Modelism - RHC Forum: Cam cit ar costa multicopterul lui Alexandru Duru? - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Cam cit ar costa multicopterul lui Alexandru Duru? O detaliere pe componente va rog: motoare, elici, baterii, etc.

#31 Useril este offline   simplex1 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 46
  • Inregistrat: 09-April 15

Postat 28 May 2015 - 06:04 PM

Vezi postarearenatoa, la 28 May 2015 - 12:23 PM, a spus:

Nu mai trebuie sa gasim alta, prea mult nu o sa difere oricat ar incerca simplex sa ne abureasca cu joulii, daca ar fi sa te iei dupa cati jouli contine un hamburger ajungi sa te intrebi de ce nu sunt folositi de nasa drept combustibil de racheta...
Deci sa ne lamurim putin... cautam sa transformam topicul in "cum s-ar putea face cu piese de la HK"... sau incercam sa ne lamurim daca configuratia postat de Mr.Duru este realista sau e o pacaleala ?

Eu aici detectez foarte multa invidie pe ce a realizat C. A. Duru. Sa tot sustii ca pozele acestui inventator sunt o pacaleala cind il vedem zburind clar pe situl www.guinnessworldrecords.com cu un multicopter avind 8 elici mi se pare atitudine rauvoitoare.
Pe de alta parte daca nu intelegi joulii si calculele energetice nu inseamna sa le iei in deridere.
De ce nu sunt folositi hamburgerii drept combustibil de racheta? Daca stiai sa faci socoteli cu jouli iti raspundeai singur la intrebare.

Un burger din cel mai energetic are aproximativ 2647 cal/kg (11 kilo Jouli / kg) in acord cu (vezi: http://www.dailymail...hers-bacon.html )
Kerosenul poseda 47 MJ/kg (vezi: http://en.wikipedia..../Energy_density )

Mai precis 1 kg Kerosene contine tot atita energie convertibila in lucru mecanic util ca 4.27 tone burgeri!! Din cauza aceasta nu se folosesc burgherii la rachete.
0

#32 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3949
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 28 May 2015 - 06:16 PM

Rachetele NASA nu merg cu kerosen. De curiozitate, dl simplex1 a zburat ceva pana acum? Un quad/avion cat de simplu? Stie macar de ce nu folosim baterii AA de la magazinul de la colt in modelele noastre? Pai ce dreq, ca si alea au capacitate si tensiune... si noi tot dam banii pe acumulatori dedicati...Daca raspunsul la prima intrebare e la fel de pesimist ca perspectiva de promovare la BAC de anul asta... "Traind in cerul vostru stramt" si continuarea aferenta http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/biggrin.gif
Stiti de ce e privita cu atata scepticism realizarea asta? Incercati sa faceti un octo sa zboare o ora cu payload de 5kg, si apoi vedeti de ce "consuma atat de mult sa faci un hover". Ba chiar e invers, mai mult consumi sa castigi altitudine(trebuie o forta ascensionala care sa invinga gravitatia si sa-i mai "ramana si ei ceva" ca sa urce tot ansamblul)
0

#33 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 28 May 2015 - 06:29 PM

Simplex1, Iti admir rabdarea si politetea cu care raspunzi la provocari de doua parale. Te asigur de toata stima din partea mea.
Ai o steluta de la mine.

PS. Copile cu parul balai, hidrogenul folosit de NASA are putere calorica mai mare de cat petrolul lampant, sau Kerosen, asa ca, ceea ce a spus Simplex este acoperitor.
Multa, multa bafta.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 28 May 2015 - 06:34 PM

0

#34 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 28 May 2015 - 06:45 PM

Hai, dl. Dan, stim amandoi ca aveti mai multe in maneca decat o periuta pentru domnul simplex... si antipatie pentru Ciprian :)

De ce nu veniti si dumneavoastra cu niste argumente din experienta personala, cum am schimbat in privat despre un anumit proiect :)

Simplex, invidia este lehamite, pentru subtirimea lumii asteia care a ajuns sa traiasca pe facebook, in care se moare de foame si fanatism religios, iar alti viseaza crezand ca noua religie cu drona va oferi toate raspunsurile la problemele lumii. Ah, si cum sa nu mor de invidie, daca mareata realizare a fost facuta de un compatriot...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#35 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 May 2015 - 06:49 PM

simplex1, user nou, a vazut ceva pe net si a pus o intrebare de bun simt (putin stangace) pe forumul de multicoptere. Intrebarea corecta era: ce componente a folosit dl. Duru in platforma lui - de aici rezulta si pretul in mod firesc.

