Motor ASP 7,5 cmc Incepator de incepator...
#1
Postat 25 April 2015 - 01:09 PM
de curand am intrat in posesia unui trainer termic cu motor ASP 7,5 cmc.
As vrea ceva sfaturi pt.reglaj, sunt incepator la termice si nu stiu ce si cum. Am citit diverse topice in diferite forumuri dar totusi am zis sa intreb si aici. Acum fiind destul de cald afara cum se regleaza amestecul "bogat sau sarac"..., cum anume, setari curse sa nu imi moara motorul in aer, "total cut" , reglaje din statie (eu am tgy 9x...), etc.
Merci
Dan
P.S
Stiu ca sunt mai multe posturi pt. motoare in 2 T dar nu am gasit raspunsuri la subiect (sau daca sunt trebuie sa stai sa citesti "n" pagini in "x" topice si pana sa te plictisesti sau dupa ce ai citit tot poate nu gasesti raspunsurile la intraberile tale)
In acest context va rog sa fiti rabdatori si cei acre stiti sa-mi explicati ce si cum
http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/drinks.gifhttp://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/drinks.gif
#2
Postat 25 April 2015 - 02:12 PM
La pornire:
-inchizi complet jiclorul de high(ala mare de tot care iese in afara carburatorului de cealalta parte a clapetei de gaz ) si apoi deschis o tura si un sfert-jumate(
-dechizi clapeta de aer cam 2-3 mm
-tragi gaz spre carburator invartind invers de elice de 5-10 ori pana vezi cum vine pe furtun sau faci cum imi place mie(sufli pe furtunul de la toba pana vine gaz in carburator)
-bagi fisa de bujie
-dai la pala sau demaror.
Dupa ce a pornit il lasi putin sa se incalzeasca.Il duci la maxim incetisor si inchizi sau deschizi putin de jiclorul de high ca sa obtii turatia maxima(se aude la ureche) si de acolo mai deschizi un click(1/10 sau cat de putin poti tu pt ca in aer se mai saraceste amestecu`)
Daca nu porneste e posibil oricare din astea:
-bujie arsa SAU nu incinge destul(acumulator fisa descarcat sau prost)
-furtune de gaz blocate
-innecat(in cazu asta scoti bujia si dai fara ea la demaror sau la pala de cateva ori)
-clapeta de aer prea inchisa
-jiclorul de low dereglat(asta-i cel mai nasol ca nu stii incotro o iei)
-nu e amorsat.
In aer incep toate belele si chiar trebuie sa ne spui ce are ca sa stim ce sa-ti zicem.Daca vii la RR poti sa vezi pe al meu(tot unul de 7,5cm cum si ce se face)
Cursa la servo ti-o faci cam asa: duci clapeta de gaz intr-un maxim si potrivesti tija de gaz sa corespunda la un capat al miscarii servo de gaz.Apoi din EPA iti setezi capetele sa nu fortezi de clapeta ca poate-o rupi. Relantiul il setezi din trim, thr cut il faci dintr-un mix cu un canal setat pe -100(sau cat trebuie ca sa nu fortezi clapeta dar sa si moara motorul).
Daca nu merge thr cut la sol il poti opri cu degetul pe admisia de aer de la carburator(atentie la elice) sau faci o bucla in furtunul de la carburator.
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 25 April 2015 - 02:16 PM
#3
Postat 25 April 2015 - 04:28 PM
#4
Postat 25 April 2015 - 04:52 PM
Ciprian97, la 25 April 2015 - 02:12 PM, a spus:
La pornire:
-inchizi complet jiclorul de high(ala mare de tot care iese in afara carburatorului de cealalta parte a clapetei de gaz ) si apoi deschis o tura si un sfert-jumate(
-dechizi clapeta de aer cam 2-3 mm
-tragi gaz spre carburator invartind invers de elice de 5-10 ori pana vezi cum vine pe furtun sau faci cum imi place mie(sufli pe furtunul de la toba pana vine gaz in carburator)
-bagi fisa de bujie
-dai la pala sau demaror.
