Cum se monteaza capul FBL la heli De folos elicopteristilor
#1
Postat 22 May 2015 - 08:58 PM
Ma refer la cele din 2 bucati - Piesa cebtrala si blade holderele si piesa care impiedica rotirea swashului - gen rotor FBL RJX
Daca nu se monteaza fix la 90 grade una dintre pale are un unghi iar cealalta alt unghi ceea ce creeaza vibratii la viteza mica a rotorului
Am montat vre-o 4 capete FBL pentru prieteni si toate au mers din prima foarte bine - dar m-am chinuit prin incercari repetate sa tin blade holderele fixe perpendicular pe axa elicopterului si cu alta mana sa strang surubul de la piesa 2 (cea care impiedica rotirea swashului).
Cand un prieten a venit cu un rotor montat ce avea o mica deviatie intre cele 2 piese si nu erau la 90 grade una de alta si se plangea de vibratii am conceput un dispozitiv f simplu cu care acest montaj se poate face foarte precis.
Este compus din 2 platbande de aluminiu prinse intr-o parte intr-un surub iar la o distanta oarecare este data o gaura prin amandoua partile si apoi in aceste gauri se introduc cele 2 suruburi de la blade holdere
Se formeaza un triunghi cu baza in cele 2 blade holdere si cu varful centrat pe piesa coada a heliu-lui
Dupa ce la coada se asigura cu un elastic se poate regra in liniste si fara ca cele 2 blade holdere sa se miste si piesa 2
Din foto pare mult mai simplu si de inteles tot ce am spus eu prin mai multe cuvinte...
poate este de folos cuiva :D
HELI:
Spirit L16 Robbe in fuselaj Agusta 109 | Spirit L16 Robbe - clasa 550 | Taurus 50 electric clasa 600 |
Trex 600E FBL Custom Frame V.2 | Trex 600E FBL Custom Frame V.3 | Trex 600E FBL Custom Frame V.4 |
AUTO:
2buc. Buggy - ANSMANN Master Smacker 1:10 4WD electic
3buc. Truggy - ANSMANN Royal Flash 1:10 4WD electic
TX - RadioLink RC3S 2.4GHz
Proiectele mele:
Trex600E custom frame V1 - http://www.rhcforum....e/page__st__240 --- --- --- Trex600E custom frame V2 - http://www.rhcforum....e/page__st__480
Trex600E custom frame V3 - http://www.rhcforum....e/page__st__570 --- --- --- Trex600E custom frame V4 - http://www.rhcforum....e/page__st__600
#2
Postat 22 May 2015 - 09:37 PM
http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v0/32243994350_1/-font-b-VCTRC-b-font-Flybarless-3G-FBL-EFL-Head-for-TREX-500-rc-font.jpg
N-am priceput neam la ce te referi, incercuieste te rog pe poza mea de mai sus care este "piesa 2" ÅŸi care-i aia care daca nu vine fix ai acea deviatie de care spui.
2 link-uri ai la tot capul, daca le faci pe alea egale ce poate iesi stramb? Restul este fix.
#3
Postat 22 May 2015 - 09:55 PM
Acum cred ca e mai simplu de inteles :)
Aceasta postare a fost editata de Ionel: 22 May 2015 - 09:56 PM
HELI:
Spirit L16 Robbe in fuselaj Agusta 109 | Spirit L16 Robbe - clasa 550 | Taurus 50 electric clasa 600 |
Trex 600E FBL Custom Frame V.2 | Trex 600E FBL Custom Frame V.3 | Trex 600E FBL Custom Frame V.4 |
AUTO:
2buc. Buggy - ANSMANN Master Smacker 1:10 4WD electic
3buc. Truggy - ANSMANN Royal Flash 1:10 4WD electic
TX - RadioLink RC3S 2.4GHz
Proiectele mele:
Trex600E custom frame V1 - http://www.rhcforum....e/page__st__240 --- --- --- Trex600E custom frame V2 - http://www.rhcforum....e/page__st__480
Trex600E custom frame V3 - http://www.rhcforum....e/page__st__570 --- --- --- Trex600E custom frame V4 - http://www.rhcforum....e/page__st__600
#4
Postat 22 May 2015 - 10:12 PM
Pe langa faptul ca ocupa din lungimea axului principal(deci rotorul e mai sus fata de CG), mai ai si beleaua asta la montare, sa nu mai zic ca in timp s-ar putea roti(in axul principal banuiesc ca nu ai teşitura in care strangi suportul ăla...)
#5
Postat 22 May 2015 - 10:25 PM
Ionel, la 22 May 2015 - 08:58 PM, a spus:
poate este de folos cuiva :D
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 22 May 2015 - 10:26 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#6
Postat 22 May 2015 - 11:27 PM
De rotit nu se poate roti pentru ca este gen colier care strange tot axul de jur imprejur si nu imbus care ajunge pana la ax (asa cum sunt colierele de la Trex de deasupra rulmentului de ax - dar acela are 2 imbusuri)
Ciprian97, la 22 May 2015 - 10:12 PM, a spus:
Pe langa faptul ca ocupa din lungimea axului principal(deci rotorul e mai sus fata de CG), mai ai si beleaua asta la montare, sa nu mai zic ca in timp s-ar putea roti(in axul principal banuiesc ca nu ai teşitura in care strangi suportul ăla...)