Ce fac marii guru in domeniu ?

Raspund in doi peri la misto cu diverse insinuari bagate aleator, e vorba de renato in primul rand. Raspunde simplu daca ai un raspuns: e posibila platforma cu componentele pe care le cunosti ?

Daca da, care ar fi alea si daca nu spune clar ca e o escrocherie sau ca te depaseste. Asa o tot zgudui cu tot felul de texte, cu pozele care sunt deformate, cu palele care nu stiu ce au, etc. Ce a facut Camil nu are nici o legatura cu ce are mr. Duru.

Cat despre Cipi, ca sa mai zic, recomandarea sa se mai abtina o tot primeste de cel putin 6 ani, il mai banam din cand in cand, o luam de la capat.

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 28 May 2015 - 06:59 PM

0

#36 Useril este offline   simplex1 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 46
  • Inregistrat: 09-April 15

Postat 28 May 2015 - 06:59 PM

Cu randare pina la urma vor reusi sa identificam componentele folosite de C. A. Duru.

Aceasta postare a fost editata de simplex1: 28 May 2015 - 07:00 PM

0

#37 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 28 May 2015 - 07:28 PM

Daca ti se pare ca eu si Ciprian suntem tot unul... nu mai comentez nimic.

Stefan, sigur ca se poate face, doar ca am mai postat si in alte dati despre treaba asta, e forum de hobby, si mi se pare ca orice incercare de a folosi cunostiilnele noastre pentru realizarea unui produs comercial trebuie descurajata.
In cazul de fata insist inca odata pe stupiditatea realizarii unui astfel de dispozitiv.
Bagi cateva mii in el ca sa "zbori" un minut, plus riscul de accidentare, chiar ti se pare ca ar fi ceva asa sigur realizat de cineva care poate nu a zburat vreodata nimic ?
Cine vrea sa zboare sa isi ia un moto delta, sa faca scoala, sa ia licenta de zbor, tot ce presupune zburat in siguranta.
Nu aveti decat sa va credeti Vlaicu si sa fiti mandrii de romani care "realizeaza ceva", as fi preferat sa despicam firul in 4 mai mult de Swan-ul lui Berceanu decat de gimmick-ul asta.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#38 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 May 2015 - 08:11 PM

Nu, nu se pune problema :)

Se stie ca orice novice in aero are doua intrebari: cat costa si cat de sus zboara.

Poate ma insel dar simplex nu pare dramida (nici ip-ul nu corespunde), nu cred ca inarmat cu dezvaluirile de aici da fuga la hobbyking si il vedem la vara pe Herastrau facand tumbe cu drona.

Nu ma bagam pentru ca in mod normal nici nu citeam topicul, nu citesc tot ce se scrie pe forum dar tre sa recunosc ca ce face dl. Duru mi-a starnit curiozitatea. Chiar asa, ce componente foloseste ? presupunand ca pozele si filmuletele sunt reale.

Vezi postarearenatoa, la 28 May 2015 - 07:28 PM, a spus:

Daca ti se pare ca eu si Ciprian suntem tot unul... nu mai comentez nimic.

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 28 May 2015 - 08:12 PM

0

#39 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 28 May 2015 - 08:36 PM

Chiar asa, fiind afon la multicoptere total, nu se zboara destule benzinare 3D de 10 kile ca sa (nu) se stie cam cati CP, turatie si elice trebuie sa aiba unul ca sa stea in hover ? Si avand datele astea, gasesti electricul echivalent, pui 8 la fel si ai 80 kile. Ce e asa greu :p

O tin cu 80 kg pentru ca nu cred ca greutatea totala poate fi peste 100kg la ce vedem acolo, as zice ca tipul este maruntel si are pe la 60 kg, si instalatia ar putea fi 20.

