Xplorer de la Nan Models variante si variante de echipare
#211
Postat 25 July 2017 - 11:52 AM
Diagramele spun altceva...
#212
Postat 25 July 2017 - 12:47 PM
Un alt avantaj al reductorului e axul de iesire, la Reisenauer are 6mm si nu a reusit pana acum sa-l indoaie careva.
Silviu a pus un outrunner de la hobbyking dar a trebuit sa faca un nou panou de foc in interior (ca motorul sta in fata, avantaj ca nu mai are probleme cu firele) si motorul cred ca deja e descentrat de la aterizari.
Motorul meu (cu gearbox) duce fara probleme 24A cu pale de 14x7. Eu nu am vazut motor de 66g care sa duca 24A si in nici un caz cu pale 14x7.
Da va dati seama ca discutiile legate de motor sunt secundare mai ales in contextul formatului F5J, daca motorul isi face treaba decent asta e, subiect inchis.
Conteaza ce se intampla dupe ce opresti motorul si acolo revenim la masa, servouri, manevrabilitate...
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#213
Postat 25 July 2017 - 01:11 PM
Revenind la mase. Am fost curios și am făcut o simulare.
Am luat specificațiile de la Xplorer și am ajuns cu el sub 1000 grame fără să-i fie afectată rezistența structurală foarte tare. Se schimbă ceva la materialele folosite. Mie-mi dă din program un cost cu 7% mai mare. Apar probleme la vânt peste 10 km/h dacă scazi la 800 grame, 14 km/h la 900 grame.
Mai mult ca sigur că vom vedea Xplorer sub 1000 grame.
Pfff... nu mai am timp să-i răspund și "Diavolului". :rofl:
De Joi sunt în țară.
#214
Postat 25 July 2017 - 02:34 PM
Sau vor scoate aripi foarte inguste, ca sa scada suprafata... :unsure:
#215
Postat 25 July 2017 - 04:44 PM
cata energie consumata pentru motoarele astea, unii s-au apucat sa faca si simulari la 800-900 gr planorul?
Foarte interesant tot ce s-a scris , ai ce invata din atatea argumente.Pot spune ca e distractiv sa urmaresti ce ineptii scriu unii.
Bafta Stefan, sa te vad campion.
Ciao Sorin
#216
Postat 25 July 2017 - 04:53 PM
Cine are 8500 lei in plus poate cumpara de pe acum un El Niño 3.9m care la 1050g (mai usor bine decat Explorer) are 14,6g/dm2 - adica mai are de unde sa dea jos.
Daca ma iau dupa cifrele de pe site-ul nanmodels Explorer de 3.5m ar avea 910g la limita FAI (departe de cei 1150 cat are al m eu acum) si cel de 3.8m ar fi la 978g.
Nu zic ca trebuie sa se intample dar dupa cum au mers pana acum producatorii e foarte probabil, oricum viitorul arata bine, nu e ca si cum nu mai nimic de inovat in domeniul asta.
Ce pot eu sa zic din experienta directa e ca saltul de la planorul de 1600g la cel de 1100g a fost spectaculos asa cum a fost si trecerea de la cele de peste 2,5Kg la cele de 1600g.
In mod paradoxal ultimul Explorer e mult mai accesibil caci se piloteaza la fel de usor (si asemanator) ca un Radian sau EasyStar, EasyGlider.
Adica se zboara atat de usor incat as avea curajul sa vin cu el la Rapa Rosie :)
renatoa, la 25 July 2017 - 02:34 PM, a spus:
Sau vor scoate aripi foarte inguste, ca sa scada suprafata... :unsure:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#217
Postat 25 July 2017 - 06:02 PM
stiganas, la 25 July 2017 - 04:53 PM, a spus:
In mod paradoxal ultimul Explorer e mult mai accesibil caci se piloteaza la fel de usor (si asemanator) ca un Radian sau EasyStar, EasyGlider.
Adica se zboara atat de usor incat as avea curajul sa vin cu el la Rapa Rosie :)
Asteptam cu interes un topic de genul "Cum au distrus Explorer si Ultima planorismul" :).
#218
Postat 26 July 2017 - 07:03 PM
https://www.facebook...34020756634919/
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#219
Postat 26 July 2017 - 07:14 PM
#220
Postat 27 July 2017 - 12:55 PM
Ar merge fara probleme (ianafara de montajul anevoios) si pe Explorer. Mi-am adus aminte cum era cu EzStar, ala adevarat cu Permax, cred ca avea vreo 60W, ajungea la 200m in vreo 3 minute. Urca mai incet decat cobora.
renatoa, la 26 July 2017 - 07:14 PM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#221
Postat 03 August 2017 - 11:25 AM
Joint-urile de 9 grade intra destul de greu (dar intra) in aripa de 3.8m in schimb aripa de 3.5m nu pot sa o lipesc, din cauza unghiului mai mare se intepeneste cu luft de vreo 3mm. Ar trebui sa pilesc nitel dar nu stiu daca merita, cu joint-ul de 6 grade merge perfect.
Am prins o seara cu ceva briza dar fara pic de termica. Am facut doua zboruri apoape identice unul in modul termic 2 (cu camber la maximum) si unul in modul normal. Am scos 12 min. respectiv 8 min.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#222
Postat 03 August 2017 - 01:46 PM
Pentru joinerele care lasa spatiu as face o nervura dintr-un profil balsa de BF, ales la marimea care sa inchida spatiul acela.
Daca ti se pare deranjul prea mare, macar inchide spatiul cu banda, de la F3RES stiu ca un spatiu liber lasat acolo induce turbulente sesizabile, mai ales la un model de asa finete.
#223
Postat 03 August 2017 - 09:06 PM
Azi am zburat mai serios cu varianta de 3.8m si 6 grade (adica exact ca cea de 3.5m dar mai lunga). Vreau sa zic ca se simte bine diferenta intre 3.5 si 3.8m. Din clipa in care l-am luat in mana a fost clar mai greu.
La urcare a urcat mai domol, un pic prea incet pentru gustul meu. Si in aer se simte, e mai lent decat cel de 3.5m.
Asadar, deocamdata, cea mai placuta variata e cea de 3.5m (asa cum a spus si Silviu Iordan).
La 38 grade afara motorul se incinge destul de bine, are zero racire in fuelaj, vine cald chiar si dupa un zbor de 10 minute, dupa unul scurt de 3 minute e fierbinte bine (asa, din mana zic vreo 60C). Asta face ca cel putin acum pe canicula sa nu fac lansari una dupa alta, daca am un zbor scurt prefer sa astept pana se mai raceste motorul. Azi de pilda am avut doua elicoptere SMURD care m-au facut sa vin fuguta jos.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#224
Postat 04 August 2017 - 06:08 PM
stiganas, la 03 August 2017 - 09:06 PM, a spus:
https://www.optimusd...lator&results=9
http://reprapmania.r...r-30x30-mm-12v/
http://reprapmania.r...r-30x30x10-12v/
Se taie colturile si se slefuieste pe contur, cu un diametru de 30 mm n-ar trebui sa ai probleme de montare in fuselaj ... si ai facut upgrade la ventilare cu tiraj fortat.
#225
Postat 05 August 2017 - 10:32 AM
As fi cu siguranta primul cu ventilator montat in planor, las altora posibilitatea sa fie primii. Oricum iesitul pe camp la 38 grade eventual la pranz nu e tocmai o idee buna.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#226
Postat 05 August 2017 - 11:41 AM
#227
Postat 05 August 2017 - 06:07 PM
renatoa, la 05 August 2017 - 11:41 AM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#228
Postat 23 August 2017 - 03:45 PM
stiganas, la 21 July 2017 - 02:21 PM, a spus:
- cele de 700-800mah merg bine
- cele mici de 450-500mah, nu prea. Isi pierd suflul dupa vreo 10 secunde de motor.
Castigul de greutate adus de pakurile mici (30-50g) nu se simte si nu se justifica.
Cateva observatii legate de coaja. Carbonul folosit e diferit fata de cel de la modelul anterior (de 1600g). La mana aripile par mai dure, mai rigide. Si in zbor pare foarte rigid. Eu zic ca Nan mai are de unde sa dea jos grame.
Daca peste 2-3 ani apare modelul sub 1000g o sa fiu foarte tentat.
Salutare! Pentru cine vrea planor pentru F5J 1000g 3700mm:
http://modell-aviato...s-von-mahmoudi/
#229
Postat 23 August 2017 - 03:57 PM
In plus conceptul este experimental, si foarte controversat, l-am barfit la cafenea cand a aparut.
Pe dincolo nu a facut valuri, nu prea s-au castigat concursuri cu el.
#230
Postat 23 August 2017 - 05:02 PM
http://mahmoudi-mode...ort.eu/zubehoer
Hai...50-60 de euro un servo ...mai inteleg...dai 2400 de euro pe model si zici ca vrei cele mai cele servo-uri ...dar sa dai 180 de euro pe "fiare" e putin cam mult....
Eu il "rezolvam" cu o bara de OB13 in secunda doi ....
#231
Postat 23 August 2017 - 05:33 PM
ender67, la 23 August 2017 - 05:02 PM, a spus:
http://mahmoudi-mode...ort.eu/zubehoer
Hai...50-60 de euro un servo ...mai inteleg...dai 2400 de euro pe model si zici ca vrei cele mai cele servo-uri ...dar sa dai 180 de euro pe "fiare" e putin cam mult....
Eu il "rezolvam" cu o bara de OB13 in secunda doi ....
