Xplorer de la Nan Models variante si variante de echipare
#271
Postat 07 May 2018 - 04:13 PM
Da, coaja nu e rezistenta, la cele mai noi e si mai subtire, pretul platit pentru masa mica. Cele facute din spuma frezata (gen Ultima) se infunda cand le apesi si asa raman, infundate.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#272
Postat 07 May 2018 - 04:14 PM
Macar ai scuza ca la tine batea vantul, mie mi s-a intamplat in sufragerie dupa ce cantarisem segmentele.
Voi incerca si eu reparatia cu punctia de CA.
In cazul meu fisura aia a fost cam "scumpa"... ea m-a determinat sa cumpar Xplorer-ul ala mai vechi facut cu spread tow ... si dupa ai un fuselaj de F3j si un set de ampenaje.
Si dupa ce am vazut la Ghimbav incep sa sap pe net dupa info despre Shadow2:
https://www.rcgroups...models-Shadow-2
Fisiere atasate
-
Xplorer_fisura.JPG (398.23K)
Number of downloads: 23
#273
Postat 07 May 2018 - 04:48 PM
https://www.youtube....h?v=QjuWqBzO7qY
#274
Postat 07 May 2018 - 08:39 PM
Pentru reparat crapaturi in aripa, picatura e slabuta, sunt si aici alte variante mai bune si usor de realizat, dar acasa nu la camp.
2 beri si vi le spun.
Ciao Sorin
#275
Postat 03 June 2018 - 08:15 PM
IMG_1108.JPG (52.06K)
Number of downloads: 29 IMG_1110.JPG (42.86K)
Number of downloads: 29
De altfel se pare ca e un accident frecvent la aripile astea ultra light si Silviu a trosnit unul la fel, tinut in mana/apasat cu degetul.
Am vazut ultimul model de Explorer 4m ultralight la 1100g RTF.
E un model complet nou, nu e doar planul central lungit.
Ce e nou/la fel:
- acelasi profil - ca la Explorer 3.5m - profilul de Xplorer I;
- constructie mai usoara - 1100g la 4m (al meu are 1100g la 3.5m)
- suprafete de control uriase (zici ca e avion 3d) flapsuri si eleroane mult mai mari, directie mai mare (dar deja era foarte mare) - inca putin la ajunge la jumatea aripii.
- fuselaj la fel dar mai lung (cel pentru 3.5m ar fi fost cam scurt pentru 4m)
- unghi de 9 grade la joinere.
Ce pot sa zic - cred ca deja e la limita FAI, pe vreme calma e incredibil. Eu oricum mai astept ca am ce zbura, dar pentru careva cu mancarime la buzunar e un moment bun.
N-am facut poze, asta e de pe facebook:
https://scontent-otp...472&oe=5BB2F12A
33735998_1671079539666062_7744169176805146624_o.jpg (697.63K)
Number of downloads: 31
Separat de asta am vazut deja multe echipate cu outrunner banal de 28mm (de la ieftinaciuni pana la AXI) si e clar ca la masa asta (in jur de 1100g) si la fuselajul asta e o solutie foarte OK si ieftina. Motoarele AXI moderne au bot lung si rulment dublu asa ca vin turnate (dar costa 60-70 EUR).
Vasile Pop are pe Shadow un motor ieftin hobbyking cu niste pale carbon ieftine hobbyking ceva gen 12x6 care nu numai ca merg perfect dar se si pliaza pe bot de nu-i adevarat.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#276
Postat 03 June 2018 - 09:47 PM
https://www.der-schw...X-X28-L-a226296
Out-runner incapsulat (gen GliderDrive), 98 de grame, 3S, 942 KV, 250 W, elice 10x6
Mai are 2 frati neincapsulati:
https://www.der-schw...X-V28-M-a226289
https://www.der-schw...X-V28-L-a226290
Primul e de 78g g/ 220 W/ 1200 KV / elice 8x6 si al doilea de 94h / 280 w/ 1340 KV / elice 9x4.
cele ne-incapsulate sub 50 de euro, cel incapsulat 65 de euro (cam de 2-3-4 ori mi ieftin decat varinatele cu reductor Reisenauer).