Mai e un aspect, sunt convins ca tipul a exploatat la greu efectul de sol, de asta sustin ca de unde era nu mai putea urca in continuare, ajungem noi sa lamurim si joulngleria care face sa pare ca as putea levita cu 2200mAh 3s, la cata energie este stocata intr-un pack.

Pana atunci, pentru cine nu a vazut pana acum, ii reamintesc singurul zbor similar cu om la bord facut pana la compatriotul nostru:
https://www.youtube....h?v=L75ESD9PBOw

Sunt 4 ani de atunci si experimentul nu a mai fost repetat... de ce oare ? ca nu a fost merketizat corespunzator cu niscai spuma de bere... Guiness ?
Comparati si diferenta intre platforme, vi se pare ca in ultimii 4 ani s-a schimbat ceva in propulsia electrica asa de radical ca sa explice miniaturizarea miraculoasa de a ajuns la dimensiunea unei biciclete ?

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 28 May 2015 - 08:37 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#40 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 May 2015 - 08:49 PM

Eu zic ca iar o aburesti. Spune clar ce motoare, elici si pakuri are pe chestia aia (nu brand-ul, specificatiile)
0

#41 Useril este offline   CamilBM 

  • ex BIGfoot
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1013
  • Inregistrat: 02-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:UAV/F3A/JET/3D/1:1

Postat 28 May 2015 - 08:59 PM

Incercand a fi de partea progresului, iti pun niste intrebari @simplex1:
1. De ce ai vrea sa contruiesti asa ceva?
2. Siguranta e pe primul loc?
3. Cu un asemenea aparat ai posibilitatea de a zbura unde doresti, crezi ca va trebui sa fie certificat de o autoritate competenta?

Dezvoltarea unui autopilot este necesara, altfel tot din degete va fi controlat.
Un cost aproximat de mine pentru asa ceva este de 20kEur pentru 5 minute de zbor utilizand componente HK, ceva ce nu va fi certificat nicaieri in lume.

Exista deja http://www.e-volo.com/
Fly to live
Live to fly

Futaba 8FGS, HK 6CH, EM Yak 54 2.2m TGY50, Miss Wind S 50E, Swallow 90 RCGF20, Sukhoi S29 50E V2, TG L-39 EDF90, FG L-39 EDF70, Click, Click C, Sultimate, Elipsia, Bicut V1, Quad 50cm, Radina DLG Stignas, , Heli 450 V2, Funjet.
0

#42 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 28 May 2015 - 09:08 PM

Nu era evident ? :p

Uite, un coltishor din wizardu meu in excel, acum o sa imi ceri sa iti demonstrez formulele :)

Vezi postareastiganas, la 28 May 2015 - 08:49 PM, a spus:

Eu zic ca iar o aburesti. Spune clar ce motoare, elici si pakuri are pe chestia aia (nu brand-ul, specificatiile)

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de renatoa: 28 May 2015 - 09:09 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#43 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 May 2015 - 09:17 PM

Asa, incepe sa arate a ceva. Asadar platforma lui zburatoare pare credibila si reala. Eu sunt curios de ce pakuri ar avea nevoie si la cati C.
0

#44 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 28 May 2015 - 09:21 PM

12s 10Ah 360A, socoteste si tu.