HELI:
Spirit L16 Robbe in fuselaj Agusta 109 | Spirit L16 Robbe - clasa 550 | Taurus 50 electric clasa 600 |
Trex 600E FBL Custom Frame V.2 | Trex 600E FBL Custom Frame V.3 | Trex 600E FBL Custom Frame V.4 |
AUTO:
2buc. Buggy - ANSMANN Master Smacker 1:10 4WD electic
3buc. Truggy - ANSMANN Royal Flash 1:10 4WD electic
TX - RadioLink RC3S 2.4GHz
Proiectele mele:
Trex600E custom frame V1 - http://www.rhcforum....e/page__st__240 --- --- --- Trex600E custom frame V2 - http://www.rhcforum....e/page__st__480
Trex600E custom frame V3 - http://www.rhcforum....e/page__st__570 --- --- --- Trex600E custom frame V4 - http://www.rhcforum....e/page__st__600
#7
Postat 23 May 2015 - 11:10 PM
Ciprian97, la 22 May 2015 - 10:12 PM, a spus:
Pe langa faptul ca ocupa din lungimea axului principal(deci rotorul e mai sus fata de CG), mai ai si beleaua asta la montare, sa nu mai zic ca in timp s-ar putea roti(in axul principal banuiesc ca nu ai teşitura in care strangi suportul ăla...)
Variantele initiale de head FBL, cand cei de la Align si restul au aruncat la gunoi flybarul, si au lansat primele seturi de head FBL, avea mecanica asa.
Apoi a aparut main shaft mai scurt, head block cu articulatiile alea integrate, si DFC mai apoi. http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/pardon.gif
Personal eu am pastrat acelasi head pe 600 nitro, pentru ca inca am piese de schimb inclusiv main shaft mai lung. E adevarat ca reglajul nu il faci in 10 secunde, dar nu il trantesti in fiecare zi.
Spor la zbor !
Aceasta postare a fost editata de Primus: 23 May 2015 - 11:11 PM
#8
Postat 24 May 2015 - 08:47 AM
Aceasta postare a fost editata de optyqus: 24 May 2015 - 08:49 AM
Align DS820M | Scorpion Backup Guard | VBAR Neo Pro Rescue | T-Rex 600N Pro | Spirit GT | TT 53 Redline
||| || | Spektrum iX12 | || ||| Radiomaster TX16S MAX
#9
Postat 25 July 2016 - 10:12 PM
HELI:
Spirit L16 Robbe in fuselaj Agusta 109 | Spirit L16 Robbe - clasa 550 | Taurus 50 electric clasa 600 |
Trex 600E FBL Custom Frame V.2 | Trex 600E FBL Custom Frame V.3 | Trex 600E FBL Custom Frame V.4 |
AUTO:
2buc. Buggy - ANSMANN Master Smacker 1:10 4WD electic
3buc. Truggy - ANSMANN Royal Flash 1:10 4WD electic
TX - RadioLink RC3S 2.4GHz
Proiectele mele:
Trex600E custom frame V1 - http://www.rhcforum....e/page__st__240 --- --- --- Trex600E custom frame V2 - http://www.rhcforum....e/page__st__480
Trex600E custom frame V3 - http://www.rhcforum....e/page__st__570 --- --- --- Trex600E custom frame V4 - http://www.rhcforum....e/page__st__600
#10
Postat 05 August 2017 - 09:59 AM
HELIFAN, la 22 May 2015 - 09:55 PM, a spus:
Acum cred ca e mai simplu de inteles :)
Mie mi se pare foarte complicat asa. Eu am ansamblat 3 head-uri ochometric si nu am avut probleme. Metoda mea e destul de simpla: pornesc statia, modelul; pozitionez stick-ul la jumatate, deci swash-ul este in pozitia 0. In faza asta nu conteaza pozitia blade holder-elor. Pozitionez tot ansamblul ca in poza 2 (flybarless_head3.jpg) - ma refer la directia din care privesc ansamblul. Ajustez piesa 2 de asa maniera ca cele 2 brate (mixing arms) sa formeze ochiometric un unghi de 180 de grade si link-ul sa fie suprapus perfect-ochiometric pe mijloc si paralel cu axul principal. Strang cu grija surubul de la piesa 2 fara sa misc piesa. Acum pot sa ma ocup de alinierea blade holder-elor din link-uri ca sa fie si ele la 0 grade. Asta e tot.
http://www.rhcforum....ttach_id=235830
Aceasta postare a fost editata de Alexandru Diculescu: 05 August 2017 - 10:01 AM