#232
Postat 23 August 2017 - 05:38 PM
Balastul nu se pune "dintr-o bara". Sunt mai multe elemente, de dimensiuni si greutati perfect egale, montate pe o tija pentru a exista posibilitatea adaugarii/scoaterii progresive de greutate.
Elementele alea sunt prelucrate si sunt realizate din materiale care, intre altele, nu oxideaza.
#233
Postat 23 August 2017 - 05:39 PM
https://www.hyperfli...e=plus-f5j-3-7m
Sunt multe modele noi si tentante pe piata dar ca si acest PLUS costa aproape dublu fata de (E)Xplorer. Cred ca asta a fost unul din punctele din topic, in RO cam toata lumea cumpara Eplorer pentru ca e cel mai convenabil din toate unghiurile.
Cat despre pretul balastului, nu te pune nimeni sa il cumperi de la neamt (sau sa ai vreun balast de orice fel), dar daca preferi sa-l cumperi de la el asta e pretul. Nu ma pricep la aliaje nu stiu ce e OB13, e tungsten ? In fond de ce sunt unii nebuni sa plateasca licente cand e soft GPL.
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 23 August 2017 - 05:39 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#234
Postat 23 August 2017 - 05:49 PM
O tija filetata pe care sa inserezi piulitze atatea cate e nevoie e prea de ajuns. Si iese ceva ca asta:
https://www.hyperfli...pro-for-ava-pro
Uite ca hyperflight e de bun simt, are si balast de vulcanizare:
https://www.hyperfli...weights-ballast
... mai ieftin ca la noi, unde nu gasesti o bara din asta la 5 lei :)
#235
Postat 23 August 2017 - 05:52 PM
#236
Postat 23 August 2017 - 06:09 PM
dan_mitea, la 23 August 2017 - 05:52 PM, a spus:
Am vorbit cu Silviu de balast cand am cumparat modelul. Silviu zice ca Nan nu face balast, fiecare si-l face cum doreste sau apeleaza la prieteni.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#237
Postat 23 August 2017 - 06:20 PM
#238
Postat 23 August 2017 - 10:46 PM
@stiganas: OB13 e otel beton folosit de obicei la armaturi ... trebuia citit ca "cel mai ieftin otel". Idee e ca un strungar te rezolva cu 50 de lei ..in loc de 90 de euro sau 180 de euro. Si nu incepe discutia cu soft comercial vs soft GPL ca eu folosesc Linux de peste 20 de ani si asa am ajuns sa lucrez la una dintre cele mai "comerciale" firme de software - Oracle (si am instalat mii de servere cu software GPL si comercial). Si Nan are o pozitie de bun simt la faza asta - tot respectul.
@renato: nu e bara filetata, e un cablu flexibil ca trebuie sa indoi carnatul ala sa intre intre in tubul de balast care e in lungul fuselajului. si nu e economic sa faci pastilele ale din plumb, e o tabla stantata.
Asta e ... daca sunt hater ca ma deranjeaza un hi-tech balast de tungsten ... fie. I'm a proud hater. Ce ma bag eu peste afacerea lui Herr Mahmoudi ... face si el un mic ghesheft cu posesorii de Maxa si care simt nevoia unui set de balast ca Vladimir i-a lasat cu ochii in soare la faza asta (pe site are in lista de preturi doar balastul de " nas"). Si rugaciunile lor au fost indeplinite cu asupra de masura ca au la dispozitie un set de balast "de dizainer" Dominik Prestele...cum ar veni au un balast DP...in doua variante...de saracutzi la 90 de euro si de oameni bazati la 180 de euro. Si uite asa apar modelele Maxa DP "composite by Vladimir, balast by Dominik" ... un fel de Ford GT in lumea planoarelor.
#239
Postat 24 August 2017 - 08:07 AM
stiganas, la 23 August 2017 - 05:39 PM, a spus:
https://www.hyperfli...e=plus-f5j-3-7m
Sunt multe modele noi si tentante pe piata dar ca si acest PLUS costa aproape dublu fata de (E)Xplorer. Cred ca asta a fost unul din punctele din topic, in RO cam toata lumea cumpara Eplorer pentru ca e cel mai convenabil din toate unghiurile.
Cat despre pretul balastului, nu te pune nimeni sa il cumperi de la neamt (sau sa ai vreun balast de orice fel), dar daca preferi sa-l cumperi de la el asta e pretul. Nu ma pricep la aliaje nu stiu ce e OB13, e tungsten ? In fond de ce sunt unii nebuni sa plateasca licente cand e soft GPL.
Măi să fiu al naibii ... :rofl: Costă mai mult decât cel mai mare jet complet echipat de la Leonardo.
#240
Postat 24 August 2017 - 12:03 PM
Apar si primele accidente datorate sistemului revolutionar de propulsie de la Plus:
https://www.rcgroups...5&postcount=318