Dar elicile lui sunt mai mici, 26" este cat roata de bicicleta standard, vizualizezi tu acolo intinse pe jos 8 roti de bicicleta ?
Mai curand 22", caz in care kv-ul s-ar duce cam la 270-280, si curentul la 400A.
Adica 40C... de unica folosinta ;)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#45 Useril este offline   simplex1 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 46
  • Inregistrat: 09-April 15

Postat 28 May 2015 - 09:21 PM

C. A. Duru zice ca vazind noile motoare de putere (noi la nivelul lui 2013 - 2012) a zis ca poate sa realizeze o platforma de zbor.
"When I saw the new high-powered motors I thought, 'We can do that!"
Sursa: http://www.ctvnews.c...board-1.2387893
Care ar fi aceste motoare de putere aparute acum 2-3 ani maxim 4?
Copiati in Paintbrush pozele postate la inceputul topicului si mariti-le. Poate identificati tipul precis al motoarelor.

Acelasi inventator mai spune:
"This thing is still quite dangerous," he said, because the pilot uses only his or her feet to fly the aircraft.
lucru care poate sa insemne ca multicopterul nu foloseste nici un mecanism de stabilizare altul decit balansul corpului pilotului.

Aceasta postare a fost editata de simplex1: 28 May 2015 - 09:26 PM

0

#46 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 May 2015 - 09:48 PM

Poate ca motoare din astea:


0

#47 Useril este offline   simplex1 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 46
  • Inregistrat: 09-April 15

Postat 28 May 2015 - 10:12 PM

Vezi postareaCamilBM, la 28 May 2015 - 08:59 PM, a spus:

Incercand a fi de partea progresului, iti pun niste intrebari @simplex1:
1. De ce ai vrea sa contruiesti asa ceva?
2. Siguranta e pe primul loc?
3. Cu un asemenea aparat ai posibilitatea de a zbura unde doresti, crezi ca va trebui sa fie certificat de o autoritate competenta?

De ce sa realizezi un asemenea aparat? Pentru ca zboruri ca ale lui C. A. Duru sunt spectaculoase. Nu este departe ziua cind se va sari de la inaltime in apa cu asemenea platforma, de pe un mal inalt spre exemplu, aterizarea facindu-se lin. Privitor la certificare, atita vreme cit orice aparat de zbor cu motor destinat transportului a macar un om trebuie certificat, probabil si multicopterul de care discutam este necesar sa aiba acelasi regim.
0

#48 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 28 May 2015 - 10:32 PM

Daca numesti asta spectaculos, inseamna ca nu ai vazut inca flyboard cu jet de apa, care sunt deja de 2 ani si la noi pe litoral, si pe care un electric nu le va egala ever.

Iar punctul pe certificare Camil l-a pus intentionat ca sa vada daca ai idee ca de fapt certificarea te va ingropa, nu realizarea. Certificare care flyboard-urile o au deja ;)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#49 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 28 May 2015 - 10:35 PM

Vezi postareastiganas, la 28 May 2015 - 09:48 PM, a spus:

Poate ca motoare din astea:


Exista si la alte firme echivalente:
KDEDirect KDE600XF-530-G3 530kv 7500W 400g
KDEDirect KDE600XF-530² 530 7500 410
Scorpion HK4525-520 Ultimate 520 10200 503
Scorpion HK4525-520-F3C 520 10200 485
Scorpion HK4525-520² 520 10200 470
Scorpion HK5020-520² 520 5800 468
Scorpion HKII-4225-500 Ltd Ed 500 5770 393
Scorpion HKIII-5020-520 520 5330 498
... cu picioarele pe pamant ...
0

#50 Useril este offline   simplex1 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 46
  • Inregistrat: 09-April 15

Postat 28 May 2015 - 11:05 PM

De ce ar fi bateria aceasta: 4500 mAh, 65C constant, 44.4 V, 1.53 kg de unica folosinta daca tragi din ea 292.5 A vreme de 55.38 sec?
vezi: http://www.hobbyking..._Lipo_Pack.html
0

#51 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3949
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 28 May 2015 - 11:12 PM

C-ul trecut pe baterii e departe de adevar, din 65c as zice ca vreo 40c ar fi reali. Fara masurarea rezistentei interne nu se poate sti sigur. Valabil nu doar pentru acea baterie(majoritatea de la hk de fapt).

Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 28 May 2015 - 11:14 PM

0

#52 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 May 2015 - 06:11 AM

"Cine vrea sa zboare sa isi ia un moto delta"

Este exact concluzia pe care am avut-o si eu dupa ce am analizat scenariul "ce ar fi daca as da 1 kg de bani ca sa zbor pe bune ?"

On topic - grosso modo dracia face cam 3000-4000max euro
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#53 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 29 May 2015 - 09:17 AM

Vezi postareasimplex1, la 28 May 2015 - 11:05 PM, a spus:

De ce ar fi bateria aceasta: 4500 mAh, 65C constant, 44.4 V, 1.53 kg de unica folosinta daca tragi din ea 292.5 A vreme de 55.38 sec?
vezi: http://www.hobbyking..._Lipo_Pack.html


Daca eu zbor de ani de zile maxim 50 zboruri tragand maxim 10C din baterii de 20, 25 pana la 35C, cata credibilitatea sa dai cifrelor alora ?

Sau daca o baterie pe care scrie 35-40C are rezistenta interna de 20mO, asa ca la 50A (2200mAH = 22C) in loc de 11V are 10V, cum ii mai spui asteia decat pocnitoare ?
Poate ti se pare putin ca se pierde 1V, dar sa nu crezi ca se evapora, ci se transforma in caldura pe rezistenta interna a bateriei, iar pierderea de 50A * 1V face 50W... cum ti se parea ca bateria aia va fi incinsa ca un bec de 50W ? Chiar daca nu ai pus vreodata mana pe unul... iti inchipui cam cum este, nu ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#54 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 May 2015 - 09:22 AM

Tot ce vrei sa cunosti despre pakuri si ceva in plus.

http://www.rcgroups....d.php?t=1767093

teste in sarcina extema exact ca in drona duru.
0

#55 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 29 May 2015 - 09:30 AM

Nu e drona, are pilot :p
... cu picioarele pe pamant ...
0

#56 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 May 2015 - 09:38 AM

Corect.

Vezi postarearenatoa, la 29 May 2015 - 09:30 AM, a spus:

Nu e drona, are pilot :p



Pe scurt un post de la un insider care coincide cu concluziile mele empirice:

hey guys great Sunday morning reading this tread.
I'll add in some experiences that directly relate to RC, liPO China and what you guys are buying/using in the field.

1. The is ALLOT of OverHype out there about C rates only because most people can't check it. Most of the factories that do a good job don't crap on about the specs.....it is the brands that retail the cell that "inflate" specifications. IMO true 60C - 70C is max available on the market with cycle limitations
2. The production process is the main factor influencing RC hobby batteries. Almost all the suppliers in RC Hobby are 3rd tier battery suppliers. The guys who can't get OEM industrial work because the equipment is low in tolerance and the industrial applications won't accept such wide tolerance specification of batteries. This leads into repeatability. With stacking anode/cathode plate processes and low tolerance machinery........its very very difficult to repeat 1 mixed batch of cells to the next.
We're currently working in a project fror 15C/15C battry 10,000 cycles and 3 years ago we managed to get 2 factories in China to make the cells with low failire rates. Say 1-500. Last 2 years we haven't been able to repeat the same "recipe" and its due to the ability to repeat the same recipe with machinery that can't handle say 9microMeter tolerances of another/cathode materials made by hand !. japan on the other hand is a whole difference ball game with fully automated line.

So looking at the RC Hobby stuff and LiPO being one of the business sector of our company in Singapore we understand the difficulty of LiPO for RC. its mainly due to the fact that as factory builds batch by batch.......they performance varies and its simply due to the funds available for good machinery.
Its great fun going into all the factories and spotting their deficiencies in production but then at the same time seeing why, the price relationship and performance aspect also.


http://www.rcgroups....&postcount=1156

ca tot ne-am intors la pakuri. Intradevar am vazut zero progres la pakuri in ultimii ani, din contra cele cateva celule bune din korea (kokam, poliquest) au disparut si preturile au inceput din nou sa creasca. Cand ma gandesc ca am luat pakuri de 2200 mah 3s cu 5 USD ....
0

#57 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 29 May 2015 - 10:09 AM

Lol, cross posting... :D http://www.rhcforum....post__p__807089
... cu picioarele pe pamant ...
0

#58 Useril este offline   simplex1 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 46
  • Inregistrat: 09-April 15

Postat 29 May 2015 - 01:30 PM

Vezi postarearenatoa, la 29 May 2015 - 09:17 AM, a spus:

Daca eu zbor de ani de zile maxim 50 zboruri tragand maxim 10C din baterii de 20, 25 pana la 35C, cata credibilitatea sa dai cifrelor alora ?