De diferenta de bani iti pui servo (mai de buget ...Blue Bird, la 20 de euro bucata).
Singura potentiala problema e axul de 3.17mm ...nu stiu cat rezista la aterizari mai dure in bot.
Un con de 30 mm la 5 euro si pale TGS 10x6 de la HK...scoti motor+con+pale la sub 100 de euro (fata de 200+ euro la Reisenauer).
Daca nu aveam al doilea motor cu reductor cred ca as fi incercat un X-max 28L (cel incapsulat) pentru Xplorer.
Aceasta postare a fost editata de ender67: 03 June 2018 - 09:47 PM
#277
Postat 03 June 2018 - 10:08 PM
https://hobbyking.co...nner-motor.html
https://hobbyking.co...nner-motor.html
https://hobbyking.co...nner-motor.html
https://hobbyking.co...ner-1200kv.html
https://hobbyking.co....html?wrh_pdp=7
SK3 au ax de 3.17 mm, celelalte de 4 mm, dar la HK nu gasesti spinner de 30 mm sau 32 mm pentru ax de 4 mm (doar de 3.17 mm).
#278
Postat 03 June 2018 - 10:57 PM
bc24a74f02bc70f31d39d6adb6fcc68e.jpg (56.11K)
Number of downloads: 16
La fix pentru botul de Explorer.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#279
Postat 04 June 2018 - 12:17 AM
Seria F5J are ax de 4 mm (celelalte de 3.17 mm), cel mai bun din serie pare a fi asta (dar care este recomandat pentru planoare de 1200 g):
https://www.modelmot...uct/detail/497/
Pentru planoare "normale" au un motor care merge si la 2 kg:
https://www.modelmot...uct/detail/503/
Dymond sunt ceva mai ieftine ...daca e sa dau 65-70 de euro prefer un Dymond incapsulat.
Aceasta postare a fost editata de ender67: 04 June 2018 - 12:18 AM
#280
Postat 04 June 2018 - 08:55 AM
Carcasa externa e foarte comoda (ca si la MVVS) dar aduce o penalitate semnificativa la grame.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#281
Postat 04 June 2018 - 12:38 PM
La pale nu ai mare diferenta de greutate intre marimi ...
Nici conurile nu prea fac diferenta (practic poti avea con de plastic, de carbon sau de aluminiu ...diferenta de sub 5 grame cred)
Diferenta incepe sa se simta si la ESC...daca ai un motor care trage sub 30 A ai sanse sa gasesti un ESC sub 30 de grame (de exmply YEP30 de 26g sau Turnigy DLux cu data logging la 23 g sau Turnigy Plush 30 A de 25 g).
Daca ai sarit la 40 sau 50 A incepe sa creasca greutate : YEP40 are 43 grame, Plush40 are 39, Plush60 are 60g si YEP60 are 63g. Pare a fi o regula "amperul si gramul".
Pe masura ce creste consumul creste si greutatea bateriei, uneori poti folosi 2S dar la putere mai mare iti trebuie 3S, fie iei o capacitate mai mica dar iti trebuie un C mai mare (sai invers), nu prea mai merge cu Zippy faci trecerea la Nanotech => Graphene => Bolt.
Si toate se aduna intr-un spatiu mic. Poti sa ai diferente de 2-3-4 cm intre dimensiunile motoarelor, 1-2 cm la baterii, daca poti sa montezi servo sub aripa e mare lucru pentru ca salvezi 5 cm in care mai poti sa misti compnentele ca sa obtii CG-ul dorit.
Prea multa vorbarie... ce voiam de fapt sa spun ca alea 10-15 grame in plus daca mergi pe un Dymond incapsulat sunt OK cat timp le "economisesti" lejer din baterie si ESC si din spatiul in plus obtinut. La un consum de 20-22 A poti sa mergi si pe baterii normale (Zippy compact) si pe un ESC de 30 A si tot power-train sa fie cam la 200 grame (la 250-300W).
Si problema sa pune la planoarele light (Xplorer de 1100 grame) in care intr-adevar te lupti cu fiecare gram ca sa il faci cat mai usor.
Era o discutie destul de interesanta pe rcgrous care ar fi incarcarea ideala pentru un planor "all round" si se pare ca ar fi in zona de 20-22 gr/dmp. Tendinta pare a fi sa nu mergi la concurs cu un singur planor ci sa ai 2 , unul extrem de usor pentru "first round and fly-off" (adica pentru dimineata si seara cand nu preai ai termice si / sau trebuie sa stai cat mai mult in aer) si unul pentru restul zilei. Cei care concureaza si la F3J au posibilitatea sa foloseasca aripile mai grele de F3J pe fuselaj electric...
#282
Postat 04 June 2018 - 01:37 PM
Problema mea e ca nu am si doua Altis (deocamdata).
Fara legatura, am luat de la Silviu un fuselaj F3J echipat cu servo (tot MKS), vara asta vreau sa trag la sandou cu aripa de F5J. Acum e momentul sa ma bucur de servo HV, pot pune direct un pak 2s.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#283
Postat 07 July 2018 - 04:32 PM
https://www.rcgroups...lorer-Big-Flaps
#284
Postat 02 September 2018 - 08:54 AM
Silviu a alergat cu statia in mana catre planor, cand era foarte aproape de el a iesit din looping si s-a infipt in pamant. Nu stiu daca Silviu a apucat sa aibe control cat de putin (cred ca nu).
Tot la Ghimbav mi-am busit si eu Explorer. Vreme superba, fara vant, l-am montat, zburat si l-am lasat langa masina. Can nu era nimeni in preajma a mini rafala/tornada a smuls planorul cativa metri buni. A intrat cu o ureche in haion-ul masinii dupa care a aterizat fix in bot. Rezultat:
- bordul de atac de la ureche ciufulit binisor
- con infundat pe ax, teaca din partea frontala a fuselajul (la imbinare) putin crapata.
Norocul meu cu Silviu, le-a reparat si a doua zi a zburat super. Avatajul gearboxului e axul super rezistent, aproape niciodata nu se indoaie si panouil de foc de la planor e de asemenea foarte robust.
Am invatat lectia si de acum nu il mai las pe pamant neasigurat.
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 02 September 2018 - 09:22 AM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#285
Postat 02 July 2019 - 07:17 PM
metri...minute..secunde..infundare
170.....12........720.......0.236111111
136......8.........480.......0.283333333
133......9.5......570.......0.233333333
161......9........540.......0.298148148
primele 3 zboruri sunt cu camber la maxim si am obtinut o cadere de 0.23m/s - foarte buna (un zbor nu a fost atat reusit). Ultimul e pe normal si iarasi un foarte respectabil 0.3 m/s. Nu am facut decat sa ma plimb alene, nu stiu daca nu erau ceva curenti ascendenti super fini dar oricum planorul pluteste bine. Sper sa fac acelasi experiment si cu Explorer de 1050g la fel, foarte de dimineata, acuma cat e cald si bine. Cam asa arata campul la prima ora.
IMG_3265.JPG (204.44K)
Number of downloads: 14
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#286
Postat 03 July 2019 - 10:27 AM
Face Aerostar doua echipe de F3_{"\de care o mai fi_{i} si nimeri_{i}"}.
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
#287
Postat 08 July 2019 - 08:27 AM
- motorul outrunner F5J de la topmodel "gasit/promovat" de endler este exceptional lucrat - l-am vazut pe viu, l-am pipait, este bijuterie - multa grija la detalii - ax hollow, gap minuscul intra carcasa si rotor - totul este gandit. Nu stiu ce chinezi il fac dar e de top. Daca vrei motor de 80g varianta mai buna/ieftina nu exista.
XPower F2919/10 F5J LIGHT
https://www.topmodel...91910-f5j-light
- fuselajul nou F5J de la Nan cu profil patratos e fenomenal. Printre altele e cel mai bun pentru lansarea in vant. Poti sa il apuci sanatos si nu misca in mana. Fuselajele clasice, ovale, sunt mai greu de tinut fixe in mana la vant puternic. Am lansat la ultimul concurs din toate, pe vant puternic si am preferat la mare distanta fuselajul nou.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#288
Postat 08 July 2019 - 09:40 AM
Cred ca in final voi da 7 gauri in firewall, si pentru sistemul 16/19 si pentru Reisenauer. Si mai comand inca un motor (sau mai multe, daca ne adunam mai multi pentru o comanda).
Motorul se gaseste in 3 site-uri:
- cel pus de Stefan, de unde l-am luat prima oara anul trecut:
https://www.topmodel...il.php?id=22648
vad ca au marit pretul de la 55.90 la 59.90 EUR; nu mi-a placut la ei ca mi-au mai bagat pe gat 3.6 EUR comision Paypal si transportul (pentru motor si 3 conuri) a fost 23.9 EUR. De aceea urmatoarele motoare le-am comandat la:
https://www.flashrc...._light_83g.html
Si astia il au tot la 59.9 EUR, dar nu baga comision Paypal si transportul a fost ceva mai ieftin (odata 16.90 si a doua oara 14.30 ...de fiecare data au mai fost niste conuri si alte maruntisuri).
Al treilea loc in care l-am gasit a fost la cehi:
https://www.topmodel...etail&id=162452
Dar aici e la 68 de euro, poate tranportul sa fie ceva mai ieftin. Au un sistem mai complicat, faci un fel de precomanda, iti spun ei pe mail cat sa platesti. Cand am facut comanda era motorul 64 EUR (fata de 56 la francezi), 8.5 EUR transportul, 3.3 EUR Paypal.. si m-am trezit dupa 2 saptamani de la plata ca nu trimisesera comanda ca nu aveau pe stoc conul inclus in comanda. M-a deranjat faptul ca mi-au bagat in factura Paypal 3.3 EUR dar mi-au cerut in mail sa fac plata la Paypal ca "Friends & Family" ..adica sa mai platesc eu odata comisionele (desi le bagasera in factura) si nici sa nu am asigurare de returnare bani in caz ca nu primeam marfa. Dupa 2 saptamini le-am cerut un tracking number, au zis ca nu au pe stoc conul (era pe stoc in momentul comenzii)...cerut banii inapoi si i-au returnat fara alte comentarii.
O fi posta mai ieftina la cehi, dar cu diferenta de pret si comisionul Paypal tot iesi mai bine la FlashRC (9+8.5+3.3=20.8 la cehi fata de 14.3 la francezi). Servicii mult mai bune la francezi (livrare prompta, mail cu tracking info) fata de teparii de cehi
Daca mai doreste cineva un motor din asta va rog sa ma anuntati poate facem o comanda mai mare si mai scadem pretul ... altfel motorul iese la 74-75 EUR (oricum la jumatate fata de ceva de la Reisenauer).
#289
Postat 09 September 2019 - 04:40 PM
Ultimul Explorer F5J, Big Flaps, coada in V.
Zboara de vis, uluitor de manevrabil, oricum Explorer e foarte manevrabil dar asta parca e inca un nivel mai sus. E drept ca e trimat de Silviu care se pricepe dar oricum l-au zburat mai multi de test si toti au cazut pe spate. Nu e mai usor, 3.8m si vreo 1300g asa ca diferenta pare sa vina de la coada in V care nu seamana cu coada in V cum o stiam eu.
- e foarte usoara;
- se demonteaza tac-pac (mare chestie caci altfel e un chin la transport) - fiecare parte a V-ului se pune separat - demontata e plata.
- e mare si are suprafete mari de control
Fuselajul e ultraslim si patratos si aici apare prima mare problema. Nan a rupt compatibilitatea legendara - orice aripa pe oricare fuselaj.
A schimbat locasul mufei - a trecut pe mufa MPX intre aripa si fuselaj. Nu mai e mufa DB9. Cica mufa MPX e mai mica si mai potrivita pentru spatiul ingust (si mult mai veche, Sharon-ul meu vechi de 15 ani e cu mufa MPX). Silviu a ocolit problema si a pus tot mufa DB9 dar nu mai e prinsa in fuselaj (si in aripa) sunt amandoua mobile pe fire.
Asadar de acum incolo fie treci pe mufa MPX cum vrea NAN fie faci ceva improvizatii creative daca vrei ultimul model si compatibilitate.
Habar n-am ce o sa fie in viitor dar banuiesc ca Nan o sa ramana pe MPX. Culmea e ca mufa MPX e mult mai buna din punct de vedere al conexiunii si al curentilor suportati fata de DB9 care e o mufa de semnal dar de, asta a fost linia in ultimii 10 ani, mufa DB9. Cei drept fuselajele si aripa erau mult mai generoase.
In viitor o mufa de servo o sa fie suficienta daca toata lumea trece pe S-bus.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#290
Postat 09 September 2019 - 05:02 PM
La mufa MPX pin-ul intra intr-o furca care il strange doar pe doua parti, pe baza de elasticitate. Ambele joaca liber in mufa de plastic, deci daca firele nu sunt fixate suplimentar de fuselaj/aripa, ci se sprijina doar in lipituri... => potential de contacte imperfecte cat cuprinde. S-a cracanat furca, esti intr-o dilema...
La DB9, pinul rotund intra in tub/teava si este imbracat complet de acesta, nu are decat sa joace in toate partile, ca tot are un contact pe undeva.
MPX are doar 6 contacte, esti limitat la 4 servo pe aripa, si curentul de la toate 4 servo trece printr-un singur pin, adica unul pe plus, unul pe minus, asa ca oricare se intrerupe... est in aer.
DB9 are 5 pini pentru alimentare, daca ai 4 servo, deci poti dubla circuitul de alimentare, sau poti distribui separat pe cele doua aripi, tot redundanta se cheama ca ai...
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 09 September 2019 - 05:03 PM
#291
Postat 09 September 2019 - 05:11 PM
http://www.zseries.in/electronics%20lab/connectors/db9/pictures/db9%20connector%20with%20stepper%20motor2.jpg
#292
Postat 09 September 2019 - 05:36 PM
MPX - 35A continuu, 60Amax (pentru alimentare cu contactele lipite cate 3) asta inseamna ca duce 20A max si 11A in mod continuu pe fiecare pin
Amandoua specificatii oficiale.
In mod sigur mufa DB9 a fost conceputa pentru date, ca ulterior au pus unii motoare, aripi de planor, etc. e altceva - fapt e ca ramane o mufa de date.
La fel de adevarat e ca in miile de planoare in care este folosita a mers perfect, nu am citit niciodata ceva legat de mufa DB9.
La fel de adevarat e ca si mufa MPX merge perfect si a fost conceputa din start pentru asa ceva, adica pin la pin e mai potrivita pentru modelism decat mufa DB9. De asta sunt convins. De altfel se foloseste si astazi doar mufa MPX cand aripile intra in fuselaj (fara plan central). Mufa MPX cred ca a aparut intai ca mufa pentru aripi si ulterior Multiplex odata cu aparitia modelelor electrice a adoptat-o si pentru alimentare.
Altfel, da, mufa DB9 are mai multi pini si asta e un avantaj. Nici nu poti sa pui mufa MPX la un planor cu 6 servo pe aripa si o singura mufa centrala.
Vreau sa zic ca din punct de vedere electric amandoua mufele sunt excelente, nu de la mufa o sa pice planorul. Dar mufa MPX e clar mai mica si asta e motivul pentru care Nan a trecut pe MPX.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#293
Postat 09 September 2019 - 05:43 PM
Das Original verbessert und einzigartig gemacht! Made in Germany!
Ab sofort kann der beliebte MPX-Stecker für Ströme bis 50 Ampere dauerhaft eingesetzt werden. Kurzzeitig dürfen sogar bis zu 100 Ampere fließen, bei 2x3 Pol-Anschluss.
Die Besonderheiten wie Verpolsicherheit, Vielseitigkeit, kompakte Bauweise wurden um die Brandschutzklasse UL94 V-0 ergänzt.
Somit ist der Stecker die perfekte Verbindung z.B. bei Antriebsakku und Regler oder Antrieben, oder für sonstige Steckverbindungen.
Die Kontakte bestehen aus einer Kupferlegierung, welche vor dem Vergolden noch zusätzlich vernickelt werden.
Ein wesentliches Merkmal dieses Originals sind die Kontakte, welche frei im Kunststoff gelagert sind.
Die Pins sind einzeln verdreht, wodurch beim Zusammenstecken mit der MPX-Buchse die Kontakte sich bestmöglich finden können und eine zuverlässige Verbindung gewährleistet wird.
So ergibt sich ein geringstmöglicher Übergangswiderstand und extrem viele Steckzyklen sind ermöglicht.
Die neuen Stecker sind mit den alten Buchsen kompatibel, allerdings ist auf die geringe Strombelastbarkeit der Buchse zu achten.
Deci suporta curenti mai mari acum.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#294
Postat 09 September 2019 - 06:39 PM
Iar partea care ar trebui sa ne framante cel mai mult... din cate locuri mai ai tu incredere ca poti cumpara "das Original" ? :unsure:
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 09 September 2019 - 06:40 PM
#295
Postat 09 September 2019 - 07:34 PM
Si am mai spus ca V-tail e "next big thing" din 2-3 motive:
- sunt mai usoare si deci pot fi montate pe fuselaje mai lungi care asigura o manevrabilitate mai buna
- cu un servo blocat la V-tail tot mai ai ceva control si poti ateriza modelul
- rezista mai bine la aterizari
In alta ordine de idei ... nici servo-urile "de marca" nu mai sunt ce au fost. de cand au pus astia usi de hambar pe post de flapsuri cred ca le-au crescut vanzarile la seturi de schimb de roti dintate. Nici in MKS HV6110 nu mao piti avea incredere...si nu erau servo de flaps:
"Within a year I have replaced two 6100 series servos. BTW both were HV. I think I am done with MKS for a while now. I hope they improve their quality in future.
Servos binding or having very stiff linkage is bad for practice in every way. It shortens servo life, wears out gears and also degrades performance. But a quality servo operated within voltage specs should not be that sensitive to mistakes in installation. Similar situations happen also when you are on the field: place your plane on long grass and wing servos are buzzing all the time.
Both MKS 6110 failures I have happened to tail servos. Just lost centering and started vibrating around it. I do not believe the reason was heavy use or binding. Perhaps more like bad quality components?"
Tuomo (autorul randurilor de mai sus) zboara Explorer cu V-tail.
Sa vedem cum vor rezista servo-urile KST cu senzor Hall.
#298
Postat 09 September 2019 - 08:56 PM
ender67, la 09 September 2019 - 07:54 PM, a spus:
Da, sunt misto contactele alea, nu se smulge mufa la o aterizare mai naspa. Cine stie, poate in viitor devin standard.
Exact de servo MKS am auzit si eu de rau pe camp la Iasi. S-au plans mai multi de ele inclusiv Silviu.
Servo de flaps de la MKS erau 6125 mini, cand au aparut F5J ultrausoare lumea a pus si acolo MKS6100 numai ca la BigFlaps nu prea mai merge.
Din pacate MKS 6125 nu mai sunt si inlocuitorul, MKS 6130 e si mai scump, 83 EUR.
Acum ca lumea se plange de MKS ramane de vazut care e noul "golden standard"; KST, Futaba ?
Care sunt servo Futaba standard pentru planor F5J ?
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#299
Postat 09 September 2019 - 09:19 PM
Futaba 3270 servos on flaps, 3777 servos on Ail/Rudder/Elevator
https://www.rcgroups...r-F5J-Pros-cons
Sunt servo digitale, metal gear, S-bus (dar merg si pe normal). Si sunt mai ieftine decat MKS. De tinut minte.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#300
Postat 09 September 2019 - 09:27 PM
Futaba S3172SV sau S3173SV ...mai noi, High Voltage si SBus2. 61 EUR la hyperflight.
Daca accepti KST iti recomand DS135MG sau DS145MG (difera doar prin pozitia urechilor, cu servo frame nu conteaza). Din astea i-am dat lui Silviu Iordan inainte de CM (si se intelege ca le folosesc si eu ...daca le recomand si altora). 30 EUR sau pe acolo la hyperflight.
Iar daca vrei "calitate MKS la juma de pret" mergi pe BlueBird BMS-115HV sau seria mai noua BMS-125Wv (126Wv,127WV). 22.5 EUR la hyperflight. Sau chestiile mai solide ptr flaps: a56v, a53m, a54h.
De la KST am vreo 8 bucati din seria X08Plus, din alea cu motor lung si 5.3 kg.cm. Dar sunt servo de 8 mm 9.5 grame si la flapsuri as recomanda totusi ceva de 10 mm si 20+ grame.