Dupa ce a pornit il lasi putin sa se incalzeasca.Il duci la maxim incetisor si inchizi sau deschizi putin de jiclorul de high ca sa obtii turatia maxima(se aude la ureche) si de acolo mai deschizi un click(1/10 sau cat de putin poti tu pt ca in aer se mai saraceste amestecu`)
Daca nu porneste e posibil oricare din astea:
-bujie arsa SAU nu incinge destul(acumulator fisa descarcat sau prost)
-furtune de gaz blocate
-innecat(in cazu asta scoti bujia si dai fara ea la demaror sau la pala de cateva ori)
-clapeta de aer prea inchisa
-jiclorul de low dereglat(asta-i cel mai nasol ca nu stii incotro o iei)
-nu e amorsat.
In aer incep toate belele si chiar trebuie sa ne spui ce are ca sa stim ce sa-ti zicem.Daca vii la RR poti sa vezi pe al meu(tot unul de 7,5cm cum si ce se face)
Cursa la servo ti-o faci cam asa: duci clapeta de gaz intr-un maxim si potrivesti tija de gaz sa corespunda la un capat al miscarii servo de gaz.Apoi din EPA iti setezi capetele sa nu fortezi de clapeta ca poate-o rupi. Relantiul il setezi din trim, thr cut il faci dintr-un mix cu un canal setat pe -100(sau cat trebuie ca sa nu fortezi clapeta dar sa si moara motorul).
Daca nu merge thr cut la sol il poti opri cu degetul pe admisia de aer de la carburator(atentie la elice) sau faci o bucla in furtunul de la carburator.
Merci mult Ciprian
Ceva de genul la ce ai spus tu mai sus am facut si eu (dupa ce am luat legatura cu baietii de la Ploiesti. L-am pornit pana la urma, l-am invartit pe toate partile si cand l-am dus la verticala (cu elicea in sus) s-a innecat sau... nu stiu ce a patit ca s-a oprit. Chestia cu thr cut nu stiu cum s-o fac (ma mai documentez)
incepatoru, la 25 April 2015 - 04:28 PM, a spus:
Merci mult de raspuns
Asa o sa fac. Cu veteranii din apropierea mea am vb. la camp , m-am si dus cu aveonul sa-l porneasca (asta a fost saptamana trecuta). L-au pornit doar ca eu nu aveam BEC-ul si aveam lipsa si un servo, asa ca l-a pornit "mecanic ca sa zic asa si a mers ceva timp fara alte reglaje. Azi insa am montat si BEC-ul si ce mai aveam lipsa si am zis sa incerc sa-l pornesc. (intr-un final cum am zis si mai sus am reusit)
P.S
Intre timp am vb si cu dululutu si mi-a mai explicat ceva , gen setari end point pe thr , pt. minim si maxim (am reusit sa fac asta acum)http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/drinks.gif
#5
Postat 25 April 2015 - 05:00 PM
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 25 April 2015 - 05:02 PM
#6
Postat 25 April 2015 - 06:14 PM
Ciprian97, la 25 April 2015 - 05:00 PM, a spus:
si ce sa verific la ea ?
sa nu fie infundata...?
presiune cred ca face ca vad pe furtunul ce vine de la toba in rezervor ceva..., bule de aer sau ceva amestec de combustibil cu aer...?
S-ar putea sa traga aer pe undeva, ca si pe furtunul de alimentare, chiar si atunci cand mot.functioneaza sunt permanent ceva bule...
O sa dau jos rezervorul sa verific etanseitatea capacului/furtunelor
Aceasta postare a fost editata de danysoft32: 25 April 2015 - 06:16 PM
#8
Postat 26 April 2015 - 03:56 PM
danysoft32, la 25 April 2015 - 06:14 PM, a spus:
sa nu fie infundata...?
presiune cred ca face ca vad pe furtunul ce vine de la toba in rezervor ceva..., bule de aer sau ceva amestec de combustibil cu aer...?
S-ar putea sa traga aer pe undeva, ca si pe furtunul de alimentare, chiar si atunci cand mot.functioneaza sunt permanent ceva bule...
O sa dau jos rezervorul sa verific etanseitatea capacului/furtunelor
Ti-ai raspuns singur. Pana cand nu vor disparea bulele de aer de pa furtunul de alimentare nu vei avea un motor cu functionare normala.
Multa, multa bafta.
#9
Postat 26 April 2015 - 07:50 PM
dan_mitea, la 26 April 2015 - 03:56 PM, a spus:
Multa, multa bafta.
Voi face verificari pana ce bulele vor disparea http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/drinks.gif
#10
Postat 27 April 2015 - 07:17 AM
#11
Postat 27 April 2015 - 10:47 AM
RedDevil, la 27 April 2015 - 07:17 AM, a spus:
da de la Bogdan e si aveonul si comb.
La bujie e garnitura de Cu, la carburator... la ce garnitura sa ma uit...?
#12
Postat 27 April 2015 - 06:54 PM
danysoft32, la 27 April 2015 - 10:47 AM, a spus:
La bujie e garnitura de Cu, la carburator... la ce garnitura sa ma uit...?
Logic ca la garnitura dintre carburator si blocul motor! dai carburatorul jos, CU GRIJA, si verificistarea garniturii, presupun ca recunosti cauciucul vechi si intarit. Daca nu gasesti garnitura poti folosii instant gasket de la magazinele de auto, eu am pus dala si a mers brici, etanseaza beton!
#13
Postat 27 April 2015 - 06:59 PM
Multa, multa bafta.
#14
Postat 27 April 2015 - 07:02 PM
dan_mitea, la 27 April 2015 - 06:59 PM, a spus:
Multa, multa bafta.
Categoric, eu as comanda un dop nou! Eu i-am indicat ce probleme am avut eu, sa fie atent sa nu pateasca si el! :)
#15
Postat 27 April 2015 - 07:16 PM
RedDevil, la 27 April 2015 - 06:54 PM, a spus:
ce-i ala instant gasket...?
e cumva pasta aia rosie de etansare termica sau e vre-o garnitura ?
#16
Postat 28 April 2015 - 06:52 AM
danysoft32, la 27 April 2015 - 07:16 PM, a spus:
e cumva pasta aia rosie de etansare termica sau e vre-o garnitura ?
Pasta aia rosie, sau eu am gasit de culoare cenusie si se intareste ca si cauciucul, ramane elastic, aia rosie nu stiu cum e.
#17
Postat 28 April 2015 - 07:45 AM
#18
Postat 28 April 2015 - 08:32 AM
#19
Postat 12 May 2015 - 01:47 PM
dan_mitea, la 27 April 2015 - 06:59 PM, a spus:
Multa, multa bafta.
Am verificat rezervorul, etanseitatile de la capac de la furtune, totu-i in regula cu rezervorul , intre timp am zburat modelul, tot face ceva bule pe furtunul de alimentare insa motorul a mers ok.
M-am uitat si la alte motoare identice cu al meu (bine sunt putin mai "obosite" decat al meu) si tot asa se intampla, sunt bule pe furtunul de alimentare...
Nu stiu daca are rost sa mai incerc si varianta de care aminteste @red, deoarece bulele apar pe alimentare ...
#20
Postat 12 May 2015 - 01:49 PM
dan_mitea, la 27 April 2015 - 06:59 PM, a spus:
Multa, multa bafta.
Am verificat rezervorul, etanseitatile de la capac de la furtune, totu-i in regula cu rezervorul , intre timp am zburat modelul, tot face ceva bule pe furtunul de alimentare insa motorul a mers ok.
M-am uitat si la alte motoare identice cu al meu (bine sunt putin mai "obosite" decat al meu) si tot asa se intampla, sunt bule pe furtunul de alimentare...
Nu stiu daca are rost sa mai incerc si varianta de care aminteste @red, deoarece bulele apar pe alimentare ...
#21
Postat 12 May 2015 - 06:11 PM
Cauta sa le schimbi cu unele mai subtiri de max 3mm la interior. Eu asa le aveam la ASP-ul meu. SI mare grija la etansarea lor, sa iti intre cat mai fest pe stuturi, atat la toba,carburator si rezervor.
Edge V2 XL - RcFacory 1.1m electric - functional
Yak 54 -PheonixModel - 1.4m/7.5cm metanol - in lucru
SBACH 2.2m - PilotRC/DLE55RA - functional
Sbach 2.2m - PilotRC,Kit - neechipat +DLE55RA - in lucru
EDGE 1.85m - Pilot RC + DLE30, +servouri SAVOX 1272SG - noi in cutie, urmeaza echipare, cand, nu stiu...
BREEZE PRO - indoor - in lucru
Lazy BEE - 1.5cc - de facut RK
Aeromodel Ehawk-1500,Kit - de facut RK
RX / TX
HITEC AURORA 9
HITEC AURORA 9X
#22
Postat 12 May 2015 - 06:29 PM
danysoft32, la 12 May 2015 - 01:49 PM, a spus:
M-am uitat si la alte motoare identice cu al meu (bine sunt putin mai "obosite" decat al meu) si tot asa se intampla, sunt bule pe furtunul de alimentare...
Nu stiu daca are rost sa mai incerc si varianta de care aminteste @red, deoarece bulele apar pe alimentare ...
Daca totul este perfect..dar as zice ca ti-a scapat ceva..si tot ai bule de gaz pe alimentare, singura explicatie care imi vine in minte este ca ai prins rigid rezervorul. La motoarele pe metanol rezervorul trebuie fixat intre bureti. Altfel se face o spuma in rezervor din cauza vibratiilor.
Multa, multa bafta.
#23
Postat 12 May 2015 - 09:56 PM
mihaiagu, la 12 May 2015 - 06:11 PM, a spus:
Cauta sa le schimbi cu unele mai subtiri de max 3mm la interior. Eu asa le aveam la ASP-ul meu. SI mare grija la etansarea lor, sa iti intre cat mai fest pe stuturi, atat la toba,carburator si rezervor.
Mihai, furtunele ce le-am pus la pompa de combustibil sunt intradevar mai groase, insa cele de la rezervor sunt cele originale. Le-am scos , le-am scurtat , am scurtat si furtunul din interiorul rezervorului (ca era prea lung si nu se "intorcea" la inclinatia rezervorului), am verificat si capacul/busonul rezervorului, am dus furtunele pana in capatul tevilor ce ies din capacul rezervorului, deci cred ca nu de acolo trage aer sau nu de acolo e problema. toate astea le-am verificat cu Sorin la camp (cu un weekend inainte de intalnirfea noastra)
Merci
P.S
La urmatoarea intalnire il "bibilim" (aduc cu mine tot ce-mi trebuie, numai sa-mi spui ce...)
dan_mitea, la 12 May 2015 - 06:29 PM, a spus:
Multa, multa bafta.
Asta nu am facut...
Rezervorul e prins rigid (intre 2 bucati de lenm) nu-i invelit sau protejat cu burete, dar daca crezi ca asta e problema o sa gasesc o metoda sa-l invelesc in burete
Speram sa-l rezolvam
Merci mult
Bafta
P.S
Spor la construit si sa-l vedem cat mai curand pe cer (stii la ce ma refer...)
#24
Postat 13 May 2015 - 02:56 AM
Multa, multa bafta.
#25
Postat 13 May 2015 - 07:03 AM
dan_mitea, la 13 May 2015 - 02:56 AM, a spus:
Multa, multa bafta.
Nu, nu am filtru, in capatul furtunului din rezervor este doar stutul acela pe post de greutate, fara filtru
Bafta :drinks:
Aceasta postare a fost editata de danysoft32: 13 May 2015 - 07:03 AM
#26
Postat 13 May 2015 - 07:13 AM
danysoft32, la 12 May 2015 - 09:56 PM, a spus:
Merci
P.S
La urmatoarea intalnire il "bibilim" (aduc cu mine tot ce-mi trebuie, numai sa-mi spui ce...)
Asta nu am facut...
Rezervorul e prins rigid (intre 2 bucati de lenm) nu-i invelit sau protejat cu burete, dar daca crezi ca asta e problema o sa gasesc o metoda sa-l invelesc in burete
Speram sa-l rezolvam
Merci mult
Bafta
P.S
Spor la construit si sa-l vedem cat mai curand pe cer (stii la ce ma refer...)
eu la un model ce l-am primit, am gasit rezervorul prins cu bureti de vase, sunt ieftini si eficienti!
#27
Postat 13 May 2015 - 07:30 AM