Sau daca o baterie pe care scrie 35-40C are rezistenta interna de 20mO, asa ca la 50A (2200mAH = 22C) in loc de 11V are 10V, cum ii mai spui asteia decat pocnitoare ?
Poate ti se pare putin ca se pierde 1V, dar sa nu crezi ca se evapora, ci se transforma in caldura pe rezistenta interna a bateriei, iar pierderea de 50A * 1V face 50W... cum ti se parea ca bateria aia va fi incinsa ca un bec de 50W ? Chiar daca nu ai pus vreodata mana pe unul... iti inchipui cam cum este, nu ?


Hai sa facem calcule:
Am gasit un site in care s-a determinat capacitatea calorica a unui banc de baterii cu litiu gasindu-se ca acestea au o capacitate calorica:

cp = 830 J/kg*K (http://www.inforlab-...fichier_279.pdf)

Q = P * t = m * cp * delta T (caldura ( adica puterea disipata x timpul) = masa bateriei * cp * variatia de temperatura)

Daca P = 50 W, t = 60 sec (multicopterul lui C.A. Duru zboara putin ~ 1 minut), m = 1 kg atunci:

delta T = P * t / (m * cp) = 50W * 60sec / (1 kg * 830J/kg*K) = 3.62 K = 3.62 C

Deci intr-un minut, o baterie cu litiu de 1 kg a carei rezistenta interna emana 50 W nu isi ridica temperatura, considerind ca nu radiaza deloc caldura, decit cu 3.62 grade celsius, ceea ce este neglijabil!

In cazul de fata incalzirea bateriei nu este o problema.
0

#59 Useril este offline   simplex1 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 46
  • Inregistrat: 09-April 15

Postat 29 May 2015 - 01:58 PM

Deci sa revenim.

Presupunem ca dispunem de urmatorul motor (http://www.world-of-...otor-530kv.html) avind caracteristicile:

- Kv 530 RPM/V
- Continuous Current 88 A
- Continuous Power 3850 W
- Voltage Range 37 V (10S) - 44,4V (12S)
- Motor Weight 400 g (425 g with Wire Leads)


Ce tractiune la punct fix poate dezvolta motorul, cu o elice corespunzatoare (trebuie gasit diametrul) pe o perioada sub 3 minute?
0

#60 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 May 2015 - 02:01 PM

Hai ca devine interesant. Nu stiu ce-mi veni si am dat ip look-up tool pentru simplex1:

The host name for 173.176.191.99 is modemcable099.191-176-173.mc.videotron.ca

As merge chiar mai departe decat renato, de ce nu il vizitezi ? Oricum sansele sa te vedem in Herastrau cu un astfel de multicopter au scazut simtitor.

In alta ordine de idei am o problema de semantica. E oare corect sa il numim pe dl. Duru inventator ? Se califica multicoterul lui la categoria inventii ?

Vezi postareasimplex1, la 27 May 2015 - 02:40 PM, a spus:

Nu il intreb deoarece nu stiu ce reactie poate avea si nu cred ca imi va spune. Poate doreste sa dezvolte vreo afacere cu multicoptere pentru sportivi, de exemplu, care ar putea realiza dari peste cap si alte figuri spectaculoase.
In al doilea rind, trebuie sa ma informez pe forumuri pentru a nu ii pune intrebari inutile sau in necunostiinta de cauza.

0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

8 useri citesc topicul
0 membri, 8 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro