cu elici de diametru si pas intre 13 x 6.5 si 14 x 8

Este desigur o opinie bazata pe observatii personale si intrebari “concrete “ adresate competitorilor … toate in conditii de F5J rglementat FAI ..

Aceasta postare a fost editata de OcsiRC: 15 June 2015 - 10:14 PM

0

#50 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 June 2015 - 10:30 PM

Ce servo ai pe lista scurta ?

Vezi postareaOcsiRC, la 15 June 2015 - 10:12 PM, a spus:

Hmm 8)
1.
MKS e un brand respectabil…dar…care fara un BEC de incredere care sa incrementeze tensiunea de alimentare la max 5,3-5.4 V ofera garantat sansa de a se “ da pe spate” respectiv de a sa “ praji” iremediabil


Eu nu am mari aspiratii competitionale asa ca o sa merg cel mai probabil pe un inrunner cu gearbox.
0

#51 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 June 2015 - 07:41 PM

Am facut o simulare de MKS la Hyperflight.co.uk (pretul e cam acelasi peste tot)

Picture Description Qty Each Total
MKS DS6100 Servo - 10mm 9.5g 3.3Kg.cm 4 €36.17 €144.70
MKS DS6125 Mini Servo - 10mm 25g 5.8Kg.cm 2 €69.63 €139.26
Frame with bearing for the MKS DS6100 & HV6100 (pair) 2 €18.75 €37.50
Frame with bearing for the MKS DS6125 Mini, (pair) 1 €18.75 €18.75
Subtotal €340.21
Delivery (Romania) €10.73
GrandTotal €350.94

Asadar servo ma costa 350EUR - adica cam 1575 lei.

Pentru ESC m-am decis pe Align fie cel de 60A (RCE-BL60G) la 55g sau de 35A (RCE-BL35P) la 30g. Pe primul il am deja pe un heli, pe cel de 35A trebuie sa il cumpar.

YGE de 60A e foarte bun si usor dar e foarte scump si BEC-ul scoate 5.5V. Servo MKS 6100 sunt la limita, merg bine pe 5V.

ESC-urile Align au BEC variabil probramabil intre 5-6V. In plus nu sunt nici prea grele nici prea scumpe. Cel de 35A duce pana la 45A pe timp scurt, costa vreo 40 EUR.
0

#52 Useril este offline   OcsiRC 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 567
  • Inregistrat: 16-April 14
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Postat 16 June 2015 - 08:25 PM

Vezi postareastiganas, la 16 June 2015 - 07:41 PM, a spus:


4 x MKS DS6100 Servo - 10mm 9.5g 3.3Kg.cm
2 x MKS DS6125 Mini Servo - 10mm 25g 5.8Kg.cm
...
GrandTotal €350.94

Asadar servo ma costa 350EUR - adica cam 1575 lei.


Un setup castigator ... mai ales in ce priveste greutatea !!! :good:
0

#53 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 16 June 2015 - 09:18 PM

Vezi postareastiganas, la 16 June 2015 - 07:41 PM, a spus:

Am facut o simulare de MKS la Hyperflight.co.uk (pretul e cam acelasi peste tot)


Iti recomand sa cumperi si SBEC-uri separate pentru 6125. Le gasesti tot acolo.

Aceasta postare a fost editata de MADA: 16 June 2015 - 09:21 PM

0

#54 Useril este offline   OcsiRC 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 567
  • Inregistrat: 16-April 14
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Postat 29 June 2015 - 08:20 PM

Vezi postareaMADA, la 16 June 2015 - 09:18 PM, a spus:

Iti recomand sa cumperi si SBEC-uri separate pentru 6125. Le gasesti tot acolo.


Sau aplelezi la o solutie comoda , si atractiva ca pret , care iti duce toate servourile .... 7,5 g :good:

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de OcsiRC: 29 June 2015 - 08:21 PM

0

#55 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 June 2015 - 09:31 PM

Da BEC-ul din ESC ce cusur are ?
0

#56 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 29 June 2015 - 09:58 PM

Nici unul, dar dupa ce dai atati bani... m-ar lua cu tremurat sa ma lase alimentarea, pentru ca e unica.
Pun gazarii powerbox pe modele mai ieftine...
Iar daca e bec liniar... ai vazut la RR cum mi-a taiat-o la sol, ca era incins ca grataru... numai din fluturat un pic suprafetele.

Mi-a ramas in cap cum s-a dus Maxie al lui Romulus, nu stiu daca urmareai pe vremea aia, de reamintire:
http://www.rhcforum....post__p__242114

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 29 June 2015 - 09:59 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#57 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 30 June 2015 - 06:51 PM

BEC-ul din ESC-ul Align (sau YGE, Kontronik, CC) este in comutatie si de foarte buna calitate. Daca ar lua foc ESC-ul ar lua si BEC-ul, cam asta e singurul risc (ESC-urile destepte au protectie la supracurent).

Si BEC-urile separate se pot duce ca orice electronica, de aia sunt populare servo HV alimentate direct din lipo 2s.
0

#58 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 30 June 2015 - 07:20 PM

Poate sa apara si baterie de 5V nativ, nu se conecteaza un consumator cu potential hazard de suprasarcina direct la o sursa care are niste limite !

De aia exista protectii la supracurent pe servo-uri, ca altceva nu poate supraincarca BEC-ul.
Se cheama polyfuse si le are orice powerbox, cate una pe plusul fiecarui servo.
http://www.adelaida....9a-ruef090.html
Ai depasit curentul, nu te lasa de tot, doar devine mai bleg atata cat sa iesa din stall. Apoi fuzera se raceste si revine la rezista redusa de cativa zeci de mO. Cam 5-10 secunde dureaza.

Mi se pare ca risipiti orzul pe servo-uri care nu se justifica si va zgarciti la lucruri cu adevarat esentiale.
Cate planoare ati vazut sau auzit pe bune pierdute din cauza unui servo? Pierderea alimentarii are finalitate destul de certa cred...
Orice benzinar sub 1000$ are alimentare mai destept facuta decat vad la planoarele astea, si spatiul nu este un motiv, nu trebuie neaparat sa va ganditi la un powerbox genul caramida, si se poate face distribuit, de exemplu cele 4 polyfuse pentru servo-urile de aripa se pot pune chiar pe mufa in interiorul aripii unde e loc sa bagi si receptorul daca ai imaginatie.
Apoi cele doua diode schottky pentru alimentarea duala se pun direct pe fir, unele BEC-uri au deja asa ceva prevazut pe iesire.
Si deja ai asigurat 99% din cazurile de kko care iti pot aparea.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 30 June 2015 - 07:23 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#59 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 30 June 2015 - 07:37 PM

Ce spui tu e frumos dar la planoare nu vad pe careva cu powerbox sau polifuse.

Tot ce vad e fie pak Nimh (e inca popular) sau lipo cu BEC sau pe direct. Asta la planor pur, daca apare si un motor apare si un ESC.

Cum planoristii nu sunt fraieri inseamna ca asta e deocamdata calea optima.

Asa, ca sa ma bag unde nu ma pricep, cred ca un avion acrobat mare (sau foarte mare) trage mult mai tare din servo decat un planor.

La planor arta e sa tragi cat mai putin din servo :)
0

#60 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 30 June 2015 - 07:54 PM

Sa ma abtin sa comentez ... :unsure: ba nu ma abtin... :) ca la ultimul f5j din ungaria jumate aveau servo-uri kst in planoare, iar cealalta jumate nu aveau mks, asta doar asa ca exemplu de cat de bine se informeaza lumea cum e cu echiparea.

Eu personal stiu sigur ca nu mi-as lasa planorul de ++1000++ pe o singura sursa de alimentare.
... cu picioarele pe pamant ...
0

Arata acest topic


  • 11 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

16 useri citesc topicul
0 membri, 16 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro